• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 12.6°C / 15.7°C
    2 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Ασθενής ομίχλη
    12°C 9.6°C / 13.4°C
    1 BF
    88%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.3°C / 16.0°C
    0 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.1°C
    1 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    3 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.4°C
    2 BF
    86%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 5.6°C
    1 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 15.8°C
    4 BF
    80%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.2°C / 11.9°C
    2 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.1°C / 15.4°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 15.4°C
    3 BF
    82%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 12.8°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.2°C / 14.0°C
    0 BF
    87%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 14.3°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 14.9°C
    0 BF
    82%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.1°C / 12.1°C
    1 BF
    92%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 12.3°C
    1 BF
    97%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.5°C
    0 BF
    85%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καταργούν τα Τεχνικά Συμβούλια των εποπτευόμενων φορέων

  • A-
  • A+
Στον πλήρη έλεγχο των αποφάσεων για έργα ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ αποσκοπεί το «επιτελικό» υπουργείο με το άρθρο 52. ● Ο Κ. Καραμανλής θα έχει πλέον τον πρώτο λόγο για κάθε υπόθεση διαφοράς που έχει προκύψει ή θα προκύπτει στο μέλλον εκ μέρους εργολάβων και προμηθευτών όλων των φορέων, με τη δικαιολογία ότι έτσι εξασφαλίζεται η πιο γρήγορη έκδοση των γνωμοδοτήσεων.

Στον πλήρη έλεγχο των αποφάσεων για έργα ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ –4,5 δισ. σχεδιάζονται μόνο για τον σιδηρόδρομο– αποσκοπεί το «επιτελικό» υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το νομοσχέδιο που κατέθεσε για να ψηφιστεί με ταχύρρυθμες διαδικασίες οι οποίες προκάλεσαν οξύτατες αντιδράσεις στην αντιπολίτευση.

Οι αντιδράσεις εκδηλώθηκαν στην πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που έγινε την Παρασκευή, ενώ ενδεικτικό ήταν το γεγονός ότι με την κριτική των βουλευτών συμφώνησε και ο πρόεδρος της Επιτροπής, βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γεώργιος Βλάχος.

Για τις διαδικασίες «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε» έγραψε αναλυτικά η «Εφ.Συν.» («Νομοσχέδια στη Βουλή με παράκαμψη της δημόσιας διαβούλευσης», 23/9/22) τη μέρα της πρώτης συνεδρίασης. Το νομοσχέδιο κατατέθηκε πολύ αργά την Τετάρτη, δηλαδή την ίδια μέρα που ψηφίστηκε εν μέσω αντιδράσεων και 24ωρης απεργίας των εργαζομένων άλλο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που αφορούσε και πάλι τις ΔΕΚΟ των αστικών συγκοινωνιών.

Το πιο χαρακτηριστικό της fast track διαδικασίας είναι ότι μεγάλο μέρος του νέου νομοσχεδίου ουδέποτε είχε βγει στη δημοσιότητα για να περάσει από δημόσια διαβούλευση. Σε αυτό το «άγνωστο μέρος» δεν υπάρχουν μόνο οι διατάξεις που αφορούν τον διαχωρισμό ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ αλλά και ένα άρθρο που διαγράφει μονομιάς όλα τα Τεχνικά Συμβούλια των εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΜΕ.

Τα Τεχνικά Συμβούλια είναι όργανα που, μεταξύ άλλων, επιλαμβάνονται διαφορών ανάμεσα στους δημόσιους φορείς και εργολάβους που έχουν αναλάβει έργα και προμήθειες. Σε αυτά συμμετέχουν υψηλόβαθμα στελέχη των φορέων μαζί με νομικούς και εκπροσώπους των εργοληπτικών φορέων. Καλούνται να γνωμοδοτήσουν σε ενστάσεις και αξιώσεις των εργολάβων, πίνακες αναθεώρησης τιμών και η γνώμη τους βαραίνει καθώς εάν δεν υπάρχει ομοφωνία είναι δύσκολο να ληφθεί η απόφαση από τη διοίκηση του φορέα. Εποπτευόμενοι φορείς του ΥΠΜΕ όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του είναι οι οργανισμοί Αττικό Μετρό, Εγνατία Οδός, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΚΤΥΠ, ΟΑΣΠ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΘ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ακόμη και το ΤΕΕ.

Οπως αναφέρεται στο άρθρο 52 του νομοσχεδίου, «Τεχνικά Συμβούλια που έχουν ιδρυθεί ή λειτουργούν σε εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καταργούνται από την έναρξη ισχύος του παρόντος» και οι εκκρεμείς υποθέσεις σε αυτά παραπέμπονται στο Τεχνικό Συμβούλιο του ΥΠΜΕ που «οφείλει να γνωμοδοτήσει προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών εντός 60 ημερών».

Με άλλα λόγια, ο υπουργός Κ. Καραμανλής θα έχει πλέον τον πρώτο λόγο για κάθε υπόθεση διαφοράς που έχει προκύψει ή θα προκύπτει στο μέλλον εκ μέρους εργολάβων και προμηθευτών όλων των παραπάνω φορέων. Και αυτό θα συμβαίνει, όπως είπε ο κ. Καραμανλής την Παρασκευή στη Βουλή, προκειμένου να «εξασφαλίζουμε την πιο γρήγορη έκδοση των γνωμοδοτήσεων με ενότητα εφαρμογής και ασφάλεια δικαίου για όλους τους εποπτευόμενους φορείς»…

Για την ίδια προσπάθεια επιτάχυνσης όχι στις γνωμοδοτήσεις αλλά στην ψήφιση των νομοσχεδίων δέχτηκε κριτική ο κ. Καραμανλής στην πρώτη αυτή συνεδρίαση της Παρασκευής. Ο εισηγητής της μειοψηφίας Χρήστος Γιαννούλης (ΣΥΡΙΖΑ) εξέφρασε οργή και δυσφορία όχι μόνο για την επιτάχυνση του κοινοβουλευτικού και νομοθετικού έργου αλλά και «για τη συμπύκνωση και την ασφυξία που δημιουργείται στις διαδικασίες και τις ημερομηνίες».

Για «απαράδεκτες διαδικασίες» μίλησε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Γκόκας, λέγοντας ότι οι κανονισμοί για τις συνεδριάσεις «δεν έχουν κανένα νόημα, καταπατούνται συνεχώς, πιεζόμαστε χρονικά». «Θα κάνουμε τη Δευτέρα (σήμερα) συνεδρίαση της ακρόασης των φορέων και αμέσως μετά, με 10 λεπτά διάλειμμα, θα τοποθετηθούμε έχοντας ακούσει φορείς. Πώς τα θα επεξεργαστούμε;», αναρωτήθηκε προσθέτοντας: «Δεν έχουμε καν είκοσι τέσσερις ώρες που πήραμε στα χέρια μας το νομοσχέδιο και καλούμαστε να τοποθετηθούμε. Δεν έχουμε τους συμβούλους που έχει το υπουργείο, που επί μήνες επεξεργάζεται αυτά τα νομοσχέδια». Εξουθενωτική για τους βουλευτές χαρακτήρισε τη διαδικασία ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής, ενώ εκ μέρους της Ελληνικής Λύσης ο Βασίλης Βιλιάρδος αναρωτήθηκε: «Είναι ανοργάνωτο το προεδρείο ή υπάρχει κάποια άλλη σκοπιμότητα;».

Ακόμη και ο πρόεδρος της Επιτροπής, Γεώργιος Βλάχος, αφού επικαλέστηκε πρακτικές «γρήγορης νομοθέτησης» που καθιερώθηκαν τις εποχές των μνημονίων, συμφώνησε ότι «η πίεση αυτή δεν μπορεί να μας οδηγεί σε αυτές τις ταχύτατες διαδικασίες, που πολλές φορές δεν μας δίνουν τη δυνατότητα να συζητήσουμε -εγώ θα το πω θετικά- όσο θα έπρεπε».

Πρόσθεσε δε ότι θα ενημερώσει τον πρόεδρο της Βουλής Κ.Τασούλα «γιατί μπορεί η κυβέρνηση να φέρνει τα νομοσχέδια, αλλά τα υπόλοιπα τα αποφασίζουμε εμείς εδώ στη Βουλή». Στην τοποθέτησή του ο Κ. Καραμανλής προσπάθησε να δικαιολογηθεί για τις ταχύρρυθμες διαδικασίες χωρίς να παραλείψει μια αναφορά στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «που κατέθετε νομοσχέδια σε διαβούλευση και έφερνε μετά προς ψήφιση νομοσχέδια που δεν είχαν καμία σχέση με τη διαβούλευση».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αμείλικτη κριτική στο νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ
Ομαδικά πυρά για φωτογραφικές διατάξεις υπέρ των ΚΤΕΛ αλλά ακόμη και για διορισμένους «εκπροσώπους εργαζομένων» σε διοικητικά συμβούλια δέχτηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Αμείλικτη κριτική στο νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Τρένο» πάει η σύμβαση των 930 εκατ. ευρώ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να μετατρέψει σε νόμο τη σύμβαση με τους Ιταλούς ιδιοκτήτες των σιδηροδρόμων, προκειμένου να εκτελούν τα δρομολόγια προς το Αεροδρόμιο και το Αθήνα-Θεσσαλονίκη που χαρακτηρίζονται «άγονα».
«Τρένο» πάει η σύμβαση των 930 εκατ. ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαλύουν την ΥΠΑ, ανοίγουν «τρύπες» στο ελεγκτικό έργο
Με το νέο νομοσχέδιο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) καταργείται η ύπαρξη των ελεγκτών-αερολιμενικών που υπήρχαν σε κάθε ελληνικό αεροδρόμιο.
Διαλύουν την ΥΠΑ, ανοίγουν «τρύπες» στο ελεγκτικό έργο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξώδικο για τα χάλια του σιδηροδρομικού δικτύου
Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν τα προβλήματα που έχουν αυξήσει τους εκτροχιασμούς και ζητούν την άμεση λήψη μέτρων από τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών.
Εξώδικο για τα χάλια του σιδηροδρομικού δικτύου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας