• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 13.7°C / 16.9°C
    2 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 14.0°C
    1 BF
    89%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 12.7°C / 15.0°C
    2 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.1°C / 11.9°C
    2 BF
    80%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.0°C
    0 BF
    76%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.1°C / 12.0°C
    1 BF
    90%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    0 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    1 BF
    89%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 16.8°C
    4 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    0 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.5°C / 15.4°C
    1 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    1 BF
    71%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    3 BF
    77%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 13.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 14.5°C
    0 BF
    84%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.8°C
    1 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 16.4°C
    2 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 12.7°C
    0 BF
    90%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 13.9°C
    1 BF
    94%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.2°C / 8.2°C
    1 BF
    85%

Άποψη από το εργοτάξιο στην Αμαλιάδα

ΑΠΕ ΜΠΕ/ΓΙΩΤΑ ΛΟΤΣΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φιέστα για τις... ολυμπιακές επεκτάσεις

  • A-
  • A+
Το έργο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από το 2010 και «πάγωσε» λόγω της οικονομικής κρίσης τώρα ξαναρχίζει χωρίς διαγωνισμό, αλλά ως επέκταση από την κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» που κατασκεύασε το τμήμα Κορίνθου-Πατρών. ● Ο διευθύνων σύμβουλός της κοινοπραξίας, Παναγιώτης Παπανικόλας, ανέφερε χθες στην ξενάγηση ότι οι εργασίες προχωρούν γρηγορότερα από το χρονοδιάγραμμα και έχει καλυφθεί το 3,5% του συμβατικού αντικειμένου, αλλά απαιτείται οικονομική αναπροσαρμογή.

Σε χρυσή ευκαιρία για την επικοινωνιακή ανάδειξη των έργων που εγκαινίασε πριν από πέντε μήνες ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος αλλά και για τις επεκτάσεις που επιδιώκονται από την παραχώρηση και από «παράλληλες» εργολαβίες εξελίχθηκε η χθεσινή ξενάγηση επιτόπου της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός».

Δημοσιογράφοι από την Αθήνα και τοπικά μέσα διένυσαν πολλά χιλιόμετρα πάνω στα χωματουργικά του νέου αυτοκινητόδρομου, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από το 2010 αλλά «πάγωσε» λόγω της οικονομικής κρίσης. Μετά από διάφορες ατυχείς προσπάθειες επανεκκίνησης, τα έργα, που είχαν προχωρήσει σε ποσοστό 16%, ξεκίνησαν πάλι μετά τον περασμένο Απρίλιο. Τότε ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε λίγο έξω από την Αμαλιάδα, στη γέφυρα πάνω από το ρέμα της Οχιάς, να πανηγυρίζει για το έργο που θα σώσει την τοπική κοινωνία από τα συνεχή τραγικά ατυχήματα στον υφιστάμενο δρόμο Πατρών-Πύργου, αφήνοντας τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή να επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ ως τον μόνο υπεύθυνο για την καθυστέρηση.

Στη χθεσινή ξενάγηση η κυβέρνηση δεν εκπροσωπήθηκε, αλλά κάποια από τα στοιχεία προόδου έδωσαν την ευκαιρία στον γαλάζιο περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη, να ισχυριστεί ότι δικαιώνονται όσοι υποστήριζαν αυτήν τη λύση. Η λύση ήταν να δοθεί το έργο χωρίς διαγωνισμό, αλλά ως επέκταση στην κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» που κατασκεύασε το τμήμα Κορίνθου-Πατρών, και ο διευθύνων σύμβουλός της, Παναγιώτης Παπανικόλας, ανέφερε χθες ότι οι εργασίες προχωρούν γρηγορότερα από το χρονοδιάγραμμα και έχει καλυφθεί το 3,5% του συμβατικού αντικειμένου. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του ότι «μέσα στο τελευταίο τρίμηνο έγιναν πενταπλάσια έργα από εκείνα που υλοποιήθηκαν στο διάστημα 2014-2019», δηλαδή στο διάστημα που η τότε κυβέρνηση προσπάθησε να το προχωρήσει σπάζοντάς το σε πολλές εργολαβίες.

Η πρώτη «καμπάνα» από την ενημέρωση του κ. Παπανικόλα ήχησε με την αναφορά του στην αύξηση των τιμών των υλικών που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα. Ο διευθύνων χαρακτήρισε το πρόβλημα «τεράστιο», υπενθύμισε ότι υπάρχει νόμος για την αναπροσαρμογή των τιμών στα δημόσια έργα (το Πάτρα-Πύργος είναι έργο παραχώρησης) και ζήτησε, ουσιαστικά, να ισχύσει η αναπροσαρμογή και στις παραχωρήσεις. Ο κ. Παπανικόλας δεν ανέφερε το ακριβές ποσοστό της αύξησης των υλικών, επικαλούμενος γενικότερα τον πληθωρισμό που κινείται στο 10%, ενώ σε ερώτηση της «Εφ.Συν.» για το αν αυτό το θέμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποια παράταση της σύμβασης, απάντησε πως αυτό δεν θα χρειαστεί εφόσον τακτοποιηθεί το πρόβλημα. Θύμισε επίσης ότι οι τιμές των υλικών που μπήκαν στη σύμβαση είναι οι ίδιες από το 2006 που είχαν γίνει οι πρώτοι υπολογισμοί.

Υπενθυμίζεται ότι το κατασκευαστικό έργο ανέρχεται με τα σημερινά δεδομένα στα 331 εκατομμύρια ευρώ για τα 74 χιλιόμετρα μεταξύ Πάτρας-Πύργου, τα οποία μοιράζονται οι εταιρείες ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ. Η συνεισφορά του Δημοσίου στο ποσό αυτό είναι στο 65% και αυτή θα πρέπει να προσαυξηθεί ανάλογα.

Ο κ. Παπανικόλας μίλησε ακόμη για τις δυνατότητες επέκτασης του έργου προς Αρχαία Ολυμπία αλλά και νοτιότερα έως Καλό Νερό και Τσακώνα. Η επέκταση προς την Αρχαία Ολυμπία είχε εξαγγελθεί ήδη από τον Απρίλιο και ο κ. Παπανικόλας ανέφερε ότι η κοινοπραξία περιμένει τις εντολές της κυβέρνησης και θα το αναλάβει με χαρά. Ανάλογα μίλησε και για το επόμενο τμήμα προς Αλφειό, λέγοντας ότι υπάρχει η εντολή από την κυβέρνηση να αξιολογήσει μελέτες με άλλη χάραξη, ανατολικότερα, ώστε να μη διέρχεται από την προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα, ενδεχομένως και με σήραγγα.

Ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης

ΑΠΕ ΜΠΕ/ΓΙΩΤΑ ΛΟΤΣΑΡΗ

Ο περιφερειάρχης Ν. Φαρμάκης αναφέρθηκε όμως και σε πιθανές επεκτάσεις της άλλης σύμβασης, ύψους 30 εκατ. ευρώ, που αφορά την αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου Πατρών-Πύργου ώστε να γίνει πιο ασφαλής. Το έργο αυτό ανατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών στην ΑΚΤΩΡ, αλλά εκφράζονται μεγάλα παράπονα διότι η διέλευση των οχημάτων έχει δυσκολέψει υπερβολικά. Συγκεκριμένα, έχουν καταργηθεί πολλοί ισόπεδοι κόμβοι και έχουν τοποθετηθεί κολονάκια που εμποδίζουν κάθε προσπέραση. Ολα αυτά έγιναν στο όνομα της οδικής ασφάλειας, αλλά σε μια περιοχή με πολλές δεκάδες οικισμούς και τεράστια αγροτική παραγωγή, η διέλευση μετατρέπεται σε βασανιστήριο, ενώ κάποιοι θεωρούν ότι αυτό γίνεται σκόπιμα για να χρησιμοποιείται συχνότερα στο μέλλον η νέα οδός και να συγκεντρώνονται περισσότερα έσοδα από τα διόδια.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οριστική έγκριση για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
Αυτό που ενέκριναν οι Βρυξέλλες ήταν τα μέτρα κρατικής στήριξης προς την Ολυμπία Οδό, η οποία κατασκεύασε, συντηρεί και εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας.
Οριστική έγκριση για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερωτήματα για το βίντεο που απέχει χιλιόμετρα από την πραγματικότητα για την εθνική οδό Πάτρας-Πύργου
Τη δημοπράτηση έργων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ άγνωστο παραμένει η δημιουργία της νέας εθνικής οδού.
Ερωτήματα για το βίντεο που απέχει χιλιόμετρα από την πραγματικότητα για την εθνική οδό Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η «Ιντερκάτ» μειοδότησε στην πέμπτη εργολαβία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
​Εξελίξεις με «ζουμί» έκρυβε ο χθεσινός διαγωνισμός για το πέμπτο από τα συνολικά οκτώ τμήματα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Στη διαδικασία δεν εμφανίστηκε καν η εταιρεία του Χρήστου Καλογρίτσα, η...
Η «Ιντερκάτ» μειοδότησε στην πέμπτη εργολαβία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου υπογράφηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διαλύθηκαν οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας