• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 18.2°C
    1 BF
    91%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.1°C / 16.6°C
    1 BF
    93%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 17.0°C
    1 BF
    91%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.1°C
    2 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 16.3°C
    5 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 15.0°C
    1 BF
    90%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 11.4°C
    2 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.1°C / 14.1°C
    2 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.1°C / 17.2°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.9°C
    4 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.4°C / 18.3°C
    4 BF
    85%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    3 BF
    84%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.3°C / 17.3°C
    5 BF
    87%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 14.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 12.5°C / 17.3°C
    2 BF
    72%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 18.8°C
    2 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.1°C / 18.2°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    92%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.5°C / 16.2°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.2°C / 9.2°C
    1 BF
    91%

Οι συρμοί του μετρό που θα εκτελούν τη διαδρομή από το αεροδρόμιο προς το λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει να έχουν δυνατότητα και εναέριας τροφοδοσίας ρεύματος ώστε να κινούνται στο τμήμα που είναι κοινό με τον προαστιακό

EUROKINISSI/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέες γραμμές με τα ίδια τρένα

  • A-
  • A+
Αραίωση των δρομολογίων, συνωστισμός και ταλαιπωρία των επιβατών προβλέπονται με την επέκταση της γραμμής του μετρό από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προς το λιμάνι του Πειραιά, αφού η κυβέρνηση δεν φρόντισε να προμηθευτεί εγκαίρως τους διρευματικούς συρμούς που απαιτούνται.

Συρμοί γεμάτοι ώς τα... παράθυρα με επιβάτες και βαλίτσες θα υποδέχονται και θα μεταφέρουν τους επισκέπτες που φτάνουν στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» τα επόμενα χρόνια. Με την επικείμενη επέκταση της γραμμής 3 ώς τον Πειραιά, που ήδη άρχισε να διαφημίζεται επί πληρωμή, τα δρομολόγια θα αραιώσουν σημαντικά καθώς η «Αττικό Μετρό» δεν προνόησε να προμηθευτεί τους ειδικούς συρμούς που πραγματοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Τα δρομολόγια που συνδέουν το αεροδρόμιο με την Αθήνα υπήρξαν σταθερά στη συχνότητά τους από την εποχή που ξεκίνησαν, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Εκτελούνταν κάθε 30 λεπτά και οι επιβάτες, Ελληνες και ξένοι, μπορούσαν να υπολογίσουν με ακρίβεια λεπτού την ώρα που θα περνούσαν από τον σταθμό που τους ενδιέφερε. Η συχνότητα των δύο δρομολογίων ανά ώρα διατηρήθηκε σε όλα τα χρόνια που πέρασαν, ακόμη και στις εποχές που η γραμμή 3 επεκτεινόταν σταδιακά για να φτάσει ώς τη Νίκαια το 2020. Αυτή ακριβώς η επέκταση έφερε, όμως, το σύστημα στα όριά του:

■ Για την εκτέλεση των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο δεν χρησιμοποιούνται οι κοινοί συρμοί που φτάνουν ώς τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, αλλά επτά διρευματικοί συρμοί.

■ Πρόκειται για συρμούς ειδικής κατασκευής οι οποίοι στο υπόγειο τμήμα του δικτύου παίρνουν ρεύμα από τη γραμμή ηλεκτροδότησης δίπλα στις ράγες, αλλά διαθέτουν στην οροφή και παντογράφο για να τροφοδοτούνται εναέρια στο τμήμα που είναι κοινό με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

■ Η κυβέρνηση και η «Αττικό Μετρό», που εδώ και δύο χρόνια προαναγγέλλουν πανηγυρικά την επέκταση της γραμμής ώς το λιμάνι Πειραιά (με τερματικό στο Δημοτικό Θέατρο), γνώριζαν ότι έπρεπε να γίνει παραγγελία νέων διρευματικών συρμών. Ομως, ουδέν έπραξαν.

■ Τον τελευταίο χρόνο επικεντρώθηκαν να διαφημίζουν ότι η επέκταση προς Πειραιά θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2022 και να διατυμπανίζουν ότι το διεθνές αεροδρόμιο θα ενωθεί με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με συρμούς που θα κάνουν το ταξίδι τάχιστα, σε 50 λεπτά.

■ Το καλοκαίρι του 2022 πέρασε και, όπως έγραψε η «Εφ.Συν.» από τις 18 Ιουνίου 2022, η επέκταση δεν λειτούργησε γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες δοκιμές. Η κυβέρνηση συνέχισε να πιέζει και τα δημοσιεύματα σε φιλικά προς αυτή μέσα να επιμένουν ότι το μετρό θα φτάσει στον Πειραιά τον Σεπτέμβριο. Πρόσφατα, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παραδέχθηκε δημοσίως ότι η έναρξη δρομολογίων μετατίθεται προς τις αρχές Οκτωβρίου.

Και η πραγματικότητα

Οποτε και αν τελικά ξεκινήσουν τα δρομολόγια από το διεθνές αεροδρόμιο προς τον Πειραιά, είναι αδύνατο να διατηρηθεί η συχνότητα ανά 30 λεπτά. Στην καλύτερη περίπτωση θα ανέβει στα 40 λεπτά, αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές, παρά τις εκτιμήσεις επισήμων ότι μπορεί να είναι λίγο παρακάτω, στα 36-38 λεπτά. Αντί, δηλαδή, για δύο δρομολόγια ανά ώρα, θα εκτελούνται τρία ανά δίωρο ή ακόμη και τέσσερα ανά τρίωρο, εάν η συχνότητα ανέβει στα 45 λεπτά.

Σε κάθε περίπτωση και κυρίως το καλοκαίρι, η κατάσταση θα γίνει απελπιστική, ειδικά στις περιόδους που χιλιάδες τουρίστες φτάνουν καθημερινά στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι. Οι εικόνες που ήδη βλέπουμε συχνά, με τον κόσμο να συνωστίζεται προσπαθώντας να βρει χώρο για τις ογκώδεις βαλίτσες μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες που μπαίνουν στους ενδιάμεσους σταθμούς, θα χειροτερέψουν. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που οι επιβάτες δεν μπορούν να βρουν διέξοδο στα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου καθώς εκεί πρέπει να αλλάζουν τρένο στου Ρέντη ανεβοκατεβάζοντας τις βαλίτσες.

Μία λύση θα ήταν να «σπάει» το δρομολόγιο, με μετεπιβίβαση -και πάλι- στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτό όμως θα θύμιζε έντονα μια ολιγοήμερη περίοδο το 2018, όταν εφαρμόστηκε κάτι αντίστοιχο λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών. Ο υπουργός Κ. Καραμανλής έχει αναφερθεί τους τελευταίους μήνες σε προμήθειες νέων συρμών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, χωρίς όμως να υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις. Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για διαγωνισμό προμήθειας επτά νέων διρευματικών συρμών, ύψους 120 εκατ. ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ. Ενας τέτοιος διαγωνισμός εκτιμάται όμως ότι θα φέρει αποτέλεσμα κάπου στο 2026, αφού θα έχουν περάσει δηλαδή τρία καλοκαίρια ταλαιπωρίας για τους τουρίστες.

Διαφημιστικό πρόγραμμα

Η τελική ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της γραμμής 3 προς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο δεν έχει ανακοινωθεί, όμως ξεκίνησε ήδη η διαφημιστική καμπάνια για τη μεγάλη αυτή επιτυχία της κυβέρνησης. Η «Αττικό Μετρό» έχει αποφασίσει να διαθέσει συνολικά 1,1 εκατομμύριο ευρώ, το οποίο θα μοιράσει για να διαφημίσει στα μέσα ενημέρωσης αφ’ ενός την επέκταση προς Πειραιά, αφ’ ετέρου το μετρό Θεσσαλονίκης.

Ειδικά όμως για την επέκταση προς Πειραιά, η καμπάνια ξεκίνησε ήδη με προϋπολογισμό 290.000 ευρώ. Θα δοθούν σε ιστοσελίδες 85.000 ευρώ, σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας 46.000 και σε επαρχιακούς 22.500, σε πανελλαδικά έντυπα 72.900 ευρώ, σε επαρχιακά 31.100 και σε ραδιοφωνικούς σταθμούς 25.000 ευρώ. Η κατανομή των ποσών ανά μέσο παραπέμπει για άλλη μία φορά σε προβληματικές διαδικασίες, καθώς η μερίδα του λέοντος διοχετεύεται σε συγκεκριμένους ομίλους οι οποίοι -ούτως ή άλλως- αποφεύγουν κάθε μορφή κριτικής για την εξέλιξη του έργου και την κυβέρνηση Μητσοτάκη γενικότερα. Από το σύνολο του ποσού αυτού η «Εφ.Συν.» θα λάβει 1.500 ευρώ και η efsyn.gr 700 ευρώ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεκάδες δρομολόγια ακυρώνονται κάθε μέρα
Τα 7 αμαξοστάσια λεωφορείων και τρόλεϊ χάνουν έως και το 9,9% των δρομολογίων λόγω έλλειψης οδηγών σε 244 βάρδιες από τις 2.469, δηλαδή πάνω από 120 λεωφορεία μένουν αχρησιμοποίητα, παρά το γεγονός ότι η...
Δεκάδες δρομολόγια ακυρώνονται κάθε μέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι εργαζόμενοι τραβούν χειρόφρενο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής
Απεργούν για το νομοσχέδιο που οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και προμήθειες με αδιαφανείς όρους.
Οι εργαζόμενοι τραβούν χειρόφρενο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς κινούνται τα ΜΜΜ παραμονή Πρωτοχρονιάς
Λεωφορεία και τρόλεϊ θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά για τα αμαξοστάσια από τις 22:00, ενώ τα μέσα σταθερής τροχιάς, μετρό - γραμμές 1, 2 ,3 και τραμ θα λειτουργούν έως τις 23:00.
Πώς κινούνται τα ΜΜΜ παραμονή Πρωτοχρονιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επόμενη μέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και να χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους καλούνται οι πολίτες από τη Δευτέρα, 4 Μαΐου, ενόψει της σταδιακής επιστροφής σε μια σχετική...
Η επόμενη μέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς μέχρι τα Θεοφάνεια
Έως και την ημέρα των Φώτων ισχύουν αλλαγές στο πρόγραμμα λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς που θα κινηθούν με έκτακτο πρόγραμμα δρομολόγησης. Αναλυτικά πώς θα κινηθούν τα μέσα τις επόμενες ημέρες.
Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς μέχρι τα Θεοφάνεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες και στάσεις εργασίας στα μέσα μεταφοράς
Οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις με απεργίες και στάσεις εργασίας • Πώς θα κινηθούν μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και ηλεκτρικός. Χωρίς τρένα του ΟΣΕ...
Απεργίες και στάσεις εργασίας στα μέσα μεταφοράς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας