• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.4°C / 15.1°C
    3 BF
    91%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.2°C / 12.8°C
    5 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 14.3°C
    2 BF
    90%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    58%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    5 BF
    81%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 11.0°C
    2 BF
    95%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 7.4°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    1 BF
    93%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 18.2°C
    3 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    3 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 14.4°C / 17.4°C
    5 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    3 BF
    89%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.5°C / 14.5°C
    3 BF
    84%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.4°C / 8.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 9.5°C / 12.3°C
    0 BF
    93%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 18.8°C
    2 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 14.0°C
    0 BF
    91%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.5°C / 9.5°C
    4 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.3°C / 12.8°C
    3 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.2°C / 5.2°C
    1 BF
    94%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι πολίτες και... ο ΣΥΡΙΖΑ φταίνε για τις καθυστερήσεις!

  • A-
  • A+
Πολλές φανφάρες και επικοινωνιακά τεχνάσματα, επιβεβαίωση της αποκάλυψης-φωτιά της «Εφ.Συν.» στην κοινή συνέντευξη Τύπου των Κώστα Καραμανλή και Λίνας Μενδώνη • «Ανάδειξη» συνιστά για τους υπουργούς η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων • «Τέλη του 2023» επιμένουν για το χρονοδιάγραμμα • Διαβεβαιώσεις για δύο νέα μουσεία

Τζάμπα είναι οι διαβεβαιώσεις και για άλλη μία φορά δόθηκαν μπόλικες χθες στην πρώτη μετά τρία χρόνια κοινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι διαβεβαιώσεις εξάλλου είναι για να διαψεύδονται -μετά φροντίζει ο χρόνος να ξεχαστούν-, όπως, για παράδειγμα, η πλήρους βεβαιότητας ανακοίνωση του πρωθυπουργού πριν από τρία ολόκληρα χρόνια ότι το έργο θα είναι ολοκληρωμένο Απρίλιο του 2023. Για τις καθυστερήσεις, ευθύνες αποδόθηκαν στους συνήθεις υπόπτους: στις προσφυγές των πολιτών και στον ΣΥΡΙΖΑ. Εκτός από ολοκληρωμένο Μετρό «τέλη του 2023» (;) δόθηκαν διαβεβαιώσεις και για άλλα δύο μουσεία ύστερα από… μια πενταετία. Τα καυτά ερωτήματα που διαμορφώνουν ήδη μια πραγματικότητα τελείως διαφορετική έμειναν αιωρούμενα και αναπάντητα, κατά το κοινώς λεγόμενο, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα!

Το επικοινωνιακό σόου που στήθηκε χθες στα νέα γραφεία της «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη και στο νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας των συρμών, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη και του προέδρου της «Αττικό Μετρό», Νίκου Ταχιάου, είχε μπόλικα… σφυρίγματα, των συρμών που κινήθηκαν χάριν των τηλεοπτικών πλάνων.

Η μοναδική ολοκληρωμένη απάντηση σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα αφορούσε την επανατοποθέτηση των αποσπασμένων αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου. Σύμφωνα με την κ. Μενδώνη, η μελέτη θα υποβληθεί στο ΚΑΣ τον Νοέμβριο του 2022 και η επανατοποθέτησή τους θα ξεκινήσει το α’ τρίμηνο του 2023.

Στην ερώτηση της «Εφ.Συν.» σχετικά με την τελευταία μας αποκάλυψη του εγγράφου διά του οποίου ο ανάδοχος προειδοποιεί ότι βρίσκονται στο αέρα 212 (!) μελέτες (5.9.2022, «Μετρό Θεσσαλονίκης: νέος «εκτροχιασμός» στο χρονοδιάγραμμα»), ενώπιον της αδυναμίας να δώσει απάντηση ο ίδιος ο κ. Καραμανλής παρότρυνε τον παρακαθήμενο υφυπουργό του Γιώργο Καραγιάννη να δώσει «μια πιο εμπεριστατωμένη απάντηση». Η οποία περιλάμβανε φυσικά επιβεβαίωση και πολιτική δικαιολόγηση της κατάστασης.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «με το δημοσίευμα πράγματι δημιουργήθηκαν κάποιες εντυπώσεις. Αλλά πρέπει να βάλουμε το πλαίσιο. Από την αρχή του έργου (σημ.: το 2006) έχουν εγκριθεί 25.000 μελέτες, από το 2019 εγκρίθηκαν 1.800. Οταν αναλάβαμε βρήκαμε 650 μελέτες εκκρεμείς και 1.800 για τις οποίες δεν είχαν δοθεί εντολές. Δεν είδα ποτέ να αναφέρετε αυτά τα νούμερα για να καταλάβετε πόσο πίσω ήταν το Μετρό. Ας ξεκαθαρίσουμε ότι δουλειά του αναδόχου είναι να διεκδικεί και δουλειά του ελληνικού Δημοσίου να απορρίπτει τα αιτήματά του. Αυτοί είναι δύο ξεκάθαροι όροι. Το έργο προχωράει, οι δύο υπουργοί σάς διαβεβαίωσαν ότι τέλη του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί το Μετρό. Η «Α.Μ.» εγκρίνει μελέτες, προχωρά όλη η διαδικασία όπως πρέπει, άρα στο τέλος του 2023 θα έχουμε ολοκληρωμένο Μετρό και με τους σταθμούς και με τα αρχαιολογικά και σε ό,τι αφορά την εμπορική και συνολική λειτουργία του έργου».

Κι έτσι μείναμε με τις διαβεβαιώσεις, αν και υπάρχει ένα οχληρό ζήτημα σχετικά με τις αποζημιώσεις που δίνονται στην ανάδοχο κοινοπραξία, χωρίς το ελληνικό Δημόσιο να απορρίπτει τα αιτήματά της, χωρίς να έχει προσφύγει τουλάχιστον στη διαιτησία. Το ερώτημα ποιο το ύψος των αποζημιώσεων που έχουν καταβληθεί μέσα στην τριετία λόγω των καθυστερήσεων παρέμεινε αναπάντητο.

Ο κ. Καραμανλής αρκέστηκε να επαναλάβει: «Ξέρετε πότε δόθηκε η μεγαλύτερη αποζημίωση; Το 2017, όταν δόθηκαν 220 εκατομμύρια. Ας σταματήσει τώρα αυτό το γαϊτανάκι. Κι αν υπάρχουν αποζημιώσεις, είναι γιατί στη Βενιζέλου δεν γινόταν τίποτα». Μόνο που οι αποζημιώσεις δόθηκαν το 2017 για να ξεκινήσει το έργο που ήταν σταματημένο για 1,5 χρόνο και ο προηγούμενος ανάδοχος του έργου ζητούσε 1,1 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει, λόγω των καθυστερήσεων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Οπως τόνισε μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ψέματα ότι το Μετρό θα είναι έτοιμο το 2020, καθώς δεν υπήρχαν ούτε ράγες ούτε συρμοί (σ.σ.: μόνο που τότε ο ανάδοχος θα πλήρωνε γενναίες ρήτρες στο Δημόσιο).

Η απόπειρα δικαιολόγησης της πολιτικής απόφασης για την καταστροφική απόσπαση των αρχαιοτήτων από τη Βενιζέλου επαναλήφθηκε με τη γνωστή ρητορική ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε κάνει καμία μελέτη» (Καραμανλής) ή ότι «αυτό που παρουσιάστηκε ως μελέτη ήταν ανυπόγραφα σχέδια και κανείς δεν μπορούσε να βεβαιώσει ότι το έργο μπορούσε να κατασκευαστεί, η εφικτότητα δηλαδή δεν ήταν εξασφαλισμένη και κυρίως η ασφάλεια των αρχαιοτήτων και εργαζομένων. Αυτά τα κριτήρια έπαιξαν τεράστιο ρόλο» (Μενδώνη).

Για τον κ. Καραμανλή, επιπλέον, η απόσπαση και επανατοποθέτηση συνιστούν «εργασίες ανάδειξης (!) των αρχαιοτήτων». Ρωτήσαμε την κ. Μενδώνη αν θεωρεί ανάδειξη τον τεμαχισμό σε lego και προτίμησε να επικαλεστεί την απόφαση του ΣτΕ του 2021 και ότι «η Εφορεία Πόλης Θεσσαλονίκης και οι κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου λειτούργησαν με πρωτότυπο και πρωτοποριακό τρόπο σε συνεργασία με τους μελετητές και με τον υπεύθυνο μελετητή».

Από όσα ειπώθηκαν, ας κρατήσουμε επίσης ότι:

1) Στη βασική γραμμή οι κατασκευαστικές εργασίες είναι στο 87%, έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια 18 συρμών, επίκειται η υπογραφή της σύμβασης για προμήθεια άλλων 15 συρμών για την επέκταση στην Καλαμαριά.

2) Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου μαζί με την απόσπαση και επανατοποθέτηση θα κοστίσει συνολικά 29,6 εκατομμύρια (οι αποζημιώσεις δεν καταμετρήθηκαν).

3) Με 315.000 επιβάτες (επιβιβάσεις) την ημέρα το έργο θεωρείται βιώσιμο.

4) Θα δημιουργηθούν δύο μουσεία για μέρος των 300.000 αρχαιολογικών ευρημάτων. Τα πρώτο (5.000 τ.μ.) στο σταυροδρόμι των γραμμών (crossover), στο ύψος της βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, όπου θα εκτεθούν τμήματα του decumanus maximus από την Αγίας Σοφίας, μήκους 77 μέτρων και πλάτους 10 μέτρων. Θα χρειαστούν τουλάχιστον 5 χρόνια για να λειτουργήσει. Το δεύτερο θα στεγαστεί στο κτίριο Α3 του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά. Αγνωστος ο χρόνος λειτουργίας του.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μνημειώδης γκάφα από τον υπουργό «αποδομήσεων»
Ενώπιον του αδιεξόδου που οι ίδιοι δημιούργησαν, κυβέρνηση και «Αττικό Μετρό» βρήκαν τη λύση για να προχωρήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης: να βουλώσουν το στόμα τους όσοι αγωνιούν για την τύχη των αρχαιοτήτων του...
Μνημειώδης γκάφα από τον υπουργό «αποδομήσεων»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Απασφάλισαν» για το μετρό οι φορείς της Θεσσαλονίκης
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο «απασφάλισε» εκφράζοντας ευθέως τους φόβους του για το έργο μετά τις διαφορετικές δηλώσεις για την ολοκλήρωση και παράδοση του μετρό στη Θεσσαλονίκη.
«Απασφάλισαν» για το μετρό οι φορείς της Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παιχνίδια με το χρόνο παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Μεταφορών «διόρθωσε» τον πρωθυπουργό, επαναφέροντας στο τέλος του 2023 την παράδοσή του σε κυκλοφορία και όχι στις αρχές του 2024 όπως δήλωσε ο Κ. Μητσοτάκης.
Παιχνίδια με το χρόνο παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέος «εκτροχιασμός» στο χρονοδιάγραμμα
Στον αέρα βρίσκονται 212 (!) μελέτες, σύμφωνα με τη 13η επιστολή-προειδοποίηση του αναδόχου («Ακτωρ») προς την Αττικό Μετρό, που αποκαλύπτει η «Εφ.Συν.» • Μέχρι και στα τεσσεράμισι χρόνια φτάνουν οι...
Μετρό Θεσσαλονίκης: νέος «εκτροχιασμός» στο χρονοδιάγραμμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ
Πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα κρύβεται η προσπάθεια του υπουργού Υποδομών για ιδιωτικοποίηση του οργανισμού και...
Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ζήτησε σήμερα το πρωί την παραίτηση του κ. Σκόδρα.
Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας