• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.1°C / 14.5°C
    3 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 13.4°C
    3 BF
    79%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 16.0°C
    3 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.9°C / 8.8°C
    1 BF
    92%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 11.0°C
    2 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.2°C / 7.4°C
    0 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    2 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.5°C / 13.8°C
    1 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 12.9°C
    1 BF
    88%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 14.4°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    3 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    4 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 12.8°C
    1 BF
    84%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 13.5°C
    1 BF
    83%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.8°C
    3 BF
    75%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 14.0°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.3°C / 11.0°C
    2 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.5°C / 12.8°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.2°C / 8.2°C
    1 BF
    95%
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το Ελεγκτικό Συνέδριο κόβει τον... δρόμο στα ΚΤΕΛ

  • A-
  • A+
Παράνομη η νέα σύμβαση που επιχείρησε να συνάψει το Δημόσιο ώστε τα πούλμαν να εκτελούν και αστικές συγκοινωνίες στην Αττική ● Το φιάσκο των ιδιωτικοποιήσεων ● Η απόφαση 523/2022 που αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.» αναδεικνύει την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης να παρακάμψει τους νόμους προκειμένου να αναθέσει απευθείας και χωρίς διαγωνισμό πρόσθετο δημόσιο συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ ● Αν δεν βρεθεί λύση, από τον Οκτώβριο θα δημιουργηθεί τεράστιο θέμα στο 20% των συγκοινωνιών που η κυβέρνηση καμάρωνε ότι «ιδιωτικοποίησε» χωρίς να υπάρξουν αντιδράσεις

Παράνομη κρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο τη νέα σύμβαση ύψους 39 εκατ. ευρώ που επιχείρησε να συνάψει το Δημόσιο με τα ΚΤΕΛ προκειμένου να εκτελούν αστικές συγκοινωνίες στην Αττική. Η «χωρίς να ανοίξει ρουθούνι» ιδιωτικοποίηση του 20% των δημόσιων μεταφορών για την οποία πανηγύριζαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι, απειλείται τώρα με κατάρρευση και χιλιάδες επιβάτες μένουν χωρίς λεωφορεία σε έναν μήνα, όταν λήξει η διετής σύμβαση του 2020.

Το «φιάσκο» της νέας σύμβασης με τα ΚΤΕΛ έρχεται τη στιγμή που η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιακών φορέων μέσω νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που τέθηκε πρόσφατα σε διαβούλευση. Ταυτόχρονα, με άλλα νομοσχέδια ανοίγει περαιτέρω το παιχνίδι αφενός για τα ΚΤΕΛ στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες πανελλαδικά, αφετέρου για τους ιδιώτες στον σιδηρόδρομο όπου ήδη «μεγαλουργεί» η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με συνεχείς ματαιώσεις δρομολογίων που υποκαθίστανται από ιδιωτικά λεωφορεία.

Η απόφαση 523/2022 του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ζ΄ Κλιμάκιο) που αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.» αναδεικνύει την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης να παρακάμψει τους νόμους προκειμένου να αναθέσει απευθείας και χωρίς διαγωνισμό πρόσθετο δημόσιο συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ.

Μέσα από τις επισημάνσεις των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου προκύπτει, ταυτόχρονα, μια αδιανόητη προχειρότητα των «αρίστων νομοθετών» η οποία οδηγεί και στην ακύρωση της σύμβασης που σχεδιάστηκε. Ας δούμε τα πράγματα με τη σειρά:

 Η πρώτη σύμβαση εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ υπεγράφη στις 7 Οκτωβρίου 2020 και περιλάμβανε δαπάνη 48.262.036,44 πλέον ΦΠΑ, για διάρκεια δύο ετών. Η δυνατότητα υπογραφής της σύμβασης αυτής είχε προβλεφθεί από Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού, τον Αύγουστο του 2020. Η σύμβαση υπογράφεται ανάμεσα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), την Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και τα ΚΤΕΛ Αττικής ως «έκτακτο μέτρο για την αντιμετώπιση του άμεσου και επικείμενου κινδύνου διακοπής του συνόλου ή μέρους των παρεχόμενων υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου».

 Η σύμβαση εκείνη έρχεται προς κύρωση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που κάνει δύο επισημάνσεις: Πρώτον, ότι δεν έρχεται σε εφαρμογή του νόμου 4568/2018 καθώς «αποτελεί σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταφορών και όχι παραχώρησης δημόσιας υπηρεσίας», αλλά την εγκρίνει κατ’ εφαρμογή του νόμου περί δημοσίων προμηθειών (4412/2016) που προβλέπει συμβάσεις χωρίς προκήρυξη και διαγωνισμό για λόγους κατεπείγοντος. Δεύτερον, ότι η σύμβαση πρέπει να λήξει στα 2 χρόνια και να απαλειφθεί η πρόβλεψη παράτασης κατά ένα ακόμη έτος διότι δεν συμβαδίζει «με τον όλως εξαιρετικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης διαδικασίας».

 Η αναφορά για δυνατότητα παράτασης σε τρίτο έτος διαγράφεται και έτσι υπογράφεται η σύμβαση 108/2020. Ομως, οι προσπάθειες της κυβέρνησης για επέκταση συνεχίζονται με νέα «μικρή» σύμβαση και τροπολογία.

 Στις αρχές του 2022, επιχειρείται μικρή τροποποίηση της σύμβασης 108/2020. Τα ΚΤΕΛ αναλαμβάνουν να παρέχουν πρόσθετα δρομολόγια με αντίτιμο 1.852.243,83 προ ΦΠΑ. Το Ελεγκτικό Συνέδριο εγκρίνει εκείνη την τροποποίηση θεωρώντας ότι αποτελεί ενιαίο σύνολο με την αρχική σύμβαση 108/2020.

● Τον περασμένο Ιούλιο ψηφίζεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που γίνεται το άρθρο 75 του νόμου 4949. Εκεί αναφέρεται ότι οι συμβάσεις συγκοινωνιακού έργου που βασίζονται στον νόμο 4568/2018 μπορούν να παραταθούν για 1 έτος – δηλαδή «χτυπά» ακριβώς τα σημεία που είχε μπλοκάρει το Ελεγκτικό το 2020. Μάλιστα, στο αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου προστίθεται «χειρόγραφα» η δυνατότητα προσαύξησης του έργου κατά 25%. Λίγες μέρες αργότερα, ο ΟΑΣΑ καταθέτει νέα σύμβαση, την ονομάζει πάλι τροποποιητική και βάζει προϋπολογισμό 31.447.505,89 ευρώ (περίπου 39 εκατομμύρια ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ).

 Το Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού συνεδριάζει στις 2 Αυγούστου και αποφασίζει ότι η σύμβαση αυτή είναι παράνομη και κωλύεται η υπογραφή της, διότι: 1) Επικαλείται την τροπολογία στον νόμο 4949 που «πατάει» στον νόμο 4568/2018 ενώ το Ελεγκτικό είχε αποφανθεί αρνητικά από το 2020. 2) Η αρχική σύμβαση 108/2020 δεν προβλέπει δυνατότητα παράτασης πέραν των 2 ετών. 3) Δεν πρόκειται για τροποποίηση της αρχικής σύμβασης αλλά για «νέα αυτοτελή απευθείας ανάθεση υπηρεσιών, ανεξάρτητη της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών, η οποία λαμβάνει χώρα δίχως να γίνεται επίκληση, ούτε άλλωστε να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου η συνδρομή κάποιων εκ των περιπτώσεων του άρθρου 269 του 4412 προκειμένου η διαδικασία να κριθεί νόμιμη».

Εφόσον δεν βρεθεί λύση και η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ λήξει στις 6 Οκτωβρίου 2022, θα δημιουργηθεί τεράστιο θέμα στις γραμμές που εξυπηρετούνται στη Βόρεια Αττική (από Κηφισιά προς Ροδόπολη, Κρυονέρι, Αγιος Στέφανος, Διόνυσος, Θρακομακεδόνες), τη Δυτική (από Ελευσίνα προς Ασπρόπυργο, Μάνδρα, Μαγούλα), την Ανατολική (από Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο προς Ανθούσα, Αρτέμιδα, Κορωπί, Παλλήνη, Ραφήνα) και τη Νότια (από Ελληνικό προς Σαρωνίδα, Βάρκιζα, Γλυφάδα). Δηλαδή στο 20% των συγκοινωνιών που η κυβέρνηση καμάρωνε ότι «ιδιωτικοποίησε» χωρίς να υπάρξουν αντιδράσεις.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ έληξε και το μέλλον είναι άγνωστο...
Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ που τις εκτελούσαν γραμμές αστικών συγκοινωνιών της Αττικής έχει λήξει και η κυβέρνηση δεν ανακοίνωσε τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια.
Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ έληξε και το μέλλον είναι άγνωστο...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το Ελεγκτικό Συνέδριο «έσβησε» την υπογραφή της σύμβασης ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ
Χαστούκι στην κυβέρνηση που προσπάθησε να κάνει απευθείας ανάθεση ύψους 31,5 εκατομμυρίων ευρώ στα ΚΤΕΛ προκειμένου να τους εκχωρήσει για τρίτη χρονιά μέρος των δημόσιων συγκοινωνιών της Αττικής.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο «έσβησε» την υπογραφή της σύμβασης ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νομιμοποιούν «εκτροχιασμούς» στις συγκοινωνίες και όχι μόνο
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ήρθε άρον άρον στη Βουλή για τις συγκοινωνίες δίνει πράσινο φως σε παρεκκλίσεις του νόμου για δημόσιες προμήθειες, παρατάσεις συμβάσεων και απευθείας αναθέσεις.
Νομιμοποιούν «εκτροχιασμούς» στις συγκοινωνίες και όχι μόνο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα ΚΤΕΛ Αττικής αποχωρούν από την Μαυρομματαίων
Από τον σταθμό «Νομισματοκοπείο» θα αναχωρούν από την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021 και εφεξής, οι γραμμές των ΚΤΕΛ Αττικής που πηγαίνουν στην Ανατολική Αττική και στο Σούνιο (μέσω Μεσογείων).
Τα ΚΤΕΛ Αττικής αποχωρούν από την Μαυρομματαίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετακομίζουν τα ΚΤΕΛ Αττικής
Μέσα στο προσεχές δίμηνο θα αρχίσουν να μετεγκαθίστανται οι αφετηρίες των γραμμών του ΚΤΕΛ Νομού Αττικής. Η απόφαση του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών (ΑΔΑ 6Θ8Η465ΧΘΞ-ΛΙΖ) με την έγκριση των 39 τακτικών...
Μετακομίζουν τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με τροπολογία αλλάζει ξανά η διάταξη για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές
Ακόμη ένα δείγμα «άριστης νομοθέτησης» από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, η οποία με τροπολογία αλλάζει ξανά διάταξη νόμου που ψήφισε πριν από λίγες εβδομάδες και έδινε προπορεία στα ΚΤΕΛ ώστε εκείνα να αναλάβουν...
Με τροπολογία αλλάζει ξανά η διάταξη για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας