• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 11.4°C / 15.7°C
    0 BF
    85%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.3°C / 12.7°C
    1 BF
    88%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 10.0°C / 15.5°C
    0 BF
    75%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.0°C
    1 BF
    85%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    3 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 10.0°C
    2 BF
    86%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.6°C / 6.4°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.3°C
    1 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.5°C / 16.1°C
    4 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 12.7°C / 16.4°C
    3 BF
    70%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    2 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.5°C / 15.5°C
    4 BF
    89%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    10°C 9.9°C / 12.8°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.5°C / 13.4°C
    1 BF
    87%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    1 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 14.9°C
    2 BF
    91%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.1°C / 12.1°C
    0 BF
    92%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 11.7°C
    1 BF
    98%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    92%

Από την επίσκεψη του Κυρ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο του σταθμού Βενιζέλου, τον Μάιο του 2019, όταν ίσχυαν οι υποσχέσεις για παράδοση του έργου στο τέλος του 2023

EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: νέος «εκτροχιασμός» στο χρονοδιάγραμμα

  • A-
  • A+
Στον αέρα βρίσκονται 212 (!) μελέτες, σύμφωνα με τη 13η επιστολή-προειδοποίηση του αναδόχου («Ακτωρ») προς την Αττικό Μετρό, που αποκαλύπτει η «Εφ.Συν.» • Μέχρι και στα τεσσεράμισι χρόνια φτάνουν οι καθυστερήσεις έγκρισης

Συντριπτικό πλήγμα στο κυβερνητικό αφήγημα για ολοκλήρωση και απόδοση στην κυκλοφορία του Μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του 2023 δίνει ο ίδιος ο ανάδοχος του έργου με έγγραφό του, το οποίο αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.» και κοινοποιήθηκε στην Αττικό Μετρό (Α.Μ.) στις 2 Σεπτεμβρίου, μόλις μία ημέρα, δηλαδή, μετά την άφιξη στη Θεσσαλονίκη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τις «διθυραμβικές» δηλώσεις για «κοσμογονία έργων» στην πόλη. Ενώ οι κυβερνητικοί παράγοντες συνεχίζουν τον επικοινωνιακό πόλεμο με κούφια λόγια, χάντρες και καθρεφτάκια, τρία χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ., η εταιρεία «Ακτωρ» υπενθυμίζει ότι η Α.Μ. καθυστερεί να εγκρίνει 212 (!!!) μελέτες οι οποίες, αν δεν εγκριθούν και ολοκληρωθούν μέχρι τέλος Οκτωβρίου, το έργο δεν θα τελειώσει καν εγκαίρως, πόσο μάλλον να δοθεί σε χρήση το 2023!

Οπως φαίνεται στο έγγραφο που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα μας, 18 από αυτές τις μελέτες έχουν καθυστέρηση από 1.025 μέρες μέχρι 1.679 (!!!) ενώ από αυτές οι 7 είχαν συμβασιοποιηθεί το 2018 (η πρώτη δηλαδή καθυστερεί 4,6 χρόνια). Επιπλέον, μεταξύ των άλλων, 28 μελέτες έχουν καθυστέρηση από 611 έως 989 μέρες και τα πράγματα γίνονται δυστυχώς ακόμη χειρότερα από τη στιγμή που η εταιρεία προειδοποιεί συνεχώς την Α.Μ. από τις 6/4/2021 έχοντας αποστείλει 13 επιστολές με παρεμφερές θέμα μέχρι και την 1/8/2022, στις οποίες προφανώς δεν έχει λάβει απάντηση και γι’ αυτό επανέρχεται, διαρκώς, μερικές φορές ανά δεκαπενθήμερο!

Απόσπασμα από την επιστολή της «Ακτωρ» προς την Αττικό Μετρό

Είναι κάτι περισσότερο από σαφής η χρονικά τελευταία προειδοποίηση που δημοσιεύουμε σήμερα στην οποία από την πρώτη παράγραφο η «Ακτωρ» καθιστά σαφές πως «σε συνέχεια των ως άνω σχετικών επιστολών μας, με τις οποίες επανειλημμένα έχουμε επισημάνει τις καθυστερήσεις εκ μέρους σας στον σχολιασμό και στην έγκριση των μελετών του έργου, και με ειδική αναφορά στην (1) σχετική επιστολή μας, με την οποία υποβάλαμε το αναθεωρημένο Χρονοδιάγραμμα του έργου (ημερομηνία πέρατος αυτού στις 30/12/2023), με όλες τις προϋποθέσεις και παραδοχές που αναφέρονται εν προκειμένω, σημειώνουμε τα ακόλουθα: Μεταξύ των προϋποθέσεων και επιφυλάξεων που ετέθησαν από τον Ανάδοχο, προκειμένου οι Ανεξάρτητες Δοκιμές του έργου (SAT) να εκτελεστούν με εγκεκριμένες μελέτες και να είναι δυνατή η προετοιμασία του υλικού εκπαίδευσης, είναι και η έγκριση των μελετών του έργου και των σχετικών εγχειριδίων μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2022».

Πίνακας με εκκρεμότητες

Σε συνέχεια αυτών των δεδομένων η εταιρεία σημειώνει ότι «στα πλαίσια αυτά, με την παρούσα υποβάλλουμε σχετικό Πίνακα (συνημμένο), στον οποίο απεικονίζεται το σύνολο των υποβολών μας που παραμένουν μέχρι και σήμερα εκκρεμείς προς έγκριση, παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει, σε πλείστες των περιπτώσεων, χρονικό διάστημα πλέον των δυόμισι ετών από τη σχετική υποβολή, και η άμεση έγκριση των οποίων αποτελεί προαπαιτούμενο για την επίτευξη των ανωτέρω και συνακόλουθα την έγκαιρη ολοκλήρωση των προθεσμιών του Χρονοδιαγράμματος και της θέσης σε λειτουργία του έργου».

Η κατακλείδα της επιστολής εξαντλεί τη διπλωματική ρητορική με την προειδοποίηση πως το ενδεχόμενο να μην είναι έτοιμο το έργο στις 31/12/2023 είναι ορατό αφού «κατόπιν τούτου, παρακαλούμε για τις άμεσες δέουσες από μέρους σας ενέργειες, ρητά επιφυλασσόμενοι για τις οποιεσδήποτε επιβαρυντικές συνέπειες, τόσο στο Χρονοδιάγραμμα του έργου όσο και τις αντίστοιχες οικονομικές, οι οποίες έχουν ήδη προκληθεί και τυχόν προκληθούν στο μέλλον από οποιαδήποτε περαιτέρω από μέρους σας καθυστέρηση. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση απαιτηθεί».

Είναι γνωστό από παλαιότερη επιστολή της «Ακτωρ», που έχει αποκαλύψει η «Εφ.Συν.», ότι η εταιρεία καθιστούσε σαφές πως για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό χρειάζονταν 24 μήνες (4/12/2021, «Δεκάδες εκατομμύρια στην “Ακτωρ” για τις καθυστερήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης»). Είναι γνωστό ότι μετά το «έγκλημα στη Βενιζέλου» με τον τεμαχισμό και απόσπαση των αρχαιοτήτων η κυβέρνηση έκανε ό,τι μπορούσε για να μπορεί να πουλά το επικοινωνιακό αφήγημα ότι τέλος του 2023 θα κυκλοφορεί μετρό στην πόλη. Κάνουν βέβαια ό,τι μπορούν για να ξεχαστεί η υπόσχεση που έδωσε το 2019 ο κ. Μητσοτάκης στους Θεσσαλονικείς για ολοκλήρωση του έργου Απρίλιο του 2023 (υπόσχεση την οποία κάνουν προσπάθεια να ξεχάσουν και οι εκπρόσωποι των φορέων της πόλης, το χειροκρότημα των οποίων έχει γίνει τώρα ο εφιάλτης τους).

Προς το... 2025

Για την «Εφ.Συν.» είναι προφανές ότι σήμερα, αν και η «Ακτωρ» φέρεται (;) να έχει συνομολογήσει για παράδοση του έργου –η απόδοση του έργου στους πολίτες είναι μια άλλη ιστορία- λαμβάνει τα μέτρα της καθώς οι χρόνοι έχουν συμπιεστεί μέχρις «εκρήξεως». Αν η «Ακτωρ» έλεγε ότι ένας σταθμός θέλει 24 μήνες για να κατασκευαστεί, πόσο μπορεί να συμπιεστεί αυτός ο χρόνος ούτως ώστε να τελειώσει ο σταθμός το 2023 όταν η κατασκευή του άρχισε (;) τέλος Αυγούστου; Πώς οι 24 μήνες συρρικνώνονται σε μόλις 15;

Εννοείται ότι όλα αυτά τα καταλαβαίνει κάθε λογικός άνθρωπος και φυσικά είναι σε γνώση και της κυβέρνησης, η οποία κάνει ό,τι μπορεί να αποφύγει σήμερα τον εξευτελισμό να δοθεί το έργο σε λειτουργία το 2025 και αφού θα έχει πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο έναν σκασμό λεφτά για αποζημιώσεις στον ανάδοχο. Γι’ αυτό και έχει αναλάβει την επικοινωνιακή προώθηση της υπόθεσης ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης –μιλώντας διαρκώς και αορίστως για ολοκλήρωση του έργου τέλος του 2023, χωρίς να διευκρινίζει αν θα λειτουργεί κιόλας το μετρό- ενώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός την περασμένη Πέμπτη στις δηλώσεις του μετά τη λήξη των συσκέψεων στη Θεσσαλονίκη αρκέστηκε σε γενικολογίες: «Νομίζω ότι όλοι πια οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι απολύτως πεπεισμένοι ότι το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί και θα γίνει πραγματικότητα. Γνωρίζετε τις μεγάλες δυσκολίες που χρειάστηκε να ξεπεράσουμε. Η Θεσσαλονίκη θα έχει και σύγχρονο μετρό και αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευθεί». Το πιάσαμε... το κολοβό υπονοούμενο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στο μετρό κατεβαίνουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, ζητώντας αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και μέτρα προστασίας.
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα πρότυπα του ΟΑΣΘ η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης
Την παράδοση του έργου στο τέλος του 2023 προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών, ενώ δε γίνεται λόγος για την «ταμπακέρα», δηλαδή το κόστος του Μετρό λόγω ΣΔΙΤ για Δημόσιο και πολίτες ώστε να μη ζημιωθεί ο...
Στα πρότυπα του ΟΑΣΘ η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποιος πληρώνει τα σπασμένα αρχαία
Επιβεβαιώνεται το σκάνδαλο με τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης ● Το ίδιο το Δ.Σ. της «Αττικό Μετρό» άναψε το «πράσινο φως» και για τις καθυστερήσεις και για τις αποζημιώσεις του αναδόχου.
Ποιος πληρώνει τα σπασμένα αρχαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενοχη σιωπή για το μετρό Θεσσαλονίκης
Καμία απάντηση από κυβέρνηση και «Αττικό Μετρό» μετά τις αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» σχετικά με τον χρονικό εκτροχιασμό για την ολοκλήρωση του έργου, αλλά και με τις αποζημιώσεις που πληρώνει ήδη το Δημόσιο.
Ενοχη σιωπή για το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σιωπή για το 2025
Καμία αναφορά από τους φορείς της Θεσσαλονίκης μετά τις δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού για επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης του έργου.
Σιωπή για το 2025

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας