• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 25.6°C / 29.6°C
    4 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 24.2°C / 30.2°C
    2 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.6°C / 29.0°C
    2 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    49%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    32%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 26.8°C
    2 BF
    42%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.4°C / 23.1°C
    2 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    2 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 26.1°C
    1 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 26.9°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.4°C
    1 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.2°C / 26.2°C
    4 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.2°C / 27.2°C
    3 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 24.9°C
    0 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.5°C / 27.3°C
    1 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 27.1°C
    2 BF
    77%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 29.0°C
    2 BF
    45%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.5°C / 25.5°C
    3 BF
    39%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 27.5°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    0 BF
    46%

Δεξιά ο προσφάτως καρατομηθείς Γιώργος Σκόδρας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ

  • A-
  • A+
Πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα κρύβεται η προσπάθεια του υπουργού Υποδομών για ιδιωτικοποίηση του οργανισμού και για ανάθεση του συνόλου του έργου στα ΚΤΕΛ.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ με την ανάθεση του συνόλου του έργου στα ΚΤΕΛ χωρίς κανόνες και η άρνηση Σκόδρα να κινηθεί δικαστικά με αυτόφωρες διαδικασίες εναντίον των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για υπογραφή ΣΣΕ ήταν οι κύριες αιτίες που βρίσκονται πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Γιώργου Σκόδρα.

Ηταν τέτοια η προεκλογικής φύσης βιασύνη του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, που προτίμησε ακόμη και να φανεί η «εκπαραθύρωση» Σκόδρα ως προφανής απόδειξη παραδοχής της αποτυχίας της στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δεν έχει κρύψει ποτέ -αντίθετα, τις έχει σε δημόσια θέα- τις σχέσεις του με τα ΚΤΕΛ, ιδίως των Σερρών, όπου τηρώντας την οικογενειακή παράδοση ακολουθεί τις παλαιοκομματικές μεθόδους με συνέπεια: τάξιμο, στοχευμένη εξυπηρέτηση συμφερόντων για διατήρηση της εκλογικής πελατείας.

Ο ίδιος ο κ. Καραμανλής είχε επιλέξει τον κ. Σκόδρα για τη θέση αρχικά μόνο του προέδρου και τον κάλυψε πλήρως όταν αυτός επεκτάθηκε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου εκδιώκοντας από τη θέση τον Γιώργο Σπανό. Ποτέ δεν μάθαμε τις αμοιβές του κ. Σκόδρα για τις υπηρεσίες του.

Το γυαλί ράγισε τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο ΟΑΣΘ απαίτησε από τα ΚΤΕΛ ένα εκατομμύριο ευρώ προκειμένου να υπογράψει την παράταση της σύμβασης για το έργο στις 25 από τις 31 περιαστικές γραμμές που το ΚΤΕΛ εξυπηρετεί και σήμερα.

Περιγράφοντας τότε την υπόθεση («Κινδυνεύει να μείνει χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη», «Εφ.Συν.» 9.2.2022) είχαμε σημειώσει ότι το υπουργείο είχε πάρει στραβά τις θέσεις Σκόδρα και τη διαμάχη του με τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Κάποιοι προανήγγειλαν τότε ότι ο Σκόδρας «είναι τελειωμένος» προσδιορίζοντας αλλαγή του για την άνοιξη. Τελικά φτάσαμε Αύγουστο…

Η αγορά βοά ότι είναι σε εξέλιξη μεθοδική προσπάθεια του υπουργού Υποδομών να χαρίσει όλες τις αστικές και υπεραστικές γραμμές στα υπάρχοντα ΚΤΕΛ με το πρόσχημα της συμμόρφωσης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370/2007. Οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι προτιμούν τις φήμες από τις διαβεβαιώσεις του κ. Καραμανλή ότι θα γίνονται σωστές διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεση των γραμμών με διαφανείς διαγωνισμούς.

«Διαβολική σύμπτωση»

Είναι αφενός οι ιστορικές «συγγένειες», αφετέρου τα δεδομένα. Μιλούν για «σκανδαλωδώς ευνοϊκές για τα ΚΤΕΛ πρακτικές της κυβέρνησης» με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις «πάσες του επιτελικού κράτους στα ΚΤΕΛ αφού στη Θεσσαλονίκη υπαγόρευσαν την εκχώρηση των περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ, βάζοντας μάλιστα και τα ΚΤΕΛ Σερρών στα οποία τώρα θέλουν να δώσουν ακόμη ένα μέρος». Διερωτώνται «από πού κι ως πού το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Σερρών παρέχει αστικά λεωφορεία; Είναι διαβολική σύμπτωση ότι πρόκειται για τον νομό στον οποίο εκλέγεται ο κ. Καραμανλής…».

Μόλις πριν από λίγες μέρες γινόταν γνωστό (grtimes.gr, 27.7.2022) ότι στα ΚΤΕΛ Σερρών θα δίνονταν άλλες τρεις -ίσως και 7- γραμμές της Θεσσαλονίκης (Πανόραμα, Χορτιάτης και Φίλυρο) επιπλέον των 9 από τις 31 περιαστικές γραμμές που τα ΚΤΕΛ έχουν αναλάβει. Και ο κ. Καραμανλής επιδεικνύει ανέμελα τις ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις του, όπως στο ενσταντανέ της 26ης Μαρτίου 2022 που δημοσιεύτηκε στα σερραϊκά μέσα με την εύγλωττη λεζάντα «μέσα σε εξαιρετικό κλίμα ολοκληρώθηκε το γεύμα που παρέθεσε η διοίκηση του ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ προς τιμήν του Υπουργού Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, σε κεντρικό εστιατόριο της πόλης» (βλ. φωτογραφία).

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης και ο ΟΑΣΘ

Υπάρχουν φυσικά και πολλά άλλα ανοιχτά ζητήματα, ωστόσο η παραίτηση του διευθυντή του πολιτικού γραφείου του πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, βάζει εκτάκτως επί τάπητος το μεγαλύτερο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του ΟΑΣΘ, τον περίφημο «Ψηφιακό Μετασχηματισμό», ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει κατοχυρωθεί στην ΤΕΡΝΑ αλλά μετρά ήδη… τέταρτη παράταση.

Κατά πληροφορίες υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους ενδιαφερόμενους, διότι το θέμα το «έτρεχε» ο κ. Δημητριάδης και τώρα γίνεται αντιληπτό ότι δεν θα προχωρήσει πριν από τις επόμενες εκλογές. Κοντά σ’ αυτό ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες της τελευταίας στιγμής έλεγαν ότι ακόμη και ο Κωνσταντίνος Ταγγίρης, που παρουσιάζεται ως διάδοχος του κ. Σκόδρα, το… ξανασκέφτεται.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ζήτησε σήμερα το πρωί την παραίτηση του κ. Σκόδρα.
Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
«Κόλλησε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και η αφωνία από τον υπουργό Μεταφορών είναι χαρακτηριστική.
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κινδυνεύει να μείνει χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία μέχρι το τέλος του 2022. Με τη σύμβαση που έχει υπογράψει ο ΟΣΕΘ με τα ΚΤΕΛ έχει εκχωρηθεί το 25% του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στη συμπρωτεύουσα.
Κινδυνεύει να μείνει χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Μετρό Θεσσαλονίκης χαμένο στον... χρόνο
Επίσημη παραδοχή ότι χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει αποτελεί η χθεσινή δήλωση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, μετά τη συνάντηση με τον δήμαρχο της...
Το Μετρό Θεσσαλονίκης χαμένο στον... χρόνο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας