• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.2°C / 13.5°C
    2 BF
    84%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 11.6°C
    2 BF
    90%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 15.0°C
    2 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 7.9°C / 9.4°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 11.0°C
    1 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.2°C / 7.4°C
    0 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 12.4°C
    1 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.7°C / 15.8°C
    3 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    3 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 13.4°C
    2 BF
    66%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.5°C / 15.5°C
    3 BF
    85%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 12.3°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.5°C / 13.3°C
    0 BF
    85%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 15.4°C
    4 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 13.2°C
    0 BF
    91%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    1 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.3°C / 13.4°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    94%

Στην αντεπίθεση το ΣΑΤΑ, ζητά έρευνα και στην Ελλάδα για την Uber

  • A-
  • A+
Έφθασαν και στη χώρα μας οι μετασεισμοί του σκανδάλου Uber με το συνδικάτο των οδηγών ταξί να ζητά έρευνα και να θέτει σοβαρά ερωτήματα προς την κυβέρνηση.

Την ώρα που στην κυβέρνηση τηρούν σιγή ιχθύος στον απόηχο των αποκαλύψεων για τις παράνομες πρακτικές της εταιρείας Uber διεθνώς, οι επαγγελματίες οδηγοί ζητούν απαντήσεις και άμεση έρευνα για το ποιοι προωθούσαν την εταιρεία στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

Το ΣΑΤΑ με ανακοίνωσή του υπογραμμίζει ότι είχε καταγγείλει από το 2014 τις παράνομες πρακτικές της Uber, διατυπώνοντας, παράλληλα, σοβαρά ερωτήματα προς την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Συνδικάτο ζητά τοποθέτηση όλων των κομμάτων και προαναγγέλλει ότι θα κινηθεί νομικά για να προστατεύσει τα δικαιώματα των οδηγών ταξί.

Η ανακοίνωση

Το ΣΑΤΑ ήταν το πρώτο που κατήγγειλε τις παράνομες πρακτικές της Uber, όταν η αμερικάνικη πολυεθνική μπήκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2014. 

Σήμερα η διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian αποδεικνύει ότι έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο. Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, δημοσιογράφων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν την εταιρία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί.

Αν και η δικαίωση (για την οποία δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία) καθυστέρησε αρκετά χρόνια, περιμένουμε σήμερα μια πρωτοβουλία-έρευνα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για το τι έγινε στο ίδιο διάστημα στην Ελλάδα, ποιος τους υποστήριξε, ποια μεταχείριση είχε η Uber από τα ελληνικά ΜΜΕ (γι αυτό περιμένουμε την επίσημη θέση της ΕΣΗΕΑ) , με ποιο τρόπο ποδοπατήθηκε το εισόδημα των οδηγών ταξί και αν έχασε έσοδα –και πόσα- το ελληνικό κράτος από την δραστηριότητα της εταιρίας.

Ζητάμε επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο Κοινοβούλιο και φυσικά την άποψη της ελληνικής κυβέρνησης, είτε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό είτε από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.

Σε κάθε περίπτωση το ΣΑΤΑ θα προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν οχτώ χρόνια. Ωστόσο αναρωτιόμαστε :

-Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75 ) που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;

- Πως συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’ με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις) ;

- Με ποιόν τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπή νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ ;

Σημείωση : Το κείμενο έχει αποσταλεί στην Κυβέρνηση, στα πολιτικά κόμματα και στην ΑΑΔΕ και θα συνοδεύεται από το αίτημα για άμεση συνάντηση με τον καθένα φορέα ξεχωριστά.

Μπαράζ χτυπημάτων από τον ΣΥΡΙΖΑ

Σημειώνεται ότι ήδη από χθες η αξιωματική αντιπολίτευση πραγματοποίησε ολομέτωπη επίθεση προς την κυβέρνηση με μπαράζ ανακοινώσεων, αλλά και ένα αποκαλυπτικό βίντεο στο οποίο καταγράφονται δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Άδωνι Γεωργιάδη, του Κώστα Σκρέκα, της Ντόρας Μπακογιάννη, του Κωστή Χατζηδάκη, αλλά και του Κώστα Κυρανάκη.

Ευρισκόμενοι στην αντιπολίτευση τότε ξιφουλκούσαν κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το ζήτημα της Uber. Από κοντά και κανάλια και δημοσιογράφοι που εκτόξευαν βολές, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι βάζει εμπόδια στην εταιρεία και ότι εξυπηρετεί συντεχνίες και συμφέροντα.

Η ανακοίνωση Σπίρτζη

Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, παραπληροφόρησαν τον ελληνικό λαό 

«Γιατί να το κρύψομεν άλλωστε;» 

Σας θυμίζει κάτι η εταιρεία Uber και οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης; 

Παρά τις διεθνείς αποκαλύψεις για την εταιρεία Uber, που συγκλονίζουν Ευρώπη και Αμερική, στη χώρα μας, η ΝΔ και τα στελέχη της αλλά και πολλά συστημικά ΜΜΕ, που είχαν αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση της, αλλά και την σπίλωση και κατασυκοφάντηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχουν πιεί το αμίλητο νερό... 

Πώς να μιλήσουν άλλωστε όταν, ως αξιωματική αντιπολίτευση η ΝΔ, κορυφαία στελέχη της και στρατευμένα ΜΜΕ, στήριξαν δημόσια την εταιρεία Uber και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, λειτουργώντας με τον τρόπο ακριβώς, που αποκαλύπτεται από διεθνή μέσα;  

Πώς να μιλήσουν σήμερα για την διαπλοκή πολιτικών σε όλη την Ευρώπη με την εταιρεία Uber και τους τρόπους που παρέμβαιναν, για τις αλλαγές στους Νόμους και την απορρύθμιση επαγγελμάτων, προς όφελος πολύ λίγων συγκεκριμένων εταιρειών, όταν λειτούργησαν με τον ίδιο τρόπο, λασπώνοντας και λοιδορώντας εμάς, σε προσωπικό και πολιτικό επίπεδο ; 

Κύριε Μητσοτάκη,  μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της UBER από "θρασείς" δημοσιογράφους που λένε αλήθειες,  είστε υποχρεωμένος να μας απαντήσετε : 

  • Ποια στελέχη της ΝΔ είχαν συναντηθεί με την Uber και γιατί την υποστήριζαν με τόσο πάθος; 
  • Ποια στελέχη της ΝΔ είχαν συναντηθεί με άλλες εταιρείες διαμεσολάβησης, ιδιαίτερα μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου για την Uber και γιατί τις υποστηρίζατε με τόσο πάθος; 
  • Γιατί τρία χρόνια ακυρώσατε στην πράξη τον Ν.4530/18 για τις εταιρείες διαμεσολάβησης; 
  • Γιατί τρία χρόνια δεν ενεργοποιήσατε την ηλεκτρονική πλατφόρμα ελέγχου της ελάχιστης χρονοχρέωσης και δεν ελέγχετε τις εταιρείες διαμεσολάβησης, που ασκούν μεταφορικό έργο και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και τέλος 
  • Γιατί «διαμεσολαβήσατε» για να παραδοθεί το Συνδικαλιστικό κίνημα των ΤΑΞΙ σε αρεστούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη; 

Η αλήθεια που σήμερα αποδεικνύεται είναι ότι δεν προτιμήσαμε να εξυπηρετήσουμε συγκεκριμένα συμφέροντα, παρά τις μεγάλες πιέσεις, σε βάρος του ελληνικού λαού, σε αντιδιαμετρικά αντίθετη  πολιτική από τον κ. Μητσοτάκη, την κυβέρνηση του και  τoυς συνοδοιπόρους του. 

Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, μας λοιδόρησαν, μας συκοφάντησαν, μας στοχοποίησαν, παραπληροφορώντας τον ελληνικό λαό ... 

Να θυμίσουμε μερικά από όσα έλεγαν, γιατί δεν μένουν μόνο τα γραπτά.

 

Σχόλιο του Νίκου Παππά

«Στην Ελλάδα, η Uber είχε την υποστήριξη της Ν.Δ. Η ρύθμιση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 τερμάτισε το καθεστώς αδιαφάνειας και φοροδιαφυγής»

Το 2018, όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ νομοθετούσε ρυθμίσεις που τερμάτιζαν το καθεστώς αδιαφάνειας και φοροδιαφυγής στον χώρο των μεταφορών μέσω πλατφορμών, τύπου Uber, «υπήρξαν πιέσεις απέναντι στην κυβέρνηση και ειδικά στον Χρήστο Σπίρτζη», ενώ «υπήρχε και μία πολιτική στήριξη από τη Ν.Δ. προς την εταιρεία. Από τον κ. Μητσοτάκη, την κυρία Μπακογιάννη, τον κ. Χατζηδάκη, τον κ. Κυρανάκη», τόνισε ο Νίκος Παππάς, μιλώντας στο κανάλι της Βουλής, με αφορμή τη διαρροή χιλιάδων εγγράφων της εταιρείας που δείχνουν πιθανές πολιτικές παρεμβάσεις υπέρ της σε διεθνές επίπεδο.

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3' Νότιου Τομέα Αθηνών τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαπιστώσει, μεταξύ άλλων, ότι «η εταιρεία λειτουργούσε στη χώρα μας χωρίς να έχει φορολογική έδρα σε αυτή, ότι τα χρήματα που κατέβαλλε ο πελάτης δεν πήγαιναν σε ελληνικό τραπεζικό λογαριασμό και ότι δεν υπήρχε υπεύθυνος κατά τον νόμο για την εταιρεία στην Ελλάδα».

Οι ρυθμίσεις που τέθηκαν το 2018 και τις οποίες δεν αποδέχθηκε η εταιρεία, αναστέλλοντας τη δραστηριότητά της στη χώρα μας, ζητούσαν ελληνικό ΑΦΜ για την εταιρεία, να κατατίθενται οι εισπράξεις της σε ελληνικό τραπεζικό ίδρυμα, να υπάρχει υπεύθυνος σύμφωνα με τον νόμο και να απασχολούνται επαγγελματίες οδηγοί.

Πού χάθηκαν οι θερμοί υποστηρικτές της Uber;

Την αρχή είχε κάνει ήδη από την Κυριακή, ο Νάσος Ηλιόπουλος, με ανάρτησή του γεμάτη αιχμές αναφέροντας:

Πού χάθηκαν οι θερμοί υποστηρικτές της Uber από την ΝΔ αλλά και προσωπικά ο Κ. Μητσοτάκης; Αυτοί δηλαδή που είχαν επιδοθεί σε έναν απίστευτο αγώνα κατασυκοφάντησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επειδή είχε αρνηθεί να ευνοήσει σκανδαλωδώς τη συγκεκριμένη εταιρεία παρά τις πιέσεις της Τρόικας.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Κ. Μητσοτάκης θα δυσκολευτεί να μιλήσει ξανά για σκευωρία και να χαρακτηρίσει "υπόκοσμο" τους δημοσιογράφους που ανέδειξαν το θέμα.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΥΡΩΠΗ
Τα Uber Files «καίνε» τον Εμανουέλ Μακρόν
Παγκόσμιο σάλο από τις αποκαλύψεις για τις πρακτικές της εταιρείας, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας που έφερε στο φως τα Uber Files.
Τα Uber Files «καίνε» τον Εμανουέλ Μακρόν
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο λομπίστας Μαρκ ΜακΓκαν πίσω από τις αποκαλύψεις των Uber Files
Δήλωσε ότι αποφάσισε να μιλήσει επειδή πιστεύει ότι η Uber παραβίασε τους νόμους σε δεκάδες χώρες και εξαπάτησε ανθρώπους σχετικά με τα κέρδη του επιχειρηματικού μοντέλου.
Ο λομπίστας Μαρκ ΜακΓκαν πίσω από τις αποκαλύψεις των Uber Files
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Πυρά Ηλιόπουλου σε Ν.Δ. και Μητσοτάκη μετά τις αποκαλύψεις για την Uber
Τις συκοφαντίες κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υπενθύμισε ο Νάσος Ηλιόπουλος προς την κυβερνητική παράταξη, στον απόηχο των μεγάλων αποκαλύψεων για την εταιρεία Uber.
Πυρά Ηλιόπουλου σε Ν.Δ. και Μητσοτάκη μετά τις αποκαλύψεις για την Uber
ΕΥΡΩΠΗ
Uber Files: Μαζική διαρροή αρχείων προκαλεί «σεισμό» για την μεγάλη εταιρεία ταξί
Πώς η εταιρεία απέκτησε πρόσβαση σε πολιτικούς και ηγέτες κρατών για να παραβιάσει νόμους, να αποφύγει ελέγχους και να εισχωρήσει σε ξένες αγορές.
Uber Files: Μαζική διαρροή αρχείων προκαλεί «σεισμό» για την μεγάλη εταιρεία ταξί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τι πραγματικά συμβαίνει με το ΚΕΘΕΑ;
Σε υψηλούς τόνους έρχεται η ανακοίνωση του Συλλόγου εργαζομένων του ΚΕΘΕΑ για τις τελευταίες ραγδαίες εξελίξεις στον φορέα, μετά την πραξικοπηματική κατάργηση του αυτοδιοίκητου από το υπουργείο Υγείας.
Τι πραγματικά συμβαίνει με το ΚΕΘΕΑ;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας