• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.8°C / 28.2°C
    2 BF
    39%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 23.8°C / 28.0°C
    1 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.0°C / 27.7°C
    0 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    4 BF
    56%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 25.7°C
    1 BF
    46%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 21.2°C / 21.4°C
    3 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    2 BF
    34%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.8°C / 26.4°C
    2 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    3 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.1°C / 26.8°C
    3 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    4 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.2°C / 26.2°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 21.8°C
    0 BF
    55%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.5°C / 26.2°C
    2 BF
    43%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    4 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.0°C / 27.1°C
    2 BF
    39%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    3 BF
    38%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 21.7°C / 26.4°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    2 BF
    49%
EUROKINISSI/ΙΣΜΗΝΗ ΚΑΡΛΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προεδρικοί κομπασμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΟΣΥ

  • A-
  • A+
Η παραχώρηση μέρους του έργου των αστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα ΚΤΕΛ, που υλοποιήθηκε ως έκτακτο μέτρο, λόγω πανδημίας, και κοστίζει στο Δημόσιο πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως, παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο. ● Στελέχη της Ν.Δ. κομπορρημονούν ότι πέτυχαν παρόμοιο «άθλο» σχεδόν χωρίς αντιδράσεις.

Πού συναντώνται τα αγαπημένα αφηγήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, το «ακριβό και αναποτελεσματικό Δημόσιο» και οι ιδιωτικοποιήσεις, με την πανδημία του κορονοϊού; Στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα σε εκείνες τις περιφερειακές γραμμές που εκτελούν ανεξέλεγκτα τα ΚΤΕΛ, εισπράττοντας πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η παραχώρηση έργου των αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ υλοποιήθηκε στα τέλη του 2020 από την κυβέρνηση Μητσοτάκη ως έκτακτο μέτρο αντιμετώπισης του συνωστισμού, αλλά με έντονη κριτική από την αντιπολίτευση για τα «δώρα» προς τους λεωφορειούχους, που έχουν ανοικτούς διαύλους με τη Ν.Δ.

Το «επίτευγμα»

Ενάμιση χρόνο αργότερα, όμως, το «επίτευγμα» εκείνης της εποχής παρουσιάζεται με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο! Ενδεικτικά όσα είπε πρόσφατα (26/5/2022) σε επιχειρηματικό συνέδριο (Athens Energy Dialogues) ο πρόεδρος της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), Βασίλης Ξυπολυτάς, κομπάζοντας, διότι πέτυχε μια «ιδιωτικοποίηση χωρίς αντιδράσεις».

«Στην αρχή, παραχωρήσαμε το 20% των γραμμών της ΟΣΥ στους ιδιώτες, στα ΚΤΕΛ. Δεν τα καταλαβαίνουμε, είναι κανονικά λεωφορεία με τα χρώματα της ΟΣΥ», είπε ο κ. Ξυπολυτάς, παραβλέποντας ότι η «κανονικότητα» σε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς δεν αφορά τα χρώματα του λεωφορείου, αλλά το πόσο καλά συντηρείται, πόσο συχνά λαμπαδιάζει και αν λειτουργεί το σύστημα τηλεματικής, ώστε και οι επιβάτες να εξυπηρετούνται και η υπηρεσία να παρακολουθεί πόσα δρομολόγια πραγματοποιούνται για να πληρωθούν.

Η συνέχεια των λεγομένων του προέδρου της ΟΣΥ και πολιτευτή της Ν.Δ. στα βόρεια προάστια ήταν ακόμη καλύτερη: «Αν αυτό το λέγαμε πριν από πέντε, δέκα χρόνια, θα γελούσαμε. Γιατί η ΟΣΥ είναι ένας οργανισμός πολύ δύσκολος. Οποτε επιχειρήθηκε κάποια τομή, γίναν απεργίες, είχαμε αντιδράσεις. Θυμόμαστε το ’90, θυμόμαστε και αργότερα. Κι όμως, έγινε χωρίς καμιά απεργία, χωρίς σχεδόν καμία αντίδραση». Ο κ. Ξυπολυτάς κατάφερε να χωρέσει σε λίγες λέξεις τις απεργίες που χτύπησαν τότε με σφοδρότητα την κυβέρνηση Μητσοτάκη πατρός σε σύγκριση με τη... νηνεμία των αντιδράσεων επί Μητσοτάκη υιού – χωρίς να αναφέρει τη συμβολή του... ιού.

Το έργο αυτό ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όταν κατέθεσε τροπολογία, στις 27 Ιουνίου 2022, για να δώσει ακόμη έναν χρόνο παράταση στη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, εγκρίνοντας νομοθετικά μια πρόσθετη αμοιβή 55 εκατ. ευρώ. Σε εκείνη την τροπολογία και την αιτιολόγησή της χώρεσαν όλα: «Η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί αναγκαίο μέτρο για την αντιμετώπιση του κορονοϊού», ανέφερε αρχικά, «καθώς δεν εξαλείφθηκε η πανδημία».

Λίγο πιο κάτω ανέφερε ως «δεδομένο» «τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα ΚΤΕΛ». Και ακόμη πιο κάτω έδινε τη χαριστική βολή: «Το κόστος των υπηρεσιών αυτών διά των συμβάσεων ανάθεσης είναι πολύ μικρότερο, έναντι του κόστους από τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς...».

24ωρη απεργία

Επειτα από όλα αυτά, τα σωματεία των εργαζομένων πραγματοποίησαν (προχθές) 24ωρη απεργία, που αντιμετωπίστηκε με χλιαρή διαμαρτυρία από τον αρμόδιο υπουργό Κ. Καραμανλή, ο οποίος σε άλλες περιπτώσεις παλαιότερα είχε κινήσει γη και ουρανό, προκειμένου να κηρυχθεί «παράνομη και καταχρηστική».

Πάντως, χθες, 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του Νίκου Παππά, κατέθεσαν ερώτηση, στην οποία ζητούν απαντήσεις για τους λόγους που δυο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεματικής. Οι βουλευτές ρωτούν πώς χωρίς τηλεματική (οι πινακίδες που δείχνουν θέσεις λεωφορείων και ώρες άφιξης) ελέγχεται το συγκοινωνιακό έργο, πώς αποζημιώνονται τα ΚΤΕΛ με διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και αν έχει τοποθετηθεί ανεξάρτητος ελεγκτής για την πιστοποίηση του εκτελούμενου έργου, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λεωφορείο ο πόνος
Την ώρα που σε καθημερινή βάση αυξάνονται τα κρούσματα του κορονοϊού ανάμεσα στους εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει φιέστα για τη δρομολόγηση των πρώτων από...
Λεωφορείο ο πόνος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξάνονται τα αστικά των ΚΤΕΛ περιφερειακά της Αθήνας και... μειώνονται τα λεωφορεία στο κέντρο
Τα πρώτα στοιχεία για μέρος του Οκτωβρίου έδειξαν ότι κατά μέσο όρο οι ημερήσιες βάρδιες των οδηγών της ΟΣΥ δεν ξεπέρασαν τις 2.350 τις καθημερινές, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν... 150 περισσότερες.
Αυξάνονται τα αστικά των ΚΤΕΛ περιφερειακά της Αθήνας και... μειώνονται τα λεωφορεία στο κέντρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «γρήγορα» τρένα αργούνε να φτάσουνε
Τον πρώτο μήνα της λειτουργίας τους οι πολυδιαφημισμένοι συρμοί ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις με ανάλογη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Τα «γρήγορα» τρένα αργούνε να φτάσουνε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «Βέλος»... της υπομονής
Η αμαξοστοιχία αναγκάστηκε να σταματήσει αρκετές φορές και ολοκλήρωσε το δρομολόγιο με αρκετή καθυστέρηση, καθώς δεν μπορούσε να αναπτύξει την ταχύτητα των 160 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Το «Βέλος»... της υπομονής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ένα εξπρές είμαι και εγώ, έστω και με μια... μικρή καθυστέρηση 14 μηνών
Πρώτο δρομολόγιο με θέα, άνεση και μικρά παρατράγουδα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη των νέων τρένων ETR με μοναδική στάση στον σταθμό της Λάρισας.
Σε ένα εξπρές είμαι και εγώ, έστω και με μια... μικρή καθυστέρηση 14 μηνών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας