• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.2°C / 20.7°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 20.2°C
    1 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 14.0°C / 19.9°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 17.7°C
    1 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 16.8°C
    0 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 12.9°C
    1 BF
    66%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.8°C / 17.7°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    1 BF
    46%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.8°C
    2 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    1 BF
    53%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 15.1°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 13.5°C / 19.9°C
    2 BF
    58%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.7°C / 19.3°C
    1 BF
    61%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 14.7°C / 17.5°C
    0 BF
    86%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    2 BF
    62%
EUROKINSSI/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μία αγωγή, άπειρα αναπάντητα ερωτήματα

  • A-
  • A+
Το υπουργείο Μεταφορών και η γαλάζια διοίκηση του ΟΑΣΘ -άγνωστο γιατί- απέσυραν την καταγγελία της προηγούμενης διοίκησης του Οργανισμού για παράνομες κρατικές ενισχύσεις ύψους 125 εκατ. ευρώ εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων.

Μία αγωγή έξωσης, που κατατέθηκε χθες –εναντίον του ΟΑΣΘ και των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και Υποδομών–, μύρια καυτά ερωτήματα (επανα)φέρει. Την αγωγή για 10.452.279 ευρώ κατέθεσε ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης (ΠΣΑΘ) «Ο ΗΡΑΚΛΗΣ», υποστηρίζοντας ότι, προασπίζοντας συμφέροντα των 1.374 μελών του, διεκδικεί την καταβολή μισθωμάτων από τον ΟΑΣΘ για το ακίνητο των κεντρικών γραφείων του Οργανισμού και ένα παλαιότερο δάνειο. Μάλιστα η συζήτηση επί της αγωγής έχει οριστεί για την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΠΣΑΘ –τα μέλη του είναι κυρίως παλαιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ– διεκδικεί «οφειλόμενα μισθώματα από το 2014, ήτοι πριν από την κρατικοποίησή του και μέχρι και σήμερα, συνολικού ποσού 7.952.279,85 ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι τόκοι), καθώς ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να κάνει χρήση των μισθίων ακινήτων ακόμη και μετά τη λήξη των μισθώσεων την 31.12.2018, καθώς και δάνειο που είχε χορηγήσει ποσού 2.500.000 ευρώ (κατά κεφάλαιο μόνο)». Ο Συνεταιρισμός θεωρεί σίγουρο ότι η αγωγή «θα κερδηθεί δικαστικά από τον ΗΡΑΚΛΗ» και ενίσταται γιατί «είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει τον φόρο εισοδήματος για τα ποσά των μισθωμάτων που δεν εισπράττει και μάλιστα ο νόμιμος εκπρόσωπός του σύρεται ως κατηγορούμενος στα ποινικά δικαστήρια για χρέη προς το Δημόσιο».

Ωστόσο πρέπει να γίνουν πολλές υπενθυμίσεις για την υπόθεση αυτή. Αρχές Απριλίου (7.4.2022) πληροφορούμαστε ότι στο προσυνέδριο της Ν.Δ. που έγινε στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής συνομιλεί με τον πρόεδρο του συνεταιρισμού Γιώργο Σταματίου –κατόπιν μεσολάβησης του δημάρχου Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρου Κυρίζογλου, και του βουλευτή Δημήτρη Κούβελα– προκειμένου να τους δοθεί το ποσόν των 200.000 ευρώ για να πληρώσουν την Εφορία. Λαμβάνουν την υπόσχεση, αλλά και τα χρήματα λίγες μέρες αργότερα, με τα οποία πληρώνουν τις οφειλές τους στην Ζ’ ΔΟΥ (επιταγή ύψους 180.577,70 ευρώ).

Είχαν προηγηθεί στις 28.1.2022 δηλώσεις του κ. Σταματίου σε ραδιοφωνικό σταθμό με τις οποίες ζητούσε την παραίτηση του προέδρου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα γιατί, όπως λέει ο κ. Σταματίου, ο πρόεδρος του Οργανισμού δεν τήρησε τη συμφωνία στην οποία είχαν καταλήξει το φθινόπωρο του 2020 για τακτοποίηση οφειλών και των οικονομικών διαφορών. Ο κ. Σκόδρας από την πλευρά του ποτέ δεν τοποθετήθηκε επί της αλήθειας ή όχι αυτών των αιτιάσεων, οπότε τα ερωτήματα παραμένουν.

Πώς να ξεχάσουμε όμως ότι ακριβώς έναν χρόνο νωρίτερα η κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε μια ενέργεια τα απόνερα της οποίας μέλλει να μας απασχολήσουν και τα επόμενα χρόνια. Η υπόθεση είχε περιγραφεί αναλυτικά («Εφ.Συν.» 29.1.2020, «Απέσυρε την καταγγελία για παράνομες ενισχύσεις η διοίκηση του ΟΑΣΘ») καθώς, όπως γράφαμε τότε, «σιωπηλά αλλά ανενδοίαστα κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΘ απέσυραν την καταγγελία που είχε υποβάλει η πρώην διοίκηση του Οργανισμού (12.6.2019) για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις ύψους 125 εκατομμυρίων ευρώ σε βάρος του δημόσιου ταμείου και των Ελλήνων φορολογουμένων, τις οποίες είχαν εισπράξει οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ».

Η αποκάλυψη του ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη είχε άμεση σχέση με τα γενόμενα τότε, καθώς στις 11 Φεβρουαρίου είχε προσδιοριστεί δικάσιμος των ασφαλιστικών που είχε καταθέσει η πρώην διοίκηση του ΟΑΣΘ κατά του «ΗΡΑΚΛΗ» για «έντεκα (11) περίπου εκατομμύρια ευρώ –τα οποία είναι μέρος των 125 εκατομμυρίων– και αφορούν υπέρογκες δορυφορικές συμβάσεις με τον Ηρακλή με τις οποίες καταλόγιζαν στον ΟΑΣΘ υπέρογκα ενοίκια με βάση τον ορκωτό εκτιμητή». Η εκδίκαση δεν έγινε ποτέ, το υπουργείο και η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν έδωσαν ποτέ εξηγήσεις. Ας προσθέσουμε, δε, ότι ακόμη δεν έχουμε μάθει το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, πόρισμα το οποίο, όπως έχει γραφεί κατ’ επανάληψη και ουδέποτε διαψευστεί, βρίσκεται στο συρτάρι του κ. Καραμανλή τουλάχιστον δύο χρόνια τώρα.

Σε σχέση με το φερόμενο ως χρέος του ΟΑΣΘ προς τον «ΗΡΑΚΛΗ», με δήλωσή του στην «Εφ.Συν.» ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, σημειώνει:

«1. Ολες οι συμβάσεις που υπήρξαν ανάμεσα σε ΟΑΣΘ - Ηρακλή διαχρονικά είναι λεόντειες “δορυφορικές συμβάσεις” σε βάρος του Δημοσίου, δεδομένου ότι τα μέλη του συνεταιρισμού είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ.

2. Ακόμη και αν δεχτούμε ότι υπάρχει χρέος, δεν μπορεί να αποδοθεί κανένα ποσό που αναφέρεται πριν από τη θέση σε εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, πριν οριστικοποιηθεί η πραγματική περιουσία του με την απόφαση του εφετείου, όπως προβλέπει ο νόμος.

3. Ωστόσο δεν μπορούμε να δεχτούμε τα αναγραφόμενα ποσά δεδομένου ότι ο ανεξάρτητος εκτιμητής προσδιόρισε το τίμημα στις 611.000 (ετησίως).

4. Για τις διαφορές ανάμεσα στα ποσά που καταλογίζονταν σε βάρος του ΟΑΣΘ υπήρξε αγωγή και προσφυγή στην Δ/ση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. η οποία δυστυχώς αποσύρθηκε με ευθύνη του υπουργείου Μεταφορών.

Με βάση τα παραπάνω είναι σαφές ότι οποιαδήποτε παραχώρηση προς τον Ηρακλή μπορεί να επισύρει προσφυγές για απιστία σε βάρος του Δημοσίου».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ
Πίσω από την αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη καρατόμηση του τέως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα κρύβεται η προσπάθεια του υπουργού Υποδομών για ιδιωτικοποίηση του οργανισμού και...
Εκλεκτικές συνάφειες Καραμανλή και ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Γ. Σκόδρας καρατομήθηκε, οι «βιομήχανοι» ξανάρχονται
Οδυνηρή παραδοχή της αποτυχίας διαχείρισης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με την εκπαραθύρωση του προέδρου Γιώργου Σκόδρα.
Ο Γ. Σκόδρας καρατομήθηκε, οι «βιομήχανοι» ξανάρχονται
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ζήτησε σήμερα το πρωί την παραίτηση του κ. Σκόδρα.
Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες, εξώδικα και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Δύο 24ωρες απεργίες και μία στάση εργασίας μεσοβδόμαδα, ενώ το υπουργείο Μεταφορών απαντά όχι με ικανοποίηση των αιτημάτων αλλά με εξώδικο και παραπέμπει σε επίλυση των θεμάτων τον Σεπτέμβριο.
Απεργίες, εξώδικα και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάσεις εργασίας και απεργία στον ΟΑΣΘ ώς και τις 22 Ιουλίου
Να κλιμακώσουν τον αγώνα τους αποφάσισαν οι εργαζόμενοι που ζητούν την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης που έχουν συμφωνήσει με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και την επαναφορά των επιδομάτων που καταργήθηκαν λόγω...
Στάσεις εργασίας και απεργία στον ΟΑΣΘ ώς και τις 22 Ιουλίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα απεργία στον ΟΑΣΘ
Το επιβατικό κοινό στη Θεσσαλονίκη παραμιλά, αλλά η κυβέρνηση επιμένει να πανηγυρίζει ότι η κατάσταση στις συγκοινωνιακές συνθήκες έχει βελτιωθεί.
Νέα απεργία στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας