• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.3°C / 23.2°C
    1 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.9°C / 23.0°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 17.7°C / 22.7°C
    2 BF
    75%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 15.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 19.1°C
    0 BF
    77%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.0°C / 21.5°C
    3 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 17.9°C
    2 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    90%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 23.8°C
    1 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    86%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    4 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.3°C / 22.3°C
    3 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    3 BF
    79%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    63%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 21.5°C
    2 BF
    76%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    0 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.0°C / 23.8°C
    2 BF
    54%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.1°C
    2 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 23.9°C
    2 BF
    80%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    81%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα «γρήγορα» τρένα αργούνε να φτάσουνε

  • A-
  • A+
Τον πρώτο μήνα της λειτουργίας τους οι πολυδιαφημισμένοι συρμοί ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που υποτίθεται πως θα διήνυαν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις με ανάλογη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. ● Οι Ιταλοί της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντί να αναλάβουν την ευθύνη, τη ρίχνουν στον δημόσιο ΟΣΕ.

Ενας μήνας συμπληρώνεται σήμερα από την πρώτη επίσημη εμφάνιση των «γρήγορων» τρένων ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ήδη καταγράφονται 6 δρομολόγια με σημαντικές καθυστερήσεις, ενώ ξεκίνησε και πόλεμος με τον ΟΣΕ για το ποιος φέρει την ευθύνη των προβλημάτων.

Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατάφεραν να δρομολογήσουν τα ανακατασκευασμένα από τους ίδιους ETR (αρχική κατασκευή στη δεκαετία του ‘90) στις 15 Μαΐου 2022, ενώ η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να ξεκινήσουν στις 25 Μαρτίου 2021 για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση. Η ιταλική διοίκηση θέλησε να δώσει μεγάλη έμφαση στη συνέπεια και την αυξημένη ποιότητα των συγκεκριμένων τρένων, που δεν έλαβαν τελικά την ονομασία «Λευκό Βέλος», όπως αρχικά αναμενόταν.

Με τον τρόπο αυτό δικαιολόγησαν και το ιδιαίτερα αλμυρό εισιτήριο, που κοστίζει 55 ευρώ στη Β’ θέση (65 ευρώ στην Α’) για απλή διαδρομή και χωρίς έκπτωση στην επιστροφή, ενώ στα απλά Ιντερσίτι Αθηνών-Θεσσαλονίκης το κόστος είναι 43 ευρώ και 68,8 μετ’ επιστροφής. Στο μεταξύ, η διάρκεια του ταξιδιού στα ETR είναι ελάχιστα μικρότερη (κατά 15 λεπτά), ενώ τα απλά Ιντερσίτι πραγματοποιούν και περισσότερες στάσεις.

Το κόστος εισιτηρίου στα ETR σχολιάστηκε για ακόμη δύο λόγους: 1) Εχουν περιληφθεί ως «άγονες γραμμές» στη σύμβαση με την οποία το Δημόσιο επιδοτεί με 750 εκατομμύρια ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την επόμενη 15ετία, 2) το κόστος των εισιτηρίων καθορίζεται από το Δημόσιο, σύμφωνα με τη σύμβαση την οποία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής υποτίθεται θα έφερνε στη Βουλή προς επικύρωση.

Το θέμα είναι όμως ότι τα προβλήματα με τα ETR ξεκίνησαν δυστυχώς από την πρώτη εβδομάδα. Οπως δημοσίευσε η «Εφ.Συν.», την Παρασκευή 20/5 το απογευματινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη έφτασε με μεγάλη καθυστέρηση λόγω «αστοχίας συστήματος» και βραδυπορίας στο ταξίδι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναγκάστηκε να αποζημιώσει τους επιβάτες.

Προχθές Δευτέρα 13/6, ημέρα επιστροφής από την αργία του Αγίου Πνεύματος, πάλι το απογευματινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη δεν ξεκίνησε ποτέ λόγω βλάβης. Οι εκατοντάδες επιβάτες υποχρεώθηκαν να κατέβουν και να επιβιβαστούν μετά από σχεδόν μία ώρα σε άλλο συρμό, ενώ διαμαρτύρονταν ότι χάνουν τις ανταποκρίσεις με άλλα δρομολόγια.

Ομως και χθες σημειώθηκε καθυστέρηση 44 λεπτών στο ίδιο δρομολόγιο. Αυτή τη φορά, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε επίσημη ενημέρωση προς τον Τύπο, τονίζοντας όμως ότι οφείλεται «σε κακοκαιρία και συσσώρευση υδάτων», δηλαδή σε προβλήματα υποδομής γραμμών και όχι τροχαίου υλικού. Με τον τρόπο αυτό, η «ιδιωτικοποιημένη» ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάζει την ευθύνη στον δημόσιο ΟΣΕ που είναι αρμόδιος για την υποδομή.

Ακριβά εισιτήρια

Οπως αναφέρουν εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, εκτός από τα τρία προβληματικά δρομολόγια ETR που προαναφέραμε, υπήρξαν μέσα στον πρώτο μήνα ακόμη τρία με σημαντικές καθυστερήσεις. Το χειρότερο είναι ότι, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η συνέπεια των ETR και να δικαιολογηθεί το ακριβό εισιτήριο, παίρνουν απόλυτη προπορεία, δηλαδή άλλα δρομολόγια με κοινά τρένα καθυστερούν περισσότερο ή ενίοτε καταργούνται.

Εκφράζονται φόβοι ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει περισσότερο όταν αρχίσουν να ανεβαίνουν πολύ οι θερμοκρασίες. Η δοκιμασία θα είναι μεγάλη για τις μηχανές και τα συστήματα ψύξης-αερισμού, στον βαθμό μάλιστα που κάποιες μηχανές έλξης έχουν βγει εκτός λειτουργίας ύστερα από σύγκρουση με ζώα (αγελάδες, αγριογούρουνα) στη διάρκεια διαδρομών λόγω έλλειψης προσωπικού φύλαξης.

● Σαν να μην έφταναν τα κανονικά ζώα, το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας, το τουριστικό τρενάκι του Πηλίου συγκρούστηκε με όχημα τύπου τζιπ του οποίου ο οδηγός αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις σιδηροτροχιές αντί για τον δρόμο. Ευτυχώς, λόγω της μικρής ταχύτητας, το τρενάκι δεν υπέστη βλάβη, ενώ το τζιπ βρέθηκε στο πλαϊνό χαντάκι χωρίς να τραυματιστεί ο οδηγός.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρίωρες στάσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στα άκρα φτάνει η κατάσταση στον σιδηρόδρομο με τις καθυστερήσεις και τις αλλαγές δρομολογίων που εξαγριώνουν τους επιβάτες και το προσωπικό αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί την ερχόμενη Τρίτη 06/09.
Τρίωρες στάσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μονιμοποίηση καθυστερήσεων στα τρένα
Tρένο πάνε οι… καθυστερήσεις! Αφού το ζουν καθημερινά εκατοντάδες επιβάτες της εσχάτως μετονομασθείσας Hellenic Train (από ΤΡΑΙΝΟΣΕ), εν τέλει το διαπιστώνει και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων!
Μονιμοποίηση καθυστερήσεων στα τρένα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προεδρικοί κομπασμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΟΣΥ
Η παραχώρηση μέρους του έργου των αστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα ΚΤΕΛ, που υλοποιήθηκε λόγω πανδημίας, και κοστίζει στο Δημόσιο πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως, παρατείνεται για έναν ακόμη...
Προεδρικοί κομπασμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΟΣΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας αποκαλύπτει τις σοβαρές ελλείψεις
Η αμαξοστοιχία 1631 που είχε ξεκινήσει από τη Δράμα για τη Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε μερικώς, καθώς βγήκαν από τις σιδηροτροχιές οι τροχοί του πρώτου βαγονιού.
Ο εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας αποκαλύπτει τις σοβαρές ελλείψεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «Βέλος»... της υπομονής
Η αμαξοστοιχία αναγκάστηκε να σταματήσει αρκετές φορές και ολοκλήρωσε το δρομολόγιο με αρκετή καθυστέρηση, καθώς δεν μπορούσε να αναπτύξει την ταχύτητα των 160 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Το «Βέλος»... της υπομονής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ένα εξπρές είμαι και εγώ, έστω και με μια... μικρή καθυστέρηση 14 μηνών
Πρώτο δρομολόγιο με θέα, άνεση και μικρά παρατράγουδα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη των νέων τρένων ETR με μοναδική στάση στον σταθμό της Λάρισας.
Σε ένα εξπρές είμαι και εγώ, έστω και με μια... μικρή καθυστέρηση 14 μηνών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας