• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.0°C / 26.2°C
    2 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 19.1°C / 24.6°C
    3 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.2°C / 25.0°C
    2 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.0°C / 20.5°C
    2 BF
    59%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 14.8°C
    1 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    1 BF
    75%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.1°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    1 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.3°C / 25.8°C
    3 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 23.6°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 16.9°C / 18.4°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.4°C / 22.8°C
    1 BF
    72%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    4 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 24.9°C
    2 BF
    70%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.3°C / 20.3°C
    1 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.2°C / 23.7°C
    2 BF
    87%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    0 BF
    85%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κινητοποιήσεις σε Μετρό και ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Στάσεις εργασίας κήρυξαν για σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης και ετοιμάζονται για νέα 24ωρη απεργία, αφού ο εμπαιγμός εκ μέρους της κυβέρνησης συνεχίζεται.

Η κυβέρνηση θριαμβολογεί, η Θεσσαλονίκη ταλαιπωρείται και θυμώνει στους δρόμους της πόλης. Στάσεις εργασίας και απεργίες έχουν γίνει πλέον κοινός τόπος για τα μέσα μαζικής μεταφοράς που η πόλη διαθέτει (ΟΑΣΘ), ακόμη και σε εκείνα που… δεν έχει (Μετρό). Δύο στάσεις εργασίας σήμερα, μία στον ΟΑΣΘ και μία στα εργοτάξια του Μετρό, ενώ οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ ετοιμάζονται και για νέα 24ωρη απεργία καθώς η κυβερνητική αδιαφορία συνεχίζεται.

Την ίδια στιγμή προκύπτει νέο ζήτημα με την επιλογή του ΟΑΣΘ να ξεκινήσει πειραματικά την άνοδο επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων, μετατρέποντας τους οδηγούς και σε ελεγκτές! Και μέσα σε όλα αυτά, πριν εισέλθουμε καλά καλά στο καλοκαίρι, άλλο ένα λεωφορείο των ΚΤΕΛ που εκτελούν τα περιαστικά δρομολόγια πήρε φωτιά!

Ξεκινώντας από το Μετρό, το προσωπικό που εργάζεται στον κατασκευαστικό τομέα προκήρυξε νέα στάση εργασίας από 12.00 έως και 15.30 για όλο το προσωπικό με ταυτόχρονη συγκέντρωση στο εργοτάξιο της πλατείας Δημοκρατίας. Ζητούν αυξήσεις μισθού σε όλο το προσωπικό ακριβώς όπως -λένε- κάνει η ανάδοχος εταιρεία «η οποία ζητάει αναδιάρθρωση στις τιμές των καυσίμων και των πρώτων υλών» («Εφ.Συν.» 25.5.2022, «Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης»), διότι «κύριοι, ο μήνας δεν βγαίνει»!

Επίσης ζητούν «άμεσα μέτρα ασφαλείας για όλο το προσωπικό απέναντι στον COVID-19. Το εργοτάξιο Βενιζέλου πλέον είναι εστία μετάδοσης του ιού. Η εταιρεία σε πρόσφατο έγγραφό της προς το σωματείο παραδέχεται ότι στο εργοτάξιο Βενιζέλου υπάρχει συνωστισμός και πυρετώδεις εργασίες».

Η μπροστινή πόρτα

Στον ΟΑΣΘ η στάση εργασίας θα γίνει σήμερα από τις 8 το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας για τους γνωστούς λόγους (υπογραφή ΣΣΕ, επιστροφή επιδομάτων). Εντονες διαμαρτυρίες πάντως προστέθηκαν με αφορμή την επιλογή της διοίκησης του ΟΑΣΘ σε 13 επιλεγμένες γραμμές να εισέρχονται οι επιβάτες από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων, με τους οδηγούς να κάνουν και έλεγχο εισιτηρίων προκειμένου να… καταπολεμηθεί η εισιτηριοδιαφυγή!

Την επιλογή αυτή κατήγγειλε πρώτη η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία του ΟΑΣΘ (ΠΑΜΕ), μιλώντας για εντατικοποίηση εργασίας των οδηγών και αναίρεση των μέτρων προστασίας από τον COVID-19, τη στιγμή που οι οδηγοί «πλήρωσαν βαρύ τίμημα με 9 νεκρούς συναδέλφους». Οπως σχολιάζει η ΔΑΣ, η διοίκηση του Οργανισμού κρύβει «τις ευθύνες ότι για την απαξίωση της συγκοινωνίας τάχα φταίει ότι οι επιβάτες δεν κόβουν εισιτήριο». Θυμίζει δε πως «σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό του ΟΑΣΘ, οι ελεγκτές κομίστρου είναι οι μόνοι εντεταλμένοι για τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων».

Την αντίθεσή του στο μέτρο ανακοίνωσε και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας τα θέματα υγείας που προκύπτουν λόγω της πανδημίας. Επιπλέον ο ΟΑΣΘ «δεν αντιλαμβάνεται ότι φέρνει τους εργαζόμενους οδηγούς σε αντιπαράθεση με τους επιβάτες που αρνούνται ή αδυνατούν να κόψουν εισιτήριο» και σχολιάζει τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία «με διαφημιστικά μηνύματα χαρακτηρίζει «τζάμπες» αποδίδοντας προσβλητικούς χαρακτηρισμούς σε εκείνους που αρνούνται να πληρώσουν το απαραίτητο κόμιστρο για τις μετακινήσεις και τους εξισώνει μάλιστα με εκείνους που αδυνατούν να το πληρώσουν λόγω της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης».

Προφανείς καθυστερήσεις

Παρατηρεί επίσης ότι θα δημιουργούνται προφανείς καθυστερήσεις «που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη κυκλοφορία των λεωφορείων, στην ανταπόκρισή τους, στην υλοποίηση του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και στην κατάσταση στους δρόμους της πόλης ειδικά τις ώρες αιχμής που είναι ήδη στο κόκκινο».

Αλλο ένα λεωφορείο των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης πήρε προχθές φωτιά εν κινήσει –ευτυχώς ο οδηγός αντέδρασε ψύχραιμα, ακινητοποίησε το όχημα και κατέβηκαν οι επιβάτες–, αποδεικνύοντας ότι τα μεταχειρισμένα λεωφορεία δυστυχώς δεν γίνονται καινούργια με «επικοινωνιακά βαφτίσια». Το λεωφορείο η μηχανή του οποίου κάηκε εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σίνδος και το γεγονός μαθεύτηκε από πολίτη που το κατέγραψε. Μπαίνοντας στο καλοκαίρι όλοι στη Θεσσαλονίκη αναρωτιούνται αν και πόσα από τα μεταχειρισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και του ΚΤΕΛ θα ανταποκριθούν στις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Οσα από τα 48 «ξακουστά» λεωφορεία Λιψίας μπορούν και βγαίνουν στον δρόμο τον χειμώνα –κάτω από 30–, το καλοκαίρι απλώς… ξεκουράζονται στη σκιά των αμαξοστασίων. Κάτι ανακοινώσεις για τοποθέτηση κλιματιστικών ανάγονται απλώς στους αστικούς θρύλους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δυσφορία για την αναστολή των κινητοποιήσεων σε ΟΑΣΘ
Οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό δεν είδαν με καλό μάτι την απόφαση της διοίκησης του σωματείου τους να αναστείλει τη σημερινή στάση εργασίας σε ένδειξη καλής θέλησης προς τη νέα διοίκηση.
Δυσφορία για την αναστολή των κινητοποιήσεων σε ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ και οργή εργαζομένων
Σε νέα στάση εργασίας κατέρχονται την Πέμπτη οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αφού παρήλθε χωρίς απάντηση η προθεσμία που είχαν δώσει στην κυβέρνηση να απαντήσει επί των αιτημάτων τους.
Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ και οργή εργαζομένων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης
Με επιστολή της στις 10 Μαΐου η ΑΚΤΩΡ επισημαίνει τις ελλείψεις πρώτων υλών και την εκτίναξη των τιμών τους μέχρι και 100%, γεγονός που αποδίδεται από την εταιρεία στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Ο Πούτιν «βομβάρδισε» και το... Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οργή με την «κουρεμένη» μισθοδοσία Μαρτίου
Αιφνιδιαστική πεντάωρη στάση των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ ως απάντηση στο σοκ που υπέστησαν όταν πήραν τη μισθοδοσία Μαρτίου και είδαν περικοπές μέχρι 150 ευρώ!
Οργή με την «κουρεμένη» μισθοδοσία Μαρτίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ
Χειρόφρενο και σήμερα στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης ● «Φωτιά» στις σχέσεις εργαζομένων-κυβέρνησης έριξε η τροπολογία για επιστροφή χρημάτων.
Νέα στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τετράωρη στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ την Τρίτη - Παράνομη τη χαρακτηρίζει η διοίκηση
Σε στάση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι στο ΟΑΣΘ, από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι. Στους δρόμους της πόλης θα κινούνται 50 λεωφορεία με προσωπικό ασφαλείας.
Τετράωρη στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ την Τρίτη - Παράνομη τη χαρακτηρίζει η διοίκηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας