• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.7°C
    3 BF
    44%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 29.4°C
    2 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 27.7°C
    0 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    65%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 27.0°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.3°C / 23.4°C
    2 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    1 BF
    45%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.8°C / 27.7°C
    5 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 25.9°C
    4 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.7°C / 25.7°C
    2 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    100%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.2°C / 26.9°C
    0 BF
    57%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.6°C / 28.3°C
    1 BF
    51%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 26.0°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 29.3°C
    2 BF
    44%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 23.3°C / 26.0°C
    2 BF
    58%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 27.3°C
    2 BF
    82%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    0 BF
    67%
EUROKINISSI

Στα πρότυπα του ΟΑΣΘ η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Σε πανηγυρικούς τόνους ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την έναρξη του διαγωνισμού για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», με ύψος προϋπολογισμού 292 εκατομμύρια ευρώ φυσικά με ΣΔΙΤ, όπως αρέσκεται να κάνει «δουλειές» η κυβέρνηση. 

Η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου. Ταυτόχρονα, υπερθεματίζεται ο ευεργετικός χαρακτήρας της ΣΔΙΤ για την ποιότητα και το κόστος των υπηρεσιών, με ταυτόχρονες εγγυήσεις ότι το Δημόσιο δεν θα επιβαρυνθεί και ότι το έργο θα έχει παραδοθεί στα τέλη του 2023.

Βέβαια, οι καλύτερα ενημερωμένοι γνωρίζουν ότι δεν είναι ακριβώς όπως φαίνονται τα πράγματα όταν εμπλέκεται ιδιωτικός εργολάβος στην ανέγερση και ανάληψη της λειτουργίας ενός έργου που χρηματοδοτείται από το Δημόσιο. Μακρά είναι η λίστα με τα παραδείγματα υπερκοστολογημένων υπηρεσιών εις βάρος των πολιτών για να καλυφθούν αφενός τα υπέρογκα κόστη συντήρησης και λειτουργίας του εκάστοτε δικτύου (βλ. ηλεκτρικό, ύδρευσης κλπ.) και να εξασφαλισθούν αφετέρου τα κέρδη της επιχείρησης, που απολαμβάνει αποκλειστικά τα οφέλη.

Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση του ΟΑΣΘ και της λεγόμενης «αναβάθμισής» του μέσω ΣΔΙΤ, που φυσικά οι πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το δίκτυο έρχονται αντιμέτωποι με βλάβες στα μεταχειρισμένα και απαρχαιωμένα λεωφορεία ή μειωμένα και ακυρωμένα δρομολόγια.

Απόδειξη της προβληματικής κατάστασης είναι και η αυριανή 4ωρη (12-4 μμ.) στάση εργασίας των εργαζομένων του κατασκευαστικού τομέα του Μετρό με αιτήματα την αύξηση μισθών, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την παροχή μέτρων προστασίας και την καλύτερη συμπεριφορά εκ μέρους των εργοδοτών και των υπευθύνων. Την κινητοποίηση αποφάσισε η γενική συνέλευση των εργαζομένων την περασμένη εβδομάδα οι οποίοι είναι σε συντονισμό με τους συναδέλφους τους που εργάζονται στα αρχαιολογικά έργα (κυρίως στο σταθμό Βενιζέλου όπου και θα γίνει η συγκέντρωσή τους). Δεν αποκλείεται να γίνει και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης και τίποτα δεν αποκλείει την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους ανάλογα με την στάση της αναδόχου εταιρίας «ΑΚΤΩΡ» και την τοποθέτηση της Αττικό Μετρό.

«Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης» τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, και πρόσθεσε: «Επιλέγουμε να προχωρήσουμε με αυτό τον τρόπο, ο οποίος μας προσφέρει αυστηρό χρονικό ορίζοντα και κλίμακα κόστους σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών».

Στο μεταξύ δεν παρέλειψε να επιρρίψει ευθύνες και στην προηγούμενη κυβέρνηση «που έλεγε ότι θα ξεκινούσε το μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε, ούτε σ’ αυτόν τον τομέα: στο φορέα λειτουργίας του. 

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σημείωσε:

«Από την πρώτη ημέρα δεσμευτήκαμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πλήρες και λειτουργικό μετρό έως το τέλος του 2023. Η έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τον φορέα συντήρησης και λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και απόδειξη της αποφασιστικότητάς μας να κάνουμε πραγματικότητα την υπόσχεσή μας στους Θεσσαλονικείς. Με πολλή δουλειά και ουσία κάνουμε τα βήματα που δεν είχαν γίνει για χρόνια».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αιχμές για την κυβέρνηση... ΣΥΡΙΖΑ
Με συμπάθεια προς τον Κυρ. Μητσοτάκη εμφανίστηκαν οι περισσότεροι Βορειοελλαδίτες συνδικαλιστές στην καθιερωμένη σύσκεψη των εργατικών κέντρων ενόψει του συλλαλητηρίου του Σαββάτου για τη ΔΕΘ.
Αιχμές για την κυβέρνηση... ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στο μετρό κατεβαίνουν για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις, ζητώντας αυξήσεις μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας και μέτρα προστασίας.
Ιδιωτικοποίηση του Μετρό με παράδειγμα τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποιος πληρώνει τα σπασμένα αρχαία
Επιβεβαιώνεται το σκάνδαλο με τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης ● Το ίδιο το Δ.Σ. της «Αττικό Μετρό» άναψε το «πράσινο φως» και για τις καθυστερήσεις και για τις αποζημιώσεις του αναδόχου.
Ποιος πληρώνει τα σπασμένα αρχαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενοχη σιωπή για το μετρό Θεσσαλονίκης
Καμία απάντηση από κυβέρνηση και «Αττικό Μετρό» μετά τις αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» σχετικά με τον χρονικό εκτροχιασμό για την ολοκλήρωση του έργου, αλλά και με τις αποζημιώσεις που πληρώνει ήδη το Δημόσιο.
Ενοχη σιωπή για το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα 54 εκατ. πεταμένα ευρώ το «μάρμαρο» της απομάκρυνσης των αρχαίων στη Βενιζέλου
Yπερσπατάλη χρημάτων προκύπτει από την απόφαση της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό για τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό «Βενιζέλου» στο μετρό.
Στα 54 εκατ. πεταμένα ευρώ το «μάρμαρο» της απομάκρυνσης των αρχαίων στη Βενιζέλου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας