• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 34.3°C / 38.5°C
    3 BF
    28%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 34.1°C / 38.8°C
    3 BF
    31%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 40.4°C
    2 BF
    38%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 36.1°C
    2 BF
    16%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    3 BF
    31%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    37°C 33.5°C / 39.9°C
    2 BF
    14%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 33.4°C / 33.4°C
    2 BF
    18%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.9°C / 37.9°C
    3 BF
    19%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.8°C / 34.9°C
    4 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 32.9°C / 35.9°C
    4 BF
    28%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.8°C / 32.4°C
    4 BF
    48%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.3°C / 33.7°C
    2 BF
    36%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    2 BF
    36%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    38°C 35.7°C / 37.9°C
    0 BF
    22%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.5°C / 38.8°C
    2 BF
    22%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.7°C / 32.8°C
    3 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 35.4°C / 37.0°C
    3 BF
    19%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.7°C / 33.3°C
    3 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.2°C / 35.7°C
    3 BF
    36%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    36°C 36.1°C / 36.1°C
    2 BF
    15%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το «Βέλος»... της υπομονής

  • A-
  • A+
Το πολυδιαφημισμένο τρένο ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέστη βλάβη την περασμένη Παρασκευή και αναγκάστηκε να σταματήσει αρκετές φορές, με αποτέλεσμα το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα να έχει σημαντική καθυστέρηση. ● Η βλάβη εμφανίστηκε πριν καν συμπληρωθεί η πρώτη εβδομάδα από τότε που ξεκίνησαν τα δρομολόγια την Κυριακή 15 Μαΐου.

Ισχυρό πλήγμα στο κύρος των Ιταλών μάνατζερ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της κυβέρνησης προκάλεσε η βλάβη που εμφανίστηκε το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής στο τρένο ETR («Λευκό Βέλος») που είχε ξεκινήσει για το δρομολόγιο ICE61 από Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα, γεμάτο επιβάτες.

Η αμαξοστοιχία άρχισε να εμφανίζει προβλήματα σχεδόν από την αρχή της διαδρομής, αναγκάστηκε να σταματήσει αρκετές φορές και ολοκλήρωσε το δρομολόγιο με αρκετή καθυστέρηση, καθώς δεν μπορούσε να αναπτύξει την ταχύτητα των 160 χιλιομέτρων ανά ώρα ώστε να καλύψει την απόσταση σε 4 ώρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η βλάβη εντοπίστηκε σε μια διάταξη που υπάρχει σε όλα τα τρένα και αφορά το σύστημα ασφαλείας «νεκρός άνθρωπος», δηλαδή το χειριστήριο που πρέπει ο μηχανοδηγός να «πατά» κατά διαστήματα ώστε να δηλώνει ότι έχει τον έλεγχο του συρμού. Εάν ο μηχανοδηγός πάθει κάτι και δεν το ενεργοποιήσει, το τρένο ακινητοποιείται αυτόματα για να αποφευχθεί μια ανεξέλεγκτη πορεία.

Οπως δημοσίευσε πρόσφατα αλλά και σε παλαιότερα φύλλα της η «Εφ.Συν.», τα τρένα ETR κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ’90 για το ιταλικό δίκτυο και διεθνή δρομολόγια προς Ελβετία αλλά αποσύρθηκαν λόγω προβλημάτων που εμφάνισαν. Ανακατασκευάστηκαν με κόστος 47,5 εκατομμυρίων ευρώ που καλύπτουν μέσω επιδότησης οι Ελληνες φορολογούμενοι, όπως αναφέρεται και στη Σύμβαση Δημόσιας Υπηρεσίας που υπέγραψε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τους Ιταλούς της FSI-Trenitalia. Η σύμβαση αυτή, συνολικού ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ για 15 χρόνια, δεν έχει έρθει ακόμη προς κύρωση στη Βουλή όπως είχε πει ο υπουργός Κ. Καραμανλής.

Το πρόβλημα είναι ότι η βλάβη εμφανίστηκε πριν καν συμπληρωθεί η πρώτη εβδομάδα από τότε που ξεκίνησαν τα δρομολόγια την Κυριακή 15 Μαΐου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ήταν μια βλάβη που θα μπορούσε να αποφευχθεί καθώς οι μηχανοδηγοί είχαν εντοπίσει πως κάτι δεν πήγαινε καλά στα χειριστήρια από προηγούμενα δρομολόγια. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έσπευσε να επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτηρίου στην Αθήνα, αλλά δεν υπήρχαν αρκετά χρήματα στο ταμείο και κάποιοι επιβάτες αναγκάστηκαν να επανέλθουν την επόμενη μέρα για να αποζημιωθούν.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ένα εξπρές είμαι και εγώ, έστω και με μια... μικρή καθυστέρηση 14 μηνών
Πρώτο δρομολόγιο με θέα, άνεση και μικρά παρατράγουδα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη των νέων τρένων ETR με μοναδική στάση στον σταθμό της Λάρισας.
Σε ένα εξπρές είμαι και εγώ, έστω και με μια... μικρή καθυστέρηση 14 μηνών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προεδρικοί κομπασμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΟΣΥ
Η παραχώρηση μέρους του έργου των αστικών συγκοινωνιών, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα ΚΤΕΛ, που υλοποιήθηκε λόγω πανδημίας, και κοστίζει στο Δημόσιο πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως, παρατείνεται για έναν ακόμη...
Προεδρικοί κομπασμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΟΣΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «γρήγορα» τρένα αργούνε να φτάσουνε
Τον πρώτο μήνα της λειτουργίας τους οι πολυδιαφημισμένοι συρμοί ETR της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις με ανάλογη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Τα «γρήγορα» τρένα αργούνε να φτάσουνε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επαναφορά του InterCity μόνο για σήμερα
Μόνο για σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επαναφέρει τα ημερήσια InterCity στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα για να διευκολυνθεί η επιστροφή των πολιτών στον τόπο διαμονής τους, λόγω του καθολικού «λουκέτου».
Επαναφορά του InterCity μόνο για σήμερα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αυξάνονται τα δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη – Αθήνα
Αύξηση των δρομολογίων στην διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη – Αθήνα με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών κατά την Χριστουγεννιάτικη περίοδο, ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αυξάνονται τα δρομολόγια στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη – Αθήνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας