• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.6°C / 34.5°C
    4 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.1°C / 34.0°C
    3 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.0°C / 37.0°C
    3 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    2 BF
    37%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 33.0°C
    3 BF
    48%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.5°C / 34.4°C
    2 BF
    53%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 29.8°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.2°C / 35.2°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.4°C
    4 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 30.7°C
    5 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 27.8°C
    5 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 29.6°C
    2 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    54%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 33.4°C / 33.4°C
    1 BF
    27%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.5°C / 33.8°C
    2 BF
    37%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 29.8°C
    4 BF
    44%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.9°C / 34.0°C
    3 BF
    22%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.3°C / 29.4°C
    2 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.2°C / 32.2°C
    3 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    1 BF
    49%

Το πλοίο που μετέφερε τις δύο γερανογέφυρες και ένα κοντινό πλάνο της μίας από αυτές μετά την εκφόρτωσή τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δύο νέες γερανογέφυρες στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Ηρθαν από την Κίνα και αναβαθμίζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΟΛΘ ● Επιλύονται τα προβλήματα στην Πύλη 16 ● Πεντάμηνη αναβολή στην επέκταση του 6ου προβλήτα.

Nέα εποχή στο λιμάνι Θεσσαλονίκης φέρνουν οι δύο καινούργιες υπερσύγχρονες γερανογέφυρες οι οποίες έφτασαν πριν από μία εβδομάδα, έχουν εγκατασταθεί ήδη στον 6ο προβλήτα και θα είναι επιχειρησιακά έτοιμες στις αρχές Ιουλίου.

Γρηγορότερα, ασφαλέστερα, αποδοτικότερα είναι το τρίπτυχο των δυνατοτήτων που προσφέρουν και αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες του λιμανιού. Αν προσθέσει κανείς το γεγονός ότι, σε αντίθεση με τον Πειραιά, με την υπογραφή της ΣΣΕ έχει εξασφαλιστεί εργασιακή ειρήνη και έχει επιτευχθεί μια μικρή αλλά σταθερή αποκλιμάκωση στα προβλήματα καθυστέρησης στην Πύλη 16, το μέλλον φαντάζει ευοίωνο.

Η χαρά πάντως των στελεχών του λιμανιού με την εγκατάσταση των δύο γιγάντιων, εντυπωσιακών γερανογεφυρών που προστέθηκαν στον «οπλισμό» του λιμανιού ήταν έκδηλη. Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση της «Εφ.Συν.» ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, σχολίασε χαρακτηριστικά πως «η διαφορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το συγκριτικό, στρατηγικό και ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι ότι ο Πειραιάς συνορεύει με… δήμους ενώ εμείς με χώρες - και μάλιστα χώρες χωρίς λιμάνια…».

«Οι νέες γερανογέφυρες είναι σχεδιασμένες για να λειτουργούν στο υφιστάμενο κρηπίδωμα, βελτιστοποιώντας την παραγωγικότητα σε ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 40-120% αναλόγως του μεγέθους και του βάρους των εμπορευματοκιβωτίων (TEU)», ανέφερε ο Κώστας Κοντογιάννης από την τεχνική διεύθυνση του ΟΛΘ.

Οι δύο νέες, ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατασκευάστηκαν σε 1,5 χρόνο στην Κίνα, έχουν ύψος 72 μέτρα, ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων σε διπλή και σε μονή φόρτωση, κοστίζουν 15,7 εκατομμύρια ευρώ και με αυτές ολοκληρώνεται πάνω από το 80% των υποχρεωτικών επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Μπορούν να εξυπηρετούν απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEU (New Panamax).

Οπως μας είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος-γενικός εκτελεστικός διευθυντής της ΟΛΘ Α.Ε., Franco Nicola Cupolo, «θα συμβάλουν σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών, ενώ με την επέκταση του 6ου προβλήτα, σχεδιάζεται η τοποθέτηση επιπλέον γερανογεφυρών στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημαντικής πύλης εξυπηρέτησης για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης».

Συμφωνία με το τελωνείο

Σημαντικό νέο αποτέλεσε χθες και η αναφορά του κ. Λιάγκου στο «αγκάθι» με τις καθυστερήσεις των φορτηγών στην Πύλη 16 του λιμανιού, που έγιναν αιτία για πολλές διαμαρτυρίες από μεταφορικές εταιρείες, αυτοκινητιστές και παραγωγικούς φορείς. Σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, εδώ και μία εβδομάδα η ΟΛΘ και το Τελωνείο ήρθαν σε συμφωνία με την οποία αποκλιμακώθηκε ήδη σε ποσοστό 20% το πρόβλημα, μειώθηκε ο χρόνος διέλευσης των φορτηγών, ενώ σύντομα θα επιλυθεί οριστικά.

Σε ό,τι αφορά το πολυσυζητημένο και πολυαναμενόμενο έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα για το οποίο έχει αναδειχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία «Mytilineos SA-Rover Maritime SL-HDK SA», ο κ. Λιάγκος μάς είπε ότι η συμβασιοποίηση μετατίθεται περίπου πέντε μήνες από σήμερα, αφού ο πόλεμος στην Ουκρανία μεταβάλλει καθημερινά τα δεδομένα στις τιμές των πρώτων υλών και δεν αποκλείεται να υπάρξει και αναπροσαρμογή στο τελικό κόστος του έργου.

Το έργο όμως θα γίνει και θα αλλάξει όλα τα δεδομένα στην περιοχή καθώς το λιμάνι «θα μπορεί να δέχεται πλοία κύριων γραμμών, τα οποία από την Ασία, ίσως και από την Αμερική, θα μεταφέρουν φορτία στη Θεσσαλονίκη, για να διακινηθούν από εδώ στη βαλκανική και την ευρωπαϊκή ενδοχώρα».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα 180 εκατ. ευρώ τους... κάθονται βαριά
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ οδεύει προς νέα καθυστέρηση λόγω των διαφωνιών για το ύψος των επενδύσεων που πρέπει να κάνει ο αγοραστής. Οι Γερμανοί δηλώνουν έτοιμοι να τις πραγματοποιήσουν και δίνουν «μάχη» στο...
Τα 180 εκατ. ευρώ τους... κάθονται βαριά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Όλα σημειωτόν, έργα και ερωτήματα
Με επιλεκτική πρόσκληση δημοσιογράφων η διοίκηση του ΟΛΘ επιχείρησε να απαντήσει στις «απορίες» που διατυπώνονται για την πορεία των έργων στο λιμάνι.
Όλα σημειωτόν, έργα και ερωτήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
«Φωτιά» στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έβαλε η απόλυση της γραμματέα - βοηθού του γενικού επιχειρησιακού διευθυντή Eνέργειας, η οποία καταγγέλλεται ως καταχρηστική από τους...
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια οι ιδιώτες μέτοχοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης δεν έδωσαν χθες απαλλαγή ευθυνών στην τελευταία δημόσια διοίκησή του, ενώ ασαφής παρέμεινε και η αιτιολόγηση αυτής της… εκκρεμότητας.
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Οι δουλειές με τη Βόρεια Μακεδονία ξεκίνησαν. Και μάλιστα με μια εταιρεία η οποία σηματοδοτεί πολύ περισσότερα πράγματα από το προφανές επιχειρηματικό ενδιαφέρον: το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας