• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 29.6°C
    3 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.4°C / 28.6°C
    3 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.1°C / 29.9°C
    2 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    1 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 29.6°C
    3 BF
    61%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 28.0°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.9°C / 24.4°C
    0 BF
    50%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    1 BF
    42%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.8°C / 29.3°C
    3 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.7°C
    4 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.2°C / 26.7°C
    2 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    4 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 27.9°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.5°C / 28.3°C
    2 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    2 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.0°C / 29.8°C
    3 BF
    43%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.3°C / 26.6°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 28.4°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    1 BF
    68%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Όλα σημειωτόν, έργα και ερωτήματα

  • A-
  • A+
Παρέμειναν οι... ενοχλητικές διαπιστώσεις για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Δε δόθηκαν επαρκείς εξηγήσεις για τις καθυστερήσεις, ενώ δε διαψεύστηκαν και οι φήμες για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου

Αμφίβολα αποτελέσματα είχε η χθεσινή απόπειρα της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης να καθησυχάσει και να απαντήσει στις «απορίες» που διατυπώνονται δημόσια και έντονα πλέον σχετικά με την πορεία του λιμανιού της πόλης και των έργων που βρίσκονται στις συμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας που ελέγχει το λιμάνι. Απόδειξη ότι ακόμα και η επιλεκτική πρόσκληση δημοσιογράφων στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου δεν στάθηκε ικανή να ανακόψει διαπιστώσεις οι οποίες παρέμειναν… ενοχλητικές!

Η «Εφ.Συν.» δεν προσκλήθηκε και -κρίνοντας από όσα είπε στους συναδέλφους ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθάνασιος Λιάγκος- οι ερωτήσεις μας παραμένουν, εισέτι, αναπάντητες. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα που ακολούθησαν την ενημέρωση, ανακοινώθηκαν τα εξής:

  1. η οριστική σύμβαση με τον ανάδοχο για την επέκταση της 6ης προβλήτας θα υπογραφεί σε τέσσερις μήνες, διότι αποφασίστηκε, κατά την α’ φάση του διαγωνισμού, να επεκταθεί το μήκος της προβλήτας από τα 440 στα 513 μέτρα,
  2. το πρόβλημα στην πύλη 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κίνηση των φορτηγών θα ελαφρυνθεί κατά το 1/3 με ρυθμίσεις που θα γίνουν τις επόμενες μέρες,
  3. φτάνουν και θα λειτουργήσουν από 1ης Ιουλίου δύο καινούργιες γερανογέφυρες, που θα μειώσουν τον χρόνο φορτοεκφόρτωσης των πλοίων κατά 50%,
  4. έχει ανατεθεί σε ολλανδική εταιρεία μελέτη για την αξιοποίηση του εμβληματικού διατηρητέου κτιρίου, γνωστού ως «παλιό τελωνείο» (μόνο για έργα στατικότητας απαιτούνται περί τα 9 εκατ. ευρώ), και δεν θα φιλοξενήσει δραστηριότητες ανταγωνιστικές επιχειρήσεων του κέντρου της πόλης
  5. φέτος θα έχουμε 62 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 πέρσι.

Πρόχειρες παρατηρήσεις: Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για την αύξηση του κρηπιδώματος κατά 73 μέτρα και την ανάλογη μείωση του πλάτους της προβλήτας, ώστε το συνολικό εμβαδόν της επέκτασης να παραμένει το ίδιο, 172 στρέμματα; Δεν το ανέφερε ο κ. Λιάγκος, αλλά αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και μεταξύ άλλων «νομιμοποιεί» και την παράταση που έδωσε στα έργα αποκατάστασης του κτιρίου του επιβατικού σταθμού μέχρι το 2025 (ενώ θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί φέτος).

Καμία εξήγηση για την καθυστέρηση, όπως επίσης δε διαψεύστηκε η φήμη που κυκλοφορεί στα στενά γύρω από το λιμάνι και αφορά στη δημιουργία εμπορικού κέντρου που θα απευθύνεται στους επιβάτες της κρουαζιέρας. Γιατί χρειάζονται τόσοι μήνες να υπογραφεί η νέα σύμβαση; Πώς σκέφτεται η διοίκηση του ΟΛΘ να αντιμετωπίσει την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ με την οποία έβγαλε «παράνομα» τα έργα επέκτασης της προβλήτας της κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, επειδή δεν υπήρχε Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων;

Για τα υπόλοιπα θα επανέλθουμε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δύο νέες γερανογέφυρες στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ηρθαν από την Κίνα και αναβαθμίζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ΟΛΘ ● Επιλύονται τα προβλήματα στην Πύλη 16 ● Πεντάμηνη αναβολή στην επέκταση του 6ου προβλήτα.
Δύο νέες γερανογέφυρες στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναζητείται κατεύθυνση για το λιμάνι του Βόλου
Η περιοχή έχει θετικές προοπτικές καθώς προβλέπεται μεγάλη αύξηση τόσο της ζήτησης τροφίμων από αραβικές, κυρίως, χώρες και δομικών υλικών για την ανοικοδόμηση Συρίας και Ιράκ, όσο και στον τουρισμό.
Αναζητείται κατεύθυνση για το λιμάνι του Βόλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
«Φωτιά» στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έβαλε η απόλυση της γραμματέα - βοηθού του γενικού επιχειρησιακού διευθυντή Eνέργειας, η οποία καταγγέλλεται ως καταχρηστική από τους...
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια οι ιδιώτες μέτοχοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης δεν έδωσαν χθες απαλλαγή ευθυνών στην τελευταία δημόσια διοίκησή του, ενώ ασαφής παρέμεινε και η αιτιολόγηση αυτής της… εκκρεμότητας.
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Οι δουλειές με τη Βόρεια Μακεδονία ξεκίνησαν. Και μάλιστα με μια εταιρεία η οποία σηματοδοτεί πολύ περισσότερα πράγματα από το προφανές επιχειρηματικό ενδιαφέρον: το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας