Η μετωπική σύγκρουση των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με τη διοίκηση του οργανισμού και το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έφερε την ανακοίνωση πραγματοποίησης νέας 24ωρης απεργίας αύριο. Χθες, μετά την προσφυγή της διοίκησης του οργανισμού στο δικαστήριο ώστε να κηρυχθεί η απεργία παράνομη, οι εργαζόμενοι υποστήριξαν ότι έχουν κάνει όλες τις κινήσεις που απαιτεί ο νέος νόμος - η απόφαση αναμένεται σήμερα το μεσημέρι.
Με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση οι εργαζόμενοι καταρρίπτουν για άλλη μια φορά τις αιτιάσεις του ΟΑΣΘ για τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν στο πολεοδομικό συγκρότημα. Οπως υποστηρίζουν, κυκλοφορούν μόλις τα 280 από τα 400 λεωφορεία που πρέπει να κινεί ο ΟΑΣΘ.
Τα προβλήματα ανάμεσα στους εργαζομένους και τη διοίκηση αντί να ελαττώνονται πολλαπλασιάζονται. Στο αίτημα για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας προστέθηκαν α) η επιστροφή για επιδόματα που δόθηκαν μετά το 2016, λόγω κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και β) η αφαίρεση από τις αποδοχές των εργαζομένων, των επιδομάτων ανθυγιεινής εργασίας και ευθύνης (150 ευρώ ανά εργαζόμενο).
Μέσα σε αυτό το εκρηκτικό κλίμα οι εργαζόμενοι αποφάσισαν κλιμάκωση των αγώνων τους με την προκήρυξη της απεργίας αύριο, κίνηση που έρχεται μετά την 5ωρη στάση εργασίας που πραγματοποίησαν την περασμένη Παρασκευή. Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί είναι η μεγάλη συγκέντρωση εργαζομένων χθες έξω από το δικαστήρια Θεσσαλονίκης με τον πρόεδρο του σωματείου Γιάννη Δήμκα να δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ότι «τηρήσαμε κάθε πρόβλεψη του νόμου 4808 πριν κηρύξουμε την απεργία. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κηρυχθεί παράνομη, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Διοίκηση και κυβέρνηση πρέπει να μας ακούσουν επιτέλους. Είμαστε τόσο καιρό σε κινητοποιήσεις και δεν έχουμε καν μια απάντηση».
Στην πόλη πάντως είναι διάχυτη η δυσαρέσκεια σχετικά με τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν, την πυκνότητα των δρομολογίων αλλά και το γεγονός ότι υπάρχουν γραμμές κορμού που εξυπηρετούνται από μονά λεωφορεία και όχι διπλά με αποτέλεσμα τον αφόρητο συνωστισμό. Στο ερώτημα γιατί δεν υπάρχουν λεωφορεία στους δρόμους αφού η διοίκηση έχει νοικιασμένα οχήματα ο επικεφαλής της ΔΑΣ στο σωματείο εργαζομένων, Νικήτας Τσαρίδης, λέει στην εφημερίδα μας ότι «αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχουν αφενός πολλά παροπλισμένα λόγω βλαβών και κυρίως διότι ο οργανισμός δεν έχει οδηγούς».
Στην παρατήρησή μας ότι προσφάτως είχε γίνει γνωστό πως περίπου 80 οδηγοί, που είχαν παροπλιστεί σε υπηρεσίες γραφείου, κλήθηκαν και πάλι στο τιμόνι ο κ. Τσαρίδης λέει ότι «οι οδηγοί βρέθηκαν στα χαρτιά, τώρα περνάνε από δευτεροβάθμια επιτροπή που θα κρίνει αν είναι ικανοί να οδηγήσουν ξανά κι αυτό είναι μια διαδικασία που καθυστερεί. Κι έτσι βρεθήκαμε σήμερα στην κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός έχει πληρώσει και νοικιάζει λεωφορεία, αλλά μένουν στα αμαξοστάσια γιατί δεν μπορεί να τα κινήσει...»!
Σε όλα αυτά προσθέστε και τη μόνιμη διαμαρτυρία σχετικά με τα περίφημα 48 λεωφορεία Λιψίας που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, από τα οποία ζήτημα είναι αν κινούνται ελάχιστα κάθε μέρα, ενώ «αγνοείται» και ο αναγγελθείς διαγωνισμός για τοποθέτηση σε αυτά κλιματισμού. Για την υπόθεση θυμίζουμε ότι ήδη διεξάγεται εισαγγελική έρευνα κατόπιν μήνυσης που έκαναν η Κατερίνα Νοτοπούλου ως επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη μαζί» και ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας