• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.7°C / 32.4°C
    3 BF
    13%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.5°C / 32.7°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.3°C / 35.4°C
    4 BF
    34%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 29.2°C / 32.9°C
    1 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    4 BF
    33%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.0°C / 35.6°C
    1 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 29.4°C / 32.0°C
    3 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.8°C / 31.8°C
    2 BF
    22%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 29.9°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 28.9°C
    4 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.6°C / 28.4°C
    4 BF
    39%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 27.3°C
    2 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    3 BF
    49%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.5°C / 31.9°C
    3 BF
    33%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.5°C / 31.6°C
    2 BF
    22%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    4 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.6°C / 32.7°C
    3 BF
    9%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 28.8°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 27.8°C / 34.4°C
    3 BF
    39%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    29°C 29.1°C / 29.1°C
    2 BF
    39%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελεγχόμενη στάθμευση σε Μετς, Ιλίσια, Μακρυγιάννη

  • A-
  • A+
Η δημοτική αρχή προωθεί την επέκταση της επί πληρωμή στάθμευσης σε ακόμη τρεις αθηναϊκές γειτονιές. ● Εντονες αντιδράσεις στο Μετς, με τους κατοίκους να τονίζουν ότι χάνονται 150 θέσεις στάθμευσης και οι θέσεις μόνιμων κατοίκων που προβλέπονται δεν επαρκούν. ● Εσοδα 3 εκατ. ευρώ περιμένει ο δήμος εκ των οποίων τα 2,2 θα είναι από τις κλήσεις που θα κόβει!

Επειτα από συνεχείς αναβολές η επέκταση της ελεγχόμενης -επί πληρωμή- στάθμευσης σε τρεις επιπλέον αθηναϊκές γειτονιές (Μετς, Ιλίσια, περιοχή Μακρυγιάννη) επανέρχεται προς έγκριση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αθηναίων.

Το σχέδιο που εισηγείται η δημοτική αρχή Κ. Μπακογιάννη στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής προβλέπει την επέκταση του μέτρου σε τρεις νέες ζώνες, δημιουργώντας 682 θέσεις στάθμευσης με αντίτιμο και 1.996 θέσεις στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους, υπολογίζει ετήσια έσοδα για τον δήμο ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ και φέρνει αλλαγές στη γενικότερη τιμολογιακή πολιτική. Αντιδράσεις έχουν καταγραφεί κυρίως από την πλευρά του Μετς, με τους κατοίκους να λένε ένα ξεκάθαρο «όχι» στο μέτρο.

Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης εφαρμόζεται σήμερα σε 12 ζώνες. Με την προτεινόμενη επέκταση (Γ’ Φάση) προστίθενται ακόμα τρεις, που οριοθετούνται από τους εξής δρόμους:

1. Ιλίσια: Μιχαλακοπούλου, Αλκμάνος, Δημητρέσσα, Ι. Δραγούμη, Διοχάρους, Στενών Πόρτας, Μπιγλίστας, Ευφρονίου και Βασ. Αλεξάνδρου (135 θέσεις επί πληρωμή, 940 μόνιμων κατοίκων)

2. Μετς: Καρέα, Αρδηττού, Βασ. Κωνσταντίνου, Ερατοσθένους, Αρχιμήδους, Λογγίνου και Ιόλης (112 θέσεις επί πληρωμή, 403 μόνιμων κατοίκων)

3. Μακρυγιάννη: Δ. Αρεοπαγίτου, λ. Συγγρού, Μπότσαρη Τούσα, Βεΐκου, Δράκου, Γαριβάλδη και Ροβ. Γκάλι (434 θέσεις επί επληρωμή, 646 μόνιμων κατοίκων).

Η Γ’ Φάση είχε προβλεφθεί επί δημοτικής αρχής Γ. Καμίνη, αλλά απορρίφθηκε από συλλογικούς φορείς και το συμβούλιο της 2ης Δημοτικής Κοινότητας, το οποίο ωστόσο στη συνέχεια -μετά την αλλαγή δημοτικής αρχής- ενέκρινε το σχέδιο, με τα μέλη της παράταξης Μπακογιάννη να «υπερψηφίζουν το ίδιο ακριβώς σχέδιο που είχαν καταψηφίσει πριν από δύο χρόνια ως αντιπολίτευση», όπως έχει καταγγείλει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Από εκεί και πέρα η προτεινόμενη επέκταση προωθήθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, αναβλήθηκε προκειμένου να παραταθεί η διαβούλευση η οποία, πέρα από τις τυπικές διαδικασίες, ουδέποτε έγινε σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο, σύμφωνα με κατοίκους του Μετς.

Από τη συγκεκριμένη γειτονιά υπάρχουν αντιδράσεις για την επέκταση του συστήματος, καθώς θεωρείται ότι η πολεοδομική της ιδιομορφία και τα πολλά μικρά δρομάκια δεν προσφέρονται για την εφαρμογή ανάλογων ρυθμίσεων. Σύμφωνα με τον Σύλλογο «Αρδηττός», με την προτεινόμενη επέκταση:

● καταργούνται περισσότερες από 150 θέσεις που σήμερα χρησιμοποιούν οι κάτοικοι, καθώς επιβάλλεται απαγόρευση της στάθμευσης σε μια σειρά δρόμων,

● προτείνονται μόλις 403 θέσεις μόνιμων κατοίκων ενώ υπάρχουν πολλαπλάσιες ανάγκες,

● εξαναγκάζονται σε επί πληρωμή πάρκινγκ όσοι μόνιμοι κάτοικοι «περισσεύουν» από τις προτεινόμενες δωρεάν θέσεις.

Η προτεινόμενη επέκταση «όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, αλλά δημιουργεί έναν ακόμη εφιάλτη στους κατοίκους και τους εργαζόμενους», αφού «προσθέτει νέα βάρη στους πολίτες χρεώνοντας ακόμα και τον δημόσιο χώρο» περιγράφεται σε ψήφισμα της Επιτροπής Κατοίκων Μετς - Πλ. Βαρνάβα - Πλ. Πλαστήρα, που συγκέντρωσε 370 υπογραφές και εστάλη στη δημοτική αρχή.

Από την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στις τρεις νέες ζώνες, ο Δήμος Αθηναίων υπολογίζει ετήσια έσοδα περίπου 3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 809.000 ευρώ αναμένονται από τέλη στάθμευσης και 2,178 εκατ. ευρώ (δηλαδή πάνω από τα 2/3) αναμένονται από κλήσεις για παραβάσεις.

Τιμολογιακές αλλαγές

Την κατάργηση της ξυστής κάρτας του 0,5 ευρώ και τη μείωση του κόστους 3ωρης στάθμευσης σε 5 (από 6) ευρώ προτείνει επίσης η δημοτική αρχή συνολικά για την επί πληρωμή στάθμευση. Αυτό σημαίνει και κατάργηση της δυνατότητας πάρκινγκ μιάμισης ώρας, με την τιμολογιακή πολιτική να διαμορφώνεται ως εξής:

■ 1 ώρα - 1 ευρώ
■ 2 ώρες - 2 ευρώ
■ 3 ώρες - 5 ευρώ

Η μείωση του κόστους της τρίωρης στάθμευσης κατά 1 ευρώ φαίνεται και αυτή να εξυπηρετεί στόχους καλύτερης εισπραξιμότητας και όχι ανακούφισης των οδηγών που στις παρούσες συνθήκες έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ραγδαία άνοδο των τιμών καυσίμων. Σύμφωνα με αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, η στρογγυλοποίηση της κάρτας τριών ωρών γίνεται λόγω ελάχιστης ζήτησης, αλλά και λανθασμένης ενημέρωσης λιανοπωλητών καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να προμηθεύουν οδηγούς με τρεις κάρτες του 1 ευρώ (δηλαδή συνολικής αξίας 3 ευρώ) αντί για 6 ευρώ συνολικά.

Την ίδια στιγμή, για τις θέσεις επιβίβασης πελατών που έχουν δεσμευτεί από ξενοδοχεία, το ετήσιο τέλος καθορίζεται σε 100 ευρώ/μέτρο, από τα 1.800 ευρώ ετήσιο τέλος που προβλέπεται σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που είχε καταγγείλει «σκανδαλώδεις μειώσεις σε μεγαλοξενοδόχους».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντιδράσεις για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Ιλίσια και Μακρυγιάννη
Ο δήμος σχεδιάζει να θεσμοθετήσει την Γ’ φάση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Ιλίσια και την περιοχή του Μακρυγιάννη, δημιουργώντας συνολικά 682 θέσεις στάθμευσης με πληρωμή και 1.996 θέσεις για μόνιμους...
Αντιδράσεις για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Ιλίσια και Μακρυγιάννη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οχι και fake news, κύριε δήμαρχε!
Ο δήμαρχος Αθηναίων επιτίθεται στην «Εφ.Συν.» σχετικά με ρεπορτάζ για το ζήτημα της ετεροχρονισμένης αποστολής κλήσεων σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Οχι και fake news, κύριε δήμαρχε!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τιμολογιακές αλλαγές για την ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα
Μόνο στις τιμολογιακές αλλαγές και όχι στην επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης -επί πληρωμή- στάθμευσης έδωσε έγκριση το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων στη συνεδρίασή του το βράδυ της Δευτέρας.
Τιμολογιακές αλλαγές για την ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με κόμιστρο ξανά από σήμερα η στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας
Επανέρχεται από σήμερα στην Αθήνα το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και πλέον η χρήση των θέσεων για τα οχήματα επισκεπτών επιτρέπεται μόνο κατόπιν καταβολής αντίστοιχου τέλους.
Με κόμιστρο ξανά από σήμερα η στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας