• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 22.6°C / 26.3°C
    3 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 21.6°C / 26.9°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.3°C / 26.0°C
    2 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 21.9°C / 23.8°C
    3 BF
    46%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 24.6°C
    2 BF
    83%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 24.8°C
    0 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Θύελλα
    20°C 20.4°C / 21.2°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    2 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.5°C / 23.3°C
    3 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 23.9°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.8°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.8°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.6°C
    2 BF
    47%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.4°C / 26.0°C
    3 BF
    58%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 22.7°C
    2 BF
    77%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 23.2°C / 26.0°C
    2 BF
    41%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.3°C / 22.7°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.7°C / 25.5°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.2°C / 22.2°C
    2 BF
    67%
MOTIONTEAM/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Βρέθηκε...ανάδοχος για τον έκτο προβλήτα

  • A-
  • A+
Στην κοινοπραξία Μυτιληναίου, Rover Maritime και HDK ανατίθεται το μεγάλο έργο του ΟΛΘ, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. ● Ερωτήματα για το χρονοδιάγραμμα, τη χρηματοδότηση και τα οφέλη της επένδυσης.

Με καθυστέρηση ενός και πλέον έτους από τότε που κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές και σε μια ιστορική στιγμή που τα εγχώρια και διεθνή δεδομένα δεν μπορούν να μη ληφθούν υπόψη, η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε χθες τον ανάδοχο για την κατασκευή του πολυσυζητημένου 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης, που είναι η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA - ROVER MARITIME SL - HDK SA».

Το έργο, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, «κατά το παρόν στάδιο του διαγωνισμού», σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, «αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU».

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, στις τεχνικές προδιαγραφές περιλαμβάνονται «α) κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ., β) κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, γ) συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης».

Με δήλωσή του ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνει ότι «η υλοποίηση του έργου επέκτασης του Προβλήτα 6 συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, προσφέροντας ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ΟΛΘ Α.Ε. αλλά και ευρύτερα για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τις λιμενικές δραστηριότητες τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδοτεί την ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενισχύοντας τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στην εξωστρέφεια της χώρας».

Στην ανακοίνωση γίνεται επίκληση στοιχείων από έρευνα της εταιρείας Deloitte για δημιουργία ετήσιων εσόδων «άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο το οικοσύστημα του λιμένα που επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από την επέκταση», ενίσχυση εσόδων του Δημοσίου «από άμεσους και έμμεσους φόρους άνω των 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος» και δημιουργία «έμμεσα ή άμεσα» 3.300 θέσεων εργασίας.

Σε μια καλή μέρα για το λιμάνι Θεσσαλονίκης θα πρέπει να γίνουν και μερικές καθαρές παρατηρήσεις.

1. Δεν αιτιολογείται η καθυστέρηση ενός και πλέον έτους (5.2.21 κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές) για την ανάδειξη του αναδόχου. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, η ολοκλήρωση της επένδυσης τοποθετείται το 2025, ακριβώς με τη λήξη της 7ετούς προθεσμίας υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης.

2. Δεν ορίζεται η ημερομηνία έναρξης των εργασιών και δεν διευκρινίζεται αν εκκρεμούν εγκρίσεις, όπως π.χ. η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων).

3. Δεν αναφέρονται οι πηγές χρηματοδότησης της επένδυσης. Μπορεί να θεωρείται δεδομένη η ύπαρξή τους (π.χ. από τα ταμειακά διαθέσιμα που κληροδότησε ο δημόσιος ΟΛΘ στον ιδιωτικό), αλλά στο πλαίσιο ολοκληρωμένης ενημέρωσης θα έπρεπε να αναφέρονται.

4. Επαναλαμβάνονται τα οφέλη που θα προκύψουν τόσο κατά την κατασκευαστική περίοδο όσο και κατά τη λειτουργία του «νέου» 6ου προβλήτα, χωρίς όμως να δίνεται στη δημοσιότητα η μελέτη της Deloitte (π.χ. να γίνει σύγκριση με την αντίστοιχη μελέτη του ΙΟΒΕ). Αφήνονται αναπάντητα ερωτήματα, όπως π.χ. από πού θα προκύψει η αυξημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ή πώς θα δημιουργηθούν οι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας όταν στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά μέσω των οποίων διακινούνται περίπου 5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια η συνολική απασχόληση δεν υπερβαίνει τα 3.000 άτομα.

5. Σε ό,τι αφορά τη συγκυρία: ούτε ο πόλεμος στην Ουκρανία και η συνεπαγόμενη ένταση στους γεωπολιτικούς ανταγωνισμούς μπορεί να αγνοηθεί ούτε, φυσικά, ότι η ανακοίνωση αποτελεί μια έμμεση πλην πολύ καθαρή απάντηση στα σενάρια που είχαν πληθύνει τελευταία και ήθελαν τη συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη Belterra Investments Ltd να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για πώληση του λιμανιού. Επρόκειτο μάλλον για ευσεβείς πόθους επίδοξων αγοραστών…

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
Καταργώντας το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών την ΑΣΥΘ, αποφάσισε να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του έργου, ύψους 292 εκατομμυρίων ευρώ!
Από 2025... και βλέπουμε το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Απαράδεκτες συνθήκες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης»
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, με επιστολή που έστειλε στη διοίκηση του ΟΛΘ, καταγγέλλει τις καθυστερήσεις στις φορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων, κάνοντας λόγο για τριτοκοσμικές εικόνες.
«Απαράδεκτες συνθήκες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμάζουν για ξεπούλημα και το «Παλατάκι»
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου, Στέφανος Βλαστός, φανέρωσε τις προθέσεις για... αξιοποίησή του «με όρους απόλυτης διαφάνειας μέσω της διενέργειας δημόσιου ηλεκτρονικού διαγωνισμού» ●...
Ετοιμάζουν για ξεπούλημα και το «Παλατάκι»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Η κοινοπραξία ήξερε πολύ καλά την κατάσταση»
Οχι μόνο δεν κόπασε η «θαλασσοταραχή» που προκλήθηκε από την προχθεσινή συνέντευξη της κοινοπραξίας που ανέλαβε τις τύχες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλά αντίθετα πήρε φωτιά το παρασκήνιο, ενώ δόθηκαν και…...
«Η κοινοπραξία ήξερε πολύ καλά την κατάσταση»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας