Ο φόβος που φώλιαζε στις καρδιές των συγγενών των δέκα εγκλωβισμένων οδηγών στο μοιραίο «Euroferry Olympia» τα τελευταία 24ωρα, χθες το βράδυ επιβεβαιώθηκε και έγινε πόνος ανείπωτος. Λίγο μετά τις 8, τα κακά μαντάτα τούς πάγωσαν το αίμα.
Οι πυροσβέστες της ΕΜΑΚ έβγαλαν από το πλοίο νεκρό έναν άνδρα. Τον βρήκαν στο 2ο γκαράζ, εκτός φορτηγού, ωστόσο μέχρι χθες αργά το βράδυ δεν είχε αναγνωριστεί. Είναι ο δεύτερος νεκρός που εντοπίζεται μέσα στο πλοίο, καθώς το απόγευμα της Κυριακής είχε βρεθεί στο ίδιο γκαράζ ο 58χρονος οδηγός νταλίκας Βαγγέλης Μαλεσιάδας.
Το ιταλικό πλοίο χθες περίπου στις 11 το πρωί και έπειτα από 27 ώρες έφτασε ρυμουλκούμενο στο λιμάνι του Πλατυγιαλίου στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Αν και η επιχείρηση ρυμούλκησης από τις βόρειες ακτές της Κέρκυρας εξελίχθηκε ομαλά, παρότι οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν οι ιδανικές, πολύ δύσκολη αποδείχτηκε η διαδικασία πρόσδεσής του στο λιμάνι. Κράτησε αρκετές ώρες, με το πλοίο τελικά να έχει πάρει μια μικρή κλίση, ενώ πυκνοί καπνοί εξακολουθούσαν να βγαίνουν από το εσωτερικό του, έκτη μέρα χθες από την εκδήλωση της φωτιάς.
Στο λιμάνι βρίσκονταν περίπου 65 στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, μεταξύ των οποίων πυροσβέστες της ΕΜΑΚ, ο υπαρχηγός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, αντιστράτηγος Γιάννης Πετρούτσος, και ο Β’ υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Γιώργος Αλεξανδράκης.
Εκεί ήταν και οι συγγενείς των εγκλωβισμένων μέσα στο πλοίο οδηγών νταλικών, με τη Βάνα Μπεκιάρη, σύζυγο του οδηγού Νίκου Μπεκιάρη, να δηλώνει «δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα βγει νεκρός ο άντρας μου από κει μέσα». Στο σημείο και αρκετά ΜΜΕ από τη Βουλγαρία καθώς οι 7 οδηγοί που αγνοούνται είναι Βούλγαροι.
Από χθες το απόγευμα άρχισαν να ανεβαίνουν στο πλοίο με ανεμόσκαλες οι πυροσβέστες της ΕΜΑΚ και ανά βάρδιες έμπαιναν μέσα μένοντας συγκεκριμένη ώρα -περίπου 30 λεπτά-, καθώς η ποσότητα του μονοξειδίου του άνθρακα ήταν πολύ υψηλή, άρα και πολύ επικίνδυνη για τους διασώστες.
Ο καταπέλτης του πλοίου παρέμεινε κλειστός -τουλάχιστον μέχρι χθες το βράδυ- καθώς η εκτίμηση ήταν ότι εάν τον κατέβαζαν θα έμπαινε ξαφνικά στο πλοίο πολύ οξυγόνο με άγνωστα και επικίνδυνα αποτελέσματα.
Πιθανότατα σήμερα να κατέβει ο καταπέλτης και σιγά σιγά να βγουν οι καμένες νταλίκες, η θέα των οποίων χθες στα τηλεοπτικά ΜΜΕ μόνο οργή προκαλούσε καθώς ήταν τόσο κολλητά παρκαρισμένες η μία στην άλλη που δεν χωρούσε ούτε κουνούπι να περάσει.
Παρέμβαση για το θέμα έκανε και ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός), Kitack Lim, ο οποίος εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του για το περιστατικό και αναφέρθηκε με εκτίμηση στις προσπάθειες των αρχών έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας καθώς και των κοντινών εμπορικών πλοίων.
Εξέφρασε επίσης τα συλλυπητήριά του σε όλους όσοι επλήγησαν από την απώλεια και δήλωσε ότι παρακολουθούν στενά την κατάσταση. «Ανυπομονώ να λάβω την έκθεση έρευνας γι’ αυτό το περιστατικό σε εύθετο χρόνο», πρόσθεσε.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας