• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.8°C / 20.6°C
    2 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.3°C / 19.3°C
    3 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 20.9°C
    2 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 19.4°C
    2 BF
    35%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 16.3°C
    3 BF
    72%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 22.0°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.2°C / 18.4°C
    2 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    54%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 19.9°C
    4 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.7°C / 15.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 16.4°C
    3 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.1°C / 15.7°C
    1 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    2 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.5°C / 20.0°C
    0 BF
    40%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 15.5°C / 21.0°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    4 BF
    45%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.0°C / 20.9°C
    2 BF
    27%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.3°C / 14.4°C
    1 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 15.7°C / 20.5°C
    2 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    1 BF
    34%
EUROKINISSI/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ερχεται το πόρισμα για την «Αττική Οδό»

  • A-
  • A+
Εκλεισε την Παρασκευή η πλατφόρμα για την αποζημίωση των 2.000 ευρώ με πληροφορίες να κάνουν λόγο για 12.000 αιτήσεις ● Εντός της εβδομάδας το πόρισμα για τον αποκλεισμό των οχημάτων στην κακοκαιρία «Ελπίδα» που φέρεται να επιρρίπτει το σύνολο των ευθυνών στις εταιρείες που διαχειρίζονται τον δρόμο.

Φουντώνει το παρασκήνιο για τον καταλογισμό ευθυνών αναφορικά με το φιάσκο της Αττικής Οδού κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» και τον εγκλωβισμό χιλιάδων πολιτών στον αυτοκινητόδρομο που αποτέλεσε κάποτε τον «οδηγό» για τα έργα παραχώρησης σε ιδιώτες.

Την περασμένη Παρασκευή έκλεισε η πλατφόρμα που δεχόταν αιτήματα για το διχίλιαρο «αποζημίωσης» που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη ούτε καν το πλήθος των αιτούντων. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατατέθηκαν σχεδόν 12.000 αιτήματα αλλά θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν διασταυρώσεις ώστε να διακριβωθεί ποιοι είναι οι δικαιούχοι καθώς στις 24 Ιανουαρίου 2021 και τις ημέρες που ακολούθησαν γινόταν λόγος για 3.500 εγκλωβισμένα οχήματα.

Με ενδιαφέρον αναμένεται εντός της εβδομάδας και το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης που συνέστησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Επιτροπή προβλέπεται από το άρθρο 65 του νόμου 4663/2020 στην οποία συμμετέχουν δύο υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου αυτού και ένας από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα κατατείνει στον επιμερισμό όλων των ευθυνών στις εταιρείες «Αττική Οδός» και «Αττικές Διαδρομές» βασιζόμενο σε δεδομένα που προδίδουν έλλειψη προετοιμασίας ως προς την ενεργοποίηση των εκχιονιστικών μηχανημάτων και των αλατοδιανομέων στα κρίσιμα σημεία του αυτοκινητόδρομου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, θα επιρρίπτονται ευθύνες και για το γεγονός ότι δεν διεκόπη η κυκλοφορία στην Αττική Οδό παρά το γεγονός ότι αρμόδια για κάτι τέτοιο είναι η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μέσω της Τροχαίας Αττικής Οδού. Οι ευθύνες θα αφορούν την μη υποβολή αιτήματος διακοπής λειτουργίας από τις Αττικές Διαδρομές προς την Τροχαία. Πάντως, όπως αναφέραμε και σε πρόσφατο δημοσίευμα (4/2/22, «Το εγχειρίδιο αποχιονισμού που γράφτηκε στο χιόνι»), στο ειδικό εγχειρίδιο βάσει του οποίου λειτουργεί ο αυτοκινητόδρομος γίνεται λόγος για «συνεργασία» ανάμεσα στη διοίκηση του δρόμου και την Τροχαία με την εντολή να δίνεται από την κρατική αρχή.

Στο ίδιο εγχειρίδιο γινόταν αναλυτικότατη παρουσίαση των μηχανημάτων και του προσωπικού που υποτίθεται διαθέτει η Αττική Οδός σε τέτοιες περιόδους κρίσης. Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι δεν υπήρχαν αλλά παραμένει μετέωρο το ερώτημα εάν κάποιος έλεγξε τη διαθεσιμότητά τους πριν από την ώρα της κρίσης. Το Εγχειρίδιο είχε σταλεί στο υπουργείο Υποδομών στο τέλος Οκτωβρίου και υπήρχε άπλετος χρόνος να γίνει έλεγχος για τη διαθεσιμότητα και να επιβληθούν οι κυρώσεις εγκαίρως.

Ελλειψη ελέγχου

Η έλλειψη τέτοιου προληπτικού ελέγχου βαρύνει και το υπουργείο Υποδομών που προτιμά να ασκεί χρέη ελεγκτή σε μια περίσταση κατά την οποία αναζητείται διακαώς ο «αποδιοπομπαίος τράγος». Τα πράγματα περιπλέκονται καθώς η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει διαγωνισμό για να βρει νέο παραχωρησιούχο έως τον Οκτώβριο του 2024. Αυτό σημαίνει δύο τινά: 1) Οι σημερινοί διαχειριστές να αποφεύγουν τα... έξοδα εάν πιστεύουν ότι επίκειται η αποχώρησή τους, 2) Οι υποψήφιοι διαχειριστές να τρίβουν τα χέρια τους όσο δυσφημείται η Αττική Οδός διότι έτσι μπορεί να πετύχουν χαμηλότερο τίμημα.

Πάντως, η Επιτροπή Διερεύνησης με το πόρισμα στο οποίο θα καταλήξει μπορεί, βάσει του νόμου, να επιβάλει πρόστιμο 5.000-1.000.000 ευρώ. Η Αττική Οδός έχει δικαίωμα να προσφύγει εναντίον του δικαστικά καθώς παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα. Από τη δική της πλευρά η κυβέρνηση μπορεί να κινήσει διαδικασία καταγγελίας της σύμβασης οπότε θα επιληφθεί η Επιτροπή Διαιτησίας που ορίστηκε το 1999 απαρτιζόμενη από τους νομικούς Μιχάλη Σταθόπουλο, Δημήτριο Γουργουράκη και Δημήτριο Τζουγανάτο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
H κατάρρευση των ιδιωτικοποιημένων υποδομών και η ευθύνη του Δημοσίου
Η «Ελπίδα» απέδειξε το επικίνδυνο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, καθώς τα συμφέροντα λειτουργούν χωρίς κανέναν έλεγχο και με προσωπικό και αρμοδιότητες που αποδυναμώνονται.
H κατάρρευση των ιδιωτικοποιημένων υποδομών και η ευθύνη του Δημοσίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δηλώσεις για τα 2.000 ευρώ χωρίς δικαίωμα άλλης διεκδίκησης
Στο... χιόνι γράφει η «Αττική Οδός» τις δημόσιες υποσχέσεις του πρωθυπουργού για χωρίς όρους αποζημίωση των εγκλωβισμένων της κακοκαιρίας «Ελπίς» με 2.000 ευρώ κατόπιν ενεργειών του.
Δηλώσεις για τα 2.000 ευρώ χωρίς δικαίωμα άλλης διεκδίκησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ στην Αττική Οδό εν αναμονή κρίσιμων πορισμάτων
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε χθες δύο πρόστιμα του 1 εκατ. ευρώ στην παραχωρησιούχο εταιρεία και στην Αττικές Διαδρομές Α.Ε.
Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ στην Αττική Οδό εν αναμονή κρίσιμων πορισμάτων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποζημιώσεις στην ομίχλη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά την κακοκαιρία «Ελπίδα, oι ανακοινώσεις της εταιρείας ελάχιστα μας διαφωτίζουν για το ποιοι και πώς θα πάρουν τα 1.000 ευρώ σε χρήμα ή/και κουπόνια.
Αποζημιώσεις στην ομίχλη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δώδεκα χιλιάδες αιτήσεις για αποζημιώσεις από την Αττική Οδό
Η πλατφόρμα έκλεισε στις 5 το απόγευμα της Παρασκευής και από το Σάββατο αρχίζει η επεξεργασία και ο έλεγχος των στοιχείων που δήλωσαν οι οδηγοί.
Δώδεκα χιλιάδες αιτήσεις για αποζημιώσεις από την Αττική Οδό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας