• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.9°C / 26.8°C
    2 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.8°C / 25.6°C
    3 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.0°C / 25.5°C
    1 BF
    45%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 20.2°C
    0 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.8°C
    3 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 18.7°C
    2 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    1 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 24.9°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.2°C / 21.9°C
    2 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.3°C / 23.8°C
    5 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 24.7°C
    0 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    2 BF
    77%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    0 BF
    43%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 19.5°C / 26.2°C
    1 BF
    44%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.8°C / 24.3°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 27.0°C
    0 BF
    39%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 20.3°C / 24.4°C
    1 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.2°C / 25.7°C
    1 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    0 BF
    79%
MOTIONTEAM/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλαλούμ με τους οδηγούς του ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Πενήντα λεωφορεία μένουν εκτός κυκλοφορίας, καθώς 200 εργαζόμενοι αποχώρησαν από τον Οργανισμό με το καθεστώς της κινητικότητας. ● Η διοίκηση αναζητάει όσους κατέχουν το αναγκαίο δίπλωμα για να τους βγάλει στον δρόμο. ● Για αποψίλωση υπηρεσιών κάνει λόγο το ΠΑΜΕ.

Σκίζουν από προγραμματισμό στον ΟΑΣΘ. Περί τα 50 λεωφορεία –από τον στόλο των 260 που έχουν ενταχθεί με leasing και τα 120 του παλαιού μηχανισμού του Οργανισμού– είναι ακίνητα διότι δεν υπάρχουν οδηγοί, αφού περί τα 200 άτομα έχουν αποχωρήσει τους προηγούμενους μήνες αξιοποιώντας το μέτρο της κινητικότητας.

Χθες συνεδρίασε το υπηρεσιακό συμβούλιο του Οργανισμού προκειμένου να εξετάσει αν και ποιοι από τους 359 εργαζόμενους που βρίσκονται ή μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και διαθέτουν το απαραίτητο δίπλωμα θα κληθούν να πληρώσουν τα κενά των 150 οδηγών που χρειάζονται για να μπορούν να βγαίνουν σε κίνηση όλα τα λεωφορεία. Αποδυνάμωση και σταδιακή κατάργηση της τεχνικής υπηρεσίας βλέπει πίσω από το σχέδιο η παράταξη του ΠΑΜΕ.

Η διοίκηση, δίνοντας στοιχεία στη δημοσιότητα, σύμφωνα με τα οποία από όσους εργάζονται σε άλλες θέσεις οι 193 έχουν και ενεργή Πιστοποίηση Επαγγελματικής Ικανότητας, εξυπονοεί ότι κακώς είχαν μεταφερθεί σε άλλες υπηρεσίες παρότι είχαν προσληφθεί ως οδηγοί. Βέβαια, πολλοί από αυτούς έχουν μεν εργαστεί ως οδηγοί αλλά αποσύρθηκαν σε γραφεία λόγω προβλημάτων υγείας, ενώ άλλοι δεν έχουν εργαστεί ούτε μέρα στο τιμόνι αφού είχαν τοποθετηθεί σε άλλες θέσεις, όπως των παλαιών εισπρακτόρων.

Η επόμενη μέρα

Πασιφανές όμως είναι το κενό που άφησαν τα περίπου 200 άτομα που έφυγαν από τον Οργανισμό κάνοντας χρήση της κινητικότητας στο πλαίσιο μείωσης του μισθολογικού κόστους. Με χθεσινή του δήλωση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας έλεγε ότι «έχοντας διασφαλίσει την επάρκεια του τροχαίου υλικού, ο Οργανισμός προχωρά στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του, ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί το σύνολο των απαιτούμενων λεωφορείων στην πόλη μας.

Για τον σκοπό αυτό, προσωπικό του Οργανισμού το οποίο έχει μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες εντός του ΟΑΣΘ επιστρέφει στη φυσική του θέση, που είναι η Διεύθυνση Κίνησης και η οδήγηση των οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό, καλύπτουμε όλες τις ανάγκες που υπάρχουν, ώστε το διαθέσιμο πλέον τροχαίο υλικό να είναι σε κυκλοφορία στην πόλη σε καθημερινή βάση». Πίσω από τη δήλωση αυτή άλλοι όμως διαβάζουν σχέδια για την επόμενη μέρα και συγκεκριμένα τη σταδιακή αποδυνάμωση των συνεργείων του Οργανισμού.

«Υπάρχει μεγάλη ανησυχία για αποψίλωση και εν τέλει κλείσιμο των συνεργείων», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο επικεφαλής του ΠΑΜΕ και μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Νικήτας Τσαρίδης, τονίζοντας ότι «είναι άξιο απορίας πώς θα βγουν στην κίνηση εργαζόμενοι που μπορεί να έχουν δίπλωμα αλλά δεν έχουν οδηγήσει ποτέ λεωφορείο μέσα στην κίνηση της πόλης και οι οποίοι μέχρι τώρα ήταν φαναρτζήδες, μηχανικοί, ελεγκτές κομίστρου και είχαν προσληφθεί τη δεκαετία του ’90» (από το 2010 δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη στον ΟΑΣΘ). Και αναρωτιέται χαρακτηριστικά: «Δεν είναι περίεργο που πριν 4 μήνες υπήρχαν οδηγοί οι οποίοι κάθονταν και τώρα κάθονται λεωφορεία γιατί δεν έχουμε οδηγούς;».

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», στη χθεσινή πρώτη του συνεδρίαση το υπηρεσιακό συμβούλιο του Οργανισμού κατάρτισε λίστα 82 εργαζομένων οι οποίοι μπορούν να καθίσουν στη θέση του οδηγού και τις επόμενες μέρες αναμένονται και τα υπόλοιπα ονόματα. Ζητούμενο, αν θα γίνουν ενστάσεις για ιατρικούς ή άλλους λόγους και πού θα οδηγήσει και αυτή η αναταραχή στις τάξεις του πολύπαθου Οργανισμού.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ορφανά» τιμόνια του ΟΑΣΘ
Στο αίτημα για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας προστέθηκαν η επιστροφή για επιδόματα που δόθηκαν μετά το 2016, λόγω κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και η αφαίρεση των επιδομάτων ανθυγιεινής εργασίας και ευθύνης.
«Ορφανά» τιμόνια του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: Ασκήσεις καλοκαιρινής... πυροβασίας
Σε φάση καλοκαιρινών ασκήσεων «πυροβασίας» βρίσκεται το επιβατικό κοινό και οι εργαζόμενοι οδηγοί του ΟΑΣΘ, απόδειξη όσα κατήγγειλε στην «Εφ.Συν.» επισκέπτης στη Θεσσαλονίκη ο οποίος έζησε και την ένταση που...
ΟΑΣΘ: Ασκήσεις καλοκαιρινής... πυροβασίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΣΕΘ γίνεται δεύτερος... ΟΑΣΘ
Ο ΟΑΣΘ αφήνει ανοιχτό τον δρόμο στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης για διαγωνισμούς μακροχρόνιας ανάθεσης στα ΚΤΕΛ.
Ο ΟΣΕΘ γίνεται δεύτερος... ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Τζάμπα» η αισιοδοξία για τον ΟΑΣΘ
Με μόλις δύο από τα 49 πολυδιαφημιζόμενα λεωφορεία της Λιψίας να κυκλοφορούν χθες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ο Κ. Ζέρβας έβλεπε μια μαγική εικόνα με θετικές εξελίξεις.
«Τζάμπα» η αισιοδοξία για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απανωτά κρούσματα στον ΟΑΣΘ
Με την επιστροφή του κορονοϊού στη Θεσσαλονίκη, επέστρεψε με ένταση η συζήτηση για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ.
Απανωτά κρούσματα στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας