• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 32.0°C
    3 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.9°C / 29.3°C
    4 BF
    57%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 27.6°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.2°C / 19.9°C
    4 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    29°C 28.9°C / 31.3°C
    4 BF
    42%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.2°C / 30.0°C
    2 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.1°C / 26.4°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    3 BF
    45%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 28.8°C / 34.8°C
    5 BF
    21%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 32.3°C
    3 BF
    31%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.4°C / 30.8°C
    4 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 26.8°C
    3 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    94%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 29.9°C
    2 BF
    42%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.4°C / 31.0°C
    2 BF
    31%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 33.8°C / 33.8°C
    3 BF
    20%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.0°C / 32.2°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.3°C
    4 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 29.4°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    2 BF
    63%
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Τα βήματα που προτείνει η ΕΕΚΕ σε όσους διεκδικήσουν αποζημιώσεις

  • A-
  • A+

Αττική Οδός και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσαν αποζημιώσεις στους πολίτες για την ταλαιπωρία που υπέστησαν και ο πρωθυπουργός έσπευσε να τονίσει πως θα δοθούν «ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιωτικές απαιτήσεις μπορεί να εγερθούν».

Εν αναμονή των όρων, των προϋποθέσεων και του τρόπου που θα δοθούν η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας ετοίμασε ένα μίνι-οδηγό με τα βήματα που προτείνει για όσους οδηγούς-επιβάτες διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Τα βήματα 

που προτείνει η ΕΕΚΕ

Κάθε μεμονωμένος επιβάτης ξεχωριστά (και όχι μόνο ο κάτοχος του εγκλωβισμένου οχήματος), έχει τη δυνατότητα να αξιώσει αποζημιώσεις (για υλικές ζημίες και ηθική βλάβη) επισημαίνει με ανακοίνωση της η Ενωση Εργαζομενων Καταναλωτών Ελλάδας:

Αναλαυτικότερα, για τη ζημία που υπέστη από τον πολύωρο εγκλωβισμό στον αυτοκινητόδρομο «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ», από την ανάδοχο-παραχωρησιούχο εταιρεία με την επωνυμία «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και την εταιρεία λειτουργίας της οδού με την επωνυμία «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ» η οποία εκμεταλλεύεται την Αττική οδό με βάση το ν. 2445/1996, οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίζεται: η ασφαλής, εύρυθμη και σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης λειτουργία της οδού, η ομαλή και ανεμπόδιστη διεξαγωγή της κυκλοφορίας του κοινού, η άμεση και αποτελεσματική ανταπόκρισή του σε έκτακτες ή/και επείγουσες καταστάσεις. Επίσης, είναι υποχρεωμένος να διασφαλίζει πλήρως την ασφάλεια των χρηστών (ατόμων και οχημάτων) ενώ παράλληλα είναι υπεύθυνος για ζημίες σε περιουσία ή θάνατο ή τραυματισμό των χρηστών και τρίτων προσώπων σε σχέση με τη χρήση/λειτουργία της οδού, που οφείλονται σε σφάλμα ή αμέλεια του. Περαιτέρω, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο αλλά και τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας, η ανάδοχος είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και λειτουργία της οδού, αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν και τον αποχιονισμό (Ν2445/96, ΦΕΚ 274/Α΄/1996 – ΠΔ 3/98, ΦΕΚ 14/Α΄/1998 – ΠΔ 75/99, ΦΕΚ 88/Α΄/1999 - ΠΔ 4/2008 – ΦΕΚ 13/Α΄/2008 και ΠΔ 35/2008 – ΦΕΚ 60/Α΄/2008)

Eπίσης, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αξιώσουν οικονομική ενίσχυση για την άμβλυνση των συνεπειών της ηθικής και υλικής ταλαιπωρίας που υπέστησαν, από το Δημόσιο (όπως ήδη έχει προβλεφθεί στο παρελθόν με βάσει το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Χιονοπτώσεων και Παγετού με την κωδική ονομασία «ΒΟΡΕΑΣ»)

Σημειώνεται ότι, η κατάσταση του οδικού δικτύου, ο έλεγχος κυκλοφορίας, η επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί αρμοδιότητα των κατά τόπους αρμοδίων υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Αντίστοιχα, η Πυροσβεστική Υπηρεσία είναι αρμόδια για τον απεγκλωβισμό των χρηστών των οδών που βρίσκονται σε κίνδυνο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εποπτεύει τις συμβάσεις παραχώρησης κατά την περίοδο λειτουργίας.

Σχετικά με την εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για τη δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης ή αποκατάστασης βλαβών από κατάργηση δρομολογίου, είναι ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1371/2007 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑÏΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 23ης Οκτωβρίου 2007 αναφορικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών Με βάση αυτόν προβλέπονται τα εξής:

«1. Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες τηρούνται ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση και σχετικά με την εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης και την εκτιμώμενη ώρα άφιξης, από τη σιδηροδρομική επιχείρηση ή από τον υπεύθυνο σταθμού αμέσως μόλις υπάρξει σχετική πληροφορία. 2. Στην περίπτωση τυχόν καθυστέρησης κατά την παράγραφο 1 που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, προσφέρονται δωρεάν στους επιβάτες: α) γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής, εάν υπάρχουν στην αμαξοστοιχία ή στο σταθμό ή μπορούν να εξασφαλισθούν ευλόγως β) ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος, σε περίπτωση που είναι απαραίτητη η παραμονή για μία ή περισσότερες νύκτες ή μια επιπρόσθετη παραμονή, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό γ) εάν η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, μεταφορά από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό, στον εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό, όταν και όπου αυτό είναι υλικά εφικτό. 3. Εάν η σιδηροδρομική υπηρεσία δεν μπορεί πλέον να συνεχισθεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση οργανώνει το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικές υπηρεσίες μεταφοράς για τους επιβάτες» (άρθρο 18).

Επίσης, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος για τη ζημία που απορρέει εκ του θανάτου, των τραυματισμών ή οποιασδήποτε άλλης προσβολής της φυσικής ή ψυχικής ακεραιότητας του επιβάτη, η οποία προκλήθηκε από ατύχημα σχετικό με τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση το οποίο επήλθε ενώ ο επιβάτης παραμένει εντός των σιδηροδρομικών οχημάτων, εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτά, οποιαδήποτε και αν είναι η χρησιμοποιούμενη σιδηροδρομική υποδομή (Παράρτημα Ι, άρθρ.26). Τέλος, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος έναντι του επιβάτη για τη ζημία που προκύπτει από το γεγονός ότι, λόγω της κατάργησης, της καθυστέρησης ή της απώλειας ανταπόκρισης, το ταξίδι δεν μπορεί να συνεχιστεί την ίδια μέρα ή η συνέχισή του δεν είναι λογικά απαιτητή την ίδια μέρα λόγω δεδομένων περιστάσεων. Η αποζημίωση περιλαμβάνει τα εύλογα έξοδα καταλύματος καθώς και τα εύλογα έξοδα που προκύπτουν από την ειδοποίηση των προσώπων που αναμένουν τον επιβάτη (Παράρτημα Ι, άρθρ.32 παρ.1)

Επίσης, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει ότι μπορούν να γίνουν προσφυγές και για ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των υπαιτίων, με βάση το άρθρ. 290 του Ποινικού Κώδικα περί της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, τις οποίες εξετάζουν τα αρμόδια ποινικά δικαστήρια.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:

On line φόρμα υποβολής ερωτήματος: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
e-mail: [email protected]
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/
Τel :210-8817730
Web: www.eeke.gr

► Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με πληροφορίες του dikastiko.gr σωρηδόν εντολές φτάνουν ήδη σε δικηγορικά γραφεία της Αθήνας για προσφυγές πολιτών στη Δικαιοσύνη κατά της Αττικής Οδού.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
H κατάρρευση των ιδιωτικοποιημένων υποδομών και η ευθύνη του Δημοσίου
Η «Ελπίδα» απέδειξε το επικίνδυνο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, καθώς τα συμφέροντα λειτουργούν χωρίς κανέναν έλεγχο και με προσωπικό και αρμοδιότητες που αποδυναμώνονται.
H κατάρρευση των ιδιωτικοποιημένων υποδομών και η ευθύνη του Δημοσίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αττική Οδός: «Καθαρίζει» με 2.000 αποζημίωση για το μπάχαλο;
Έγγραφο φέρεται να επιβεβαιώνει όσους διατύπωναν αμφιβολίες από την πρώτη στιγμή, μετά τη σπουδή του πρωθυπουργού να ανακοινώσει αποζημίωση στους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν, πετώντας εξ ολοκλήρου το μπαλάκι των...
Αττική Οδός: «Καθαρίζει» με 2.000 αποζημίωση για το μπάχαλο;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Άνοιξε η Εθνική Αθηνών-Λαμίας για βαριά οχήματα - Πού υπάρχουν προβλήματα λόγω καιρού
Κανονικά διεξάγεται επίσης η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων σε Αττική Οδό, Δυτική Περιφερειακή λεωφόρου Υμηττού και Περιφερειακή Αιγάλεω.
Άνοιξε η Εθνική Αθηνών-Λαμίας για βαριά οχήματα - Πού υπάρχουν προβλήματα λόγω καιρού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προληπτικές αναστολές δρομολογίων ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό τον φόβο του χιονιά
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Παππάς καταγγέλλει ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκλεισε τον σιδηρόδρομο, φοβούμενη την ανικανότητά της και το ασυντήρητο δίκτυο».
Προληπτικές αναστολές δρομολογίων ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό τον φόβο του χιονιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας