• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.7°C / 25.8°C
    2 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.3°C / 23.3°C
    2 BF
    69%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 19.0°C / 24.9°C
    1 BF
    41%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.5°C
    0 BF
    56%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 23.0°C
    2 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    1 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    1 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 23.3°C
    2 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.1°C / 23.9°C
    0 BF
    46%
  • Ερμούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    22°C 22.4°C / 23.8°C
    1 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    3 BF
    81%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    72%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 24.4°C
    3 BF
    61%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.5°C / 23.3°C
    1 BF
    71%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.8°C / 26.0°C
    0 BF
    67%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    3 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 21.4°C / 23.4°C
    2 BF
    82%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.3°C / 15.3°C
    1 BF
    69%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το φιάσκο του μετρό δεν χωράει διθυράμβους

  • A-
  • A+
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συμβιβάζονται με την ιδέα ότι θα μείνουν χωρίς συγκοινωνία σταθερής τροχιάς τουλάχιστον μέχρι το 2025, η κυβέρνηση θριαμβολογεί για την απόρριψη των προσφυγών ενάντια στην απόσπαση των αρχαίων. ● Σπύρος Βούγιας: Καταργήστε τον σταθμό Βενιζέλου.

Κερδίζει τις δικαστικές μάχες, αλλά χάνει τον πόλεμο με τον χρόνο η Αττικό Μετρό (Α.Μ.), καθώς το 2025 ως χρόνος παράδοσης του έργου στους Θεσσαλονικείς είναι αυτή τη στιγμή η πιο αισιόδοξη προοπτική. Μετά την Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ, χθες και το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απέρριψε τη νέα αίτηση των 316 πολιτών για έκδοση προσωρινής διαταγής διακοπής των εργασιών απόσπασης του μνημείου.

Στο κρίσιμο αυτό χρονικό σημείο, με την Α.Μ. και την κυβέρνηση να αρνούνται να δώσουν ένα στοιχειώδες χρονοδιάγραμμα των εργασιών και το Δημόσιο να πληρώνει παχυλές αποζημιώσεις, ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής του ΑΠΘ Σπύρος Βούγιας επιχειρεί ύστατη παρέμβαση μέσω της «Εφ.Συν.», καλώντας «να σταματήσει τώρα η απόσπαση των αρχαίων γιατί ανακαλύπτονται ήδη κι άλλα παλαιότερα από κάτω και να καταργηθεί ο σταθμός Βενιζέλου του μετρό».

Οπως σχολίασε χθες μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου ο δικηγόρος των πολιτών Απόστολος Σοφιαλίδης, «βαρύ… ιικό φορτίο και πυκνή ομίχλη στο δικαστήριο. Απουσίαζε ο πάντοτε απών κύριος Κορρές». Ωστόσο, δεν πτοούνται, αφού «μέχρι τη Δευτέρα το μεσημέρι πρέπει να καταθέσουμε εγγράφως όλα τα νομικά και πραγματολογικά επιχειρήματά μας και αποδεικτικά μέσα για την υποστήριξη της “κύριας” αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που δικάστηκε. Θυμίζω ότι περιμένουμε την εξέλιξη της δίκης για την αγωγή μας στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης.

Ο φάκελος έκλεισε στις 24.12.2021, οπότε, μεταξύ άλλων, καταθέσαμε και το υλικό που προέκυψε από τη συντηρητική απόδειξη (“τεχνικό σημείωμα” της κ. Ε. Καμπούρη και του κ. Α. Μέντζου, με όλο το συναφές φωτογραφικό και άλλο υλικό)». Ο κ. Σοφιαλίδης παραπέμπει μάλιστα σε σχόλια των συνεργατών του (Ελένη Χιόνη, Γιώννης Ηλιάδης) «τώρα, ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του∙ η Ιστορία είναι παρούσα και θα γραφτεί λίγο αργότερα∙ όλοι θα λογοδοτήσουν» και αναγγέλλει πως «οι οφειλές των υπευθύνων δεν θα παραγραφούν».

Την κατάσταση πάντως την περιέγραψε με μια σκληρή ανακοίνωση η πρόεδρος του ΣΕΑ Δέσποινα Κουτσούμπα: «Στους (εκ νέου) θριαμβολογούντες για την απόφαση, επισημαίνουμε ότι θριαμβολογούν για το ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται χωρίς μετρό για 4 ακόμη χρόνια, ενώ οι 12 σταθμοί της βασικής γραμμής είναι σχεδόν έτοιμοι, αλλά δεν παραδίδονται. Θριαμβολογούν για το ότι το σύνολο του έργου του Μετρό θα πάρει εκ νέου παράταση και μετά την 31/12/2023 θα πληρώνεται από εθνικούς πόρους. Θριαμβολογούν για το ότι η Ανάδοχος Κοινοπραξία εισπράττει παχυλές αποζημιώσεις με την προκλητική (και ερευνητέα) συναίνεση της Αττικό Μετρό».

Η βιώσιμη λύση

Στο σημείο αυτό έρχεται η παρέμβαση του κ. Βούγια, ο οποίος ζητούσε εξαρχής τη ματαίωση του σταθμού Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, πρόταση την οποία επαναφέρει ως διέξοδο από το αδιέξοδο: «Οπως έγινε γνωστό –κι όπως αναμενόταν– ήδη κάτω από τα στρώματα των βυζαντινών αρχαιοτήτων που έχουν αποσπαστεί βρέθηκαν ρωμαϊκοί αγωγοί και ψηφιδωτά. Με δεδομένο ότι κάτω από αυτά θα βρεθούν ελληνιστικά, αυτό σημαίνει ότι τέλος του 2023 δεν θα έχουμε τελειώσει ούτε με τα αρχαία, οπότε πολύ απλά κυβέρνηση και Αττικό Μετρό την έχουν πατήσει.

Και τη βυζαντινή Πομπηία καταστρέφουν και μετρό δεν έχουμε». Κι έτσι επαναφέρει την πρότασή του: «Εδώ που έφτασαν τα πράγματα, υπάρχει μία αναγκαστική λύση: καταργούμε τον σταθμό Βενιζέλου, οπότε θα έχουμε μετρό μέχρι το 2023, σώζουμε τη μισή τουλάχιστον βυζαντινή οδό, συνεχίζουμε τις αρχαιολογικές ανασκαφές και η Θεσσαλονίκη αποκτά μια αρχαιολογική πλατεία. Και, ξέρετε ποιο είναι το κόστος; Το… περπάτημα ανάμεσα σε δύο σταθμούς, λιγότερο από 200 μέτρα». Τον ρωτάμε «Αν τα πράγματα συνεχιστούν όπως σχεδιάζουν κυβέρνηση και Α.Μ., πότε προβλέπετε να τελειώνει το έργο και πόσο θα κοστίσει;» και απαντά: «Οπως πάνε τα πράγματα, η καλή εκδοχή είναι μετρό το 2025, όσο για το πόσο θα στοιχίσει με τις αποζημιώσεις στον ανάδοχο, ο κούκος αηδόνι!».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ντροπή για το «έγκλημα» στον σταθμό Βενιζέλου
Τρομάζεις να περάσεις από τη διασταύρωση μην τυχόν συμπέσεις με εικόνες σαν και τις προχθεσινές, με ένα μεγάλο κομμάτι πλευρικών τοίχων να κρέμονται μέρα μεσημέρι στον γερανό σαν σφάγιο στο τσιγκέλι.
Ντροπή για το «έγκλημα» στον σταθμό Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκίνησε ο «πόλεμος» για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου
Οι φωτογραφίες για την έναρξη της αποξήλωσης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου ήταν η χλευαστική απάντηση της Αττικό Μετρό και της κυβέρνησης στο 62% των Θεσσαλονικέων που ζητούν την παραμονή των αρχαίων.
Ξεκίνησε ο «πόλεμος» για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας τις ευθύνες τους
Η Επιθεώρηση Εργασίας στο εργοτάξιο της Βενιζέλου μετά τα ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» ● Στο φως οι απαράδεκτες συνθήκες εργασίας στο εργοτάξιο ● Ηδη αναγκάστηκαν σε διορθωτικές κινήσεις
ΜΕΤΡΟντας τις ευθύνες τους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποσπάσεις αρχαίων: έγκλημα που κόβει την ανάσα
Η «Εφ.Συν.» παρουσιάζει πρώτη φορά φωτογραφικό υλικό από τις «ανασκαφικές» εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, όπου 200 εργαζόμενοι δουλεύουν νυχθημερόν, σε τρεις βάρδιες.
Αποσπάσεις αρχαίων: έγκλημα που κόβει την ανάσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρισκάρουν ζωές για να προλάβουν!
Στα κάγκελα έχουν ανεβεί οι εργαζόμενοι στο σκάμμα Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης με τις απαράδεκτες και επικίνδυνες για τη σωματική τους ακεραιότητα συνθήκες εργασίας, τις προσβλητικές συμπεριφορές απέναντί...
Ρισκάρουν ζωές για να προλάβουν!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας