• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.3°C / 27.4°C
    3 BF
    28%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.6°C / 27.9°C
    2 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.0°C / 28.7°C
    1 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 25.7°C
    2 BF
    43%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.8°C / 25.0°C
    2 BF
    42%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 23.1°C
    2 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    1 BF
    24%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 23.8°C
    5 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 22.3°C
    3 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 21.8°C
    4 BF
    46%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.7°C / 24.0°C
    2 BF
    46%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    46%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.5°C / 24.9°C
    0 BF
    33%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 22.5°C / 27.2°C
    1 BF
    34%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.3°C / 27.1°C
    3 BF
    22%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 22.3°C
    2 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.7°C / 25.5°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    0 BF
    40%

Από την παρουσίαση των σχεδίων της Επιτροπής Μπένου στις 14 Δεκεμβρίου 2021, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

EUROKINISSI/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο εναλλακτικός δρόμος για τη Βόρεια Εύβοια

  • A-
  • A+
Η κίνηση πολιτών «Κανδήλιον Οραμα», με περισσότερα από 5.600 μέλη, προτείνει τη δημιουργία παραλιακής οδού από τα Πολιτικά μέχρι τη Λίμνη, σε αντιπαράθεση με τα σχέδια της επιτροπής Μπένου και τη μελέτη Ζέκκου. ● Καταγγελίες για εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ΛΑΡΚΟ και της εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη του Ρώσου. ● Παρέμβαση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλη Αποστόλου υπέρ της παράκτιας χάραξης. ● Τι απαντά ο Σταύρος Μπένος.

Αντιμέτωπη με το όραμα μιας μεγάλης μερίδας πολιτών της Βόρειας Εύβοιας θα βρεθεί η κυβέρνηση που μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού ανέθεσε στην Επιτροπή υπό τον Σταύρο Μπένο να σχεδιάσει, μεταξύ άλλων, τους νέους οδικούς άξονες της περιοχής.

«Κανδήλιον Οραμα» είναι το όνομα μιας ομάδας Ευβοιωτών και φίλων της Εύβοιας με περισσότερα από 5.600 μέλη, η οποία, όπως αναφέρει στα κοινωνικά δίκτυα, έχει ως κεντρικό στόχο «την παραλιακή οδική ζεύξη Λίμνης-Πολιτικών μέσω του όρους Κανδήλι». Το βουνό αυτό είναι ένα από εκείνα που απειλήθηκαν με ολικό αφανισμό τον περασμένο Αύγουστο και βρίσκεται δυτικότερα από τους όγκους που παρεμβάλλονται ανάμεσα στον κάμπο της Χαλκίδας και τις βόρειες περιοχές του νησιού.

Σύμφωνα με μια τεχνική μελέτη του 1989, από τους πρόποδες αυτού του όρους μπορεί να κινηθεί παραλιακά ένας δρόμος που θα φτάνει πολύ γρηγορότερα (70 λεπτά από τη Χαλκίδα) στη Λίμνη και την Αιδηψό, βγάζοντας από την απομόνωση τις περιοχές αυτές όπου το καλοκαίρι συγκεντρώνεται, σύμφωνα με το «Κανδήλιον Οραμα», το 80% του πληθυσμού και των επιχειρήσεων.

Δύσβατος δρόμος

Οσοι έχουν ταξιδέψει οδικά προς τη Βόρεια Εύβοια γνωρίζουν καλά τον ιδιαίτερα δύσβατο δρόμο που αφήνοντας πίσω τα Ψαχνά ανηφορίζει με συνεχείς στροφές και αποκλεισμούς όταν ο καιρός χαλάει, περνάει από το Προκόπι και καταλήγει στη Στροφιλιά για να διακλαδιστεί μετά προς Ιστιαία, Αγία Αννα στη βορειοανατολική πλευρά και Αιδηψό-Λίμνη στη δυτική, σε διαδρομές που μπορεί να ξεπεράσουν το δίωρο.

Το περασμένο Σάββατο, μέλη της ομάδας «Κανδήλιον Οραμα» πραγματοποίησαν ανοικτή τηλεδιάσκεψη, κατηγορώντας την Επιτροπή Μπένου ότι απέρριψε με συνοπτικές διαδικασίες την πρόταση της παραλιακής όδευσης. Στις 14/12/21, η Επιτροπή Μπένου παρουσίασε τη δική της επιλογή σε συνάντηση ενώπιον του πρωθυπουργού στο Λύκειο Ιστιαίας. H πρόταση αυτή, αποτέλεσμα του Master Plan που μελέτησε ο Κωνσταντίνος Ζέκκος με χορηγία του Ιδρύματος Λασκαρίδη, προκρίνει μια νέα χάραξη που κινείται σε ένα μέρος της πιο ανατολικά από τον υπάρχοντα δρόμο.

Πρόκειται για λύση που, όπως εξήγησε ο κεντρικός εισηγητής του «Κανδηλίου Οράματος», μηχανικός Δημήτρης Στεργίου, εξυπηρετεί αφενός τα συμφέροντα της Εκκλησίας, που ενδιαφέρεται να μη χάσει τους χιλιάδες επισκέπτες στον Αγιο Ιωάννη Ρώσο, αφετέρου τα συμφέροντα του μελλοντικού ιδιοκτήτη της ΛΑΡΚΟ, καθώς η νέα όδευση περνά μέσα από λατομείο εξόρυξης σιδηρονικελίου.

Ο Δημήτρης Στεργίου στην αναλυτική παρουσίασή του αντέκρουσε τα επιχειρήματα της μελέτης Ζέκκου η οποία απέρριψε την παράκτια όδευση ως χειρότερη όλων από πλευράς κόστους, περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αναπτυξιακών προοπτικών. Ο κ. Στεργίου χαρακτήρισε απαράδεκτο το επιχείρημα ότι ένας τέτοιος δρόμος θα «φύγει προς τη θάλασσα» λόγω σαθρότητας των εδαφών. Παρέθεσε τους επίσημους γεωλογικούς χάρτες του Ινστιτούτου Γεωλογικών Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) σύμφωνα με τους οποίους τα πετρώματα στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είναι απολύτως ασφαλή και όπου μπορεί να προκύψει κάποιο θέμα είναι τεχνικά αντιμετωπίσιμο.

Ως προς το κόστος, υποστήριξε ότι αυτό μπορεί να φτάσει τα 110 εκατομμύρια ευρώ με βάση τη μελέτη της Νομαρχίας Εύβοιας του 1989 (ήταν τότε σχεδόν 6 δισ. δραχμές) μετά από αναθεώρηση και με προσθήκη εργολαβικού οφέλους, απρόβλεπτων και ΦΠΑ.

Τόνισε, επίσης, ότι αυτή η λύση θα έχει μηδενικό κόστος σε επίπεδο απαλλοτριώσεων καθώς οι περισσότερες περιοχές είναι δασικές και ανήκουν στο Δημόσιο, σε αντίθεση με τις περιοχές από τις οποίες περνά η νέα χάραξη. «Ακούω ήδη πολλούς να λένε ότι περιμένουν να πάρουν αποζημιώσεις για τα κτήματά τους που θα απαλλοτριωθούν», ανέφερε ο κ. Στεργίου.

Στο πλευρό των πολιτών που κινητοποιούνται εμφανίστηκε στην τηλεδιάσκεψη και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου, που θύμισε ότι εδώ και χρόνια το Δημόσιο δαπανά πολλά εκατομμύρια για τη βελτίωση του υπάρχοντος από τη δεκαετία του ‘30 δρόμου. Ο βουλευτής κατέθεσε ήδη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή.

Μια παλιά ιστορία

Οπως αναφέρει στο κείμενό της, το πρόβλημα της προσβασιμότητας έρχεται από παλιά και είναι φορές που «εξαιτίας των δυσκολιών που προκαλούν οι καιρικές συνθήκες, δεν μπορούν να φτάσουν οι κάτοικοι έγκαιρα στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας». Ο κ. Αποστόλου τονίζει ότι η κυβέρνηση δεν άκουσε τα μέλη της ομάδας «Κανδήλιον Οραμα», ότι «η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να υπεκφύγει και να προωθήσει άλλες αδόκιμες λύσεις» και ενώ ο Σταύρος Μπένος υποσχόταν πως θα αξιολογούσε την πρότασή τους, εισηγείται τη νέα μεσόγεια χάραξη φροντίζοντας να αποδομήσει την παράκτια.

Ο βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

«Ζητούμε απαντήσεις από τον υπουργό Υποδομών διότι εκείνος είναι θεσμικά υπεύθυνος από πλευράς κυβέρνησης», είπε ο κ. Αποστόλου, ο οποίος ρωτά μεταξύ άλλων τον Κώστα Καραμανλή, γιατί δεν έχει καλέσει ο ίδιος αντιπροσωπεία της πρωτοβουλίας των πολιτών για να τον ενημερώσει για την πρόταση της παραλιακής όδευσης και αν θα θέσει την πρόταση που υιοθετήθηκε για τη μεσόγεια χάραξη στη διαδικασία σύγκρισης κόστους – οφέλους μεταξύ των δύο προτάσεων που έχουν γνωστοποιηθεί ή και άλλων που μπορεί να κατατεθούν.

Στο ψήφισμά τους τα μέλη του «Κανδηλίου Οράματος» αναφέρουν ότι θα επιδιώξουν συνάντηση με τον πρωθυπουργό ώστε να τον ενημερώσουν για τα πλεονεκτήματα της δικής τους πρότασης, θα επιδιώξουν συζήτηση της παραλιακής χάραξης στα δημοτικά συμβούλια και θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Το μέλος της ομάδας πολιτών Δημήτρης Κατούνης, πρώην ανώτατο στέλεχος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και έμπειρος στις διαδικασίες του κοινοβουλευτικού ελέγχου, εξήρε τη σημασία της ερώτησης που κατέθεσε ο Βαγγέλης Αποστόλου, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο «άνοιξε επιτέλους η συζήτηση».

Σε επικοινωνία, πάντως, της «Εφ.Συν.» με τον Σταύρο Μπένο, ο πρόεδρος της Επιτροπής χαρακτήρισε λάθος την κατάθεση ερώτησης από τον Βαγγέλη Αποστόλου, λέγοντας ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ παρασύρθηκε από μια ανεφάρμοστη μελέτη της δεκαετίας του ‘80. Ο κ. Μπένος υποστήριξε ότι έγινε διάλογος με τα μέλη της ομάδας «Κανδήλιον Οραμα» και ότι ο μελετητής Κωνσταντίνος Ζέκκος αξιολόγησε αναλυτικά όλες τις εναλλακτικές προτάσεις.

«Εργαστήκαμε με τον μελετητή σαν να βρισκόμαστε μέσα σε κλειστό δωμάτιο», τονίζει ο κ. Μπένος απαντώντας στην ερώτηση εάν με τη χάραξη που προωθούν ευνοούνται τα συμφέροντα της Εκκλησίας και της ΛΑΡΚΟ: «Πρόκειται για σενάρια επιστημονικής φαντασίας, δεν ήρθαμε ποτέ σε επαφή με τέτοιες δυνάμεις», προσθέτει ο κ. Μπένος, ενώ δεν παραλείπει να αναφέρει πως σέβεται τα κινήματα των πολιτών. Ως προς το κόστος του νέου δρόμου μέχρι τη Στροφιλιά, μας είπε ότι θα κυμανθεί μεταξύ 150-200 εκατομμυρίων ευρώ και λειτουργικά θα μοιάζει με την Περιφερειακή του Υμηττού.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη λεωφ. Κηφισού και στην Αθηνών-Λαμίας
Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα προχωρήσει την Κυριακή 15 Μαΐου η ΕΛ.Α.Σ στη Λεωφόρο Κηφισού λόγω εκτέλεσης έργων, αλλά και στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο ύψος του δήμου Ωρωπού, σε όλη τη διάρκεια του...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη λεωφ. Κηφισού και στην Αθηνών-Λαμίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τι κάνεις, Μπακογιάννη; Εργα σπέρνω
Για τη δεύτερη φάση των έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» θα χρειαστούν πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το μόνο που δεν αναμενόταν ήταν μια νέα εξαγγελία για το ίδιο πακέτο, όπως είχε ανακοινωθεί στην πρώτη φάση...
Τι κάνεις, Μπακογιάννη; Εργα σπέρνω
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ασφαλτόστρωνε - ασφαλτοξήλωνε στον Δήμο Μαραθώνα
Τα έργα στις περιοχές του Δήμου Μαραθώνα είναι αναγκαία, αλλά εξελίσσονται με έναν τρόπο που στερείται ορθολογικού συντονισμού σύμφωνα με τους κατοίκους.
Ασφαλτόστρωνε - ασφαλτοξήλωνε στον Δήμο Μαραθώνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπλακ άουτ στα δημόσια έργα
Ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών απειλεί με παύση εργασιών ζητώντας από την κυβέρνηση νέο σύστημα τιμολόγησης των έργων και συντελεστές αναθεώρησης τιμών ώστε να καλυφθούν τα προβλήματα.
Μπλακ άουτ στα δημόσια έργα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΑΙΠΕΔ και οικοπεδοποίηση των «παραλιακών φιλέτων»
Η παραλιακή ζώνη, που κάποτε ονομάστηκε «Αθηναϊκή Ριβιέρα», είναι μια ζώνη που δέχεται τεράστιες πιέσεις εμπορικής εκμετάλλευσης εδώ και δεκαετίες και είναι γεμάτη καταπατήσεις, πολεοδομικές παρεκκλίσεις και...
ΤΑΙΠΕΔ και οικοπεδοποίηση των «παραλιακών φιλέτων»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας