Σε άλλο επίπεδο πέρασε το «αστείο» της επίκλησης της πανδημίας ώστε να δικαιολογηθούν νομοθετικές διατάξεις που κατατίθενται στη Βουλή για να καλύψουν όπως όπως την αμέλεια των υποτιθέμενων επενδυτών και τα κενά που αφήνει πίσω του το «επιτελικό κράτος».
Ενδεικτικά είναι όσα αναφέρονται στο άρθρο 79 του νομοσχεδίου υπερ-σκούπα του υπουργείου Υγείας. Το συγκεκριμένο άρθρο αφορά τη σύμβαση για την Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας που υπάρχει ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή τους Ιταλούς που τη διαχειρίζονται. Η σύμβαση αυτή, που κοστίζει 50 εκατομμύρια ετησίως στους φορολογουμένους, λήγει, κανονικά, στις 31/12/21, αλλά παρατείνεται ώς τις 28 Φεβρουαρίου 2022.
Ο λόγος; «Οι έκτακτες συνθήκες της πανδημίας η οποία οδήγησε σε καθυστέρηση ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων μεταξύ των μερών για την υπογραφή νέας σύμβασης». Ομως είναι γνωστό, όπως δημοσίευσε η «Εφ.Συν.» πρόσφατα (2/11/21-«Το “Λευκό Βέλος” κόλλησε στις ράγες»), ότι το βασικό αγκάθι για την ανανέωση της σύμβασης είναι η αστοχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσει τα δρομολόγια των γρήγορων τρένων που έφερε από την Ιταλία για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τα δρομολόγια αυτά θα ξεκινούσαν, υποτίθεται, μαζί με τις γιορτές για τα 200 χρόνια από το 1821 τον περασμένο Μάρτιο, αλλά τα τρένα που ήρθαν δεν έλαβαν πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) καθώς δεν διέθεταν τις ειδικές συσκευές αμμοδιασποράς που ενισχύουν το φρενάρισμα. Η τελευταία προθεσμία που δόθηκε για την τοποθέτησή τους λήγει ακριβώς στις 28/2/2022! Ολοι τώρα περιμένουν ότι τα «ταρατατζούμ» των εγκαινίων για το «Λευκό Βέλος», έστω και με έναν χρόνο καθυστέρηση, θα εορταστούν με τη νέα συμφωνία σε ισχύ.
Με άλλη διάταξη στο νομοσχέδιο κυρώνεται η τροποποιημένη σύμβαση με την Ολυμπία Οδό για την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος. Εδώ μαθαίνουμε ότι το Δημόσιο θα συνεισφέρει 216 εκατομμύρια και οι παραχωρησιούχοι θα βάλουν 10 εκατομμύρια συν 106 που θα δανειστούν, ενώ θα λαμβάνουν αυξημένο μερίδιο από τα διόδια του ήδη λειτουργούντος τμήματος Ελευσίνα-Πάτρα. Αλλες διατάξεις αφορούν:
● Την παράταση ενός χρόνου ακόμη για τα αυθαίρετα κατηγορίας 5 που ανήκουν σε τράπεζες κατόπιν κατάσχεσης και στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου. Παράταση δίνεται επίσης για τα ακίνητα περιοχών που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μέσα στο 2020.
● Επεκτείνονται οι δυνατότητες απευθείας αναθέσεων για έργα που γίνονται σε δάση και δασικές περιοχές. Η δυνατότητα αυτή υπήρχε για αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά σε πληγείσες περιοχές, αλλά τώρα επεκτείνεται «στην ανάθεση συμβάσεων μελετών, υποστηρικτικών υπηρεσιών και έργων καθαρισμού δασών και δασικών εκτάσεων, συντήρησης δασικού οδικού δικτύου καθώς και συντήρησης αντιπυρικών ζωνών με σκοπό την προστασία των περιοχών».
● Την ώρα που έχουν ήδη ξεκινήσει χιονοπτώσεις, δίνονται τώρα αρμοδιότητες στον ΔΕΔΔΗΕ να εκτελεί εκείνος εργασίες κλαδεμάτων και υλοτομίας σε περιοχές όπου δίκτυα ηλεκτρισμού διέρχονται από περιοχές που προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας