Σε αναγκαίες εργασίες συντήρησης των συστημάτων τροφοδοσίας στις κεντρικές εγκαταστάσεις της υπηρεσίας στο Ελληνικό αποδίδει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το πρόβλημα που δημιουργήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης με τα ραντάρ του ελληνικού εναέριου χώρου, προκαλώντας αναβολές και καθυστερήσεις σε πτήσεις.
Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το πρόβλημα στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) εκδηλώθηκε στις 11.42 και έληξε στις 13.12, προκαλώντας αρκετές καθυστερήσεις πτήσεων έως και 2,5 ώρες, ενώ κάποιες αφίξεις ματαιώθηκαν.
Η ΥΠΑ αναφέρει ότι παρουσιάστηκε μερική πτώση ενός εκ των συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο ΚΕΠΑΘΜ το οποίο και αποκαταστάθηκε μετά από σύντομο χρονικό διάστημα (μια ώρα και δεκαπέντε λεπτά) δίχως να προκύψει κανένα θέμα ασφάλειας πτήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο.
«Όλα τα αεροπλάνα που βρίσκονταν στο FIR Αθηνών ήταν σε επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και έτσι οι πτήσεις που ήταν σε εξέλιξη συνεχίστηκαν απρόσκοπτα. Από τις 13:12 το μεσημέρι και μετά, η εναέρια κυκλοφορία επανήλθε στο μέγιστο βαθμό εξυπηρέτησης και ομαλοποιήθηκε όλο το πρόγραμμα των πτήσεων» τονίζει στην ανακοίνωσή της.
Ωστόσο, με αφορμή αυτό το συμβάν, η Ένωση Ελεγκτών Ενάεριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) κάνει λόγο για υποβάθμιση που φτάνει στα όρια της απαξίωσης και προειδοποιεί πως υπό αυτές τις συνθήκες και εφόσον δεν ληφθούν μέτρα θα είναι αδύνατη η ομαλή εξυπηρέτηση εναέριας κυκλοφορίας και αναπόφευκτα θα υπάρξουν σημαντικά προβλήματα καθυστερήσεων κατά τη θερινή περίοδο. Το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας βρίσκεται σε δυσχερή κατάσταση αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η ΕΕΕΚΕ.
Η Ένωση επισημαίνει ότι η ανανέωση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού κρίνεται πλέον επιβεβλημένη, καθώς το βασικό σύστημα radar που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο, εγκαταστάθηκε το 1999, καθιστώντας το πλέον απαρχαιωμένο, με τη διεθνή πρακτική να επιβάλει την πλήρη αντικατάστασή του ανά 10-12 έτη, μετά από συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις.
Επίσης, τονίζει ότι το προσωπικό έχει συρρικνωθεί δραματικά σε καίριες μονάδες και βρίσκεται πλέον σε ιστορικά χαμηλά των τελευταίων 20 ετών, αδυνατώντας να εξυπηρετήσει επαρκώς την εναέρια κυκλοφορία. Επίσης, μιλά για «υφαρπαγή» των τελών αεροναυτιλίας για αλλότριους σκοπούς και για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους είναι ευθεία προκλητική παραβίαση της κείμενης ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Παράλληλα, «το θέμα της επιβεβλημένης θεσμικής αναδιάρθρωσης των παρόχου αεροναυτιλίας με την οικονομική και διοικητική διακριτότητα και αυτοτέλεια έχει και αυτό βαλτώσει», προσθέτει.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας