• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 22.5°C
    2 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.6°C / 21.1°C
    1 BF
    76%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 22.0°C
    3 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 15.5°C
    0 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.6°C / 20.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 18.7°C
    2 BF
    82%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 15.1°C
    2 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.4°C
    2 BF
    89%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.6°C / 20.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 21.1°C
    2 BF
    83%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.5°C / 18.5°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    60%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 19.0°C
    1 BF
    60%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.5°C / 21.2°C
    0 BF
    80%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 21.0°C
    1 BF
    87%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.6°C / 21.5°C
    2 BF
    67%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    0 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.2°C / 20.7°C
    2 BF
    85%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    1 BF
    92%

Φωτογραφία αρχείου από την εθνική οδό Πατρών - Αθηνών  

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

«Πράσινο φως» από την Κομισιόν για την Πατρών-Πύργου και πανηγυρισμοί Μητσοτάκη

  • A-
  • A+

Το «πράσινο φως» για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού, με χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο, άναψε σήμερα η Κομισιόν.

Δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας-Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε, επίσης, την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας-Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη, αναφέρει η Κομισιόν.

Σύμφωνα με την επιτροπή αυτή «η χρηματοδότηση θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού».

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρίτ Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού, ανέφερε ότι «η κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή».

Η δημόσια στήριξη θα συνίσταται σε: i) Επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ, ii) παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και iii) πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης.

Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της ανάπτυξης ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών.

Η Επιτροπή διαπίστωσε τα εξής:

- Η ενίσχυση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών, τις οποίες εξυπηρετεί κυρίως το τμήμα Πάτρας-Πύργου: Τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Θα ενισχύσει ορισμένες οικονομικές δραστηριότητες και θα στηρίξει τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε αυτές τις περιοχές, βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου.

- Τα μέτρα στήριξης είναι αναγκαία και αναλογικά για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα κατέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση, η οποία θα καλύψει μέρος του κόστους κατασκευής, δεν υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό, ii) το ποσό της ενίσχυσης βασίζεται σε εύλογες εκτιμήσεις κόστους, σε σύγκριση με εκείνες άλλων αυτοκινητοδρόμων και iii) η δημόσια χρηματοδότηση επιτρέπει στην παραχωρησιούχο απόδοση σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Ως εκ τούτου, οι θετικές επιπτώσεις του μέτρου όσον αφορά τη συμβολή στην ανάπτυξη οικονομικών περιοχών και δραστηριοτήτων υπερτερούν των περιορισμένων αρνητικών επιπτώσεών του όσον αφορά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και τον αντίκτυπο στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών-μελών.

Σε αυτήν τη βάση, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Όπως έγραφε η «Εφ.Συν.» πριν από ένα χρόνο, ο πράγματι πολύπαθος και ανθρωποκτόνος οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου είχε αρχικώς ενσωματωθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα κατασκευαζόταν μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πατρών για να λειτουργεί με διόδια. Ομως, στο τέλος του 2013, ο τότε υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι το κομμάτι Πάτρα-Πύργος αφαιρείται για να εκτελεστεί ως δημόσιο έργο.

Στα χρόνια, όμως, που ο κ. Χρυσοχοΐδης ασχολούνταν μόνο με... την οδική ασφάλεια δεν κατάφερε να προκηρύξει το δημόσιο έργο που υποσχόταν. Η νέα κυβέρνηση μετά το 2015 επιχείρησε να «σπάσει» το έργο σε οκτώ εργολαβίες, χωρίς όμως και εκείνη να ολοκληρώσει την προσπάθεια. Ανατέθηκαν κάποια τμήματα στη «Μηχανική» του Πρ. Εμφιετζόγλου αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον απομάκρυνε με συνέπεια να ξεσπάσει σφοδρή διαμάχη. Μετά απ' όλα αυτά, ο Κ. Καραμανλής σχεδίασε την επανένταξη του άξονα στην Ολυμπία Οδό που μπόρεσε στο μεσοδιάστημα να ολοκληρώσει το τμήμα Αθηνών-Πατρών γλιτώνοντας το κόστος έως τον Πύργο.

Δικαίωση βλέπει ο Κυρ. Μητσοτάκης και κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ

«Ύστερα από δύο χρόνια μεθοδικής και επίμονης δουλειάς, οι προσπάθειές μας δικαιώνονται και ένα μεγάλο έργο, επιτέλους, ξεκινά: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε, σήμερα, την οριστική έγκριση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου!», αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε σχετική δήλωσή του, μέσα απ' την οποία σπεύδει να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για καθυστερήσεις και αδιαφάνεια.

«Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 με μία μόνο εργολαβία, προϋπολογισμού 443.000.000 ευρώ και με εγκεκριμένη χρηματοδότηση. Αν προχωρούσε το έργο, τότε, θα ήταν ήδη έτοιμο. Όμως, μία από τις πρώτες αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2015, ήταν να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να κατατμήσει το έργο σε 8 ξεχωριστές εργολαβίες. Κι αυτό, προκειμένου να ευνοηθεί ένας συγκεκριμένος κατασκευαστής, φιλικά διακείμενος προς εκείνη» σημειώνει ο πρωθυπουργός και επισημαίνει:

«Η εξέλιξη αυτή καθυστέρησε το έργο για δύο ακόμη χρόνια, αυξάνοντας το κόστος του κατά 70.000.000 και προκαλώντας δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εργολάβων. Έτσι, τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε την υπόθεση σε τέλμα: με τον «εκλεκτό εργολάβο» του ΣΥΡΙΖΑ έκπτωτο και υπό χρεοκοπία και τις σχετικές συμβάσεις σε νομική εκκρεμότητα.

Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, αποφάσισα να ενταχθεί το κρίσιμο αυτό έργο των 75 χλμ. στην Ολυμπία Οδό. Και να διεκδικήσω, πλέον, προσωπικά και σε συνεργασία με τον αρμόδιο υπουργό Κ. Καραμανλή, την έγκριση και χρηματοδότησή του από τους κοινοτικούς θεσμούς. Ήταν η μόνη λύση για να προχωρήσει. Μία λύση που τώρα γίνεται πραγματικότητα».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει επίσης πως ο νέος άξονας θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό. Ξεκινά αμέσως με προβλεπόμενο χρόνο κατασκευής 40 μήνες. Τα πρώτα 56 χλμ., ωστόσο, ξεκινώντας απ' τον Πύργο, θα ολοκληρωθούν νωρίτερα. Και με τον παραχωρησιούχο να αναλαμβάνει και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια.

«Όλα αυτά σημαίνουν ασφαλέστερη, γρηγορότερη και πιο άνετη κυκλοφορία. Διασύνδεση των πόλεων, διευκόλυνση του εμπορίου και των μεταφορών, τόνωση των τοπικών αγορών. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα έργο ανάπτυξης της οικονομίας και ανακούφισης της κοινωνίας. Και για μία ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας που γίνεται πραγματικότητα. Συνεπείς με το σύνθημά μας: Το είπαμε, το κάναμε!», καταλήγει στη δήλωσή του ο πρωθυπουργός.
 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάτρα - Πύργος, οριστικά στην Ολυμπία Οδό
Πρώτη έγκριση από την Κομισιόν για την επανένταξη του οδικού άξονα, έπειτα από επτά χρόνια παλιν­δρομήσεων. Πανηγυρισμοί με αιχμές κατά ΣΥΡΙΖΑ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πάτρα - Πύργος, οριστικά στην Ολυμπία Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου υπογράφηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διαλύθηκαν οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οριστική έγκριση για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
Αυτό που ενέκριναν οι Βρυξέλλες ήταν τα μέτρα κρατικής στήριξης προς την Ολυμπία Οδό, η οποία κατασκεύασε, συντηρεί και εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας.
Οριστική έγκριση για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερωτήματα για το βίντεο που απέχει χιλιόμετρα από την πραγματικότητα για την εθνική οδό Πάτρας-Πύργου
Τη δημοπράτηση έργων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην εθνική οδό Πατρών-Πύργου ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ άγνωστο παραμένει η δημιουργία της νέας εθνικής οδού.
Ερωτήματα για το βίντεο που απέχει χιλιόμετρα από την πραγματικότητα για την εθνική οδό Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κληρώνει τον Μάρτιο η οδός Πάτρας-Πύργου
Η 12η Μαρτίου είναι ημερομηνία-σταθμός για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου. Ως τότε θα πρέπει να έχει δοθεί η γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον φάκελο των έργων που υπέβαλε το υπουργείο...
Κληρώνει τον Μάρτιο η οδός Πάτρας-Πύργου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας