• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C -0.3°C / 5.2°C
    0 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.6°C / 4.7°C
    3 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.0°C / 6.2°C
    1 BF
    42%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.1°C / 0.9°C
    0 BF
    74%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.1°C / 0.2°C
    0 BF
    74%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.2°C / 4.0°C
    1 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.0°C / -1.0°C
    3 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    1°C 0.6°C / 2.4°C
    1 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.8°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C -1.1°C / 3.9°C
    2 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 8.5°C
    4 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    5 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    2 BF
    48%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.5°C / -0.5°C
    0 BF
    52%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.5°C / 2.3°C
    1 BF
    74%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 4.8°C / 6.8°C
    3 BF
    43%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 5.4°C
    1 BF
    61%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.7°C / 2.7°C
    1 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 1.6°C / 4.8°C
    2 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
    2 BF
    62%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο ΟΑΣΘ κυνηγά τους... αόρατους λαθρεπιβάτες

  • A-
  • A+
Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα των δημόσιων συγκοινωνιών της συμπρωτεύουσας; Για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, είναι η εισιτηριοδιαφυγή, την οποία σκοπεύει να πατάξει με διπλασιασμό των ελεγκτών και διαφημιστικά σποτάκια με «φίρμες»! ● Ιδιαίτερα προβληματικά τα στοιχεία που (δεν) παρουσιάζει ο Οργανισμός, ανακαλύπτοντας κίνημα «Δεν πληρώνω» από το πουθενά.

Ενα… φάντασμα ροκανίζει τα οικονομικά θεμέλια του ΟΑΣΘ. Το φάντασμα του κινήματος «Δεν πληρώνω»! Είναι άγνωστο πότε αναστήθηκε το κίνημα, ούτε υπάρχουν μέχρι στιγμής αποδείξεις της ύπαρξής του, ωστόσο η διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε ότι θα το καταπολεμήσει και γι’ αυτό: διπλασιάζει τους ελεγκτές εισιτηρίου, κάποιοι από αυτούς θα βρίσκονται διαρκώς «στάσιμοι» στα λεωφορεία, χώρια οι… αιφνιδιαστικές επιχειρήσεις.

Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής ήταν το θέμα για το οποίο η διοίκηση του Οργανισμού κάλεσε χθες σε συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΕΣΗΕΜΘ, την πρώτη ύστερα από δυο χρόνια! Από 1ης Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε ότι στα λεωφορεία του Οργανισμού θα υπάρχουν «στάσιμοι ελεγκτές», με στολή και ηλεκτρονικό εξοπλισμό για κοπή προστίμων επιτόπου.

Εκτός από τους «στάσιμους», θα υπάρχουν και οι κλασικοί ελεγκτές με δυνατότητα κίνησης από δρομολόγιο σε δρομολόγιο και γι’ αυτό οι μέχρι πρότινος 47 ελεγκτές διπλασιάζονται και φτάνουν τους 90. Θα γίνει και διαφημιστική καμπάνια με σποτάκι στο οποίο συμμετέχουν γνωστοί αθλητές.

Η αλήθεια είναι ότι είχαμε και εξακολουθούμε να έχουμε πολλές ερωτήσεις για μείζονα προβλήματα του ΟΑΣΘ, αλλά η εισιτηριοδιαφυγή δεν μας είχε καν περάσει από το μυαλό. Παραμένοντας όμως ανοιχτοί στη γνώση, ρωτήσαμε τον πρόεδρο, διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό διευθυντή του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, αν έχει να παρουσιάσει στοιχεία που να δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος σήμερα και μείναμε έκπληκτοι στην απάντηση ότι «ακριβές μέγεθος δεν υπάρχει», μόνο το αόριστο «Οκτώβριο του 2021 τα πρόστιμα ήταν 9 φορές περισσότερα από τον Αύγουστο του 2019», όταν δηλαδή, όπως ο ίδιος είπε, δεν υπήρχαν καθόλου πρόστιμα. Τότε πώς έγινε ο εντοπισμός του προβλήματος;

Εδώ υπάρχει απάντηση: «Ενα ποσοστό 76% των πολιτών που ρωτήθηκαν σε έρευνα του Οργανισμού απάντησαν ότι η εισιτηριοδιαφυγή είναι πρώτο πρόβλημα». Στην «αξιολόγηση» αυτή των πολιτών ο Οργανισμός έσπευσε, δηλαδή, να ανταποκριθεί, ντύνοντάς την και με την απαραίτητη φιλοσοφία: «Το κίνημα “δεν πληρώνω” αποτέλεσε “βόμβα” για τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, καθώς καλλιεργήθηκε μία κουλτούρα κατά την οποία οι επιβάτες θεώρησαν κεκτημένο δικαίωμα να μην επικυρώσουν εισιτήριο». Ποιος καλλιέργησε αυτή την κουλτούρα; Μα οι… προηγούμενοι. Ονόματα δεν ειπώθηκαν. Ρωτήσαμε πόσο θα κοστίσει η διαφημιστική καμπάνια και απάντηση δεν πήραμε, γιατί και η ίδια η διοίκηση, όπως είπε, θα ξέρει… όταν ξεκινήσει η καμπάνια. Αδημονούμε.

Αντιφατικά στοιχεία

Και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν φαίνεται να «τσακώνονται» μεταξύ τους. Σύμφωνα με τη διοίκηση, ενώ επί ιδιωτικού ΟΑΣΘ ο δείκτης εσόδων ανά λεωφορείο ήταν 9.500 ευρώ τον μήνα, οι «προηγούμενοι» έριξαν τον δείκτη στα 7.900, αλλά μόλις ήρθαν στα πράγματα οι σημερινοί ο δείκτης ανέβηκε ξανά στα 9.450, μέχρι που ήρθε ο κορονοϊός και καταποντίστηκαν η κίνηση και τα έσοδα. Ομως τίθεται η απλή απορία: γιατί το κίνημα «δεν πληρώνω» λούφαξε όταν ήρθαν οι σημερινοί και πώς «αναστήθηκε» ενώ ακόμη οι σημερινοί είναι στα πράγματα;

Στη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης είχαμε πάντως και το φαινόμενο της… εξαφάνισης φαντασμάτων. Σε μονόφυλλο με στοιχεία που έδωσε η διοίκηση, με μεγάλα γράμματα αναγράφεται ότι η σημερινή διοίκηση παρέλαβε 235 λεωφορεία από τους προηγούμενους και «μέσα σε 27 μήνες στον στόλο εντάχθηκαν 435 λεωφορεία».

Με δεδομένο ότι η σημερινή διοίκηση κάνει καμπάνια –αγνώστου επίσης κόστους, τιποτένιες λεπτομέρειες– με τίτλο «ο ΟΑΣΘ τάχει 500», ρωτήσαμε τι έχουν απογίνει τα 170 λεωφορεία που μοιάζει να… χάνονται μέσα σε 2 χρόνια. Και η ερώτηση αυτή δεν άρεσε στον κ. Σκόδρα, αλλά απάντησε πως «44 είχαν σπασμένο σασί» και έφταιγαν φυσικά οι προηγούμενοι, αλλά πάλι μένει ένας αριθμός λεωφορείων που έχουν γίνει φαντάσματα και ελπίζουμε κάποια στιγμή να τα αναζητήσουν οι πολίτες σε κάποια άλλη έρευνα του Οργανισμού.

Οπως γίνεται ευνόητο, άλλα προβλήματα δεν υπάρχουν με τον ΟΑΣΘ: ούτε με τα λεωφορεία χωρίς παράθυρα, ούτε με αυτούς που κάνουν λόγο για λεωφορεία-φορείς υπερμετάδοσης, ούτε πως οι περισσότεροι έχουν κόψει το λεωφορείο και γι’ αυτό το κυκλοφοριακό θυμίζει δεκαετία του ’80, ούτε πως συγκεκριμένες ώρες της μέρας η φτωχολογιά πατικώνεται ο ένας πάνω στον άλλο. Και πού να αρχίσει κανείς τις απορίες «πολυτελείας», αν έληξε η αποτίμηση της περιουσίας του ΟΑΣΘ και τι έγινε η σχετική έκθεση, γιατί δυο χρόνια μετά δεν έχει καν ξεκινήσει από το αρμόδιο υπουργείο διαγωνισμός για αγορά καινούργιων λεωφορείων.

(Σημ.: Εισαγωγικά στη συνέντευξη μίλησε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς. Αναφέρθηκε σε «έντονη κακοδιαχείριση το προηγούμενο διάστημα». Επειδή τέτοια αναφορά είχε κάνει και ο τέως υφυπουργός ΥΜΑΘ Θεόδωρος Καράογλου και υποχρεώθηκε -κατόπιν αγωγής του Στέλιου Παππά– σε έγγραφη συγγνώμη, μήπως μπορεί να διευκρινίσει ο γ.γ. το χρονικό «διάστημα» της κακοδιαχείρισης;)

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ
Την «ανάλγητη και αδιάφορη στάση» της κυβέρνησης προς το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και προς τους ίδιους καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, προχωρώντας σε κινητοποίηση.
Στάση εργασίας στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
Για τεράστιο πρόβλημα συνωστισμού και «αθλιότητα που πρέπει να σταματήσει» στα δρομολόγια προς τις παραλίες κάνει λόγο ο δημοσιογράφος-ιστορικός και πρώην δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Κουζινόπουλος.
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρατσιστική επίθεση οδηγού και ελεγκτή του ΟΑΣΘ σε Κούρδο
Εξευτελιστική και τραμπούκικη συμπεριφορά υπέστη άλλος ένας πρόσφυγας σε λεωφορείο της Θεσσαλονίκης επειδή δεν είχε ψιλά για εισιτήριο και... τόλμησε να προσπαθήσει να πληρώσει με 20 ευρώ!
Ρατσιστική επίθεση οδηγού και ελεγκτή του ΟΑΣΘ σε Κούρδο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κόντρα ΟΑΣΘ - Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης για τις μηνιαίες κάρτες
Κόκκινη κάρτα στη διανομή μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών με έκπτωση από το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης έβγαλε πριν από δυο μέρες ο ΟΑΣΘ. Το καθεστώς που ίσχυε τα τελευταία είκοσι χρόνια ανακοινώθηκε...
Κόντρα ΟΑΣΘ - Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης για τις μηνιαίες κάρτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας