Σε συρμούς - σαρδελοκούτια αναγκάστηκαν να επιβιβαστούν χθες το πρωί χιλιάδες μετακινούμενοι με το μετρό της Αθήνας καθώς ειδικά στη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά οι συρμοί έφτασαν να περνούν ανά 13 λεπτά.
Η διοίκηση της Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) αποδίδει το πρόβλημα στους βανδαλισμούς 6 τρένων μετά τον ποδοσφαιρικό αγώνα της Κυριακής στο ΟΑΚΑ και μεταβιβάζει τις ευθύνες στην Αστυνομία και τα αθλητικά σωματεία.
Την ώρα που η πανδημία κορυφώνεται, μαζί με τον αριθμό των κρουσμάτων και των ασθενών που χάνουν τη ζωή τους και ενώ σε άλλες χώρες ξεκίνησαν πάλι τα ολικά λοκντάουν, η κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς γίνεται και πάλι αφόρητη.
Χθες το πρωί, την ώρα αιχμής που πολλοί άνθρωποι πρέπει να μεταβούν στις εργασίες τους, οι συρμοί στη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά περνούσαν ανά 13 λεπτά (διπλάσιος χρόνος από τα συνήθη 6 λεπτά, που είναι ήδη πολλά) και σε πολλές περιπτώσεις ήταν ασφυκτικά γεμάτοι πριν πλησιάσουν στο κέντρο της πόλης. Αραίωση εμφάνιζαν και τα δρομολόγια στις γραμμές 2 και 3.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ απέδωσε το πρόβλημα της γραμμής 1 στους βανδαλισμούς που συμβαίνουν έπειτα από ποδοσφαιρικές συναντήσεις στο ΟΑΚΑ. Την Κυριακή κυκλοφορούν κανονικά 11 συρμοί στη γραμμή και η ΣΤΑΣΥ είχε προσθέσει 3 για να διευκολύνει την αποχώρηση των οπαδών ΑΕΚ και Ολυμπιακού.
Το αποτέλεσμα ήταν να βανδαλιστούν σχεδόν οι μισοί. Εξι συρμοί τέθηκαν εκτός λειτουργίας για να αντικατασταθούν τα σπασμένα τζάμια και οι υπόλοιπες βλάβες, με αποτέλεσμα χθες το πρωί, παρά τη δρομολόγηση εφεδρικών, να κυκλοφορούν 11 αντί για 15.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης, κατηγόρησε τη διοίκηση γιατί δεν έλαβε προληπτικά μέτρα αν και πριν δέκα μέρες είχε γίνει σχετική συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας ενόψει του αγώνα της Κυριακής μεταξύ ΑΕΚ-Ολυμπιακού. Θύμισε επίσης ότι στο παρελθόν ζητούνταν εγγυητικές επιστολές από τις ομάδες, ενώ την Κυριακή οι βάνδαλοι δρούσαν ανενόχλητοι επί 50 λεπτά παρά τις εκκλήσεις για βοήθεια των εργαζομένων.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει ότι «είναι σε διαρκή επικοινωνία για το θέμα με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Ελληνική Αστυνομία, καθώς και τις εμπλεκόμενες αθλητικές ομάδες και ζητά για ακόμη μια φορά τη λήψη επιπρόσθετων μέτρων για την αποτελεσματική φύλαξη των εγκαταστάσεων, αλλά και τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών».
Το γεγονός είναι πάντως ότι αυτή η «διαρκής επικοινωνία» δεν έχει κανένα αποτέλεσμα δεδομένου ότι εκτός από τους 6 συρμούς που βανδαλίστηκαν, εκ των οποίων ο ένας ολοσχερώς, καταστράφηκαν και 10 πύλες επικύρωσης εισιτηρίων.
«Το φαινόμενο των βανδαλισμών συρμών εντάθηκε το φθινόπωρο», προσθέτει η ΣΤΑΣΥ, αναφέροντας ότι τον Σεπτέμβριο σημειώθηκαν 18 περιστατικά, τον Οκτώβρη 17, από τις αρχές Νοεμβρίου μέχρι και χθες καταγράφηκαν 14 συμβάντα, ενώ συνολικά από τις αρχές του 2021 έχουν σημειωθεί 178 επιθέσεις.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας