• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.2°C / 11.8°C
    3 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 12.2°C
    5 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    12°C 8.2°C / 12.0°C
    2 BF
    41%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.1°C / 9.9°C
    3 BF
    37%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.0°C / 11.2°C
    1 BF
    44%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.4°C / 6.4°C
    3 BF
    29%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    1 BF
    55%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 10.8°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.0°C
    2 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.8°C
    3 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    3 BF
    44%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    40%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 10.1°C
    3 BF
    40%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.7°C / 10.5°C
    1 BF
    65%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    5 BF
    40%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.4°C / 11.5°C
    3 BF
    31%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.3°C / 9.4°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.7°C / 12.0°C
    2 BF
    40%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.3°C / 5.3°C
    1 BF
    51%
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέες αποκαλύψεις μετά το δυστύχημα

  • A-
  • A+
Ενώ οι εργασίες πρέπει να γίνονται τις ώρες που το δίκτυο είναι εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας, χθες είδαν το φως της δημοσιότητας φωτογραφίες από άλλον συρμό λείανσης που εκτελούσε εργασίες στη γραμμή 2 Ελληνικό-Ανθούπολη την ώρα που υπήρχαν αρκετοί επιβάτες στην αποβάθρα.

«Καζάνι που βράζει» ο χώρος των μέσων μαζικής μεταφοράς μετά το δυστύχημα της περασμένης Τρίτης με τον νεκρό εργοδηγό τής Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας θέτουν θέμα εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ενώ νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τους όρους λειτουργίας των μηχανημάτων που έκαναν λείανση στις σιδηροτροχιές.

Υπενθυμίζεται ότι τα ξημερώματα της περασμένης Τρίτης, ένα από τα τρία μηχανήματα που είχε φέρει η γερμανική Schweerbau στο πλαίσιο εργασιών λείανσης με αμοιβή 5,5 εκατομμύρια ευρώ έμεινε χωρίς φρένα να διασχίζει ανεξέλεγκτα τη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά, αναγκάζοντας τους επιβαίνοντες εργαζόμενους να πηδούν για να σωθούν, με συνέπεια ένας από αυτούς, ο 41χρονος Πέτρος Γιάμαλης, να σκοτωθεί.

Με αφορμή το δραματικό περιστατικό, έγινε εκτενής συζήτηση για τις εργασίες αυτές που γίνονται τις ώρες που το δίκτυο είναι εκτός λειτουργίας για λόγους ασφαλείας. Χθες, όμως, είδαν το φως της δημοσιότητας φωτογραφίες από άλλον συρμό λείανσης που εκτελούσε εργασίες στη γραμμή 2 Ελληνικό-Ανθούπολη την ώρα που υπήρχαν αρκετοί επιβάτες στην αποβάθρα.

«Η συγκεκριμένη λειαντική μηχανή έχει πιστοποίηση και πρέπει να εργάζεται μόνο εφόσον το δίκτυο είναι κενό από επιβάτες και τρένα», έγραψε σε δημόσια ανάρτησή του ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης, κατηγορώντας τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Νικόλαο Χαιρέτα ότι «αψήφησε τις οδηγίες του κατασκευαστή και της σύμβασης».

Ο εργαζόμενος επισημαίνει ότι στις φωτογραφίες, αλλά και στο διαθέσιμο βίντεο, φαίνεται ότι το μηχάνημα παράγει καθώς λειτουργεί πολύ καπνό, σπίθες και ρινίσματα. Ο καπνός οφείλεται στην ντιζελομηχανή που κινεί τον συρμό, καθώς κινείται μόνο σε γραμμές εκτός τάσης ρεύματος, ενώ τα τριβεία από κάτω της λειαίνουν τις σιδηροτροχιές για να τις απαλλάξουν από «ανωμαλίες» που προκαλεί η συνεχής χρήση. «Φανταστείτε μόνο εάν συνέβαινε ατύχημα στη γραμμή 2, όπως έγινε στη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ και μέσα στα τούνελ και τους σταθμούς υπήρχαν επιβάτες και εργαζόμενοι», καταλήγει στο σχόλιό του ο Σπ. Ρεβύθης.

Σε σχετικό ερώτημα που υπέβαλε η «Εφ.Συν.», η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ισχυρίστηκε ότι δεν προκλήθηκε κίνδυνος και ότι η λειτουργία των μηχανημάτων παράλληλα με τα τρένα επιβατών προβλέπεται από τη σύμβαση με τη Schweerbau.

Πρόσθεσε ότι η παράλληλη λειτουργία είναι εφικτή μόνο στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, τις ώρες χαμηλής κυκλοφορίας μετά τις 10 το βράδυ που μπορούν να λειτουργήσουν σε «μονή γραμμή» (τα τρένα επιβατών στη μία γραμμή και ο συρμός λείανσης στην άλλη).

Εκτακτη συνεδρίαση

Από την πλευρά του ο Σπ. Ρεβύθης δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ότι δεν ισχύουν όσα λέει η διοίκηση. Μας μετέφερε συζήτηση από έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. της εταιρείας την περασμένη Παρασκευή, μετά την κηδεία του αδικοχαμένου εργαζόμενου.

«Ο Γερμανός εκπρόσωπος της εταιρείας μάς είπε δημοσίως ότι οι δικοί του χειριστές των μηχανημάτων δεν έχουν πιστοποίηση για να τα λειτουργούν μέσα σε δίκτυο όπου κινούνται επιβατηγά τρένα» ανέφερε ο κ. Ρεβύθης. Υπενθυμίζεται ότι το θέμα της πιστοποίησης ασφαλείας των εργασιών είναι κρίσιμο, καθώς η ΣΤΑΣΥ έχει υποστηρίξει ότι η γερμανική εταιρεία επέδειξε όλα τα πιστοποιητικά και φέρει ακέραια την ευθύνη.

Αξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ ανακοίνωσε πως θα συστήσει Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος σαν να μην είναι και η ίδια ελεγχόμενη για όσα συνέβησαν, ενώ την περασμένη Παρασκευή, σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής ζήτησε επιπλέον τη συγκρότηση Επιτροπής Εξωτερικών Εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να του υποβάλει πόρισμα που θα στείλει αμέσως στη Δικαιοσύνη.

«Η εντολή προς τους εμπειρογνώμονες είναι να εξετάσουν τις τεχνικές, τις λειτουργικές, τις επιχειρησιακές διαδικασίες, καθώς και τις αποφάσεις που ακολουθήθηκαν κι εφαρμόστηκαν από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα αμείλικτα ερωτήματα πίσω από μια τραγωδία
Τραγικός θάνατος για τον 41χρονο Πέτρο Γιάμαλη που πήδηξε από χωρίς φρένα μηχάνημα λείανσης γραμμών του ΗΣΑΠ, λόγω βλάβης. Η (γερμανική) εταιρεία είχε δεχτεί πρόστιμα για παρόμοιο ατύχημα το 2010, στο Λονδίνο
Τα αμείλικτα ερωτήματα πίσω από μια τραγωδία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα
Άφησε σαφείς αιχμές για την αυστριακή εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο του καθαρισμού στις γραμμές του ΗΣΑΠ, απευθύνοντας ξεκάθαρο ερώτημα για την ύπαρξη ή λειτουργία εφεδρικού συστήματος πέδησης.
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εργατικό δυστύχημα σε οικοδομή στο κέντρο της Αθήνας
Το τραγικό περιστατικό αποτελεί ένα ακόμη δείγμα των ελλιπών μέτρων προστασίας που λαμβάνουν οι εργοδότες για τους εργαζόμενους στους χώρους εργασίας.
Εργατικό δυστύχημα σε οικοδομή στο κέντρο της Αθήνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας