Κλειστό παραμένει για δεύτερη μέρα το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά μετά την απόφαση του σωματείου εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) να προχωρήσει σε νέα 24ωρη απεργία κλιμακώνοντας έτσι τις αντιδράσεις για τον θάνατο του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή εν ώρα εργασίας και διεκδικώντας την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς.
Στις 6.30 το απόγευμα πραγματοποιεί μαζί με συνδικάτα και σωματεία του Πειραιά συγκέντρωση στην πλατεία Κοραή και στη συνέχεια πορεία προς τα γραφεία της Cosco.
«Ο αγώνας μας για να μη πάει χαμένο του αίμα του εργάτη συνάδελφου μας συνεχίζεται.Οι “COSCO” DPORT, προκλητικά αρνούνται να ικανοποιήσουμε τα δίκαια αιτήματα μας για να μη θρηνήσουμε άλλον εργάτη» τονίζει η ΕΝΕΔΕΠ και δηλώνει ότι «η οργανωμένη προκλητική προσπάθεια να συγκαλυφθεί το εργοδοτικό έγκλημα δεν θα περάσει».
Το σωματείο ζητά την υλοποίηση των πιο κάτω μέτρων:
- 6αρες πόστες.
- Κατάργηση των κόντρα βαρδιών.
- Μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης. Να μην κυνηγάμε το μεροκάματο από δω και από εκεί για να τα βγάλουμε πέρα, σκοτωμένοι από το άγχος, την πίεση να ζήσουν οι οικογένειές μας.
- Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους εργαζόμενους
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ καταγγέλλουν το «νέο εργατικό έγκλημα» και δηλώνουν αλληλέγγυα στην 24ωρη απεργία, που προκήρυξε το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ. «Ο τραγικός θάνατος του 45χρονου λιμενεργάτη στις εγκαταστάσεις της COSCO, επιβεβαιώνει τις εγκληματικές ευθύνες της εταιρείας και των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, για την ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων, στην προστασία και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες και κινητοποιήσεις του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ» τονίζουν.
Η νομαρχιακή επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά αναφέρει ότι «την ημέρα που ο υπουργός Ναυτιλίας, με αφορμή τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO δήλωνε ότι «οι επενδυτές γνωρίζουν πλέον ότι η Ελλάδα τους αντιμετωπίζει δίκαια και υπεύθυνα», ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη λίγες ώρες αργότερα, με αποτέλεσμα το θάνατο εργολαβικού εργαζόμενου, επιβεβαίωνε αυτό που όλοι γνωρίζουν στο λιμάνι του Πειραιά: ότι οι εργασιακές συνθήκες στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά βαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Προφανώς, δίκαιη και υπεύθυνη αντιμετώπιση των επενδυτών συνιστά για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, στην περίπτωση της COSCO:
- η κυβερνητική επιλογή να μην εφαρμοστεί η ένταξη των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά στα Βαρέα και Ανθυγιεινά που θέσπισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ,
- η κατάργηση της συνευθύνης αναθέτοντος και εργολάβου, που επίσης είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων η COSCO/ ΣΕΠ να «προστατεύεται» από την αναζήτηση ευθυνών για ατυχήματα εργολαβικών εργαζομένων,
- η ουσιαστική διάλυση της Επιθεώρησης Εργασίας η οποία καθιστά σχεδόν αδύνατο οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας