• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.2°C / 25.7°C
    0 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.6°C / 24.4°C
    2 BF
    62%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.6°C / 23.7°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    1 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    83%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 20.0°C / 23.2°C
    2 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 19.5°C
    1 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 25.4°C
    1 BF
    89%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 20.1°C / 24.9°C
    0 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 25.8°C
    0 BF
    88%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 22.3°C
    0 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    46%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 21.7°C / 25.5°C
    0 BF
    54%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    0 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.4°C / 25.9°C
    2 BF
    46%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.3°C / 22.7°C
    0 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 23.9°C
    1 BF
    72%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    1 BF
    62%

Η «Εφ.Συν.» είχε αποκαλύψει (10/3/2014) ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ετοίμαζε έναν «κουμπαρά» 300-350 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν ενδεχόμενες απώλειες των εργολάβων από τα διόδια ώς το 2035

ICONPRESS/ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ

Εκατομμύρια πεταμένα σε... αυτοκινητόδρομους

  • A-
  • A+

Με «δωράκια» δεκάδων εκατομμυρίων, πολύ πριν εκδηλωθεί η οικονομική κρίση, είχαν ξεκινήσει τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Με συμπληρωματική συμφωνία, που υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2009 ανάμεσα στον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και τον εκπρόσωπο των εργολάβων, το Δημόσιο αποδέχθηκε να δώσει 68,45 εκατ. ευρώ γιατί καθυστέρησε πάνω από έναν χρόνο να παραδώσει την υφιστάμενη εθνική οδό για να ξεκινήσουν τα έργα!

Η πρωτοφανής αμέλεια του αρμόδιου υπουργείου είχε μείνει άγνωστη, όπως και το ποσό που φορτώθηκε στις πλάτες των φορολογούμενων. Αποκαλύφθηκε στη Βουλή από τον αναπληρωτή υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, κατά την απάντησή του σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. και πρώην υπουργού Δημοσίων Εργων Μάκη Βορίδη.

Το Δημόσιο όφειλε να παραδώσει τους χώρους μέσα σε τέσσερις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, αλλά δεν εκπλήρωσε εγκαίρως τους όρους της συμφωνίας. Η αρχική απαίτηση των εργολάβων για την καθυστέρηση, με βάση τη συμφωνία που έχει στα χέρια της «Εφ.Συν.», ήταν 78 εκατ. ευρώ και άλλα 8,5 εκατ. ευρώ για τόκους υπερημερίας. Η συμφωνία έκλεισε στα 80,3 εκατ. ευρώ, αλλά αφαιρέθηκαν 11,88 εκατ. λόγω αναπροσαρμογής των τιμών με βάση τον πληθωρισμό.

Ο προϋπολογισμός του έργου ξεκίνησε από τα 844,5 εκατ. ευρώ, από τα οποία το ένα τρίτο είναι η κρατική συμμετοχή που εξασφαλίζεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Μαζί με το μεταγενέστερο «δωράκι» έφτασε τα 905 εκατ. ευρώ. Εως τώρα το Δημόσιο έχει καταβάλει 359 εκατ. ευρώ και επιπλέον οι εργολάβοι έχουν εισπράξει περίπου 200 εκατ. ευρώ από τα διόδια. Το σύνολο των δανείων που είχαν προβλεφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ και έως τώρα έχουν εκταμιευτεί 120 εκατ. ευρώ.

Τα έργα στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο δεν είχαν σταματήσει στα μέσα του 2010, όπως είχε γίνει στους υπόλοιπους τέσσερις. Βασικός λόγος είναι η διαφορετική συμφωνία των εργολάβων με ιδιωτικές τράπεζες, που προέβλεπε τη χορήγηση των δανείων από την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου.

Σχεδόν τρία χρόνια μετά τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας παράδοσης, η κατασκευή βρίσκεται στο 92% και απομένουν να ολοκληρωθούν τα 6 χλμ. της παράκαμψης της Καλαμάτας, που άλλαξε μετά την υπογραφή της σύμβασης, καθώς και ο νέος κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη των 47 χλμ., που βρίσκεται στο 97%.

Από τις αρχές του 2014, λίγο μετά τη συμφωνία για τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, οι εργολάβοι είχαν ζητήσει... ίση μεταχείριση. Η «Εφ.Συν.» είχε αποκαλύψει (10/3/2014) ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ετοίμαζε έναν «κουμπαρά» 300-350 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν ενδεχόμενες απώλειες των εργολάβων από τα διόδια ώς το 2035. Η σχετική σύμβαση βρίσκεται από μήνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ο ίδιος αυτοκινητόδρομος έχει άλλη μια «τρύπα» με ευθύνη του Δημοσίου. Πρόκειται για το τμήμα των 11,5 χλμ. Παραδείσια-Τσακώνα, που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο αλλά με τους ίδιους εργολάβους! Ξεκίνησε με προϋπολογισμό 19 εκατ. και προβλέπεται να ξεπεράσει τα 67 εκατ., ενώ θα είχε δοθεί στην κυκλοφορία πριν από μια πενταετία. Τον περασμένο Αύγουστο είχε ανακοινωθεί επισήμως ότι θα τέλειωνε μέσα στο 2014.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τσουχτερές τιμές από τα ξημερώματα της Δευτέρας
Τσουχτερά διόδια θα πληρώνουν από τα ξημερώματα της Δευτέρας οι οδηγοί που κινούνται στο νέο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Είχε δοθεί στην κυκλοφορία στα μέσα Απριλίου...
Τσουχτερές τιμές από τα ξημερώματα της Δευτέρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τουλάχιστον «ξεπάγωσαν» τα έργα
Μικρές... προκαταβολές από αυτοκινητόδρομους θα λάβουν οι οδηγοί μέσα στο 2016, οι οποίοι με βάση τις αρχικές συμβάσεις του 2007 έπρεπε να έχουν παραδοθεί πριν από μία τριετία. Η αρχή προβλέπεται να γίνει μέσα...
Τουλάχιστον «ξεπάγωσαν» τα έργα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καθυστερημένη μεν, αλλά εντυπωσιακή
Στις αρχές του 2016 αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα κοντά στο Δερβένι Αρκαδίας, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με την οποία θα ολοκληρωθεί το προβληματικό τμήμα των 10,2...
Καθυστερημένη μεν, αλλά εντυπωσιακή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το ΕΣΠΑ ξαναβάζει στις ράγες το μετρό Θεσσαλονίκης
Ενας ευρωπαϊκός κανονισμός αλλά και το ξεκλείδωμα του ΕΣΠΑ καθιστούν εφικτό τον στόχο της εξεύρεσης βιώσιμης λύσης για το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης ώς το τέλος Οκτωβρίου. Το έργο ξεκίνησε το 2006 και...
Το ΕΣΠΑ ξαναβάζει στις ράγες το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων
Ο Χρήστος Σπίρτζης παραδέχεται ότι η αύξηση των τιμών επιφέρει μείωση της κυκλοφορίας, δυσχεραίνοντας τα έργα των αυτοκινητόδρομων, και προαναγγέλλει αναθεώρηση των συμβάσεων με τους εργολάβους.
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα δισ. € για... κώνους
Δημόσιο και οδηγοί (μέσω διοδίων) πληρώνουν χρυσό κάθε χιλιόμετρο της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, που ολημερίς χτιζότανε και ποτέ δεν τελειώνει. Και όλα αυτά, για να τρώμε τη σκόνη των εργοταξίων και να διασχίζουμε σε...
Ενα δισ. € για... κώνους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας