• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 15.2°C
    3 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.4°C / 9.1°C
    4 BF
    53%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 9.9°C / 14.0°C
    5 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.7°C / 4.9°C
    4 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    4 BF
    58%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 8.4°C
    3 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 0.4°C / 8.1°C
    4 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.1°C / 13.6°C
    4 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 17.7°C / 20.9°C
    6 BF
    47%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 14.9°C / 18.9°C
    5 BF
    39%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 19.1°C
    6 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.7°C / 15.6°C
    3 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 12.7°C
    6 BF
    65%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.5°C
    3 BF
    47%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 8.9°C / 15.5°C
    3 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    3 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.4°C
    5 BF
    49%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.3°C
    2 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.7°C / 9.2°C
    4 BF
    51%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 0.8°C / 8.5°C
    2 BF
    73%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τι «παιχνίδι» παίζεται στα πεζοδρόμια;

  • A-
  • A+
Επιμένει ο Κ. Μπακογιάννης στο αμφιλεγόμενο πρότζεκτ. ● Στην αυριανή συνεδρίαση της 1ης δημοτικής κοινότητας θα τεθεί προς έγκριση η μελέτη διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων του εμβληματικού άξονα που συνδέει το Σύνταγμα με την Ομόνοια. ● Οι αλλαγές (περιορισμός λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων) δεν περιγράφονται στην τεχνική μελέτη και δεν υπάρχει καμία οικονομική αποτίμηση των παρεμβάσεων.

Μπορεί 9 στους 10 μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους στο Κέντρο της Αθήνας να εκφράζουν τη δυσφορία τους για τον «Μεγάλο Περίπατο», ωστόσο φαίνεται ότι τα συμπεράσματα που βγάζει η δημοτική αρχή Κ. Μπακογιάννη είναι πως πρέπει να επιμείνει στο αμφιλεγόμενο πρότζεκτ, αποσυνδέοντας απλώς την ονομασία του έργου από τα επόμενά της βήματα και μην εμφανίζοντας το οικονομικό τους κόστος.

Οι μόνιμες παρεμβάσεις, λοιπόν, του «Μεγάλου Περιπάτου» προχωρούν και το επόμενο βήμα της δημοτικής αρχής μετά το κάτω τμήμα της πλατείας Συντάγματος αφορά την οδό Πανεπιστημίου.

Στην αυριανή συνεδρίαση της 1ης δημοτικής κοινότητας θα τεθεί προς έγκριση η μελέτη διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων του εμβληματικού άξονα που συνδέει το Σύνταγμα με την Ομόνοια. Μια μελέτη που ακολούθως θα πάρει τον δρόμο της προς το δημοτικό συμβούλιο.

EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Οπως είναι γνωστό, ο «Μεγάλος Περίπατος» θα περιορίσει τις λωρίδες της οδού Πανεπιστημίου σε τρεις για τα Ι.Χ. και θα αφήσει μια λωρίδα αποκλειστικά για τα λεωφορεία. Αυτές οι αλλαγές δεν περιγράφονται στην τεχνική μελέτη που τίθεται αύριο προς έγκριση στο διαμερισματικό συμβούλιο, καθώς το αντικείμενο της μελέτης περιορίζεται στη νέα διαμόρφωση των πεζοδρομίων.

Ομως αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι αφενός μεν ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στην ονομασία-τίτλο του ευρύτερου πρότζεκτ, δηλαδή τον «Μεγάλο Περίπατο» (σε άλλες περιπτώσεις η δημοτική αρχή έχει αντιτείνει ότι ως ονομασία ο «Μεγάλος Περίπατος» δεν είναι απαραίτητο να αποτυπωθεί σε διοικητικά ή νομικά έγγραφα), αφετέρου δε ότι δεν υπάρχει καμία οικονομική αποτίμηση των επικείμενων παρεμβάσεων! Σε κάθε περίπτωση ο «Μεγάλος Περίπατος» προχωρά «σαλαμοποιημένος» και με έργα που εμφανίζονται ως αυτόνομα, με τη δημοτική αρχή να δημιουργεί την αίσθηση ότι θέλει να επιμείνει στο πρότζεκτ μεν, αλλά και να αποφύγει όσο είναι εφικτό πρόσθετο πολιτικό κόστος. Οσον αφορά τον αποσπασματικό τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται ο «Μεγάλος Περίπατος», ο δήμαρχος Αθηναίων είπε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο ότι αυτό γίνεται για να μη διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του κέντρου της πόλης.

Πεδίο αντιπαράθεσης

Αν και οι παρεμβάσεις στην πλατεία Συντάγματος ήταν αυτές που δέχτηκαν τη λιγότερη κριτική, οι προβλέψεις του «Μεγάλου Περιπάτου» για την Πανεπιστημίου είναι αυτές που αποτέλεσαν το κεντρικό πεδίο αντιπαράθεσης. Κι αυτό πρώτα και κύρια λόγω του περιορισμού των λωρίδων οδικής κυκλοφορίας (από 6 σε 3+1), χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής εναλλακτικών διαδρομών για αποφυγή του μποτιλιαρίσματος.

Με το στένεμα της Πανεπιστημίου, αυξήθηκε ο κυκλοφοριακός φόρτος εντός και περιφερειακά του Δακτυλίου, ταλαιπωρώντας οδηγούς και επιβάτες Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη έρευνα κοινού του ΑΠΘ και του Παντείου (βλ. «Εφ.Συν.», 25/9/2021: «Αποτυχία ολκής ο “Μεγάλος Περίπατος”») το 74% των συμμετεχόντων συμφώνησε με την άποψη ότι προκλήθηκαν σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων εντός και πέριξ της περιοχής παρέμβασης και το 55% απάντησε ότι το πρότζεκτ δεν μείωσε τη διέλευση των Ι.Χ. από το κέντρο της Αθήνας – στην ίδια έρευνα το 87,8% δήλωσε καθόλου έως λίγο ικανοποιημένο με το έργο.

Η προς έγκριση μελέτη προτείνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού Πανεπιστημίου με στόχο «τη δημιουργία ζωτικών χώρων κίνησης για τους πολίτες της Αθήνας». Οι υφιστάμενες δενδροστοιχίες (πλάτανοι και ακακίες) προβλέπεται να ενισχυθούν με φύτευση νέων πλατάνων και ο άξονας των δένδρων θα χωρίζει το πεζοδρόμιο σε δυο ζώνες: μία κίνησης πεζών στην εσωτερική πλευρά του πεζοδρομίου και μία ζώνη πρασίνου και στάσης στην εξωτερική πλευρά.

Η ζώνη κίνησης πεζών προβλέπεται να έχει μέσο πλάτος 4 μέτρων, αλλά θα διαφοροποιείται ανά τμήματα. Για παράδειγμα, στη στροφή της Πανεπιστημίου και στη συμβολή με Κριεζώτου και Βασ. Σοφίας, η ζώνη θα έχει μέγιστο πλάτος 11 μέτρων ώστε «να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ροές των χρηστών που προκύπτουν από τις εξόδους μετρό, την πλατεία Συντάγματος κ.λπ.», περιγράφεται στη μελέτη.

Μέσο πλάτος 4 μέτρων αναφέρεται ότι θα έχει και η ζώνη φύτευσης, όμως αυτή η εξωτερική ζώνη θα έχει μικρότερο πλάτος (πιθανότατα 2,7 μέτρα, όσο θα είναι το σταθερό πλάτος των χώρων όπου θα φυτευτούν δένδρα και θάμνοι) στη μισή Πανεπιστημίου (μεταξύ Ομόνοιας και Ιπποκράτους) «λόγω του απαραίτητου ελάχιστου πλάτους του δρόμου».

Οι νέες φυτεύσεις αποτελούνται από πλατάνια και θάμνους. Δεν θα μπουν ψηλά δένδρα μπροστά από την «Αθηναϊκή Τριλογία» προκειμένου να μη διαταραχθεί η οπτική προς τα ιστορικά κτίρια. Ομοίως και μπροστά από το Ξενοδοχείο «Παλλάδιον», το Θέατρο Rex και το νυν κτίριο του Συμβουλίου της Επικρατείας – όπου θα διατηρηθεί το υφιστάμενο ψηλό κυπαρίσσι. Κάτω από τα δένδρα προτείνεται ένα σύστημα αποστράγγισης που σύμφωνα με τη μελέτη θα συγκρατεί το βρόχινο νερό και θα εξοικονομεί νερό άρδευσης και παράλληλα θα ελαχιστοποιεί την επιφανειακή απορροή όμβριων υδάτων.

Ο αστικός εξοπλισμός θα περιλαμβάνει κρήνες με πόσιμο νερό για ανθρώπους και ζώα κατασκευασμένες από θραπιναριστό σκυρόδεμα, καθιστικούς κάδους από το ίδιο υλικό, φωτιστικά LED και μεταλλικούς κάδους απορριμμάτων. Στη ζώνη κίνησης πεζών προβλέπεται δαπεδόστρωση με πλάκες μαρμάρου Αλιβερίου. Στις διαβάσεις των οδών που είναι κάθετα στην Πανεπιστημίου αναμένεται να τοποθετηθούν κυβόλιθοι από γνεύσιο (πέτρωμα). Αγνωστο το κόστος καθώς από τη μελέτη απουσιάζει οποιοδήποτε οικονομικό στοιχείο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Κ. Μπακογιάννης ενοχλήθηκε που του χαλάνε το όνειρο
Πέρασε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο το νέο «όραμα» που επιδιώκει τον εξοστρακισμό των Ι.Χ. από το κέντρο. ● Σκληρή κριτική από τον Ν. Ηλιόπουλο καθώς «μετατρέπεται το κέντρο σε ένα τουριστικό χωριό».
Ο Κ. Μπακογιάννης ενοχλήθηκε που του χαλάνε το όνειρο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Πανεπιστημίου πάει... «περίπατο»
Η δημοτική αρχή επικαλείται στοιχεία του ΕΜΠ που δείχνουν ότι μειώθηκαν οι διελεύσεις των Ι.Χ. οχημάτων από την Πανεπιστημίου κατά 16%, αλλά –ταυτόχρονα– αυξήθηκαν κατά 8% οι διελεύσεις ταξί και μοτοσικλετών.
Η Πανεπιστημίου πάει... «περίπατο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μονιμοποιείται... ο Μεγάλος Περίπατος
Στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος γίνεται η εκκίνηση για τα μόνιμα έργα του «Μεγάλου Περιπάτου» ● Το πρότζεκτ μοιάζει να προχωρά «σαλαμο­ποιημένο», καθώς ο Δήμος Αθηναίων προβάλλει τη δράση ως ανάπλαση...
Μονιμοποιείται... ο Μεγάλος Περίπατος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζει τον Περίπατο ερήμην των Αθηναίων
Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις για τον «Μεγάλο Περίπατο» με άγνωστα χρονοδιαγράμματα και τους πολίτες –δηλαδή τους τελικούς αποδέκτες του έργου– αμέτοχους.
Συνεχίζει τον Περίπατο ερήμην των Αθηναίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το ΣτΕ ξεσκεπάζει τον Μεγάλο Περίπατο του Κ. Μπακογιάννη
Το Ανώτατο Δικαστήριο με απόφασή του ακυρώνει την ΚΥΑ με την οποία επιβλήθηκαν περιορισμοί στην κυκλοφορία αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας, με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊού ● Ερωτήματα για τη...
Το ΣτΕ ξεσκεπάζει τον Μεγάλο Περίπατο του Κ. Μπακογιάννη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας