• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.9°C / 29.6°C
    2 BF
    44%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.7°C / 29.3°C
    1 BF
    73%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.0°C / 30.9°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.9°C
    2 BF
    57%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 24.6°C / 28.7°C
    2 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    30°C 24.4°C / 30.4°C
    2 BF
    19%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 25.6°C / 25.6°C
    2 BF
    43%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.5°C / 26.8°C
    0 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.9°C / 28.9°C
    0 BF
    42%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 28.5°C
    3 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 28.6°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 27.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.5°C / 27.9°C
    3 BF
    57%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.5°C / 27.8°C
    1 BF
    36%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 28.8°C
    3 BF
    44%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.8°C / 30.4°C
    2 BF
    56%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.3°C
    3 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 30.0°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    31°C 30.8°C / 30.8°C
    4 BF
    30%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μήνυση στη Θεσσαλονίκη για τα λεωφορεία της Λιψίας

  • A-
  • A+
Τη μηνυτήρια αναφορά κατέθεσε η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί», με επικεφαλής τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Κατερίνα Νοτοπούλου. Η έλλειψη κλιματισμού έδωσε τη χαριστική βολή στα μόλις 17 από τα 49 λεωφορεία που κατάφερναν μετά κόπων να κυκλοφορούν στην πόλη
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αγόρασαν «φτηνό»... πρόβλημα που έχει ακριβές –και αμφίβολες– λύσεις και τώρα θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις για τις επιλογές τους στη Δικαιοσύνη. Ο λόγος για τα λεωφορεία - «σαπάκια» Λιψίας που αγόρασε με... διαγωνισμό 6 ημερών ο δήμος Θεσσαλονίκης και για τα οποία αναμένεται έρευνα της Δικαιοσύνης, μετά τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε χθες στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Μαζί», με επικεφαλής τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Κατερίνα Νοτοπούλου.

Προχθές, στο δημοτικό συμβούλιο, η κ. Νοτοπούλου είχε προαναγγείλει την κίνησή της και ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, απαντώντας, είχε προσπαθήσει να πετάξει αλλού τον «μουτζούρη» της επιλογής τους, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «όταν προσφέρθηκαν(;) αυτά τα λεωφορεία από τη Λιψία, απευθυνθήκαμε στον ΟΑΣΘ», όσο για τα τεχνικά προβλήματα, «αυτά εκφεύγουν από τις δικές μας ευθύνες»!

Το ιστορικό της αγοράς των 50 –που έγιναν τελικά 49– λεωφορείων, της περιπετειώδους «προσφοράς» τους στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης έχει καταγραφεί σε αλλεπάλληλα δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.», καταδεικνύοντας εγκαίρως πόσο λανθασμένη επιλογή ήταν η αγορά τους, αλλά τότε είχαμε λοιδορηθεί. Δεν «κύλησαν» όμως πολλά χιλιόμετρα και διαπιστώθηκε ότι τα λεωφορεία δεν τραβάνε στις ανηφόρες (κυριολεκτικά), ότι παίρνουν φωτιά οι καταλύτες τους, ότι δεν υπάρχει συνεργείο εξειδικευμένο για τις απαραίτητες επιδιορθώσεις -έτσι κι αλλιώς ήταν μεταχειρισμένα- και ότι δεν είχαν καν κλιματισμό. Πολλοί στον δήμο και τον ΟΑΣΘ, που είχε συνομολογήσει για την αγορά τους, έκαναν... σαν μην ερχόταν ποτέ το καλοκαίρι!

Η έλλειψη κλιματισμού έδωσε τη χαριστική βολή στα μόλις 17 από τα 49 που κατάφερναν μετά κόπων να κυκλοφορούν στην πόλη και αφού ο «μουτζούρης» άλλαξε χέρια, στο τέλος, δήμος και ΟΑΣΘ κατέληξαν ότι θα προκηρυχθεί, κάποια στιγμή, διαγωνισμός για κλιματισμό, ανταλλακτικά –σαν αυτά που δεν αγοράζει ο ΟΑΣΘ για τα δικά του που έχουν κλιματισμό– και συνεργεία!

Η χθεσινή μηνυτήρια αναφορά Νοτοπούλου είναι αφορμή για την αναζήτηση ευθυνών, καθώς, όπως εξήγησε ο δικηγόρος της παράταξης Παναγιώτης Γεωργιάδης, ζητείται να διερευνήσει η Δικαιοσύνη την πιθανή τέλεση αξιόποινων πράξεων για την προμήθεια των λεωφορείων και την καταλληλότητά τους, να διερευνηθούν δηλαδή τα πιθανά αδικήματα της απιστίας, δωροδοκίας, δωροληψίας, παράβασης καθήκοντος, παρακώλησης συγκοινωνιών, παραβίασης μέτρων για την πρόληψη ασθενειών.

«Τα στοιχεία που καταθέτουμε, καταδεικνύουν σειρά προβληματικών ενεργειών και διαδικασιών τόσο από την πλευρά του δήμου όσο και της κυβέρνησης», δήλωσε η κ. Νοτοπούλου, τονίζοντας πως «πρόκειται για διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καταστρατήγηση δημόσιου συμφέροντος, ενώ τα λεωφορεία αποτέλεσαν κίνδυνο για τη ζωή και την υγεία των πολιτών». Επιπλέον, «προκύπτουν ερωτήματα ως προς τη νομιμότητα χρήσης της διάταξης κατ' εξαίρεση covid, για λεωφορεία που δεν είναι κατάλληλα για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, δεν διαθέτουν παράθυρα, τρεις πόρτες, κλιματισμό». Τη μηνυτήρια αναφορά, εκτός της κ. Νοτοπούλου, υπογράφουν οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαρία Αρβανιτίδου, Μαρία Πασχαλίδου, Ελλη Χρυσίδου, Ρία Καλφακάκου αλλά και ο Ανδρέας Κουράκης, σύμβουλος της παράταξης του Σπύρου Βούγια.

Η αμηχανία του δήμου ήταν τόσο έκδηλη, που η προσπάθεια να εμφανίσει μια απάντηση στο επικοινωνιακό σοκ ήταν ένα δελτίο Τύπου, επανάληψη ουσιαστικά του δελτίου που είχε εκδοθεί με την απάντηση του δημάρχου στο δημοτικό συμβούλιο, προχθές το βράδυ. Είχε μπόλικη γενικολογία, «είναι πάγια τακτική της (της αντιπολίτευσης), άλλωστε, να βρίσκει προβλήματα στις λύσεις, χωρίς ποτέ να προσφέρει λύση στα προβλήματα» και αναμασημένες εξηγήσεις, «η αγορά των λεωφορείων από τη Λιψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό –49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ. Οι όροι δε του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ είναι ξεκάθαροι: “Ωσαύτως με δαπάνες του χρησάμενου (ΟΑΣΘ) θα γίνουν και οποιεσδήποτε τυχόν προσαρμογές των οχημάτων κριθούν απαραίτητες κατά τη θέση αυτών σε κυκλοφορία (ενδεικτικά: κλιματιστικά, διαμόρφωση εσωτερικού, χρωματισμός αμαξώματος, τοποθέτηση εκδοτικών-επικυρωτικών εισιτηρίων κ.λπ.)”».

Η χρήση χρημάτων από τα ανταποδοτικά τέλη των Θεσσαλονικέων για την αγορά των λεωφορείων είναι ακανθώδες φυσικά ζήτημα, αλλά και το συνολικό τίμημα των οχημάτων ερωτηματικό, αφού στις 539.000 ευρώ της αγοράς προστίθενται έξοδα φύλαξης, μεταφοράς και τα έξοδα συντήρησης, με κάποιους να ανεβάζουν το συνολικό κόστος μέχρι και 3.000.000 ευρώ. Οπως χαρακτηριστικά σχολίασε χθες ο κ. Κουράκης, «εμείς θεωρούμε ότι η αρμοδιότητα δεν είναι του δήμου αλλά του υπουργείου Μεταφορών. Η διοίκηση του Ζέρβα για δικούς της λόγους ανέλαβε αυτή την ευθύνη για να χτίσει ένα προσωπικό προφίλ».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενο στα «νέα» λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω ζέστης
Με το θερμόμετρο να σκαρφαλώνει πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου, ελλείψει κλιματισμού και παραθύρων είναι αδύνατο να διεξαχθούν δρομολόγια ● Τι καταγγέλλει το Συνδικάτο Εργαζομένων
Χειρόφρενο στα «νέα» λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω ζέστης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ακινητοποιημένα λεωφορεία για βλάβες λίγων εκατοντάδων ευρώ
Περισσότερα από 150 οχήματα του Οργανισμού «αργοπεθαίνουν» στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
ΟΑΣΘ: ακινητοποιημένα λεωφορεία για βλάβες λίγων εκατοντάδων ευρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες
Η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επιδεινώνεται καθημερινά, παρά τις υποσχέσεις για βελτίωση, παρά...
Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας