• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.1°C / 25.2°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.9°C / 24.0°C
    2 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 17.0°C / 22.1°C
    1 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 18.1°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 19.9°C
    1 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.5°C
    2 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.9°C
    2 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    2 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 23.8°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.2°C / 21.9°C
    0 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 18.3°C / 23.4°C
    0 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    1 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    2 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    18°C 17.9°C / 20.1°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 16.5°C / 23.3°C
    0 BF
    63%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    3 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.8°C / 25.4°C
    0 BF
    68%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    1 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    0 BF
    76%

Από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στο εργοτάξιο του μετρό στον σταθμό Βενιζέλου τον Μάιο 2021

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκτός... τροχιάς το μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Σύσκεψη για την πορεία των εργασιών, καθώς δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα ● Με τη νέα κυβέρνηση, ελάχιστα πράγματα έγιναν στους υπόλοιπους σταθμούς που διόλου δεν επηρεάζονταν από τις εξελίξεις στη Βενιζέλου ● Θυμός από πρώην και νυν εργαζόμενους του εργολάβου, που δηλώνουν ότι «πριν από δύο χρόνια δουλεύαμε 3.000 εργαζόμενοι και μέσα σε μία μέρα μείναμε 100 με 200 άτομα» ● Η απειλή για την ανάκληση του συνόλου της χρηματοδότησης από την Ευρ. Επιτροπή αν δεν τελειώσει το έργο μέχρι το 2023 -ή, κατά τον κ. Ταχιάο, μέχρι το 2025- και η εργαλειοποίησή της κατά του κόσμου που αντιτίθεται στη μετακίνηση των αρχαίων.

Μπορεί η μέρα να «κοιλοπονάει» για τη Θεσσαλονίκη λόγω της σύσκεψης που έχει συγκληθεί στην πόλη για να απαντηθούν(;) ερωτήματα σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι στον σταθμό Βενιζέλου και τις υφιστάμενες αρχαιότητες, ωστόσο καλό θα ήταν να τεθούν και μπόλικα ερωτήματα σχετικά με την πορεία για το σύνολο του έργου που δύο χρόνια τώρα δείχνει να βρίσκεται σε διαδικασία επιδέξιου πολιτικού «στραγγαλισμού», αφού με τη νέα κυβέρνηση ελάχιστα πράγματα έγιναν στους υπόλοιπους σταθμούς που διόλου δεν επηρεάζονταν από τις εξελίξεις στη Βενιζέλου.

Οπως χαρακτηριστικά λένε με παράπονο και θυμό πρώην και νυν εργαζόμενοι του εργολάβου, «πριν από δύο χρόνια δουλεύαμε 3.000 εργαζόμενοι και μέσα σε μία μέρα μείναμε 100 με 200 άτομα. Σήμερα δουλεύουμε 120 άνθρωποι, αντιστοιχούμε 10 εργαζόμενοι σε κάθε σταθμό, 80 άτομα δουλεύουν στην επιδομή, δηλαδή στρώσιμο μπετά στις σήραγγες, και οι άλλοι 40 είμαστε στα γραφεία». Τι σημαίνει αυτό το «πάγωμα»; Οτι ενώ το έργο πριν από δύο χρόνια είχε φτάσει στο 75% και όλοι γνώριζαν ότι σε 1,5 χρόνο -χωρίς τη Βενιζέλου- τελείωνε, σήμερα «με δυσκολία σάς λέμε ότι βρισκόμαστε στο 79%...». Είναι χαρακτηριστική η αναφορά πως «αν στη θέση των 80 που δουλεύουν στην επιδομή εργάζονταν 300, για παράδειγμα, αυτή η εργασία θα τελείωνε σε 4 μήνες».

Ανεξάρτητοι παρατηρητές, γνώστες των διαδικασιών, αρνούνταν μετ’ επιτάσεως ότι οι καθυστερήσεις είχαν οιαδήποτε σχέση με τα διοικητικά προβλήματα της «ΑΚΤΩΡ», ενώ στην εύλογη απορία «γιατί νομίζετε ότι επελέγη αυτή η στάση», η απάντηση ήταν «δυστυχώς σε αυτό μπορείτε να απαντήσετε εσείς, η απόφαση είναι πολιτική και είναι αυτών που την πήραν, οπότε αξιολογήστε την». Κι είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι έχουν αρχίσει και… τα στοιχήματα στην πιάτσα για το πόσα εκατομμύρια αποζημιώσεις θα ζητήσει και θα πάρει στη διαιτησία ή με εξωδικαστικούς συμβιβασμούς ο εργολάβος (ΑΚΤΩΡ) γι' αυτά τα δύο χρόνια, με τους υπολογισμούς να αναφέρονται σε ποσά που κυμαίνονται στα 130-150 εκατομμύρια, ενώ άλλοι είναι περισσότερο… αισιόδοξοι!

Πριν από μερικές μέρες ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε πως μέσα στον Ιούλιο θα κινηθεί ο πρώτος συρμός στη σήραγγα από το αμαξοστάσιο της Βούλγαρη μέχρι το Σιντριβάνι, για να γίνουν οι προσομοιώσεις, και υπολόγισε τη συνολική δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας σε 18 μήνες. Η τελευταία πάντως αναφορά της Α.Μ. στην ηλεκτρονική της σελίδα για την πορεία των εργασιών αφορά τον μήνα Μάιο και είναι χαρακτηριστικά υποτυπώδης, αφού χρονοδιάγραμμα για το σύνολο του έργου δεν υπάρχει…

Χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει φυσικά ούτε για τη Βενιζέλου. Ολοι όμως -και οι αθεράπευτα αισιόδοξοι- δικαιούνται να απαιτούν απαντήσεις, αφού στη σημερινή μάζωξη μετέχουν όλοι οι πρωθιερείς και πρωτεργάτες της αποκαθήλωσης των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο κ. Ταχιάος και μπόλικοι υπηρεσιακοί. Οχτώ χρόνια προσπαθούν να τα ξηλώσουν. Αλλά αύριο πρώτο τους καθήκον είναι η δικαιολόγηση της πρωθυπουργικής ρήσης ότι οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και Αρχαία τον… Απρίλιο του 2023!

Την ευθεία απειλή που τόσο χρησιμοποιήθηκε από τους αρχαιοκλάστες της κυβέρνησης ακόμη και για την απόφαση του ΣτΕ, ότι αν δεν τελειώσουμε μέχρι το 2023 θα πρέπει να επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Ενωση 700 εκατομμύρια, τρέχουν τώρα να τη συμμαζέψουν -τα πρόθυμα εξαπτέρυγά τους τρέχουν περισσότερο- και έτσι μετά την κ. Μενδώνη στη Βουλή ο κ. Ταχιάος το έκανε «ταλιράκια» προσφάτως: «Νομίζω όμως πως αν για οποιονδήποτε λόγο δεν έχουμε τελειώσει μέχρι τον Μάρτιο του 2025, τότε η Κομισιόν θα ανακαλέσει το σύνολο της χρηματοδότησης, δηλαδή θα ζητήσει πίσω πάνω από ένα δισ. ευρώ». Αυτό είναι και το μοναδικό αξιόπιστο χρονοδιάγραμμα που υπάρχει. Αλλά επειδή δεν μπορούν να το πουν, δεν λένε τίποτα και αρκούνται σε υβριστικά σχόλια στην Κίνηση Πολιτών της Θεσσαλονίκης, τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος Πολιτισμού, τη Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία, πολίτες και επιστήμονες όλου του κόσμου δηλαδή που δεν έχουν κανένα συμφέρον παρά μόνο το ενδιαφέρον τους για τις μοναδικές αρχαιότητες και την πόλη.

Τελικά δεν ήταν και τόσο άστοχη η δήλωση Καραμανλή ότι «κι εγώ κατέβηκα στη Βενιζέλου, αλλά δεν την είδα τη σύγχρονη Πομπηία…». Ας μην αδικούμε την κυβέρνηση. Τη «σύγχρονη Πομπηία» την προετοιμάζει αποκλειστικά με ευθύνη της. Το εξηγεί ο κ. Στέφανος Μάνος που απαντώντας στην ερώτηση «Διαφωνείτε με την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου;» λέει: «Διαφωνώ. Πιστεύω ότι είναι ιστορικό λάθος. Ηταν μια επιπολαιότητα του πρωθυπουργού, που στη συνέχεια δεν είχαν το θάρρος να την πάρουν πίσω».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενώνουν τις φωνές τους για τη βυζαντινή Πομπηία
Διαμαρτυρία στο δημαρχείο Καλαμαριάς διοργανώνεται σήμερα από την «Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» ενάντια στην απόσπαση των αρχαιοτήτων.
Ενώνουν τις φωνές τους για τη βυζαντινή Πομπηία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ελπίδες για αλλαγή ρότας από Μητσοτάκη
Η σιωπή του επικοινωνιακού μηχανισμού της Ν.Δ. μετά την αυτόβουλη επίσκεψη του πρωθυπουργού στο εργοτάξιο της Βενιζέλου και οι συνεχιζόμενες πιέσεις κορυφαίων καθηγητών από όλο τον κόσμο ανοίγουν ένα παράθυρο...
Ελπίδες για αλλαγή ρότας από Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαζικές επιστολές για τη σωτηρία της «υπόγειας Πομπηίας»
Διαδικτυακή συνάντηση-συζήτηση με απαντήσεις σε όλα τα κρίσιμα θέματα της υπόθεσης οργανώνει η ΕΛΛΕΤ με τίτλο «Σταθμός Βενιζέλου: Η ιστορία στη θέση της και το μετρό σε λειτουργία».
Μαζικές επιστολές για τη σωτηρία της «υπόγειας Πομπηίας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καρτ ποστάλ στον Μητσοτάκη
Εκατοντάδες επιστολές διαμαρτυρίας, με αίτημα να μείνουν στη θέση τους τα αρχαία της Βενιζέλου, στάλθηκαν από πολίτες της Θεσσαλονίκης στην ηλεκτρονική διεύθυνση του πρωθυπουργού.
Καρτ ποστάλ στον Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καλεί τον Μητσοτάκη να γίνει Αγιος Βασίλης
Ο τέως δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ζήτησε από τον πρωθυπουργό να κάνει πρωτοχρονιάτικο δώρο στην πόλη την ανάκληση της απόφασής του για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό.
Καλεί τον Μητσοτάκη να γίνει Αγιος Βασίλης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
Η αιφνιδιαστική αλλαγή του σχεδιασμού του έργου και η μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023, όπως ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης, έφεραν ξανά τον διχασμό στη Θεσσαλονίκη, καθώς τίθεται...
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας