• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.5°C / 25.1°C
    1 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.6°C / 24.6°C
    2 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 24.8°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    21°C 19.9°C / 20.5°C
    2 BF
    62%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    83%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.9°C / 22.0°C
    1 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 18.4°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 25.4°C
    2 BF
    91%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 19.6°C / 23.9°C
    1 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 25.8°C
    0 BF
    88%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 22.3°C
    0 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    73%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    23°C 21.8°C / 22.9°C
    2 BF
    49%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 20.6°C / 24.4°C
    1 BF
    54%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    1 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 24.9°C
    2 BF
    50%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.3°C / 22.1°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.7°C / 23.9°C
    2 BF
    79%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    0 BF
    62%

Οι αλλαγές στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, κυρίως στα νότια προάστια, επιμηκύνουν τον χρόνο μεταφοράς και αυξάνουν το κόστος

EUROKINISSI/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Δρομολόγια ταλαιπωρίας

  • A-
  • A+

Οι αλλαγές στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, κυρίως στα νότια προάστια, επιμηκύνουν τον χρόνο μεταφοράς και αυξάνουν το κόστος

Ταλαιπωρία και έμμεση οικονομική επιβάρυνση είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πρώτης ομάδας αλλαγών στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, οι οποίες θα ισχύσουν από τη Δευτέρα και αφορούν κυρίως τα νότια προάστια. Η «φιλοσοφία» του νέου συστήματος είναι η σύνδεση των γραμμών με τις στάσεις του μετρό. Στην πράξη, όμως, το «σπάσιμο» οδηγεί σε δύο ή και περισσότερες μετεπιβιβάσεις, μεγαλύτερη αναμονή στις στάσεις και επιμήκυνση του χρόνου μεταφοράς, ο οποίος, αν περνά τα 70 λεπτά, ισοδυναμεί με την πληρωμή και δεύτερου εισιτηρίου ή αγορά μηνιαίας κάρτας των 30 ευρώ.

Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των αλλαγών που ανακοίνωσε χθες ο τέως Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών:

*Καταργούνται τρεις λεωφορειακές γραμμές, από τις οποίες η μία συνέδεε απευθείας τα νότια προάστια με το κέντρο της Αθήνας και επιπλέον εξυπηρετούσε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τις στάσεις του μετρό.

*Επηρεάζονται 25 γραμμές, που αλλάζουν διαδρομή ή αποκτούν άλλη αφετηρία, που μεταφέρεται από τη Δάφνη στους σταθμούς του μετρό στον Αγιο Δημήτριο και στο Ελληνικό. Με τις αλλαγές μένουν ακάλυπτες πολλές γειτονιές της Αργυρούπολης, η Ευρυάλη Γλυφάδας και η Βάρκιζα.

*Σπάνε μεγάλες γραμμές, όπως αυτή που συνδέει τη Βάρκιζα με τον σταθμό του μετρό στο Νομισματοκοπείο και οι επιβάτες θα κινούνται με λεωφορεία, μετρό και προαστιακό.

«Οι πολλές μετεπιβιβάσεις ταλαιπωρούν μεγάλες κατηγορίες πληθυσμού, όπως τους ηλικιωμένους και τα παιδιά, ενώ στρέφουν πάλι στη χρήση Ι.Χ. πολλές κατηγορίες εργαζομένων», επισημαίνει στην «Εφ.Συν.» ο Πάνος Παπαδάκος, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων.

Η πρώτη αντίδραση στις αλλαγές ήρθε από τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης. Το δημοτικό συμβούλιο διαμαρτύρεται για την κατάργηση των γραμμών Α4, 201 και 154, που θα καταλήγουν στο μετρό, γιατί χειροτερεύουν τη συγκοινωνιακή κάλυψη πολλών γειτονιών και επιπλέον θα προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση στη λεωφόρο Ιασωνίδου. Ζητά ανάκληση των αποφάσεων του Οργανισμού και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις.

*Το αίτημα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων επαναφέρουν με κοινή ανακοίνωσή τους η ένωση εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, τα σωματεία των Ηλεκτροδηγών και των εργαζομένων στο τραμ, με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό με την άνεργη στο μετρό.

Τι αλλάζει από Δευτέρα

1. ΤΡΟΛΕΪ

• Οι γραμμές 3 και 13 ενοποιούνται σε μία, την 3

• Η γραμμή 14 επεκτείνεται ώς τη Λαμπρινή

2.ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

• Καταργούνται οι γραμμές: 163 (Βούλα-Πηγαδάκια), 125 (Νομισματοκοπείο-Παιανία-Βάρκιζα), Β3 (Ακαδημία-Γλυφάδα)

• Τροποποιούνται οι γραμμές: Ε22 (δεν θα είναι εξπρές, αλλαγές δρομολογίου στη Γλυφάδα), 155 (καταργείται η διαδρομή στην Ηλιούπολη), 101 (αλλάζει το δρομολόγιο), 109 (επεκτείνεται στο παλιό αεροδρόμιο), 201 (η αφετηρία μεταφέρεται από Δάφνη σε Αγιο Δημήτριο), 164 (η Α4 αλλάζει ονομασία και τερματίζει στον Αγιο Δημήτριο), 154 (η αφετηρία μεταφέρεται από τον Αγιο Δημήτριο στο Ελληνικό), 218 (ενσωματώνει την 232 και αφήνει εκτός Βύρωνα, Υμηττό και Ηλιούπολη), 237 (αλλάζει αφετηρία - Δάφνη), 205 (αλλάζει διαδρομή), Α3 (ενοποιείται με τη Β3), 117 (συγχωνεύεται με τις 114,149 και 170, αφήνοντας εκτός τη Βάρκιζα), 116 (αλλαγές στη διαδρομή), 207 (συγχωνεύεται με την 128 και αλλάζει διαδρομή).

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
Τραγική διαγράφεται η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι: ακυρώσεις δρομολογίων και μικρότερη συχνότητα σε άλλα, χιλιάδες χρωστούμενα...
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
Εμμεση μείωση στις τιμές των απλών εισιτηρίων των 1,40 ευρώ, που κατά κανόνα χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ετοιμάζονται να εξαγγείλουν το αρμόδιο υπουργείο...
«Δωράκι» για τους επιβάτες λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακινητοποιημένα τα ΜΜΜ την Πέμπτη
Στις κινητοποιήσεις της Πέμπτης, με αφορμή το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, συμμετέχουν οι εργαζόμενοι σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, τραμ και μετρό - ακινητοποιημένα...
Ακινητοποιημένα τα ΜΜΜ την Πέμπτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας