• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.9°C / 18.8°C
    3 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 16.1°C
    1 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.4°C
    4 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.3°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    67%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 16.0°C
    0 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.4°C / 12.4°C
    3 BF
    50%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.3°C / 19.6°C
    1 BF
    91%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 22.1°C
    3 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 16.9°C
    3 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.7°C
    5 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 15.6°C
    6 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 20.9°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.5°C
    3 BF
    77%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.5°C / 16.1°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.8°C / 22.8°C
    3 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 19.8°C
    3 BF
    70%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 13.8°C
    2 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.9°C / 16.1°C
    1 BF
    82%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    61%

Εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Τρίτη 22 Ιουνίου 2021

EUROKINISSI / ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Έπεσαν οι υπογραφές για τη γραμμή 4 του Μετρό, «αγκάθι» η πλ. Εξαρχείων

  • A-
  • A+

Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», ανάμεσα στην Αττικό Μετρό ΑΕ και την ένωση εταιρειών «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM Transport S.A».

Οι υπογραφές έπεσαν στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Η Γραμμή 4 θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Έτσι, η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.

Θα συνδέεται δε με τις υφιστάμενες γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης ((Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Το συμβατικό τίμημα του έργου είναι, περίπου 1,2 δισ ευρώ συν ΦΠΑ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με τη Γραμμή 4 περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως. Επίσης εκτιμάται ότι η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα.

Αντικείμενο της σύμβασης που υπεγράφη είναι η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4.

«Αγκάθι» τα Εξάρχεια

Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση στο Άλσος Βεΐκου.

Ένα απ' τα «αγκάθια» του αναμφίβολα μεγάλου έργου είναι το τι θα γίνει με την πλατεία Εξαρχείων, καθώς λόγω του μικρού μεγέθους της πλατείας θα χρειαστεί να ξηλωθεί ολόκληρη μαζί με τα δέντρα και ό,τι υπάρχει επάνω της και να μετατραπεί σε εργοταξιακό χώρο μέχρι να τελειώσει το σύνολο των εργασιών. Φυσικά αυτό έχει αρχίσει να προκαλεί τις πρώτες αντιδράσεις.

Σχετικά με τα Εξάρχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επέμεινε στη σκληρή γραμμή, που έχει ήδη χαράξει, διαμηνύοντας ότι δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα αφήσουμε στο ημίφως και σίγουρα δεν υπάρχουν άβατα.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής είπε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν άλλαξε το σχεδιασμό και ότι ο σταθμός των Εξαρχείων ήταν εξαρχής στην πλατεία σύμφωνα με το σχεδιασμό που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο, σε προηγούμενη φάση είχε συζητηθεί η εναλλακτική λύση της δημιουργίας σταθμού μετρό όχι στην πλατεία Εξαρχείων αλλά στην οδό Τοσίτσα.

Ο υπουργός είπε ακόμα ότι «στο παρελθόν, και σε άλλες περιοχές υπήρχαν αντιδράσεις και τώρα αυτοί που τότε αντιδρούσαν έχουν μείνει χωρίς μετρό και “χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο”». 

«Ο σχεδιασμός της γραμμής 4 είναι δεδομένος, είναι αυτός που παραλάβαμε και από την προηγούμενη κυβέρνηση και είναι δεδομένο ότι έτσι ακριβώς θα προχωρήσουμε στην υλοποίησή του», ανέφερε και ξεκαθάρισε: «Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μας έχει δώσει την οδηγία να προχωρήσουμε, αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος» .

«Το μετρό της Αθήνας παίρνει και πάλι μπρος» είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών και  σχολίασε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε ένα έργο σταματημένο, με πολλά και σύνθετα προβλήματα, και είχε ένα στόχο: Να το ξεμπλοκάρει, ώστε μετά από 15 και πλέον χρόνια να μπει σε τροχιά υλοποίησης».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι όταν η ΝΔ ανέλαβε την διακυβέρνηση, τον Ιούλιο του 2019, «το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος», όμως χάρη σε επίμονες προσπάθειες τα προβλήματα ξεπεράστηκαν.

«Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού», τόνισε.

«Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας», επισήμανε ακόμα ο πρωθυπουργός.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, επισήμανε ότι «Με τη Νέα Γραμμή 4, περιοχές βγαίνουν από την συγκοινωνιακή απομόνωση, περιουσίες αναβαθμίζονται, οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά με ταχύτητα, ασφάλεια αλλά και τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση». Ακόμα σημείωσε ότι η νέα γραμμή «δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 300.000 συμπολίτες μας να αφήσουν το αυτοκίνητο. Και να αποσυμφορήσουν τους δρόμους, να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων και τη ποιότητα της ζωής μας συνολικά».

Οι θέσεις των σταθμών

1.Άλσος Βεΐκου

Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τράλλεων και αποτελεί τερματικό σταθμό.

2.Γαλάτσι

Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.

3.Ελικώνος

Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου- παιδική χαρά.

4.Κυψέλη

Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.

5.Δικαστήρια

Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

6.Αλεξάνδρας

Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.

7.Εξάρχεια

Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.

8.Ακαδημία

Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα, στην περιοχή των κτιρίων της «Τριλογίας», μεταξύ του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και του πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.Είναι σημαντικός σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2.

9.Κολωνάκι

Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη.

10.Ευαγγελισμός

Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.

11.Καισαριανή

Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου και μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.

12.Πανεπιστημιούπολη

Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του Πανεπιστημιακού χώρου.

13.Ιλίσια

Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.

14.Ζωγράφου

Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας), στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.

15.Γουδή

Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.

«Πανηγυρίζουν σαν να μπήκαν ήδη στους συρμούς»

Με σκωπτικό τρόπο σχολίασαν οι τομεάρχες Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τον τρόπο με τον οποίο παρουσίασε η κυβέρνηση την υπογραφή της σύμβασης.

​«Δύο χρόνια μετά το «πάγωμα» της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, έργου δρομολογημένου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής πανηγυρίζουν σαν να μπήκαν ήδη στο μετρό από το Άλσος Βεΐκου και να βγήκαν στο Γουδί» αναφέρουν σε κοινή τους δήλωση ο Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης. 

«Πίσω από τις επαναλαμβανόμενες φιέστες, κρύβεται όμως μια πικρή αλήθεια:

Εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει υπογράψει το θάψιμο όλων των μεγάλων έργων υποδομής» σχολιάζουν χαρακτηριστικά και συνεχίζουν:

«Ελπίζουμε η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί, όπως είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εδώ και χρόνια. 

Ελπίζουμε η Ν.Δ. να αντιληφθεί αυτό που λέμε εδώ και 24 μήνες για την ανάγκη επανεκκίνησης των μεγάλων έργων στη χώρα».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγκάθι ο σταθμός Μετρό Εξαρχείων
Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής οι πρόδρομες εργασίες για τη γραμμή 4 με τις τοπικές αντιδράσεις να έχουν ήδη αρχίσει από κατοίκους και συλλογικότητες της περιοχής.
Αγκάθι ο σταθμός Μετρό Εξαρχείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η γραμμή 4 μπήκε... στις ράγες
Πριν από το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του τμήματος της νέας γραμμής 4 του Μετρό που θα συνδέει το Αλσος Βεΐκου με του Γουδή.
Η γραμμή 4 μπήκε... στις ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καραμανλής: Ξεκινούν μέσα σε τρεις μήνες οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Εργοτάξιο του Μετρό και στην πλατεία Εξαρχείων πριν απ' το καλοκαίρι, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη Γραμμή 4 του Μετρό,...
Καραμανλής: Ξεκινούν μέσα σε τρεις μήνες οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πράσινο φως από το ΣτΕ για τη γραμμή 4 του Μετρό
Κανονικά αναμένεται να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό, από Άλσος Βεΐκου μέχρι Γουδή, μετά την απόρριψη των προσφυγών από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πράσινο φως από το ΣτΕ για τη γραμμή 4 του Μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προβλήματα και την Παρασκευή στα μέσα μαζικής μεταφοράς από τον «Μπάλλο»
Μέχρι τις 8 το πρωί διακόπτονται τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ που διέρχονται από τη Λεωφόρο Κηφισού και τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, όπως και η κίνηση των συρμών του τραμ, που θα επαναξιολογηθεί.
Προβλήματα και την Παρασκευή στα μέσα μαζικής μεταφοράς από τον «Μπάλλο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας