• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.6°C / 29.5°C
    2 BF
    20%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 28.0°C
    0 BF
    66%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 28.7°C
    2 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    1 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    44%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 27.3°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    1 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 29.2°C
    1 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.9°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.9°C
    3 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 27.2°C
    4 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    4 BF
    39%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 27.7°C
    2 BF
    44%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 29.0°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 28.8°C
    2 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 29.8°C
    0 BF
    24%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.9°C / 27.7°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.3°C / 28.1°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    35%
Εφυγε σε δυστύχημα το «θεριό»

Στην τελευταία (2016) κινητοποίηση των εργαζομένων για να παραμείνει δημόσιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο Θηρίου με καφέ γιλέκο κρατά το πανό και κοιτάει την κάμερα. Δίπλα του ο Αφεντουλίδης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εφυγε σε δυστύχημα το «θεριό»

  • A-
  • A+
Ο εμβληματικός λιμενεργάτης και συνδικαλιστής Δημήτρης Θηρίου τραυματίστηκε θανάσιμα από κλαρκ, ενώ εργαζόταν στον καταπέλτη εμπορικού πλοίου, τρεις μήνες προτού συνταξιοδοτηθεί ● Εντεκα σωματεία της συμπρωτεύουσας και τα κόμματα της Αριστεράς τον αποχαιρετούν, καταγγέλλοντας τις σύγχρονες εργασιακές γαλέρες.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Κηδεύεται σήμερα το μεσημέρι –στα κοιμητήρια Θέρμης– ο Δημήτρης Θηρίου, εμβληματική προσωπικότητα των λιμενεργατών του λιμανιού Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ένα σοκαριστικό εργατικό δυστύχημα τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου, καθώς, ενώ εργαζόταν στον καταπέλτη εμπορικού πλοίου, τραυματίστηκε θανάσιμα από περονοφόρο όχημα (κλαρκ).

Ο Θηρίου ήταν ξεχωριστός για την πολυετή συνδικαλιστική δράση του, από την οποία είχε αποσυρθεί το 2018, έβγαινε σε σύνταξη σε περίπου τρεις μήνες και έχαιρε της ιδιαίτερης εκτίμησης και αγάπης των συναδέλφων του. Σύμφωνα με την ενημέρωση του Λιμενικού Σώματος, ο 59 ετών λιμενεργάτης τραυματίστηκε σοβαρά στα δύο κάτω άκρα από περονοφόρο μηχάνημα (κλαρκ) το οποίο εκτελούσε εργασίες εναπόθεσης φορτίου.

Αμέσως παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, μεταφέρθηκε στο «ΑΧΕΠΑ», υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση, εισήχθη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, αλλά δυστυχώς η σοβαρότητα των τραυμάτων του ήταν τέτοια που δεν άντεξε και έπειτα από λίγες ώρες υπέκυψε. Ο 46χρονος χειριστής του μηχανήματος κλαρκ που προκάλεσε τον σοβαρό του τραυματισμό συνελήφθη και διενεργείται προανάκριση.

Κανένας από τους συναδέλφους του δεν μπορεί να πιστέψει πως σκοτώθηκε στη δουλειά ο Τάκης, ο αγαθός γίγαντας, το «θεριό» όπως τον φώναζαν οι δικοί του άνθρωποι και φίλοι. Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΛΘ, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, αναφέρεται στον «φίλο και αγωνιστή, που έμεινε πιστός στις ιδέες του και τους συναδέλφους του με ανιδιοτελή αγώνα μέχρι την τελευταία μέρα» και σημειώνει ότι «πρέπει να ελέγξουμε διεξοδικά τι συνέβη για να μην επαναληφθεί μία τέτοια τραγωδία», ενώ ανακαλεί στη μνήμη ένα παρόμοιο περιστατικό, Απρίλιο του 2011, όταν ένας εργαζόμενος του λιμανιού είχε χάσει κι αυτός τη ζωή του από ίδιο όχημα.

Το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει τους αγώνες του Θηρίου για να παραμείνει δημόσιο το λιμάνι και καταγγέλλει πως «παρότι οι συνθήκες που συνέβη το ‘‘ατύχημα’’ διερευνώνται από το Λιμενικό, οφείλουμε να καταγγείλουμε το γεγονός ότι το όχημα στοιβασίας που ενεπλάκη στο ατύχημα δεν το χειριζόταν εργαζόμενος του ΟΛΘ αλλά υπάλληλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, μια πρακτική που θα πρέπει, επιτέλους, να καταργηθεί, καθώς υπονομεύει τις συνθήκες ασφαλούς διεξαγωγής των εργασιών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης».

Πρώτος στις μάχες

Η πρόεδρος του Σωματείου Διοικητικών Υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργούρη, μας λέει ότι «πυξίδα του Τάκη ήταν πάντα το δίκιο του εργάτη και η αλληλεγγύη. Η στεντόρεια φωνή του αντηχούσε για να υπερασπιστεί τον αδύναμο. Μιλούσε πάντα δυνατά και υπερασπιζόταν χωρίς φόβο τα πιστεύω του. Το ίδιο καθαρή και δυνατή όσο όταν τραγουδούσε Τσιτσάνη, Βαμβακάρη και τους αγαπημένους του ρεμπέτες. Ο Τάκης ήταν πρώτος στις μικρές και τις μεγάλες μάχες, καυτηριάζοντας λάθη και παραλογισμούς. Αναμένουμε το πόρισμα του κεντρικού λιμεναρχείου και του ΟΛΘ, προκειμένου να διευκρινιστούν τα αίτια του θανάτου του και θα εξετάσουμε κι εμείς αν οφείλονται σε παραλείψεις ή πλημμελή λήψη των μέτρων ασφαλείας».

Με ανακοίνωσή της η Κ.Ο. Μεταφορών της Τ.Ο. Βιομηχανίας Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ εκφράζει τα θερμά συλλυπητήριά της στην οικογένεια και στους συναδέλφους του 59χρονου εργαζόμενου, τονίζοντας ότι «οι τυμπανοκρουσίες για τις εξαγορές, τις επενδύσεις και την ‘‘αναβάθμιση’’ του λιμανιού της πόλης που περνάνε μέσα από τον στόχο για τη μετατροπή της περιοχής μας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων, δεν μπορούν να κρύψουν ότι γίνονται πάνω στα σμπαραλιασμένα δικαιώματα των εργαζομένων, στην έλλειψη ακόμη και στοιχειωδών μέτρων υγείας και ασφάλειας της εργασίας».

Και η Λαϊκή Ενότητα Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή της τονίζει πως ο θάνατος του λιμενεργάτη «λίγες ώρες μετά την ψήφιση του αντεργατικού νομοσχέδιου Ν.Δ.-Χατζηδάκη […] ήρθε για να επιβεβαιώσει, με τον πιο τραγικό τρόπο, ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι σιδερένια ρομπότ, ότι το ξεχείλωμα του οκτάωρου σε δεκάωρο και παραπάνω, σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση του ΣΕΠΕ, θα πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες εργατικών ατυχημάτων».

Εντεκα σωματεία εργαζομένων της Θεσσαλονίκης με κοινή ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι «ο θάνατος του συναδέλφου έρχεται να προστεθεί στην τεράστια λίστα των εργατικών ατυχημάτων που συμβαίνουν καθημερινά μέσα στους χώρους δουλειάς, που οι εργοδότες έχουν μετατρέψει σε σύγχρονες γαλέρες» και ότι «αυτή είναι η ‘‘πρόοδος’’ που διαφημίζει η κυβέρνηση, με τους χώρους δουλειάς να έχουν μετατραπεί σε κάτεργα, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα και εκατοντάδες συναδέλφους σακατεμένους ή νεκρούς».

Με εσωτερικό μήνυμα προς τους εργαζόμενους η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρει ότι «καταθέτουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του, καθώς και την αλληλεγγύη μας. Είμαστε από την πρώτη στιγμή και θα παραμείνουμε στο πλευρό της οικογένειας».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενο στις ρατσιστικές αντιλήψεις
«Η Δημοκρατία έχει ανεκτικότητα, αλλά έχει και όρια». Η προειδοποίηση του προέδρου του ΟΑΣΘ Στέλιου Παππά με χθεσινές του δηλώσεις ήταν ουσιαστικά η μοναδική αντίδραση στη χθεσινή αποκάλυψη από την «Εφ.Συν.»...
Χειρόφρενο στις ρατσιστικές αντιλήψεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μυστήρια δικαστική κλήση για το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης
Στα «κάγκελα» οι οικοδόμοι μετά την τουλάχιστον περίεργη κλήση που έλαβε το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, με την οποία καλείται να γνωστοποιήσει μεταξύ άλλων πότε έγινε το Συνέδριο της Ομοσπονδίας...
Μυστήρια δικαστική κλήση για το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχίζει η μάχη του συνεδρίου στο ΕΚΘ
Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης: Ποιες παρατάξεις διεκδικούν τις 33 θέσεις στο νέο διοικητικό συμβούλιο • Καταγγελίες για διπλοψηφίες στην εκλογή αντιπροσώπων. Η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ όπου παραθέτει...
Αρχίζει η μάχη του συνεδρίου στο ΕΚΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα καταγγελία για «σαμποτάζ» στις αστικές συγκοινωνίες
Σάρκα και οστά φαίνεται ότι αρχίζει να παίρνει το θρυλούμενο «σαμποτάζ» στον ΟΑΣΘ· η απόπειρα, δηλαδή, κάποιων εργαζομένων να μεγιστοποιήσουν τα ήδη πολλά προβλήματα στα δρομολόγια από τότε που ο πολύπαθος...
Νέα καταγγελία για «σαμποτάζ» στις αστικές συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποιοι στρώνουν το χαλί στη χρυσαυγίτικη παράταξη
Μετά την οδυνηρή έκπληξη για την ανακοίνωση ίδρυσης χρυσαυγίτικης παράταξης στον Δήμο Θεσσαλονίκης, η οποία κλείνει μάλιστα με το ευθέως ναζιστικό «ζήτω η νίκη», ήρθαν αμέσως και οι πρώτες αντιδράσεις αλλά και...
Ποιοι στρώνουν το χαλί στη χρυσαυγίτικη παράταξη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας