• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    14°C 10.6°C / 15.8°C
    1 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.1°C / 14.0°C
    1 BF
    86%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.0°C / 15.7°C
    2 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.0°C / 13.3°C
    0 BF
    81%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.7°C / 7.3°C
    0 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.6°C / 14.6°C
    1 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.4°C / 18.8°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 18.5°C
    6 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 15.6°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.5°C / 11.2°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 15.8°C / 20.8°C
    2 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 16.0°C
    2 BF
    100%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 11.0°C / 14.4°C
    2 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.7°C / 14.0°C
    1 BF
    71%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    0 BF
    89%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία

  • A-
  • A+

Η υπερδεκαετής υπόσχεση-υποχρέωση του Δημοσίου για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εκπληρώθηκε χθες κατά το ήμισυ με την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Απομένει τώρα να τρέξουν και οι διαδικασίες για τη σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα -μέσα στο καλοκαίρι;- ενδέχεται να έχει ολοκληρωθεί ακόμη και πριν από την… ολοκλήρωση της 6ης προβλήτας, έργο το οποίο είναι στις συμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας ιδιωτών που πήρε το λιμάνι, δεν διαθέτει ακόμα ανάδοχο, ενώ η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2022.

Την κατασκευή του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό περί τα 60 εκατ. ευρώ (74,1 εκατ. με ΦΠΑ) και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί εντός 30 μηνών, υπέγραψαν χθες στη Θεσσαλονίκη ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Κωνσταντίνος Κουτσούκος, και ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας (ΑΚΤΩΡ), παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη.

Ας σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είναι το πρώτο μεγάλο που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ υπό τη νέα της διοίκηση. Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει στις 6 Μαΐου 2020, ενώ η αποσφράγιση έγινε στις 12 του ίδιου μήνα. Με το έργο θα ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με την 6η προβλήτα λιμένος Θεσσαλονίκης, μήκους 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία το 1,4 χλμ. είναι ήδη σε κυκλοφορία και η κατασκευή τους είχε αρχίσει σε προγενέστερες περιόδους. Ταυτόχρονα, θα αναβαθμιστεί και ένα μέρος του κακοπαθημένου και «κακοτράχαλου» τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου (με 6 γέφυρες), αποκαθιστώντας την οδική σύνδεση της 6ης προβλήτας με τον ΠΑΘΕ.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Είμαστε λοιπόν εδώ για να πούμε ότι μια τεράστια εκκρεμότητα παίρνει τον δρόμο της και πολύ σύντομα θα ξεμπλοκάρουμε και τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι έτσι ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ο κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης Νοτιοανατολικής Ευρώπης». Πάντως, ο... δημόσιος ΟΛΘ είχε εγκρίνει και χρηματοδοτήσει τη μελέτη προϋπολογισμού 440 χιλιάδων ευρώ -την οποία πραγματοποίησε η Εγνατία Οδός- αποδεικνύοντας ποιος πραγματικά ενδιαφερόταν από παλιά για την ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μνημειώδης γκάφα από τον υπουργό «αποδομήσεων»
Ενώπιον του αδιεξόδου που οι ίδιοι δημιούργησαν, κυβέρνηση και «Αττικό Μετρό» βρήκαν τη λύση για να προχωρήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης: να βουλώσουν το στόμα τους όσοι αγωνιούν για την τύχη των αρχαιοτήτων του...
Μνημειώδης γκάφα από τον υπουργό «αποδομήσεων»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Μετρό Θεσσαλονίκης χαμένο στον... χρόνο
Επίσημη παραδοχή ότι χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει αποτελεί η χθεσινή δήλωση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, μετά τη συνάντηση με τον δήμαρχο της...
Το Μετρό Θεσσαλονίκης χαμένο στον... χρόνο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νόμος και τάξη και στους δρόμους
Περισσότερα πρόστιμα για οδηγούς που παραβιάζουν τον ΚΟΚ και κρατικό φορέα που θα διασφαλίζει την είσπραξή τους, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια.
Νόμος και τάξη και στους δρόμους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντί για εξωτερική περιφερειακή... fly over σε μακέτα!
Μπορεί ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής να μίλησε στη Θεσσαλονίκη για ένα από τα «πιο εμβληματικά, πρωτοποριακά και τεχνολογικά αξιοθαύμαστα έργα που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας τα...
Αντί για εξωτερική περιφερειακή... fly over σε μακέτα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντιδράσεις για τα χρονοδιαγράμματα
Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Αχ. Καραμανλής προσπάθησαν να εξωραΐσουν τις προβλέψεις για την ολοκλήρωση του έργου όμως έγκυροι φορείς επισημαίνουν ότι δεν θα είναι έτοιμο το 2023.
Αντιδράσεις για τα χρονοδιαγράμματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας