• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.4°C / 27.9°C
    2 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.1°C / 23.8°C
    0 BF
    81%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.9°C / 24.9°C
    1 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 19.7°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 18.0°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.3°C / 22.0°C
    2 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.4°C / 18.3°C
    0 BF
    67%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 24.6°C
    1 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 27.2°C
    3 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 16.9°C / 24.9°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 26.8°C
    2 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 21.6°C / 27.3°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    92%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 18.5°C
    0 BF
    72%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.5°C / 21.7°C
    2 BF
    49%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 20.8°C / 25.4°C
    0 BF
    70%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.6°C / 28.1°C
    2 BF
    55%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.3°C / 22.1°C
    1 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.2°C / 23.9°C
    1 BF
    98%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    80%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου εγκαλεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Για ασυδοσία της επιδοτούμενης ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν επαναφέρει σε λειτουργία περιφερειακά σιδηροδρομικά δρομολόγια, αν και παίρνει 50 εκατομμύρια ετησίως γι’ αυτόν τον σκοπό, μιλά ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ) ζητώντας την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών. Ο ΣΦΣ θυμίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ανακηρύξει το 2021 «Ετος Σιδηροδρόμου», αλλά στην Ελλάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδεικνύει «προκλητική αναλγησία, ασυδοσία και ασυνέπεια» στην εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων. Πρόκειται για δρομολόγια «άγονων γραμμών» που είναι κοινωνικά αναγκαία αλλά οικονομικά ελλειμματικά και υπάγονται στις Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) για τις οποίες η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ παίρνει 50 εκατομμύρια ετησίως.

Ο ΣΦΣ, μεταξύ άλλων, επισημαίνει ότι:

● Οι γραμμές Ολυμπίας-Πύργου-Κατακόλου, Αθηνών-Μπράλου (ορεινής Φθιώτιδας), Λιανοκλαδίου-Λαμίας-Στυλίδας, το τουριστικό τρένο του Πηλίου παραμένουν χωρίς δρομολόγια.

● Στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Εδεσσας-Φλώρινας (Δυτικής Μακεδονίας) εδέησε να προσθέσει μονάχα 2 από τα 5 δρομολόγια που εκτελούσε προ της πανδημίας, τη στιγμή που το 2011 εκτελούνταν 12 ζεύγη δρομολογίων.

● Η ευαίσθητη ακριτική παραέβρια περιοχή (διαδρομή Αλεξανδρούπολης-Νέας Ορεστιάδας-Δικαίων) έμεινε με 1 μόλις δρομολόγιο, κι αυτό σε ώρες που δεν εξυπηρετούν κανέναν απολύτως (ενώ προ πανδημίας εκτελούνταν 3 δρομολόγια και παλαιότερα τουλάχιστον 7).

● Στη Δυτική Θεσσαλία, αποφάσισε να αντικαταστήσει όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια με λεωφορεία, αν και το 2000 ολοκληρώθηκε η υπερσύγχρονη κανονικού εύρους γραμμή Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και δρομολογήθηκαν με μεγάλη επιτυχία απευθείας πλέον σιδηροδρομικά δρομολόγια προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια όμως, η «ιδιωτικοποιηθείσα» στο μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με μεθοδευμένη πολιτική απαξίωσης της γραμμής, κατάργησε αυτά τα απευθείας δρομολόγια και παράλληλα αύξησε τις τιμές των εισιτηρίων σε απαράδεκτα υψηλά επίπεδα έτσι ώστε σε συνδυασμό με την υποχρεωτική μετεπιβίβαση που επέβαλλε στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, ξαναγυρνώντας στις παλιές εποχές του «θεσσαλικού μουντζούρη», να καταφέρει καίριο χτύπημα στην υψηλή επιβατική κίνηση που παρουσίαζε η γραμμή αυτή.

● Ανάλογες πολιτικές μεθοδευμένης απαξίωσης έχει ακολουθήσει η νέα «ιδιωτική» ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Στον κύριο άξονα της χώρας, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, δεν έχει καν επαναφέρει το πρωινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη ενώ έχει καταργήσει όλες τις απλές αμαξοστοιχίες στις οποίες παλιότερα υπήρχε οικονομικότερη και συμφερότερη (για τον οικονομικά χειμαζόμενο σήμερα Ελληνα πολίτη) τιμολογιακή πολιτική.

● Τέλος, με ευθύνη και του ΟΣΕ που έχει εγκαταλείψει χωρίς σοβαρή συντήρηση τη γραμμή προς Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, έχει διακόψει τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης στη Δράμα, βάζοντας 2 λεωφορεία μετά τη Δράμα, με συνολικό χρόνο διαδρομής μεγαλύτερο από όσο χρειαζόταν το τρένο στην ίδια διαδρομή το 1960 (8,5 ώρες, όταν πριν από 12 χρόνια χρειάζονταν 4 ώρες και 45 λεπτά).

Αυτό δεν είναι ιδιωτικοποίηση αλλά «στυγνή κοροϊδία των Ελλήνων φορολογουμένων», τονίζει ο ΣΦΣ, επισημαίνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει έως τώρα εισπράξει «συνολικό ποσό πολλαπλάσιο αυτού που πλήρωσαν οι Ιταλοί ιδιοκτήτες για την εξαγορά της».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παράπονα και κριτική στην κυβέρνηση από τους δημάρχους
Στην πρώτη μετά το καλοκαίρι συνεδρίαση της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) κυριάρχησαν τα παράπονα, οι γκρίνιες και η σκληρή κριτική στα πεπραγμένα της κυβέρνησης.
Παράπονα και κριτική στην κυβέρνηση από τους δημάρχους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απίστευτη ταλαιπωρία μετά τις καθυστερήσεις στα έργα αποκατάστασης
Δύο μήνες έχουν περάσει από την κακοκαιρία «Μήδεια» τον περασμένο Φεβρουάριο και ακόμη δεν έχουν αποκατασταθεί οι βλάβες που προκλήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, στο τμήμα Αγιος Στέφανος-Αφίδνες της Βόρειας...
Απίστευτη ταλαιπωρία μετά τις καθυστερήσεις στα έργα αποκατάστασης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιτελική αποτυχία και στα μέσα μαζικής μεταφοράς
Ούτε τα μέσα σταθερής τροχιάς, που παγκοσμίως θεωρούνται τα πιο ανεπηρέαστα από τις καιρικές συνθήκες, έμειναν αλώβητα από τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία.
Επιτελική αποτυχία και στα μέσα μαζικής μεταφοράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «σπιτάκια» της οργής
Η μεθόδευση έχει αφήσει ανοιχτό το παράθυρο για σπατάλη δημόσιων χρηματοδοτήσεων για εξοπλισμό που θα έπρεπε να παρέχεται δωρεάν από τα συστήματα στους δήμους.
Τα «σπιτάκια» της οργής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερευνα OLAF: Κακοδιαχείριση από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Ασυλο
Παρατυπίες σχεδόν σε όλο το εύρος της εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Ασυλο (EASO) στη διαχείριση του προσφυγικού στην Ελλάδα καταλογίζει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης, η...
Ερευνα OLAF: Κακοδιαχείριση από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Ασυλο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα ερωτήματα για τα κονδύλια του Προσφυγικού
Ενδιαφέρουσες επισημάνσεις κάνει το Ποτάμι μελετώντας τις συμβάσεις που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ● Ελλιπή τα στοιχεία για τους τελικούς αποδέκτες από τα υπουργεία Οικονομίας και Προστασίας του...
Νέα ερωτήματα για τα κονδύλια του Προσφυγικού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας