Eνα κυκλοφοριακό «θαύμα» του ΟΑΣΘ συντελέστηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), αλλά η μετατροπή του σε επικοινωνιακή «λιμουζίνα»… τράκαρε -ευτυχώς χωρίς θύματα- στον Εύοσμο.
Το «θαύμα» υπό τον τίτλο «επιχειρησιακό σχέδιο ανάταξης του ΟΑΣΘ» παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΕΔ-ΚΜ, με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα να παρουσιάζει τα σχέδιά του, τα οποία τόσο ικανοποίησαν τους δημάρχους που εξέδωσαν και διθυραμβικό δελτίο Τύπου.
Σύμφωνα με αυτό, ο κ. Σκόδρας αναφέρθηκε στη «συνεργασία με τα ΚΤΕΛ με τα 125 νέα λεωφορεία που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό της περιαστικής ζώνης του νομού», ανακοίνωσε «την άμεση λειτουργία Κέντρου Διοίκησης και Διαχείρισης της κυκλοφορίας, που θα χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους του ΟΑΣΘ» και χαρακτήρισε τομή τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων, ενώ ενεργοποιεί «τη μίσθωση 80 ακόμη λεωφορείων για να καλύψουμε τις ανάγκες που θα προκύψουν σε καθημερινή βάση λόγω απόσυρσης των παλιών. Ταυτόχρονα προχωράμε στη μίσθωση νέων mini bus των 30 θέσεων που θα εξυπηρετούν περιοχές με στενούς δρόμους, αλλά και mini van για ΑμεΑ». Και πού να προσθέσουμε πως κάποια στιγμή θα τελειώσει και ο διαγωνισμός για 1.000 νέα λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
«Υπερβατική απόφαση»
Η παρουσίαση άρεσε τόσο στο Δ.Σ. της ΠΕΔ-ΚΜ που ο πρόεδρός του Ιγνάτιος Καϊτεζίδης αναγνώρισε ότι «ο ΟΑΣΘ ασφαλώς και δεν είναι ιδανική συγκοινωνία για τη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι γίνεται σοβαρή δουλειά». Μετά από αυτή τη διαπίστωση στη… βάση στοιχείων ο κ. Καϊτεζίδης αναστοχάστηκε ότι «δυστυχώς φτάσαμε τα τελευταία χρόνια η πόλη μας να μην έχει μέσα μαζικής μεταφοράς», αλλά δεν διευκρίνισε ποια χρόνια ακριβώς.
Ωστόσο εξήρε την πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης και προσωπικά του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο οποίος, «με μια υπερβατική απόφαση, κατάφερε να προικίσει τον ΟΑΣΘ με 49 λεωφορεία, γεγονός πρωτόγνωρο για την αυτοδιοίκηση». Στο ίδιο δελτίο Τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και μέλος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ εμφανίζεται κι αυτός «ικανοποιημένος για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με τα νέα λεωφορεία, για τα οποία, όπως είπε, συνέβαλε προσωπικά».
Εκ του δελτίου Τύπου συνάγεται ότι μόνο τη σκούφια τους δεν πέταξαν οι δήμαρχοι, οι οποίοι δεν είχαν καμιά απορία για τα τεκταινόμενα στον Οργανισμό. Ούτε ένας δεν ρώτησε αν ο Οργανισμός έχει ανταλλακτικά, γιατί δεν κυκλοφορούν 120 λεωφορεία που μπορούσαν να διορθωθούν, τι γίνεται στην κόντρα του κ. Σκόδρα με το συνδικάτο των εργαζομένων, γιατί οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τον πρόεδρο ότι τίποτα δεν πήγε καλά μέσα στην πανδημία, πώς αξιολογεί ο πρόεδρος το γεγονός ότι 7 εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους από κορονοϊό, έστω τι εννοεί όταν δηλώνει ότι ο ΟΑΣΘ πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί.
Δεν ρώτησαν καν τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης από τα 49 λεωφορεία Λιψίας πόσα είναι σε κυκλοφορία σήμερα, πού είναι τα υπόλοιπα και πώς θα κυκλοφορήσουν καλοκαιριάτικα χωρίς παράθυρα και κλιματισμό; Θα περιμέναμε τουλάχιστον να υπάρχει μια απάντηση για τις τελευταίες δηλώσεις του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών, Σίμου Δανιηλίδη, για «προβληματική έως ανύπαρκτη πλέον εξυπηρέτηση της περιοχής της Ευαγγελίστριας, μιας ολόκληρης συνοικίας πλησίον του κέντρου».
Αλλά το έχει η μοίρα των δελτίων Τύπου όταν μετατρέπονται σε… γεγονότα να «συγκρούονται» με τα γεγονότα. Κι έτσι, πριν ολοκληρωθεί ο επικοινωνιακός θρίαμβος, ήρθε η ανακοίνωση της ΔΑΣ-ΟΑΣΘ ότι είχαμε τροχαίο, καθώς δύο λεωφορεία του ΟΑΣΘ συγκρούστηκαν στη Νέα Πολιτεία Ευόσμου, στην οδό Σμύρνης, λίγο πριν από τον τερματικό σταθμό των λεωφορειακών γραμμών και μία επιβάτισσα τραυματίστηκε -ευτυχώς ελαφρά- και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.
Σύμφωνα με τη ΔΑΣ, «λεωφορείο τύπου Scania (με ηλικία άνω των 23 ετών) χτύπησε στο πίσω μέρος άλλο λεωφορείο του ΟΑΣΘ που εκείνη την ώρα ήταν σταματημένο στη στάση. Παρά την υπερπροσπάθεια του οδηγού να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα πέδησης του οχήματος (φρένα-χειρόφρενο) για να ακινητοποιήσει το όχημα, αυτό στάθηκε αδύνατο», ενώ «τα θύματα δεν ήταν περισσότερα επειδή η σύγκρουση έγινε μία στάση πριν από το τέρμα και έτσι ο περισσότερος κόσμος είχε αποβιβαστεί».
Και η ΔΑΣ καταλήγει πως «από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι δεν πρόκειται για ακόμα ένα «μεμονωμένο περιστατικό» ή για κάποια «αστοχία υλικού», αλλά για ένα προμελετημένο έγκλημα εις βάρος επιβατών και εργαζομένων! Πλήθος από παρόμοια περιστατικά έχουν επανειλημμένως συμβεί με λεωφορεία του συγκεκριμένου τύπου (Scania) αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Το υπουργείο και η διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για το νέο έγκλημα και να μην τολμήσουν ούτε να σκεφτούν να χρεώσουν το ατύχημα στον εργαζόμενο οδηγό, ο οποίος στην προσπάθειά του να ακινητοποιήσει το όχημα τραυματίστηκε ελαφρά και αυτός».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας