• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.6°C / 26.8°C
    2 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.6°C / 22.1°C
    1 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.0°C / 23.3°C
    1 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.0°C / 21.5°C
    2 BF
    78%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.4°C / 17.2°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 22.9°C
    1 BF
    83%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 26.6°C
    3 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 16.9°C / 23.9°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.8°C / 26.8°C
    2 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 20.6°C / 26.8°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    92%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 18.5°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.5°C / 21.2°C
    2 BF
    51%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 18.8°C / 24.9°C
    1 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.8°C / 27.1°C
    0 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.3°C / 21.0°C
    2 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.7°C / 22.2°C
    1 BF
    97%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    1 BF
    85%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αδιάβλητο με... 250 ευρώ μηνιαίως

  • A-
  • A+
Σε διαβούλευση το σχέδιο αναμόρφωσης του συστήματος εκπαίδευσης και εξετάσεων υποψηφίων οδηγών ● Παράθυρο για ένταξη και ιδιωτών στο Μητρώο Εξεταστών, στο οποίο αυτοδίκαια εγγράφονται όσοι δημόσιοι υπάλληλοι είναι ήδη πιστοποιημένοι ως εξεταστές και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι (ΤΕ/ΠΕ) εφόσον δεν έχουν υποπέσει σε βαριά πειθαρχικά παραπτώματα ή σε τροχαίες παραβάσεις που εντάσσονται στο «πόιντ σίστεμ».
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μηνιαία αποζημίωση 250 ευρώ θα λαμβάνουν οι ιδιώτες που θέλει η κυβέρνηση να εντάξει ως εξεταστές για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Αυτό, μεταξύ άλλων, προβλέπεται στο νομοσχέδιο που κατέθεσε σε διαβούλευση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «με σκοπό την προαγωγή της διαφάνειας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας», μέσα από την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.

Για το νομοσχέδιο και τις βασικές του προβλέψεις είχε γίνει παρουσίαση στο υπουργικό συμβούλιο τον περασμένο Ιανουάριο. Το κείμενο του νομοσχεδίου βγήκε τώρα στη δημοσιότητα, χωρίς όμως να φωτίζει ιδιαιτέρως το «θολό τοπίο» που δημιουργείται γύρω από τη σκοπιμότητα των αλλαγών.

Ιδιώτες εξεταστές: Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι πρακτικές δοκιμασίες των υποψηφίων οδηγών θα διενεργούνται από όσους εντάσσονται στο Μητρώο Εξεταστών. Στο Μητρώο αυτό εγγράφονται όσοι δημόσιοι υπάλληλοι είναι ήδη πιστοποιημένοι ως εξεταστές και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης ενδιαφέροντος που θα ορίζει τα απαιτούμενα προσόντα και εφόσον δεν έχουν υποπέσει σε βαριά πειθαρχικά παραπτώματα ή σε τροχαίες παραβάσεις που εντάσσονται στο «πόιντ σίστεμ». Εντάσσονται όμως και υποψήφιοι από τον ιδιωτικό τομέα αφού παρακολουθήσουν ειδικά προγράμματα θεωρητικής κατάρτισης. Η μηνιαία αμοιβή για όλους τους παραπάνω είναι 250 ευρώ – και αν αυτό αποτελεί ένα επιμίσθιο για τους δημοσίους υπαλλήλους, τι είδους κίνητρο μπορεί να αποτελεί για έναν ιδιώτη;

Εξεταστής- συνοδηγός: Στην πρακτική δοκιμασία, ο δάσκαλος οδήγησης παραμένει μέσα στο όχημα αλλά μετακινείται στο πίσω κάθισμα. Στη θέση του συνοδηγού μετακινείται ο εξεταστής που θα είναι πλέον ένας – αντί δύο στο ισχύον σύστημα που κάθονται πίσω. Σύμφωνα με το ενημερωτικό του υπουργείου, με αυτόν τον τρόπο «σταματά το φαινόμενο του να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτής στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου κατά τη διάρκεια της εξέτασης». Δεν γίνεται όμως αντιληπτό γιατί να παραμένει ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα. «Μήπως για να είναι το εξιλαστήριο θύμα σε περιπτώσεις διαφθοράς;» αναρωτιέται ο Αρης Ζωγράφος, πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης. Αγνωστο επίσης παραμένει εάν οι εξεταστές θα μπορούν να αξιοποιούν τα ειδικά χειριστήρια που υπάρχουν στα οχήματα εκπαίδευσης για να παρεμβαίνουν σε έκτακτη ανάγκη.

Κάμερες: Ο εξεταστής θα είναι υπεύθυνος και για τη φορητή κάμερα που θα τοποθετείται μέσα στο όχημα για να μαγνητοσκοπείται η διαδικασία της εξέτασης. Η κάμερα θα είναι υψηλής ευκρίνειας, με λήψη 360 μοιρών, μικρόφωνο και αποσπώμενη κάρτα μνήμης. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας της κάμερας, η εξέταση διακόπτεται. Την επόμενη μέρα ο εξεταστής παραδίδει κάμερα και κάρτα μνήμης στην αρμόδια Διεύθυνση και αν διαπιστωθεί ότι η κάρτα μνήμης δεν περιέχει το προβλεπόμενο αποθηκευμένο υλικό, οι εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον εν λόγω εξεταστή ακυρώνονται.

Ενσταση: Υποψήφιος οδηγός που κόπηκε στην πρακτική δοκιμασία έχει δικαίωμα να καταθέσει ένσταση εντός 10 ημερών, πληρώνοντας 60 ευρώ. Για την ένσταση μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό που έχει εγγραφεί στην κάμερα το οποίο διατηρείται για έξι μήνες από την ημέρα των εξετάσεων. Η ένσταση εξετάζεται από την Επιτροπή Εποπτείας και Ενστάσεων. Εφόσον γίνει δεκτή, ο υποψήφιος παίρνει δίπλωμα μόνο εάν έχει συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο εξέτασης και δεν διεκόπη πρόωρα η δοκιμασία. Αλλιώς, επαναπρογραμματίζεται η εξέτασή του. Το υλικό από τις κάμερες μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο πλαίσιο των ελέγχων που θα ασκούν οι επόπτες.

Επόπτες: Για την εποπτεία του όλου συστήματος καταρτίζεται και Μητρώο Εποπτών στο οποίο θα εγγράφεται το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας. Οι επόπτες θα λαμβάνουν επίσης μηνιαίως 250 ευρώ και θα ελέγχουν εάν τηρούνται τα προβλεπόμενα στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις μέσα από δειγματοληπτικούς ελέγχους, ενώ θα συμμετέχουν στην εξέταση των ενστάσεων.

17χρονοι: Οσοι έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους θα μπορούν να παρακολουθούν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης και να δώσουν θεωρητικές εξετάσεις. Ομως για την πρακτική δοκιμασία θα πρέπει να περιμένουν να κλείσουν τα 18.

Πλήθος θεμάτων, όπως το ειδικότερο περιεχόμενο των μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης, η ελάχιστη απαιτούμενη διάρκεια και ο τόπος διεξαγωγής των πρακτικών δοκιμασιών, η κατηγοριοποίηση των οδηγικών σφαλμάτων και η επίπτωσή τους στην αξιολόγηση των υποψηφίων οδηγών στην πρακτική δοκιμασία, η σχετική βαθμολόγηση των υποψηφίων οδηγών, η διενέργεια πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών με αναπηρίες σε διασκευασμένα οχήματα και ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών δικύκλων δεν ρυθμίζονται από το νομοσχέδιο αλλά με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν στη συνέχεια.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξέρεις από βέσπα; Ναι, αν έχεις δίπλωμα αυτοκινήτου
Στην Ολομέλεια της Βουλής θα συζητηθεί το νομοσχέδιο για τη μικροκινητικότητα που προβλέπει ισοδυναμία των διπλωμάτων οδήγησης Ι.Χ. (κατηγορία Β) με εκείνα των δικύκλων (κατηγορίες ΑΜ και Α1).
Ξέρεις από βέσπα; Ναι, αν έχεις δίπλωμα αυτοκινήτου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα βερεσέδια της ΥΠΑ
Επιστολή της ΕΝΗΜΑΕΚ προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών διαμαρτυρόμενη για την απαράδεκτη στάση της διοίκησης ΥΠΑ στο θέμα της αποζημίωσης δεδουλευμένης εργασίας.
Τα βερεσέδια της ΥΠΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετ’ εμποδίων η επανέναρξη λειτουργίας των σχολών οδήγησης από σήμερα
Κενά και σημαντικές ελλείψεις στις κυβερνητικές αποφάσεις για την επανέναρξη λειτουργίας των σχολών οδήγησης από σήμερα Δευτέρα, μετά το εξάμηνο λουκέτο, εντοπίζουν οι εκπαιδευτές.
Μετ’ εμποδίων η επανέναρξη λειτουργίας των σχολών οδήγησης από σήμερα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιακή πινακίδα με... αυτοκόλλητα γράμματα σε «νέο» λεωφορείο
Σε «βασίλειο της πατέντας» εξελίσσονται τα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. προκειμένου τα προβληματικά λεωφορεία που μισθώθηκαν να βγαίνουν όπως όπως στον δρόμο και η κυβέρνηση να επαίρεται ότι έδωσε λύση.
Ψηφιακή πινακίδα με... αυτοκόλλητα γράμματα σε «νέο» λεωφορείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακριβό φιάσκο με τα λεωφορεία
Σε προμήθεια νέων οχημάτων με κόστος πάνω από μισό εκατομμύριο το ένα οδηγεί το κυβερνητικό φιάσκο με την απόκτηση μισθωμένων αστικών λεωφορείων λόγω των βλαβών τους.
Ακριβό φιάσκο με τα λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σαράντα μεταχειρισμένα λεωφορεία ξεκινούν δρομολόγια
Σε αξονικές γραμμές της Αθήνας, πολλές από τις οποίες έχουν μεγάλη επιβατική κίνηση και χρησιμοποιούν αποκλειστικώς αρθρωτά λεωφορεία, θα δρομολογηθούν κατα προτεραιότητα τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που...
Σαράντα μεταχειρισμένα λεωφορεία ξεκινούν δρομολόγια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας