• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.8°C / 27.8°C
    3 BF
    26%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.6°C / 27.2°C
    2 BF
    28%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 18.3°C / 25.0°C
    2 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 16.7°C / 20.0°C
    3 BF
    42%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    4 BF
    64%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 25.6°C
    3 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    2 BF
    23%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.4°C / 25.0°C
    2 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.0°C / 23.3°C
    3 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    4 BF
    47%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 25.0°C
    2 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    3 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.1°C / 27.0°C
    4 BF
    26%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 27.8°C
    4 BF
    27%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 24.0°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.6°C / 28.3°C
    3 BF
    18%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 24.0°C
    4 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 25.6°C
    1 BF
    47%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    2 BF
    23%
Ακριβό φιάσκο με τα λεωφορεία
EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακριβό φιάσκο με τα λεωφορεία

  • A-
  • A+
Στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ βρέθηκε χθες ο τομεάρχης Υποδομών - Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππάς, όπου διαπιστώθηκε ότι 8 από τα 40 μισθωμένα «νέα» λεωφορεία έχουν βγάλει βλάβες, τα μισά δεν εκτελούν δρομολόγια, ενώ το κόστος ενοικίασης «είναι λίγο χαμηλότερο από το κόστος αγοράς ίδιου αριθμού νέων». ● Ολοταχώς για την προμήθεια 800 καινούργιων.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά το κυβερνητικό φιάσκο με την απόκτηση μισθωμένων αστικών λεωφορείων, πολλά από τα οποία βγάζουν συνεχώς βλάβες, οδηγεί σε προμήθεια νέων οχημάτων με κόστος πάνω από μισό εκατομμύριο το ένα!

Στη χθεσινή συγκοινωνιακή επικαιρότητα επικράτησε ο διαξιφισμός ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ για την ποιότητα των λεωφορείων που απέκτησε η ΟΣΥ. Ομως προχθές (11/4) έληξε η προθεσμία για την κατάθεση σχολίων στην προκαταρκτική διαβούλευση του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών για την προμήθεια 800 νέων λεωφορείων, διαφόρων τύπων, με συνολικό προϋπολογισμό 372 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή 465.000 ευρώ έκαστο κατά μέσον όρο.

Για τις ανάγκες της σύγκρισης, η ΟΣΥ συμφώνησε για το λίζινγκ να πληρώνει μίσθωμα 2.500-2.800 ευρώ τον μήνα ανά λεωφορείο. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουν δοθεί ώς το τέλος της τετραετίας περίπου 150.000 ευρώ ανά όχημα εφόσον επιλεγεί να γίνει και οριστική εξαγορά. Εάν λοιπόν δαπανηθεί τέτοιο ποσόν για μεταχειρισμένα, πώς να μη δοθούν τριπλάσια για τα καινούρια;

Στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη βρέθηκε αξημέρωτα χθες ο τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκος Παππάς, τρία 24ωρα μετά τη φιέστα-παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη την Παρασκευή. Ο Ν. Παππάς πραγματοποίησε αυτοψία με ευρήματα πολλά και, σημαντικότερο, μια φωτογραφία από το βιβλίο όπου καταγράφονται οι βλάβες.

Υπενθυμίζεται ότι έως τώρα, από τα 293 μεταχειρισμένα λεωφορεία έχουν τεθεί σε κυκλοφορία τα 40 που δεν σταθμεύουν όλα στην Πέτρου Ράλλη. Το βιβλίο βλαβών του συγκεκριμένου αμαξοστασίου, όπως φαίνεται στη σχετική φωτογραφία, δείχνει ότι 8 λεωφορεία Solaris (μισθωμένα μέσω Εθνικής Leasing) έχουν «βγάλει» διάφορες βλάβες στις πόρτες, στις πινακίδες που δείχνουν τα δρομολόγια, στους κινητήρες, αισθητήρες καυσαερίων, διαρροές λαδιού και προβλήματα τροφοδοσίας.

Στην ανακοίνωση που ακολούθησε, ο κ. Παππάς κατήγγειλε ότι «περίπου τα μισά οχήματα δεν εκτελούν δρομολόγια». Πρόσθεσε ότι τα πολλά γράφουν έως και 700.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ, ότι έχουν ελάχιστα ανοιγόμενα παράθυρα, για να καταλήξει ότι το κόστος ενοικίασης «είναι λίγο χαμηλότερο από το κόστος αγοράς ίδιου αριθμού νέων». «Δαπανήθηκαν 51 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια ενοικίασης, με δυνατότητα μετέπειτα αγοράς τους με επιπλέον 5 εκατ. ευρώ, όταν η αξία αγοράς ίδιου αριθμού οχημάτων δεν θα ξεπερνούσε τα 61 εκατ. ευρώ», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση.

Το βιβλίο βλαβών στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη

Ακολούθησε απάντηση και ανταπάντηση. Ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Κ. Καραμανλής διένειμε ως δελτίο Τύπου όσα είπε στον τηλεοπτικό ΣΚΑΪ μιλώντας για «πολιτικό ψεύδος και θράσος» του ΣΥΡΙΖΑ.

Χαρακτήρισε ανυπόστατα όσα ανέφερε ο Ν. Παππάς για ακινητοποίηση λεωφορείων λόγω βλαβών: «Κατανοώ το προσωπικό αδιέξοδο του κ. Παππά και το πολιτικό αδιέξοδο του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς μετά από 10 χρόνια πρώτη φορά βγαίνουν νέα λεωφορεία στους δρόμους, αλλά τα μαθηματικά του δεν είναι σωστά.

Είπε ότι 27 λεωφορεία μπήκαν σε κυκλοφορία και 23 είναι χαλασμένα, 27 και 23 κάνουν 50, αλλά έχουμε παραλάβει μέχρι τώρα 40 λεωφορεία», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για πανικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μετά τις μαθηματικές παρατηρήσεις, ο υπουργός επικαλέστηκε στοιχεία της τηλεματικής που δείχνουν ότι την Παρασκευή κυκλοφόρησαν 37 από τα 40 λεωφορεία, χωρίς να αναφέρει και πόσα δρομολόγια έκαναν.

«Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής θα πρέπει να ντρέπονται, όχι να κομπάζουν», ανέφερε στην ανταπάντησή του ο Ν. Παππάς μέσω της οποίας επαναδημοσιοποίησε τη φωτογραφία από το βιβλίο βλαβών της Πέτρου Ράλλη.

Περίπου την ίδια ώρα στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών απαντούσε σε ερώτηση του ΜέΡΑ25 για το ίδιο θέμα και ο ερωτών βουλευτής Κρίτων Αρσένης ανέφερε πως είναι ακινητοποιημένα και τα 40 λεωφορεία, ενώ το απόγευμα εξέδωσε ανακοίνωση και το Παρατηρητήριο Fake News της Νέας Δημοκρατίας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιακή πινακίδα με... αυτοκόλλητα γράμματα σε «νέο» λεωφορείο
Σε «βασίλειο της πατέντας» εξελίσσονται τα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. προκειμένου τα προβληματικά λεωφορεία που μισθώθηκαν να βγαίνουν όπως όπως στον δρόμο και η κυβέρνηση να επαίρεται ότι έδωσε λύση.
Ψηφιακή πινακίδα με... αυτοκόλλητα γράμματα σε «νέο» λεωφορείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φιέστα Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο τα χαράματα
Αξημέρωτα Παρασκευής στην Πέτρου Ράλλη, με προβολείς, κάμερες, περιπολικά, drones και τον πρωθυπουργό να επαίρεται για τα «καινούργια» λεωφορεία ηλικίας 10 ετών, έγινε η φιέστα στην οποία η «Εφ.Συν.» είχε...
Φιέστα Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο τα χαράματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σαράντα μεταχειρισμένα λεωφορεία ξεκινούν δρομολόγια
Σε αξονικές γραμμές της Αθήνας, πολλές από τις οποίες έχουν μεγάλη επιβατική κίνηση και χρησιμοποιούν αποκλειστικώς αρθρωτά λεωφορεία, θα δρομολογηθούν κατα προτεραιότητα τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που...
Σαράντα μεταχειρισμένα λεωφορεία ξεκινούν δρομολόγια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λεωφορείο ο πόνος
Την ώρα που σε καθημερινή βάση αυξάνονται τα κρούσματα του κορονοϊού ανάμεσα στους εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει φιέστα για τη δρομολόγηση των πρώτων από...
Λεωφορείο ο πόνος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Πορτοσάλτε το έλεγε, ο Καραμανλής το έκανε πράξη
Φωτιές άναψε τροπολογία της τελευταίας στιγμής που επιτρέπει στους συγκοινωνιακούς φορείς να αναθέσουν απευθείας προμήθειες μηχανημάτων καθαρισμού αέρα για την προφύλαξη των επιβατών από τον Covid-19.
Ο Πορτοσάλτε το έλεγε, ο Καραμανλής το έκανε πράξη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας