• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.3°C / 19.0°C
    1 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.3°C / 17.8°C
    1 BF
    71%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.6°C / 19.5°C
    2 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.4°C
    2 BF
    63%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.2°C / 15.9°C
    2 BF
    55%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.6°C / 17.1°C
    0 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 12.9°C
    1 BF
    62%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.2°C / 18.6°C
    1 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 19.2°C
    4 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.9°C / 17.9°C
    1 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 17.8°C
    4 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 15.6°C
    2 BF
    59%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.9°C / 21.9°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.5°C
    3 BF
    72%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.4°C / 16.5°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 22.8°C
    3 BF
    59%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.5°C / 19.2°C
    0 BF
    58%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.7°C / 15.5°C
    2 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 17.8°C
    1 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    2 BF
    73%

Σε κίνδυνο η ζωή των εγκλωβισμένων ναυτικών

  • A-
  • A+

Σε κίνδυνο βρίσκεται πλέον η ζωή των 21 ναυτικών και του ενός τεχνικού, που βρίσκονται εγκλωβισμένοι εδώ και πολλούς μήνες στο υπό ελληνική σημαία φορτηγό πλοίο «ANGELIC POWER» ανοιχτά της Κίνας.

Αυτό κάνουν γνωστό ναυτεργατικά σωματεία μετά από επικοινωνία που έχουν με τους 8 Ελληνες ναυτικούς, οι οποίοι βρίσκονται ανάμεσα στα 21 μέλη του πληρώματος του πλοίου.

Συγκεκριμένα, η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ τονίζει ότι η κατάσταση στο πλοίο, το οποίο έχει εγκαταλείψει στη ράδα στις ακτές της Κίνας η ελληνική εταιρεία PANTHALASSA MARITIME CORP που έχει τη διαχείριση του πλοίου, είναι τραγική και η υγεία των ναυτεργατών βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση. Σε επανειλημμένες τηλεφωνικές επικοινωνίες του προέδρου της ΠΕΝΕΝ με μέλη του πληρώματος του πλοίου προκύπτουν τα παρακάτω ανησυχητικά στοιχεία:

  • Πέντε μέλη του πληρώματος έχουν άμεση ανάγκη (μεταξύ των οποίων και ο πλοίαρχος) ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Εδώ και μέρες έχουν τελειώσει τα φάρμακά τους τα οποία είχαν στην διάθεσή τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα προβλήματα υγείας.
  • Η ψυχολογική κατάσταση των 22 ναυτεργατών έχει επιβαρυνθεί δραματικά αφού ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται έως και 17 μήνες εγκλωβισμένοι στο πλοίο, ενώ έχουν ξεπεράσει τους 8 μήνες που παραμένουν στο συγκεκριμένο αγκυροβόλιο.
  • Τα κατεψυγμένα πλέον τρόφιμα επαρκούν για όχι περισσότερο από 10 μέρες και αυτά πλέον τα καταναλώνουν με το σταγονόμετρο.
  • Τα καύσιμα του πλοίου τελειώνουν σε 4 - 5 μέρες και εάν για λόγους ασφάλειας το πλοίο χρειαστεί να κινηθεί είναι πολύ αμφίβολο εάν με τα διαθέσιμα καύσιμα στο πλοίο θα μπορέσουν να κινηθούν.
  • Το ναυτολόγιο του πλοίου έχει λήξει, το ίδιο αφορά και το πιστοποιητικό P&I, ακόμη και οι ηλεκτρονικοί χάρτες παραμένουν απλήρωτοι. Επίσης το σύνολο του πληρώματος παραμένει απλήρωτο για δύο μήνες ενώ επιβαίνων τεχνικός στο πλοίο έχει να λαμβάνει μισθούς 5 μηνών. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ το πλοίο απέχει από την στεριά 4-5 μίλια και από το κοντινότερο ασφαλές λιμάνι 45 μίλια.

«Οι ναυτεργάτες έχουν γίνει μπαλάκι του πινγκ πογκ ανάμεσα στις εμπλεκόμενες εταιρίες, του ναυλωτή και του ατζέντη του πλοίου και το χειρότερο όλων οι επίσημες αρχές της χώρας έως τώρα έχουν αποτύχει οικτρά να δώσουν λύση στο άμεσο και επείγον πρόβλημα της παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που έχουν ανάγκη συγκεκριμένα μέλη του πληρώματος» καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ και κάνει γνωστό ότι τις επόμενες μέρες πρόκειται να εκδικαστεί σε κινεζικό δικαστήριο η απαίτηση του ναυλωτή (κινέζος) προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία, όμως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα σε αυτό, δεν ε ίναι καθόλου σίγουρο ότι θα δοθεί τέλος και στον γολγοθά των 22 ναυτεργατών του πλοίου.

Για όλους αυτούς τους λόγους ζητά να κινηθεί ταχύτατα η διαδικασία απόδοσης ευθυνών, να προσαχθεί ο πλοιοκτήτης με εισαγγελική διαταγή όχι μόνο να δώσει εξηγήσεις αλλά να τακτοποιήσει επειγόντως τις οικονομικές εκκρεμότητες προς τον ατζέντη (λέγεται ότι του οφείλει περί τις 100 χιλιάδες δολάρια) ώστε χωρίς πλέον καμιά καθυστέρηση να εξασφαλιστεί η πρόσβαση των ασθενούντων ναυτεργατών στις υπηρεσίες για την υγειονομική τους φροντίδα.

Επίσης τα τρία ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ επιτίθενται στον υπουργό Ναυτιλίας λέγοντας πως αποτελεί πρόκληση για τους εγκλωβισμένους ναυτεργάτες η δήλωσή του  για «έντονο ενδιαφέρον στον απεγκλωβισμό τους» και τονίζουν ότι «η κυβέρνηση, ο υπουργός Ναυτιλίας, ο υπουργός Εξωτερικών, οι υπηρεσίες τους, φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για την τραγική κατάσταση των ναυτεργατών και για οποιαδήποτε εξέλιξη σε βάρος της υγείας τους».
Στη συνέχεια οι διοικήσεις των τριών σωματείων κάνουν γνωστή νέα καταγγελία από τους ναυτεργάτες που βρίσκονται στο πλοίο. Σύμφωνα με αυτή στις 26 Μάρτη επιβιβάσθηκε στο πλοίο ο ναυτικός πράκτορας για να επιδώσει έγγραφα για σχετικό δικαστήριο μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και των παραληπτών του φορτίου. Σε ερωτήσεις που του υπέβαλαν για τα προβλήματα τους απάντησε ότι: «Δεν νοιάζει κανέναν η υγεία σας και ο επαναπατρισμός σας. Επί λέξη μας είπε κατάμουτρα ότι και να πεθάνουμε δεν φέρει καμία ευθύνη».

Στην καταγγελία γίνεται αναλυτική αναφορά για την κατάσταση του κάθε ναυτεργάτη:

ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: 15 μήνες στο πλοίο, έντονες ζαλάδες, σοβαρό πρόβλημα υγείας με τα δόντια, 3 φορές λιποθυμία με παλμούς 137. Μετά από επικοινωνία με «Ερυθρό Σταυρό» επιβάλλεται να μεταβεί στη στεριά. Έντονο στρες.

ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: 17 μήνες στο πλοίο, με θρόμβωση.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ: 9 μήνες στο πλοίο, έχασε το διδακτικό έτος στη σχολή του, υποφέρει από υψηλή πίεση.

Β’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ: 9 μήνες στο πλοίο.

Γ’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ: 17 μήνες στο πλοίο, υποφέρει στην άνω γνάθο από σοβαρό οδοντιατρικό πρόβλημα.

ΝΑΥΚΛΗΡΟΣ: 9 μήνες στο πλοίο, πάρα πολύ υψηλή πίεση.

ΕΠΙΒΑΙΝΩΝ (Τεχνικός): 9 μήνες στο πλοίο υποφέρει από κρίσεις πανικού, δερματολογικό πρόβλημα, σύμφωνα με τον «Ερυθρό Σταυρό» πρέπει να τον δει καρδιολόγος και νευρολόγος.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΒΟΥΛΗ
Στη Βουλή το θέμα των εγκλωβισμένων ναυτικών 
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταφέροντας πληροφορίες από τους συγγενείς των Ελλήνων ναυτικών, σημειώνουν την κρίσιμη κατάσταση την οποία βιώνει το πλήρωμα και τους άμεσους κινδύνους που διατρέχει η ζωή τους.
Στη Βουλή το θέμα των εγκλωβισμένων ναυτικών 
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγωνιώδεις κινήσεις απεγκλωβισμού
Αναζητείται λύση για τους 21 ναυτικούς και έναν τεχνικό του φορτηγού πλοίου «Αngelic Power», που παραμένουν σε πολύμηνη «ομηρία» ανοιχτά της Κίνας ● Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις κατά της διαχειρίστριας...
Αγωνιώδεις κινήσεις απεγκλωβισμού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Oκτώ μήνες όμηροι!
Eγκλωβισμένοι για πολλούς μήνες στο υπό ελληνική σημαία φορτηγό πλοίο «Αngelic Power», το οποίο είναι αγκυροβολημένο ανοιχτά της Κίνας, βρίσκονται 22 ναυτεργάτες, ανάμεσά τους ο Ελληνας πλοίαρχος και άλλοι 8...
Oκτώ μήνες όμηροι!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Στάχτη στα μάτια των ναυτεργατών»
Τις επιφυλάξεις της για τα μέτρα που ανακοίνωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων των ναυτικών, διατυπώνει η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου...
«Στάχτη στα μάτια των ναυτεργατών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απεργούν και σήμερα οι ναυτεργάτες
Η συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι των 13 ναυτεργατικών σωματείων με τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, έπειτα από πρωτοβουλία του τελευταίου, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση που έλαβαν οι...
Απεργούν και σήμερα οι ναυτεργάτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντίδραση της ΠΕΠΕΝ για τη σύλληψη του πλοιάρχου του «SIFNOS JET»
Τη σύλληψη του πλοιάρχου του επιβατηγού-οχηματαγωγού-ταχύπλοου πλοίου «SIFNOS JET», με την κατηγορία της μεταφοράς υπεράριθμων επιβατών από το Λιμάνι της Πάρου, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων...
Αντίδραση της ΠΕΠΕΝ για τη σύλληψη του πλοιάρχου του «SIFNOS JET»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας