• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.2°C / 40.6°C
    2 BF
    25%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.4°C / 38.8°C
    1 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.0°C / 39.8°C
    1 BF
    35%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 37.5°C
    1 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.9°C / 35.7°C
    3 BF
    29%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.8°C / 37.0°C
    2 BF
    13%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.8°C / 33.4°C
    0 BF
    12%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    37°C 32.6°C / 38.5°C
    2 BF
    14%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.8°C / 38.3°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 36.9°C
    1 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    35°C 29.9°C / 36.1°C
    2 BF
    24%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.6°C / 33.7°C
    2 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 33.9°C
    2 BF
    55%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.5°C / 35.9°C
    0 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    38°C 32.5°C / 38.8°C
    2 BF
    21%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.7°C / 40.8°C
    2 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.4°C / 40.9°C
    1 BF
    11%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.1°C / 33.3°C
    0 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.5°C / 38.9°C
    3 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.8°C / 33.8°C
    3 BF
    13%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παρέμβαση πολιτών για το στρατόπεδο Παύλου Μελά

  • A-
  • A+
Θέτουν κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη δημιουργία Μουσείου Εθνικής Αντίστασης.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σε συνέχεια δύο δημοσιευμάτων της «Εφ.Συν.» σχετικά με την ανάπλαση του στρατοπέδου Παύλου Μελά στη Θεσσαλονίκη (25/2/2021, «“Σαπίζει” το στρατόπεδο Παύλου Μελά», 5/3/2021, «Ο σταθμός Βενιζέλου και το πάρκο Παύλου Μελά») η εφημερίδα μας έλαβε και δημοσιεύει εκτενή παρέμβαση πολιτών που αυτοπροσδιορίζονται ως «Ομάδα δημόσιας συζήτησης» με τον τίτλο «Επειδή η μισή αλήθεια δεν είναι η αλήθεια».

Στο κείμενο σχολιάζεται σημείο προς σημείο η ανακοίνωση - απάντηση του Δήμου Παύλου Μελά στο δημοσίευμά μας και, κυρίως, τίθεται για πρώτη φορά ένα κρίσιμο ερώτημα: αν «όλη αυτή η ενορχήστρωση αποτελεί στρατηγική ακύρωσης του Α2 για την αποτροπή δημιουργίας Μουσείου Εθνικής Αντίστασης στον ιστορικό μαρτυρικό τόπο, όπου φυλακίστηκαν και εκτελέστηκαν Ελληνες αντιστασιακοί την περίοδο της ναζιστικής κατοχής, και αντ’ αυτού προωθείται ένα αρχαιολογικό μουσείο, το οποίο δεν έχει καμία ιστορική ή άλλη σχέση με τον χώρο του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά».

Στο κείμενό της η ομάδα τονίζει ότι «το έργο είναι σε κίνδυνο ως προς την υλοποίησή του και η πιθανή απώλεια των πόρων του των 20.000.000 ευρώ θα αποστερήσει από τον Δήμο Παύλου Μελά, αλλά και από όλη τη Θεσσαλονίκη, ένα σημαντικό αναπτυξιακό κονδύλιο», ενώ «η προωθούμενη Προγραμματική Σύμβαση επιφέρει εκχώρηση κυρίαρχου δικαιώματος του Δήμου Παύλου Μελά σε μια αδύναμη Αναπτυξιακή Εταιρεία, την πλειοψηφία της οποίας έχει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ενώ ο Δήμος Παύλου Μελά συμμετέχει με το αδύναμο ποσοστό του 4%, η οποία με βάση την προωθούμενη Προγραμματική Σύμβαση δεν θα ελέγχεται από κανέναν για τη χρηστή διαχείριση των πόρων του έργου αφού τα όργανα ελέγχου της προηγούμενης περιόδου έχουν διαλυθεί».

Σύμφωνα με την ομάδα, αφού το δημοτικό συμβούλιο του δήμου γίνεται όργανο το οποίο παρακάμπτεται διά της Οικονομικής Επιτροπής, παραμένει άγνωστο σε ποιον θα ανήκει το «νέο» μουσείο που ανακοινώθηκε, αφού στην προγραμματική σύμβαση δεν διευκρινίζεται «αν θα έχει Νομική Προσωπικότητα, ποιος θα καλύπτει τα λειτουργικά και άλλα έξοδά του και βέβαια και κυρίως: ποια αρχαιολογικά ευρήματα θα μεταφερθούν εκεί και γιατί εκεί που αποτελεί δημοτική περιουσία, η οποία κατακτήθηκε με αγώνες των αιρετών επί 20 χρόνια».

Αναλυτικά το κείμενο της παρέμβασης

Επειδή η μισή αλήθεια δεν είναι αλήθεια...

Ο Δήμος Παύλου Μελά το Σάββατο 27/2/2021 εξέδωσε Δελτίου Τύπου σχετικά με δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου (efsyn και Voria) που αναπαράχθηκαν και σχολιάστηκαν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, με θέμα τα τεκταινόμενα στο έργο ανάπλασης του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά και απόδοσης του ως Μητροπολιτικού Πάρκου, ενώ ακολούθησε ανταπάντηση της efsyn η οποία θέτει μια σειρά από ερωτήματα για τα οποία ο Δήμος Παύλου Μελά πρέπει να πάρει άμεσα θέση.

Στο Δελτίο Τύπου ο Δήμος Παύλου Μελά επιχειρεί να διαψεύσει τα ευρήματα της δημοσιογραφικής έρευνας και απαντά, αναφερόμενος όμως στην μισή αλήθεια η οποία σκοπό έχει περισσότερο να συσκοτίσει παρά να την διαφωτίσει την συζήτηση.

Μετά από αυτήν την απάντηση αναφέρονται παρακάτω οι πραγματικές πτυχές του θέματος (κάποιες από τις οποίες συνειδητά ή μη αποκρύπτονται από το ΔΤ του Δήμου) και παρατίθενται όλες οι πληροφορίες προς αποσαφήνιση και κατανόηση της αλήθειας.

Το συνολικό έργο της ανάπλασης του πρώην στρατοπέδου αποτελεί ένα σύνθετο έργο το οποίο στην παρούσα φάση έχει 2 διακριτά μέρη : 

  1. Το έργο της Περιβαλλοντικής αναβάθμισης του πρώην Στρατοπέδου για την μετατροπή του σε Μητροπολιτικό Πάρκο και την απόδοση χώρων πρασίνου με φυτεύσεις, διαδρομές αναψυχής κλπ. και
  2. Το έργο της αποκατάστασης και λειτουργίας του κτηρίου Α2 στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού αξιοποίησης και επαναλειτουργίας με νέες χρήσεις των κτιρίων εντος του χώρου πολλά από τα οποία είναι διατηρητέα.

Σε ότι αφορά στο πρώτο έργο της μετατροπής του χώρου σε πάρκο, πράγματι η μελετητική ωρίμανση του έγινε από τις «υποστελεχωμένες» (όπως ο ίδιος ο Δήμος τις αποκαλεί) Υπηρεσίες του Δήμου μέχρι του επιπέδου των οριστικών μελετών με δυο  (!) εξωτερικές βοήθειες Συμβούλου και Μελετητή και ολοκληρώθηκε σε επίπεδο μελετών εφαρμογής και τευχών δημοπράτησης με τρίτη εξωτερική βοήθεια από την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΜΑΘ ΑΕ που λειτούργησε ως Σύμβουλος των Υπηρεσιών του Δήμου, οι οποίες είχαν και την τελική ευθύνη και έγκριση αφού πρώτα οι εργασίες της ΜΑΘ περνούσαν από τον ελεγκτικό μηχανισμό της Μονάδας Οργάνωσης Διαχείρισης του Υπουργείου Ανάπτυξης (ΜΟΔ) και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης.

Μετά την ολοκλήρωση αυτής της φάσης πράγματι οι  Υπηρεσίες του Δήμου Παύλου Μελά προχώρησαν στην Δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 20.000.000 Ευρώ με χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΕΣΠΑ 2014 - 2020, στις αρχές Απριλίου του 2020 φθάνοντας έτσι με τις καθυστερήσεις σε οριακό χρόνο, αφού είναι γνωστό ότι το ΕΣΠΑ 2014-20 πρέπει να έχει ολοκληρώσει και παραλάβει τα έργα έως τα τέλη του 2023, οπότε και ο χρόνος που απομένει δεν είναι αρκετός για την Δημοπράτηση του έργου, την εγκατάσταση του αναδόχου, την κατασκευή του και την παραλαβή του από τις Υπηρεσίες του Δήμου και την ολοκλήρωση των πολύπλοκων ελεγκτικών διαδικασιών από την Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ μέχρι το τέλος του 2023.

Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες στις οποίες αναφέρεται το Δελτίο Τύπου του Δήμου (αλλά και τις υποκειμενικές αδυναμίες στις οποίες δεν αναφέρεται) η διαδικασία Δημοπράτησης κλείνει σήμερα σχεδόν έναν χρόνο χωρίς ακόμη να είναι εφικτή η ανάδειξη Αναδόχου αλλά και χωρίς να υπάρχει ορατό τέλος αυτής της διαδικασίας η οποία μετά από προσφυγές των συμμετεχόντων στον Διαγωνισμό βρίσκεται σε δικαστικό επίπεδο με όλα όσα αυτό συνεπάγεται ως επίπτωση στο χρονοδιάγραμμα.

Κατά τα γεγονότα λοιπόν και με βάση τα αντικειμενικά χρονικά δεδομένα, το έργο είναι σε κίνδυνο ως προς την υλοποίησή του και η πιθανή απώλεια των πόρων του  των 20.000.000 Ευρώ, θα αποστερήσει από τον Δήμο Παύλου Μελά αλλά και από όλη την Θεσσαλονίκη ένα σημαντικό αναπτυξιακό κονδύλιο, εφόσον οι πόροι αυτοί προέρχονται από δέσμευση κονδυλίων πού έχει γίνει από το 2016 και που αφορούν στην αστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης στο σύνολο των 7 Δήμων που την συγκροτούν και οι οποίοι αν δεν απορροφηθούν θα χαθούν όχι μόνον για τον Δήμο Παύλου Μελά αλλά για όλη την πόλη.  

Έτσι λοιπόν είναι αλήθεια ότι ο Δήμος Παύλου Μελά είναι Κύριος του έργου όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του, σε ένα όμως έργο του οποίου τίθεται πλέον εν αμφιβόλω η υλοποίησή του, ως αποτέλεσμα των αντικειμενικών και όχι μόνον καθυστερήσεων μιας Δημοπράτησης, που κλείνει σήμερα 11 μήνες χωρίς ορατό το τέλος.

Σε ότι αφορά στο δεύτερο έργο που αφορά στην αξιοποίηση και επαναλειτουργία με νέες χρήσεις του κτιρίου Α2, εδώ τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο και βέβαια τεχνηέντως συσκοτίζονται από την απάντηση του Δήμου.

Πράγματι με την στήριξη της ΜΑΘ ΑΕ ο Δήμος Παύλου Μελά ανέπτυξε (χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρώσει, αποδεχτεί και αποπληρώσει) τις μελέτες σε επίπεδο Τευχών Δημοπράτησης του κτηρίου Α2 για την εγκατάσταση Δημαρχείου και Μουσείου Εθνικής Αντίστασης, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Εσωτερικών η οποία εκδόθηκε για λογαριασμό του Δήμου προς την ΜΑΘ ΑΕ με την υποχρέωση για άσκηση διαχειριστικού και μελετητικού ελέγχου από την ΜΟΝΑΔΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ του Υπουργείου Ανάπτυξης και την ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ του Υπουργείου Πολιτισμού.

Και ενώ η διαδικασία έβαινε ομαλά με διαμεσολάβηση του Μητροπολίτη Νεαπόλεως Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα (ο οποίος διεκδικεί και αυτός κτίσματα μέσα στο πάρκο) τον Ιούλιο του 2020 εισέρχεται αιφνιδίως στο έργο η Υπουργός Πολιτισμού κ. Λ. Μενδώνη, η οποία με ενέργειές της επεκτείνει κατά 1.000.080 Ευρώ την χρηματοδότηση του Υπουργείου Εσωτερικών (άλλου δηλαδή Υπουργείου - του Εσωτερικών - το οποίο αν και λειτουργεί στην Θεσσαλονίκη μέσω του  Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης δεν καλείται σε κανένα στάδιο να συμβάλει στο έργο και να ασκήσει τον δικό του διαχειριστικό έλεγχο) και επεκτείνει το μελετητικό έργο με προσθήκη κονδυλίου για μελετητική ωρίμανση του κτηρίου Α3 το οποίο η Υπουργός Πολιτισμού εξαγγέλλει και επιβάλλει ως Μουσείο Αρχαιολογικών ευρημάτων του Μετρό, πράγμα που ο Δήμαρχος Παύλου Μελά αποδέχεται παρά το γεγονός ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του δεν έχει ψηφίσει τέτοια χρήση.

Ταυτόχρονα γίνονται ενέργειες για την διάλυση της ομάδας της ΜΑΘ ΑΕ που εκπονούσε τις μελέτες ανακατασκευής του κτηρίου Α2 και καταργούνται τα όργανα ελέγχου της Μονάδας Οργάνωσης - Διαχείρισης του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης και από το Υπουργείο Πολιτισμού προωθείται νέο σχήμα συνεργασίας μέσω Προγραμματικής Σύμβασης (στην οποία προστίθεται η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αλλά χωρίς ρόλο αλλά δεν προστίθεται το Υπουργείο Εσωτερικών το οποίο όμως είναι ο χρηματοδότης) κατά το οποίο :

Ο Δήμος Παύλου Μελά παραμένει βέβαια Κύριος του Έργου ως ο Δημόσιος φορέας στον οποίον το Υπουργείο Άμυνας παραχώρησε την κυριότητα του χώρου, αλλά ως Διευθύνουσα και Επιβλέπουσα Υπηρεσία ορίζεται πλέον όχι η «υποστελεχωμένη» (και άρα απαξιωμένη)  Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Παύλου Μελά αλλά η ακόμη πιο υποστελεχωμένη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της ΜΑΘ ΑΕ οπότε και Προϊσταμένη Αρχή ορίζεται το ΔΣ της ΜΑΘ ΑΕ στο οποίο ο Δήμος Παύλου Μελά εκπροσωπείται με 1 μέλος (τον Δήμαρχο) ανάμεσα σε 13 μέλη. Όσο για την Εφορία Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης και την Μονάδα Οργάνωσης, αυτές κατόπιν πιέσεων παραμένουν αλλά χωρίς ελεγκτικό ρόλο επί της ποιότητας και πληρότητας των μελετών αλλά κυρίως επί της νομιμότητας και των δαπανών.

Τα πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός (που στο Δελτίο Τύπου ο Δήμος αποκρύπτει) ότι στην προωθούμενη από το ΥΠΠΟΑ Προγραμματική Σύμβαση περιλαμβάνεται η πλήρης παραχώρηση στην ΜΑΘ ΑΕ των μελετητικών εργασιών για την αναστήλωση του κτηρίου Α3 για την εγκατάσταση του Αρχαιολογικού Μουσείου και άλλων 5 Δημοτικών κτισμάτων περιλαμβάνεται όμως και η παραχώρηση της αρμοδιότητας Δημοπράτησης και Επίβλεψης των εργασιών αναστήλωσης του κτηρίου Α2 για την εγκατάσταση του Δημαρχείου Παύλου Μελά και Μουσείου Εθνικής Αντίστασης.

Το όλο θέμα γίνεται ιδιαίτερα περίεργο από την στιγμή που οι Υπηρεσίες του Δήμου περιγράφονται ως «υποστελεχωμένες» και άρα ως μη ικανές να υλοποιήσουν το έργο  ενώ ταυτόχρονα αποκρύπτεται το γεγονός ότι η ΜΑΘ ΑΕ δεν έχει ουδεμία εμπειρία σε εκτέλεση Δημοπρατήσεων και Επιβλέψεων ως Διευθύνουσα Υπηρεσία, είναι περισσότερο υποστελεχωμένη και επιπλέον δεν έχει μετατραπεί σε ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΤΑ) όπως ορίζει ο Νόμος, οπότε η δυνατότητά της να ασκεί τέτοιο ρόλο είναι νομικά αμφίβολη.

Με λίγα λόγια η προωθούμενη Προγραμματική Σύμβαση επιφέρει εκχώρηση κυρίαρχου δικαιώματος του Δήμου Παύλου Μελά σε μια αδύναμη Αναπτυξιακή Εταιρεία την πλειοψηφία της οποίας έχει ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώ ο Δήμος Παύλου Μελά συμμετέχει με το αδύναμο ποσοστό του 4%, η οποία με βάση την προωθούμενη Προγραμματική Σύμβαση δεν θα ελέγχεται από κανένα για την χρηστή διαχείριση των πόρων του έργου αφού τα όργανα ελέγχου της προηγούμενης περιόδου έχουν διαλυθεί. 

Επιπλέον σύμφωνα με πρόσφατη νομοθεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, οι Προγραμματικές Συμβάσεις δεν εγκρίνονται από το Δημοτικό Συμβούλιο που αποτελεί το κυρίαρχο αιρετό σώμα αποφάσεων και το οποίο έχει εγκρίνει μετά από δημόσια διαβούλευση τις χρήσεις του Πάρκου στις οποίες δεν προβλέπεται η ίδρυση Αρχαιολογικού Μουσείου, αλλά από το ολιγομελές όργανο της Οικονομικής Επιτροπής, την πλειοψηφία της οποίας ελέγχει βάσει νόμου ο Δήμαρχος.

Με βάση το στοιχείο αυτό, αν η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου εγκρίνει την Προγραμματική Σύμβαση, ο Δήμαρχος θα έχει μεν την τυπική νομιμοποίηση  δεν θα  έχει όμως την ουσιαστική αφού αφενός θα έρχεται σε αντίθεση με την εκφρασθείσα βούληση του Δημοτικού Συμβουλίου Παύλου Μελά για τις χρήσεις του χώρου και αφετέρου δεν θα έχει την εξουσιοδότηση του κυρίαρχου συλλογικού οργάνου του Δημοτικού Συμβουλίου, να εκχωρήσει ρόλο «φορέα υλοποίησης» δηλαδή Διευθύνουσας Υπηρεσίας σε μια Αναπτυξιακή Εταιρεία την οποία ελέγχει κατά απόλυτη πλειοψηφία ο Δήμος Θεσσαλονίκης ο οποίος μπορεί να έχει αντιθετικά συμφέροντα με τον Δήμο Παύλου Μελά σε θέματα όπως πχ στην υπόθεση της τύχης των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου. 

Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι κατά τις προθέσεις της Υπουργού και κατά την προωθούμενη από το ΥΠΠΟΑ Προγραμματική Σύμβαση  πουθενά δεν διευκρινίζεται σε ποιόν θα ανήκει το Μουσείο, αν θα έχει Νομική Προσωπικότητα, ποιος θα καλύπτει τα λειτουργικά και άλλα έξοδά του και βέβαια και κυρίως : ποια αρχαιολογικά ευρήματα θα μεταφερθούν εκεί και γιατί εκεί που αποτελεί Δημοτική περιουσία η οποία κατακτήθηκε με αγώνες των αιρετών επί 20 χρόνια και όχι αλλού πχ στο ιδιόκτητο του Υπουργείου Πολιτισμού ακίνητο της ΥΦΑΝΕΤ το οποίο από το 2004 που εξαγοράστηκε από το ΥΠΠΟ με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, ρημάζει χωρίς χρήση και προοπτική.

Η εξήγηση στο ερώτημα μπορεί να είναι απλή. Μήπως επειδή το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά διαθέτει και άλλα κτήρια τα οποία μπορεί σταδιακά να διεκδικήσει το ΥΠΠΟΑ για εργαστήρια, αποθήκες ή άλλες παρεμφερείς χρήσεις, ή μήπως (και) επειδή έχει μεγάλο υπαίθριο περιβάλλοντα χώρο στον οποίον μπορούν να αποτεθούν μεγάλου μεγέθους αρχαιότητες ?

Πέραν των εύλογων ερωτημάτων που χρήζουν απάντησης, τα παραπάνω έχουν ήδη επιφέρει σημαντική χρονική καθυστέρηση στην δημοπράτηση του κτιρίου Α2 αφού από τον Ιούλιο του 2020 έχουν σταματήσει όλες οι εργασίες για το κτήριο Α2 που πρόκειται να στεγάσει το νέο Δημαρχείο και το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, γεγονός που θέτει σ κίνδυνο την Δημοπράτηση και κατασκευή του κτηρίου Α2 του οποίου η χρηματοδότηση ύψους 5.500.000 Ευρώ είναι επίσης δεσμευμένη από το ΕΠΑΝΕΚ του ΕΣΠΑ 2014 - 2020 και βέβαια κινδυνεύει και αυτή να χαθεί.

Και βέβαια η καθυστέρηση αυτή προήλθε από τις επιλογές της Υπουργού Πολιτισμού και την επιμονή της να επιβάλλει χωρίς να το έχει εξηγήσει ποτέ δημόσια τις προθέσεις της για την εκεί εγκατάσταση αρχαιοτήτων του Μετρό, με πρόσκληση και μεσολάβηση του Μητροπολίτη κ. Βαρνάβα ο οποίος παρά την σεβαστή ιδιότητά του, δεν έχει και δεν μπορεί να έχει λόγο στις επιλογές της αυτοδιοίκησης για την αξιοποίηση του πάρκου που ο λαός της περιοχής και οι αιρετοί του εκπρόσωποι με αγώνες κατέκτησε προς το δημόσιο τοπικό συμφέρον πρωτίστως. 

Παρά το γεγονός ότι προτεραιότητα ήταν και είναι η αξιοποίηση του χώρου και η μετατροπή του σε πράσινο πάρκο καθώς και η αναστήλωση του κτιρίου Α2 για την δημιουργία Δημαρχείου και Μουσείου Εθνικής Αντίστασης και παρά την πρόοδο που αυτά είχαν σημειώσει, η Υπουργός Πολιτισμού χωρίς να έχει διαβουλευτεί με κανέναν (παρά μόνον με τον Δήμαρχο Παύλου Μελά ο οποίος όμως δεν έχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του για τέτοια χρήση) αναστατώνει τον σχεδιασμό και φέρνει σε προτεραιότητα ένα αρχαιολογικό Μουσείο χωρίς όμως οι φορείς της Αρχαιολογίας, του Πολιτισμού και της πόλης, να έχουν εκφράσει στο ελάχιστο την γνώμη τους για μια τέτοια προοπτική.

Και βέβαια τίθεται το ερώτημα : Αρχαιολογικό Μουσείο για ποια αρχαιολογικά ευρήματα ? Για τα χιλιάδες που βρέθηκαν στην ανασκαφή του Μετρό ή και για τμήματα (ή και το όλον) της Βενιζέλου ?

Και εγείρεται επίσης εδώ το ηχηρό ερώτημα : όλη αυτή η ενορχήστρωση αποτελεί στρατηγική ακύρωσης του Α2 για την αποτροπή δημιουργίας Μουσείου Εθνικής Αντίστασης στον ιστορικό μαρτυρικό τόπο που φυλακίστηκαν και εκτελέστηκαν Έλληνες αντιστασιακοί την περίοδο της ναζιστικής κατοχής και αντί αυτού προωθείται ένα αρχαιολογικό μουσείο το οποίο δεν έχει καμία ιστορική ή άλλη σχέση με τον χώρο του πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά ?

Η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει στο «βιογραφικό» της πολλά μυστικά και ψέματα και πολλές «μισές αλήθειες» που κρύβουν τις αλήθειες. Ας μην προσθέσουμε άλλη μία μισή αλήθεια γιατί αυτή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε νέα ψέματα.

Ομάδα δημόσιας συζήτησης

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους πολίτες τα στρατόπεδα Ζιάκα και Καρατάσου
«Τα στρατόπεδα Καρατάσου και Ζιάκα θα αποδοθούν στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Δεν υπάρχει κανένα άλλο σχέδιο. Αυτή είναι η κυβερνητική βούληση και θα γίνει πράξη το προσεχές διάστημα όταν λυθούν όλες οι...
Στους πολίτες τα στρατόπεδα Ζιάκα και Καρατάσου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ποιον ανήκει το στρατόπεδο Καρατάσιου;
Μπορεί το Ταμείο Εθνικής Αμυνας να σέρνει στα δικαστήρια έναν νυν και έναν πρώην δήμαρχο για καταπάτηση του στρατοπέδου Καρατάσιου, αλλά το παράδοξο είναι ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς,...
Σε ποιον ανήκει το στρατόπεδο Καρατάσιου;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το στρατόπεδο «Κόδρα» στα χέρια της κοινωνίας
​Εξήντα χρόνια μετά το πέρασμα στην ιδιοκτησία του Δημοσίου του στρατοπέδου «Κόδρα» στην Καλαμαριά, ο χώρος παραχωρείται στον οικείο δήμο για 99 χρόνια. Η απόδοση προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε ήδη...
Το στρατόπεδο «Κόδρα» στα χέρια της κοινωνίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το μεγάλο χακάρισμα στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από την περασμένη Πέμπτη όλες οι υπηρεσίες του δήμου είναι όμηροι ομάδας χάκερ, η οποία φέρεται να ζητά και λύτρα ● Σε ομηρία βρίσκονται όλοι οι σκληροί δίσκοι και 1.500 υπολογιστές ● Η αποκατάσταση της ζημιάς...
Το μεγάλο χακάρισμα στον Δήμο Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γερμανικό... πόδι για τις καθυστερήσεις
Στη Θεσσαλονίκη για σύσκεψη με το διοικητικό συμβούλιο του Μουσείου Ολοκαυτώματος και για την πλήρη ενημέρωσή του θα βρεθεί ο Γερμανός υφυπουργός Εξωτερικών, Μίχαελ Ροτ.
Γερμανικό... πόδι για τις καθυστερήσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καρφώματα» για τους εκτός σειράς εμβολιασμούς στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Πόλεμος ανακοινώσεων από τους εμπλεκόμενους, την ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
«Καρφώματα» για τους εκτός σειράς εμβολιασμούς στον Δήμο Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας