Τρεις μέρες μετά το «καπέλωμα» Χρυσοχοΐδη, που αποφάσισε μόνος του να κλείσει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας χωρίς να ρωτήσει τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ο δεύτερος έσπευσε να μιλήσει στη Βουλή για τα Εξάρχεια, την «γκετοποίηση» και το «σκοτάδι των ιδεολογικών εμμονών».
Οι αναφορές του κ. Καραμανλή έγιναν ενώπιον της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου που ήθελε να ενημερωθεί για τα έργα της γραμμής 4 του Μετρό και τα διόδια στην Εγνατία. Είναι χαρακτηριστικό, όμως, ότι ο ίδιος ο κ. Καραμανλής επέλεξε στην επίσημη ενημέρωση μέσω Δελτίου Τύπου να ξεκινήσει μιλώντας για το εργοτάξιο του Μετρό που θα στηθεί στην Πλατεία Εξαρχείων.
«Ναι, θα στήσουμε εργοτάξιο του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων. Και νομίζω ότι αυτό πρέπει να το αποφασίσουμε και να το συμφωνήσουμε όλοι σε αυτή την αίθουσα», ανέφερε στο ξεκίνημα των δηλώσεών του ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας ότι «μία συντεταγμένη και ευνομούμενη Πολιτεία έχει υποχρέωση να μην αφήσει οποιαδήποτε περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης και στο σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της γραμμής 4 του Μετρό, που θα συνδέει το Γαλάτσι μέσω Κέντρου με το Γουδή, θα έχει συνολικά 15 σταθμούς και ισάριθμα εργοτάξια, στα οποία προστίθενται και 9 φρεάτια. Ομως ο κ. Καραμανλής στοχοποίησε τα Εξάρχεια, προσθέτοντας με ύφος ότι «η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω και θα ήθελα και τη συμπαράσταση όλων των κομμάτων του Κοινοβουλίου, για να ξεπεράσουμε τις όποιες αντιδράσεις μπορεί και να υπάρξουν».
Από τεχνικής πλευράς, αυτό που ξεκινά πρώτα με ξεχωριστή εργολαβία είναι οι πρόδρομες εργασίες απομάκρυνσης των δικτύων κοινής ωφέλειας και εκκαθάρισης του πεδίου για να έρθει μετά ο εργολάβος του κύριου έργου. Κανονικά, οι εργασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν από τις άκρες του έργου στη λεωφόρο Βεΐκου και το Γουδή απ’ όπου θα μπουν και οι μετροπόντικες. Δεν αποκλείεται όμως να αλλάξουν οι τεχνικές προτεραιότητες για επικοινωνιακούς λόγους.
Η συζήτηση έφτασε κάποια στιγμή και στο «προληπτικό» κλείσιμο της Εθνικής Οδού, ειδικά μετά την ερώτηση από τον Νίκο Παππά αν έχει αρμοδιότητα ο υπουργός Υποδομών; «Εκλεισε για το διάστημα που επικρατούσαν ακραία καιρικά φαινόμενα με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη και ορθά, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα εγκλωβισμού οδηγών όπως έγινε το 2017», απάντησε ο Κ. Καραμανλής. Δεν απάντησε, βέβαια, στο αν αυτό έχει σχέση με την πρόβλεψη του νόμου 4663/20 για επιβολή προστίμου έως 1 εκατ. στον παραχωρησιούχο (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) όταν ο δρόμος κλείνει λόγω καιρικών συνθηκών.
Τέλος, ως προς τα διόδια της Εγνατίας Οδού, μίλησε για «λελογισμένο τίμημα» που θα ξεκινήσει με χρέωση τριών λεπτών ανά χιλιόμετρο, το οποίο «σταδιακά θα αυξάνεται».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας