• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.2°C / 35.9°C
    3 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.9°C / 34.9°C
    1 BF
    39%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 30.0°C / 32.0°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.5°C / 27.9°C
    3 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 28.0°C
    2 BF
    57%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.2°C / 34.7°C
    2 BF
    25%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.4°C / 31.1°C
    3 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.6°C / 30.7°C
    3 BF
    36%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.7°C / 33.8°C
    2 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.9°C / 31.9°C
    2 BF
    37%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 32.1°C
    2 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.8°C / 32.7°C
    2 BF
    46%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 29.9°C
    2 BF
    74%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.9°C / 35.5°C
    3 BF
    26%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 35.5°C
    4 BF
    20%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 28.8°C
    3 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.0°C / 36.1°C
    2 BF
    16%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.3°C / 27.3°C
    2 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.0°C / 35.2°C
    4 BF
    37%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    5 BF
    26%

Ο πρωθυπουργός με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών περιηγήθηκαν για άλλη μια φορά στα εξαιρετικά εκθέματα του Μουσείου Αυτοκινήτου

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νόμος και τάξη και στους δρόμους

  • A-
  • A+
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, που παρουσιάστηκε χθες, περιλαμβάνει τον επανασχεδιασμό της διαδικασίας βεβαίωσης παραβάσεων του ΚΟΚ, τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές (στα 30 χ.α.ω.), αναβάθμιση του point system, αυστηρούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ και υποχρεωτική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Περισσότερα πρόστιμα για οδηγούς που παραβιάζουν τον ΚΟΚ, κρατικό φορέα που θα διασφαλίζει την είσπραξή τους αλλά και υποχρεωτική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία από τον προσεχή Σεπτέμβριο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια που παρουσιάστηκε χθες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η παρουσίαση έγινε με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος θυμήθηκε την εποχή που ήταν αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης καθώς τέσσερα χρόνια πριν είχε αναπτύξει τα σχέδιά του επί του ιδίου θέματος και στον ίδιο χώρο, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Για σχέδια που γίνονται πράξη μίλησε και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, που ήταν ο κεντρικός παρουσιαστής της εκδήλωσης. Το θέμα είναι, βεβαίως, να δούμε πώς θα μετασχηματιστούν οι εξαγγελίες σε συγκεκριμένα νομοθετικά κείμενα ώστε να φανούν ακριβώς οι κυβερνητικές προθέσεις.

Πάντως, στην οπτικοποιημένη παρουσίαση του κ. Κεφαλογιάννη, στην πρώτη σελίδα κυριαρχούσε το λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας.

φωτογραφία αρχείου

Ανάμεσα στα μέτρα που εξαγγέλθηκαν περιλαμβάνονται:

Παραβάσεις ΚΟΚ: Θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, χρήση κινητού τηλεφώνου.

Μείωση ορίου ταχύτητας: Τα χρηματικά πρόστιμα δεν θα είναι «ιδιαιτέρως υψηλά» αλλά σίγουρα θα πέφτουν συχνότερα καθώς πέφτει το όριο ταχύτητας για τις κατοικημένες περιοχές από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Διασφάλιση εισπράξεων:Επανασχεδιάζεται με ηλεκτρονικά μέσα η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ. Για παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (κάμερες, ραντάρ) η ευθύνη θα αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Θα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ATM και βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο TAXIS.

Ταμείο προστίμων: Τα πρόστιμα αποτελούν έσοδα για τους δήμους, αλλά η κυβέρνηση φτιάχνει Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας για την είσπραξή τους. Αυτό προτείνεται επειδή οι δήμοι δεν φροντίζουν για την είσπραξή τους με αποτέλεσμα να χάνουν πόρους και να καλλιεργείται αίσθημα ατιμωρησίας. Ετσι, η κυβέρνηση, που ήρθε να μικρύνει το κράτος, φτιάχνει έναν ακόμη δημόσιο φορέα που θα συγκεντρώνει σημαντικά ποσά ετησίως (40-50 εκατομμύρια ευρώ) προκειμένου, υποτίθεται, να τα διαθέτει εκείνος στους δήμους και να ελέγχει εάν τα χρησιμοποιούν για έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και της βιώσιμης κινητικότητας.

Πόιντ σίστεμ: Ανασχεδιάζεται και αυτό ώστε ο παραβάτης να γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο. Θα υπάρχει άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν συγκεντρώσει και η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.

Διαχωρισμός ευθυνών:Στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ, οχήματος που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες θα «τιμωρείται» το όχημα π.χ. με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Στην περίπτωση παράβασης που σχετίζεται με την οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.

ΚΤΕΟ ανεξέλεγκτα: Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι από το 2001 που ιδρύθηκαν τα 204 ιδιωτικά ΚΤΕΟ αλλά και τα 28 δημόσια «παραμένουν ανεξέλεγκτα, όσον αφορά την ποιότητα των ελέγχων τους». Ανέφερε επίσης ότι είναι πολύ μικρό (4,5%) το ποσοστό των οχημάτων που κόβονται (35,5% στη Γερμανία). Τη λύση, κατά τον κ. Κεφαλογιάννη, θα δώσουν ιδιώτες μηχανικοί που θα ενταχθούν σε Μητρώο Εποπτών ΚΤΕΟ. Επιπλέον, θα αυστηροποιηθεί το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη.

Κυκλοφοριακή αγωγή: Από τον προσεχή Σεπτέμβριο η διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής θα γίνει υποχρεωτική στα σχολεία (12.000 σχολικές μονάδες).

17χρονοι: Διευκρινίστηκε ότι οι νέοι και νέες που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους θα μπορούν να παρακολουθήσουν θεωρητικά αλλά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης. Για την πρακτική δοκιμασία όμως θα πρέπει να συμπληρώσουν πρώτα τα 18.

Τέλος, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής επικεντρώθηκε στην εξαγγελία οδικών έργων που θα βελτιώνουν την οδική ασφάλεια.

Σε κοινή τους δήλωση οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππάς και Χρ. Σπίρτζης χαρακτήρισαν την κυβέρνηση Μητσοτάκη «απολύτως υπεύθυνη και για την οδική ανασφάλεια», θυμίζοντας μεταξύ άλλων ότι ακύρωσε τον νόμο για τον νέο τρόπο έκδοσης αδειών οδήγησης, δεν υλοποίησε την ένταξη του μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία, παρότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε φτιάξει σχολική ύλη για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, κόλλησε τα έργα οδικής ασφάλειας και ακύρωσε τα οδικά έργα ενώ, παρά τις κατ' εξαίρεση προσλήψεις στην ΕΛ.ΑΣ., δεν ενίσχυσε την Τροχαία ούτε σε ανθρώπινο δυναμικό ούτε σε υλικοτεχνική υποδομή.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πείσμα με τα Εξάρχεια
Επεσαν οι υπογραφές για τη γραμμή 4 του μετρό με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να επιμένει στην κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.
Πείσμα με τα Εξάρχεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία
Η υπερδεκαετής υπόσχεση-υποχρέωση του Δημοσίου για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εκπληρώθηκε κατά το ήμισυ με την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης της 6ης προβλήτας του...
Σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδήγησαν στην έξοδο τον γ.γ. Μεταφορών
Κυβερνητικές αστοχίες που αφορούν τη δρομολόγηση νέων μέσων μαζικής μεταφοράς οδήγησαν στην απομάκρυνση του Ν. Σταθόπουλου από το υπουργείο Υποδομών.
Οδήγησαν στην έξοδο τον γ.γ. Μεταφορών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης
Με νέο νομοσχέδιο που θα φέρει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα υπάρξουν αλλαγές στις εξετάσεις για τους νέους υποψήφιους οδηγούς.
Αλλαγές στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαλύουν την ΥΠΑ, ανοίγουν «τρύπες» στο ελεγκτικό έργο
Με το νέο νομοσχέδιο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) καταργείται η ύπαρξη των ελεγκτών-αερολιμενικών που υπήρχαν σε κάθε ελληνικό αεροδρόμιο.
Διαλύουν την ΥΠΑ, ανοίγουν «τρύπες» στο ελεγκτικό έργο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας