• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.7°C / 17.3°C
    3 BF
    81%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 15.5°C
    0 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.0°C
    5 BF
    84%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.6°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    71%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 14.8°C
    2 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.3°C / 9.4°C
    2 BF
    62%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.2°C / 18.6°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 21.0°C
    2 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    5 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 19.6°C
    4 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    6 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    4 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 15.5°C
    3 BF
    88%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 15.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 16.8°C / 21.8°C
    2 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 17.5°C
    0 BF
    94%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.3°C / 12.7°C
    1 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.6°C
    4 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    68%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ανάπτυξη» που ’γινες δίκοπο μαχαίρι

  • A-
  • A+
Το σωματείο των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό Α.Ε. πραγματοποιεί σήμερα 24ωρη απεργία, αντιδρώντας στην παραχώρηση.

Ποιος κερδίζει από το ξεπούλημα της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες; Σε οικονομικό σκάνδαλο πρώτου μεγέθους αναμένεται να αναδειχθεί η παραχώρηση του δρόμου, φέρνοντας μείωση κατά 50% στα έσοδα του Δημοσίου κι αυξάνοντας σημαντικά το κόστος χρήσης για τους οδηγούς. Ο δρόμος που κόστισε 7 δισεκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης στη «φτωχή» Δυτική Μακεδονία, ετοιμάζεται να γίνει κερδοσκοπικό παιχνίδι στα χέρια επιχειρηματιών με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Τις αποκαλύψεις έκαναν χθες, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που οργάνωσαν, οι εργαζόμενοι της Εγνατίας οδού, έχοντας στο πλευρό τους δύο εξειδικευμένους επιστήμονες, οι οποίοι εκπόνησαν μελέτη με την οποία αποδεικνύεται ότι ο δρόμος δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί. Το σωματείο των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό Α.Ε. πραγματοποιεί μάλιστα σήμερα 24ωρη απεργία, αντιδρώντας στην παραχώρηση.

«Δεν υπάρχει ούτε ένας λόγος παραχώρησης σε ιδιώτες αυτού του πολύτιμου περιουσιακού στοιχείου του Δημοσίου, αξίας 7 δισ. ευρώ, που είναι ολοκληρωμένο κατασκευαστικά και του οποίου το κόστος λειτουργίας και συντήρησης καλύπτεται πλήρως από τα έσοδα των διοδίων, ενώ ποσοστό των εσόδων του, περίπου το 10-12%, κατατίθεται απευθείας στην Τράπεζα της Ελλάδος για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους», ανέφερε ο πρόεδρος των εργαζομένων Σταύρος Σάκκος.

Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου, οι δύο επιστήμονες που συνέταξαν τη μελέτη... «μη παραχώρησης», ο καθηγητής Εφαρμοσμένης Οικονομικής του ΑΠΘ Γρηγόρης Ζαρωτιάδης κι ο οικονομολόγος Λεωνίδας Βατικιώτης, ξεκαθάρισαν ότι η παραχώρηση δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, γιατί το έργο είναι κατασκευασμένο, άρα το κράτος δεν έχει ανάγκη άντλησης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων για να κατασκευάσει έργο, ενώ δεν υπάρχει και ανάγκη τόνωσης του ανταγωνισμού μέσω της παραχώρησης. «Αρα το μόνο που εξυπηρετείται είναι... η κερδοσκοπία», επισήμαναν.

Μάλιστα, ο κ. Ζαρωτιάδης δήλωσε ότι τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου θα είναι τουλάχιστον 50% λιγότερα αν παραχωρηθούν αυτοκινητόδρομος και κάθετοι άξονες, απ’ ό,τι αν συνεχίσει να λειτουργεί με το ισχύον μεικτό σύστημα, δηλαδή τη διαχείριση και τα έσοδα να παραμένουν στην Εγνατία Οδό Α.Ε., ενώ τα έργα συντήρησης να ανατίθενται σε ιδιωτικές εταιρείες με δημόσιους μειοδοτικούς διαγωνισμούς.

Στο σημείο αυτό, οι εργαζόμενοι διέψευσαν τους ισχυρισμούς που χρησιμοποιούν οι οπαδοί του ξεπουλήματος, για ακριβό κόστος συντήρησης του δρόμου, τονίζοντας ότι για τη «βαριά συντήρηση» η ετήσια δαπάνη υπολογίζεται από 10 ώς 35 εκατ. ευρώ, δηλαδή σε βάθος 35ετίας δεν πρόκειται να υπερβεί τα 1,3 δισ. ευρώ το πολύ. Σήμερα, με χαμηλό τέλος διοδίων και χωρίς να έχουν τεθεί σε λειτουργία όλοι οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων της Εγνατίας, η εταιρεία έχει έσοδα άνω των 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ η παραχώρηση σε ιδιώτες εκτιμάται ότι θα τριπλασιάσει το κόστος των διοδίων.

«Η Εγνατία οδός, ένα εξ ολοκλήρου δημόσιο έργο με 100% κρατική χρηματοδότηση, κόστισε στον ελληνικό λαό περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ, φτιάχτηκε ως αναπτυξιακό έργο για να στηριχτούν και ν αναβαθμιστούν οι υποβαθμισμένες και αποκομμένες πόλεις και τα χωριά της Δυτικής Μακεδονίας. Η παραχώρηση του δρόμου σε ιδιώτες και η αύξηση των διοδίων ακυρώνουν αυτόν τον αναπτυξιακό χαρακτήρα της», τόνισε ο τομεάρχης του τμήματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας οδού, Αθανάσιος Ματθαίου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: με παρέμβαση Τσίπρα ανεστάλη η επίσχεση εργασίας
Ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι μέχρι την Τρίτη θα σταλούν στον οργανισμό 3,9 εκατ. της δόσης Δεκεμβρίου από την κρατική επιχορήγηση. Με νέα επίσχεση την Πέμπτη, αν εν τω μεταξύ δεν τους καταβληθούν τα...
ΟΑΣΘ: με παρέμβαση Τσίπρα ανεστάλη η επίσχεση εργασίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξήσεις 50% χωρίς δρομολόγια
Δεν φτάνει η ταλαιπωρία... έρχονται και αυξήσεις 50% στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΘ! Δέκα μέρες χωρίς αστικά λεωφορεία η Θεσσαλονίκη από την επίσχεση εργασίας των απλήρωτων υπαλλήλων, ο πρόεδρος...
Αυξήσεις 50% χωρίς δρομολόγια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίσχεσης συνέχεια
Συμφέροντα, ψέματα και προβοκάτσιες σε βάρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του επιβατικού κοινού. Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη, καθώς οι 2.300 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αποφάσισαν να συνεχίσουν την επίσχεση,...
Επίσχεσης συνέχεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απειλούν με χειρόφρενο
Tους εργαζόμενους βάζει μπροστά ο κρατικοδίαιτος, πλην όμως ιδιωτικών συμφερόντων, Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, που έχει το προσωπικό του απλήρωτο εδώ και 1,5 μήνα ενώ το σωματείο προειδοποιεί...
Απειλούν με χειρόφρενο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Coca Cola: Ξεκίνησε η δίκη για δυσφήμηση
Συζητήθηκε χθες το πρωί η αγωγή που έχει καταθέσει η Coca Cola εναντίον εργαζομένων και μελών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Εμφιαλωμένων Ποτών. Η πολυεθνική εταιρεία ζητά αποζημίωση 250 χιλιάδων για...
Coca Cola: Ξεκίνησε η δίκη για δυσφήμηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον δρόμο οι μεταλλωρύχοι
Χρυσές συμβάσεις για την Ελντοράντο, μέρες εργασιακού μεσαίωνα για τους μεταλλωρύχους! Μπαράζ κινητοποιήσεων από τους εργαζόμενους στο μεταλλείο της Ολυμπιάδας, στη Χαλκιδική, που χθες πραγματοποίησαν νέα...
Στον δρόμο οι μεταλλωρύχοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας