• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.6°C / 21.9°C
    0 BF
    72%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.5°C / 19.8°C
    1 BF
    74%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 13.0°C / 18.8°C
    1 BF
    84%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.3°C
    1 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.8°C / 18.2°C
    1 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.4°C / 14.5°C
    2 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 19.9°C
    0 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.3°C / 17.9°C
    0 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.8°C
    2 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    2 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    79%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 17.3°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    20°C 14.5°C / 20.5°C
    1 BF
    62%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.3°C / 19.8°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.8°C / 20.3°C
    0 BF
    79%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.3°C / 15.3°C
    0 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.7°C / 18.9°C
    2 BF
    96%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    1 BF
    87%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναπάντητα ερωτήματα για τα ΚΤΕΛ

  • A-
  • A+
Το κείμενο της σύμβασης δημοσιοποιήθηκε στη Διαύγεια με καθυστέρηση αρκετών εβδομάδων, εμφανίζει άγνωστους ελεγκτές, περίεργους μεσολαβητές και «κουμανταδόρους» και θα χρεώσει το Δημόσιο 50 εκατομμύρια ευρώ με άγνωστο αποτέλεσμα.

Χωρίς πρόβλεψη για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού (!) κινούνται εδώ και έναν μήνα τα οχήματα των ΚΤΕΛ που, όπως διατυμπανίζει καθημερινά στο ίδιο διάστημα η κυβέρνηση, έρχονται για να καλύψουν τα κενά στο συγκοινωνιακό σύστημα της πρωτεύουσας.

Το αποκαλύπτει η ίδια η σύμβαση που υπεγράφη στις 7 Οκτωβρίου 2020 αλλά έμεινε έως χθες 5/11 κρυφή και αναρτήθηκε αρχικώς «κουτσή», χωρίς τα ουσιώδη παραρτήματά της.

Αν και πέρασε ένας μήνας στον οποίο η σύμβαση «σωτηρίας» των συγκοινωνιών «μαγειρευόταν», το αποτέλεσμα ήταν να δημοσιοποιηθεί τελικώς ένα κείμενο «σε τεύχη» που αφήνει αναπάντητα σοβαρά ερωτήματα, εμφανίζει περίεργους μεσολαβητές και «κουμανταδόρους» και θα χρεώσει το Δημόσιο 50 εκατομμύρια ευρώ με άγνωστο αποτέλεσμα.

Το κείμενο της σύμβασης αναμενόταν από τις αρχές Οκτωβρίου, όταν πλέον οι τηλεοπτικές εμφανίσεις και οι σχετικές αναφορές του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ότι τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ «βγαίνουν στους δρόμους» είχαν γίνει σχεδόν καθημερινές, ενώ είχαν περάσει δύο μήνες από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο, όπου ο ίδιος ανήγγειλε ότι προχωρά η ενίσχυση των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, μέσω αναδιάταξης των δρομολογίων και συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, με ΣΔΙΤ.

Μπορεί οι ΣΔΙΤ, δηλαδή οι Συμπράξεις Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα, να είναι αγαπημένη «καραμέλα» για τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς του, αλλά, ως γνωστόν, η ασφάλεια είναι ακόμη πιο αγαπητή...

Τι βλέπουμε όμως στη σελίδα 26 της σύμβασης; Οτι με βάση το χρονοδιάγραμμα που θα φέρει 200 οχήματα στις 30 Νοεμβρίου 2020, θα πρέπει να έχουν εμφανιστεί τα πρώτα «34 οχήματα έως και 10 ημέρες μετά την υπογραφή της παρούσας, τα οποία δεν θα συμμορφώνονται με τις προβλέψεις των παραγράφων 7, 8, 9 του άρθρου 5».

Τι λέει όμως η παράγραφος 7 του άρθρου 5; Οτι η ΚΤΕΛ Αττικής «λαμβάνει τα κατά νόμο απαραίτητα μέτρα σχετικά με την ασφάλεια του επιβατικού κοινού που μεταφέρει στο πλαίσιο του ανατιθέμενου συγκοινωνιακού έργου, την ασφάλεια των εργαζομένων και όσων εμπλέκονται στην κυκλοφορία των οχημάτων της». Με άλλα λόγια, για όσα δρομολόγια εκτελέστηκαν και θα εκτελούνται έως τις 30 Νοεμβρίου τα ΚΤΕΛ δεν φέρουν καμία ευθύνη εάν προκύψει ζήτημα ασφάλειας.

Για την ακατανόητη αυτή πρόβλεψη, η «Εφ.Συν.» ζήτησε διευκρινίσεις από τον ΟΑΣΑ για να λάβει την απάντηση ότι πρόκειται περί λάθους. Πάντως, μετά την απάντηση και καθώς αργά χθες αναρτήθηκε εκ νέου στη Διαύγεια του ΟΑΣΑ η σύμβαση μαζί με τα 6 παραρτήματα, το «λάθος» δεν είχε διορθωθεί και σε κάθε περίπτωση «ζει και βασιλεύει» σε ένα κείμενο που κατόπιν εντολής του υπουργού Υποδομών εδώ και έναν μήνα φέρει τις υπογραφές του διευθύνοντος σύμβουλου του ΟΑΣΑ Ν. Αθανασόπουλου, του προέδρου της ΚΤΕΛ Αττικής Γ. Παπαδομιχελάκη, του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ Στ. Αγιάσογλου, τριών προέδρων των ΚΤΕΛ Κορίνθου, Ευβοίας και Θηβών (που μπαίνουν στη μίσθωση ως υπεκμισθωτές) και του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών (ΠΟΑΥΣ) ΚΤΕΛ Σοφ. Φάτσιου, που συνυπογράφει χωρίς εμφανείς λόγους.

Τα παράδοξα όμως δεν σταματούν εδώ:

● Τα ΚΤΕΛ αναλαμβάνουν να πραγματοποιούν δρομολόγια σε συγκεκριμένες περιφερειακές γραμμές της Αττικής, αλλά δεν είναι ο ΟΑΣΑ που θα «τσεκάρει» εάν τα εκτελούν βάσει της σύμβασης προκειμένου να εισπράττουν την αποζημίωση. Για τον σκοπό αυτό θα προσλάβουν τα ΚΤΕΛ «ανεξάρτητο ελεγκτή» που θα αμείβεται με 100.000 ευρώ ετησίως και θα εισηγείται προς τον ΟΑΣΑ.

● Το Δημόσιο θα πληρώνει στα ΚΤΕΛ το 90% της μηνιαίας αποζημίωσης στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, ενώ η εκκαθάριση θα γίνεται κάθε τρίμηνο και θα απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του εκπροσώπου της ΠΟΑΥΣ.

● Χθες αναρτήθηκε στη Διαύγεια απόφαση με την οποία ο ΟΑΣΑ δεσμεύει πίστωση για το 2020 συνολικού ύψους 5,8 εκατομμυρίων ευρώ για το τρέχον έτος. Τις προηγούμενες μέρες, είχε αναρτηθεί άλλη απόφαση (που χθες είχε εξαφανιστεί) ότι οι αντίστοιχες δεσμεύσεις είναι 24,1 εκατομμύρια για το έτος 2021 και 20,1 εκατομμύρια για το 2022. Εκείνη η απόφαση διέγραψε τις προσδοκίες των ΚΤΕΛ ότι η σύμβαση θα μπορούσε να παραταθεί κατά ακόμη δύο χρόνια ώστε να προλάβουν να αποσβέσουν τα οχήματα που θα πρέπει να μισθώσουν.

Ωστόσο, θέμα υπάρχει και με τις αναλογίες καθώς το ποσό του 2020 αντιστοιχεί σε διάστημα 3-4 μηνών, ενώ υποτίθεται ότι τα 200 οχήματα θα έρθουν μετά τις 30/11, δηλαδή για έναν μόλις μήνα.

● Υπάρχει αναφορά σε νόμο ότι τα οχήματα πρέπει να είναι ηλικίας έως 10 ετών, κάτι που αμφισβητείται από τα οχήματα που κυκλοφορούν, ενώ παρακάτω μπερδεύονται οι προδιαγραφές και αλλού ζητούνται λεωφορεία με κινητήρες τουλάχιστον EURO 4, ενώ αλλού νεότεροι EURO 5.

● Προβλέπεται ρητά τι θα συμβεί σε περίπτωση που δικαστήριο διατάξει απαγόρευση εκτέλεσης των δρομολογίων της σύμβασης. Τα δρομολόγια, λέει, «θα εκτελούνται κατ’ αρχήν από άλλον φορέα, με τον οποίο θα έχει συμβληθεί άμεσα ο ΟΑΣΑ και εάν αυτό δεν καταστεί εφικτό, θα εκτελούνται αναγκαστικά απ’ την ΟΣΥ Α.Ε., με δέσμευση όμως και στις δύο περιπτώσεις του συνόλου του απαραίτητου αριθμού οχημάτων της ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. και των άλλων ΚΤΕΛ Α.Ε.».

● Δεν διευκρινίζεται το πού και πώς θα σταθμεύουν και θα συντηρούνται τα 200 οχήματα και δεν απαντάται το ερώτημα που είχαμε θέσει και σε πρόσφατο δημοσίευμα (9/10/2020), εάν δηλαδή τα ΚΤΕΛ δικαιούνται να μισθώνουν χωρίς διαγωνισμό λεωφορεία και να προσλαμβάνουν ανεξάρτητους ελεγκτές σαν να ήταν μια ιδιωτική επιχείρηση τη στιγμή που επιχορηγούνται από το Δημόσιο, τους έχει παραχωρηθεί δημόσια υπηρεσία και θεωρούνται «αναθέτουσες αρχές».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νοσούσε και τον καλούσαν για δρομολόγια
Νοσηλευόταν επί 18 ημέρες με κορονοϊό, αλλά η ΟΣΥ τον καλούσε καθημερινά να κάνει δρομολόγια ως οδηγός λεωφορείου. Αυτό και άλλα πολλά και αδιανόητα αναφέρει σε επιστολή της η αδελφή του 53χρονου οδηγού...
Νοσούσε και τον καλούσαν για δρομολόγια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδήγησαν στην έξοδο τον γ.γ. Μεταφορών
Κυβερνητικές αστοχίες που αφορούν τη δρομολόγηση νέων μέσων μαζικής μεταφοράς οδήγησαν στην απομάκρυνση του Ν. Σταθόπουλου από το υπουργείο Υποδομών.
Οδήγησαν στην έξοδο τον γ.γ. Μεταφορών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον διορισμό... δεν κολλάει
Πού κολλάει, πού δεν κολλάει; Δεν κολλάει όταν αφορά διορισμό στο Δημόσιο! Ο λόγος για την περίεργη, σε περίοδο μαζικών απαγορεύσεων, απόφαση να μη διακοπούν οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών μόνο για φορτηγά και...
Στον διορισμό... δεν κολλάει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βρέχει πρόστιμα για μη χρήση μάσκας σε μέσα μεταφοράς
Εκτεταμένους ελέγχους διεξάγουν οι αρμόδιες αρχές, προκειμένου να εξακριβώσουν εάν τηρούνται τα μέτρα προστασίας για την αναχαίτιση της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας.
Βρέχει πρόστιμα για μη χρήση μάσκας σε μέσα μεταφοράς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας